Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

De Amerikaanse Stafford...wat vindt men ervan?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Decibiel schreef:Voor alle honden, niet alleen grote.
En hoe gaan ze dat uitvoeren dan? Moet je je dan melden ergens als je een hond aan wilt schaffen? Moet iedere fokker zijn potentiele kopers ergens opgeven? Dat is toch niet uitvoerbaar? Vele mensen zullen er niet aan meewerken en niet iedere fokker is bekend dus dan fietsen de personen die nu de overlast geven er toch alsnog tussen door?

Als ik ergens een hond koop van iemand die een reu en een teef heeft lopen dan weet niemand dat toch? Niet iedereen geeft zijn/haar hond aan bij de gemeente dus die zijn dan ook niet te traceren.

Ze kunnen beter beginnen bij het opsporen van de fokkers die nu de stamboomloze honden fokken en de 'gevaarlijke' kruisingen. Dan hoeven er ook geen honden meer te worden afgemaakt
Laatst gewijzigd door Reini op 22 jul 2005 12:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
johan1969
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door johan1969 »

Martijn, om met een taxi te rijden moet je wel eerst een rijbewijs hebben, psychologische en medische testen doorstaan ...

Ik pleit ook voor een 'rijbewijs' voor honden.

Ik heb zelfs al 12 en 14-jarigen zonder hun ouders met een Mastino of een Amstaff zien lopen, zoiets kan toch echt niet !

De mensen moeten eens beseffen waar ze mee bezig zijn.

Ik vind dat baasjes best wat moeite mogen doen om een sociaal aanvaardbare hond te hebben. Nu is de hond steeds de dupe, en over de eigenaar wordt niets gezegd.
https://www.flickr.com/photos/23084668@N07/albums
bulletjebe
Zeer actief
Mijn ras(sen): bullmastiff
Contacteer:

Ongelezen bericht door bulletjebe »

johan1969 schreef:Martijn, om met een taxi te rijden moet je wel eerst een rijbewijs hebben, psychologische en medische testen doorstaan ...

Ik pleit ook voor een 'rijbewijs' voor honden.

Ik heb zelfs al 12 en 14-jarigen zonder hun ouders met een Mastino of een Amstaff zien lopen, zoiets kan toch echt niet !

De mensen moeten eens beseffen waar ze mee bezig zijn.

Ik vind dat baasjes best wat moeite mogen doen om een sociaal aanvaardbare hond te hebben. Nu is de hond steeds de dupe, en over de eigenaar wordt niets gezegd.
Ken je die regel dat er geen alcohol verkocht mag worden aan personen onder de 16? Heel goed. Gelukkig gaat ook niemand van 18 jaar voor zijn/haar vriendje van 15 blikjes bier etc. halen. Of toch wel?

Regels zijn in zoverre goed, dat ze uitvoerbaar en controleerbaar moeten zijn.

Als hier iemand met een volle aktetas aan dipoma's kynologische kennis etc. een pup wil kopen, kan ik aan de buitenkant niet zien of die persoon die aan zijn buurman gaat geven omdat die volgens de 'wet' geen pup aan mag schaffen!!!

Is werkelijk te krom voor woorden. Ik maak graag zelf uit aan wie ik een pup verkoop.

Geen regels aub. Rijbewijs voor honden; hoe kom je erop :roll:
johan1969
Zeer actief
Contacteer:

Bulletje, jij hebt misschien genoeg mensenkennis om je pups niet aan geteisem te verkopen, maar als sommige fokkers zelf al geteisem zijn, zijn we uitgepraat.

Als je met de wagen wil rijden, koop je er ook niet zomaar één, stap je in en rijd je er mee weg.

Je moet eerst een rijbewijs halen, een verzekering, je auto is geregistreerd en gekeurd ...

Ik kan ook niet voorkomen dat mijn 16-jarige buurjongen in mijn wagen stapt en er een blokje om mee rijdt, maar daar denk je dus niet aan he.
bulletjebe
Zeer actief
Mijn ras(sen): bullmastiff
Contacteer:

Ongelezen bericht door bulletjebe »

johan1969 schreef:Bulletje, jij hebt misschien genoeg mensenkennis om je pups niet aan geteisem te verkopen, maar als sommige fokkers zelf al geteisem zijn, zijn we uitgepraat.

Als je met de wagen wil rijden, koop je er ook niet zomaar één, stap je in en rijd je er mee weg.

Je moet eerst een rijbewijs halen, een verzekering, je auto is geregistreerd en gekeurd ...

Ik kan ook niet voorkomen dat mijn 16-jarige buurjongen in mijn wagen stapt en er een blokje om mee rijdt, maar daar denk je dus niet aan he.
Je hebt het over verantwoordelijkheid. Ik probeerde duidelijk te maken dat vrijwel elke regel ontdoken kan worden :wink:

Natuurlijk moet iedereen zijn eigen verantwoordelijkheid nemen en ja, als fokkers al niet selecteren dan houdt het al voor een groot gedeelte op.

Ik laat geen kinderen met een Bullmastiff over straat lopen, ik vind dat dat niet kan omdat er vanalles kan gebeuren.

Er zullen genoeg mensen te vinden zijn die hun kinderen wel met een grote hond zoals een BM over straat laten lopen. Maar dat zul je altijd blijven houden :wink:
johan1969
Zeer actief
Contacteer:

Ik heb het ook voor de Amstaffs en bullen, maar als ik pubers van 16 tot 18 de buurt zie onveilig maken met een Amstaff die ze voor 200 € bij een dierenwinkel hebben gekocht, dan bloedt mijn hart ook.

Het is tegen zulke zaken dat moet opgetreden worden. Natuurlijk zijn de goede eigenaars weer de dupe, maar zoals met alles moeten de goeden het met de slechten bekopen.

En ivm fokken : als je een stamboomloos nestje hebt gefokt, en je zit na een paar maanden nog altijd met pups die je aan de straatstenen niet kwijt kan, dan geven velen die ook maar mee aan de eerste de beste aan een dumpingprijs, ipv ze naar het asiel te doen.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Als mensen hoofdelijk aansprakelijk kunnen worden gesteld voor wat de hond aanricht dan zal het net zo goed werken. Stel je stuurt je kind de straat op met je hond, hond bijt een andere hond en baasje moet flink betalen. Dan is het toch geregeld?

Je kan er boetes bijdoen als de hond los liep waar hij vast moest om de boel nog wat strenger te regelen.

Maar bepalen wie welke hond mag en waarom gaat me veel te ver. Iedereen die goed is voor een hond mag er een kopen, en niemand kan bepalen wie er goed zal zijn voor zijn hond lijkt me.
Afbeelding
Decibiel
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Decibiel »

100% waterdicht is het niet te krijgen, maar een beetje kennis van honden zou voor sommige mensen niet verkeerd zijn. Iedereen kent wel de rolmopsen en de 2x 10 minuutjes een blokje om.
Jij maakt uit aan wie je je hond verkoopt, maar die mensen die zo´n test niet zouden halen, die zou je zowiezo al geen hond meegeven. Hoop ik. En het gaat echt niet om super veel kennis, een beetje basiskennis en controle op wat iemand voorheen met honden heeft uitgespookt. De grootste dierenbeul kan nu bij jou met een mooi verhaal een hond gaan halen zonder dat jij dat misschien in de gaten hebt.
NOTHING CAN GO WROGN!!!
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Martijn schreef:
Een dalmatier heeft stippen, een amstaff houdt van vechten. Zo simpel is het. Het is een raseigenschap.
Ik heb de rest geknipt, maar vind het geheel bijzonder goed uitgelegd.

Mijn hond waakt en vangt klein ongedierte en is niet zo heel erg gesteld op vreemd volk over de vloer. Ze duldt ze, maar rent er niet op af om ze te begroeten als ze voor de eerste keer pas komen. Net zoals 90% van haar rasgenoten.

Anne
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

starfleet schreef:
Martijn schreef:
Een dalmatier heeft stippen, een amstaff houdt van vechten. Zo simpel is het. Het is een raseigenschap.

Mijn hond waakt en vangt klein ongedierte en is niet zo heel erg gesteld op vreemd volk over de vloer. Ze duldt ze, maar rent er niet op af om ze te begroeten als ze voor de eerste keer pas komen. Net zoals 90% van haar rasgenoten.

Anne
En er is bar weinig dat jij had kunnen doen om dat te voorkomen :ok: Je kiest ervoor op het moment dat je voor een ras kiest. Loopt het anders en wordt je hond een uitzondering dan heb je mazzel, het zo doen dat je hond zeker een uitzondering wordt gaat niet en dan had je voor een ander ras moeten kiezen inderdaad :wink:
Afbeelding
starfleet
Erelid

Decibiel schreef:Dominantie. Bepalen wie de baas is. 2 honden die allebei denken dat ze de baas zijn zullen dat uitvechten, als mensen zich er niet mee bemoeien zal er weinig gebeuren. De meeste bemoeien zich er wel mee en de hond in kwestie denkt hulp te krijgen van zijn baas, dan begint het gedonder. Honden die normaal opgevoed zijn zullen elkaar nooit express ernstig verwonden.
Zucht.

Anne
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cloris »

MARC_S schreef:Als mensen hoofdelijk aansprakelijk kunnen worden gesteld voor wat de hond aanricht dan zal het net zo goed werken. Stel je stuurt je kind de straat op met je hond, hond bijt een andere hond en baasje moet flink betalen. Dan is het toch geregeld?

Je kan er boetes bijdoen als de hond los liep waar hij vast moest om de boel nog wat strenger te regelen.
Juist :ok:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Decibiel
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Decibiel »

starfleet schreef:Zucht.

Anne
De rest niet gelezen zeker
NOTHING CAN GO WROGN!!!
starfleet
Erelid

Decibiel schreef:
starfleet schreef:Zucht.

Anne
De rest niet gelezen zeker
Ik heb nu gelezen dat andere mensen ook moesten zuchten een beetje. Ik begrijp niet zo goed waarom je alleen maar goede dingen over je ras wil horen.

Als je een hond wil die gek is op allerlei mensen en kinderen, goed is met andere honden, graag wandelt en veel kan leren, zacht in de bek is, moet je een Retriever van een goede fokker met uitgezochte lijnen nemen en die alle aandacht, training en opvoeding geven zodat die goede eigenschappen ook behouden blijven.

Niet een Amstaff of een Kooiker (om maar iets te noemen). En nu niet zeggen dat je Amstaffs kent die prima met sexegenoten gaan, want ik ken ook Kooikers die de timmerman aflebberen en zich door een peutertje om de nek laten klemmen. Dat is geen norm, dat zijn uitzonderingen.

Anne
M&M

Ongelezen bericht door M&M »

starfleet schreef:
Martijn schreef:

Anne
dit gaat echt te ver hoor :neenee: :neenee: denken jullie wel na er zijn genoeg staff's die in hun leven NOOIT zullen vechten en zijn genoeg staff's die samen leven met andere honden waar het gewoon heel goed gaat ik vind dit maar een beetje zielig hoe jullie hierop reageren kijk eens naar andere rassen een voorbeeld een goldenretriever reu bij ons uit de buurt valt bijna elke reu aan die hij tegen komt zit dat in het ras dan???
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

M&M schreef: dit gaat echt te ver hoor :neenee: :neenee: denken jullie wel na er zijn genoeg staff's die in hun leven NOOIT zullen vechten en zijn genoeg staff's die samen leven met andere honden waar het gewoon heel goed gaat ik vind dit maar een beetje zielig hoe jullie hierop reageren kijk eens naar andere rassen een voorbeeld een goldenretriever reu bij ons uit de buurt valt bijna elke reu aan die hij tegen komt zit dat in het ras dan???
Er zal van elke ras wel een exemplaar te vinden zijn dat niet de rastypische eigenschappen heeft. Zo heb ik ook gelezen van een bloedhond als blindegeleidehond. Als je informatie over een ras wilt, moet je echter niet kijken naar de uitzonderingen, maar naar de gemiddelden. De kans dat jouw hond nou net tot de uitzonderingen behoort en niet de typische raseigenschappen heeft is nou eenmaal kleiner dan dat hij er wel aan voldoet. Het is toch alleen maar goed daar van tevoren rekening mee te kunnen houden.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

M&M schreef:
starfleet schreef:
Martijn schreef:

Anne
dit gaat echt te ver hoor :neenee: :neenee: denken jullie wel na er zijn genoeg staff's die in hun leven NOOIT zullen vechten en zijn genoeg staff's die samen leven met andere honden waar het gewoon heel goed gaat ik vind dit maar een beetje zielig hoe jullie hierop reageren kijk eens naar andere rassen een voorbeeld een goldenretriever reu bij ons uit de buurt valt bijna elke reu aan die hij tegen komt zit dat in het ras dan???
is het niet zo dat dit ras zacht moedig van aard moet zijn het van naturen geen vechter is ?
wordt over al geschreven, is het dan niet dat de hond waar jij het over hebt niet aan zijn standaard voldoet?
net zoals er wel stafs zijn die wel met sexe genoten over weg kunnen, maar door de regel genomen dit niet mogelijk is, je heb namelijk een mooi gezegde, : de uitzondering bevestigt de regel

mol :8):
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Belle schreef: Er zal van elke ras wel een exemplaar te vinden zijn dat niet de rastypische eigenschappen heeft. Zo heb ik ook gelezen van een bloedhond als blindegeleidehond. Als je informatie over een ras wilt, moet je echter niet kijken naar de uitzonderingen, maar naar de gemiddelden. De kans dat jouw hond nou net tot de uitzonderingen behoort en niet de typische raseigenschappen heeft is nou eenmaal kleiner dan dat hij er wel aan voldoet. Het is toch alleen maar goed daar van tevoren rekening mee te kunnen houden.
Dat had ik ook al eerder gemeld :ok:

Jammer dat mensen hier denken dat het ras wordt afgekraakt. Dat is helemaal niet zo. Ik heb ook een AmStaff en ik voel me echt niet aangevallen of beledigd!
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
M&M

Mol schreef:
M&M schreef:
starfleet schreef:
Martijn schreef:

Anne
is het niet zo dat dit ras zacht moedig van aard moet zijn het van naturen geen vechter is ?
wordt over al geschreven, is het dan niet dat de hond waar jij het over hebt niet aan zijn standaard voldoet?
net zoals er wel stafs zijn die wel met sexe genoten over weg kunnen, maar door de regel genomen dit niet mogelijk is, je heb namelijk een mooi gezegde, : de uitzondering bevestigt de regel

Tuurlijk zijn er uitzonderingen en gelukkig ook bij de staff's maar het gaat mij gewoon te ver om te zeggen het zijn allemaal vechters want het zit er in gefokt. Maar ik denk toch dat het een gebed zonder eind is want je hebt bij elke ras vechters en de enigste manier om te zorgen dat er niet veel gevochten wordt is dat IEDEREEN ongeacht welk ras rekening houd met de ander en niet zomaar je hond overal op af laten lopen als dat zou gebeuren zou je bijna geen gevechten meer hebben maarja helaas gebeurd dat niet :19:
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

M&M schreef:
Tuurlijk zijn er uitzonderingen en gelukkig ook bij de staff's maar het gaat mij gewoon te ver om te zeggen het zijn allemaal vechters want het zit er in gefokt.
Mag je dan wel zeggen Golden Retrievers apporteren want dat zit er nou eenmaal in gefokt? Of gaat dat ook te ver volgens jou?
Afbeelding
M&M

Moos schreef:
M&M schreef:
Tuurlijk zijn er uitzonderingen en gelukkig ook bij de staff's maar het gaat mij gewoon te ver om te zeggen het zijn allemaal vechters want het zit er in gefokt.
Mag je dan wel zeggen Golden Retrievers apporteren want dat zit er nou eenmaal in gefokt? Of gaat dat ook te ver volgens jou?
Elke hond heeft zijn eigen karakter de een is goed in apporteren en de ander houd meer van zwemmen enz. enz. dus je kan geen een hond over een kam scheren dat kan gewoon niet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
BeëlzeBubble
Zeer actief

Ongelezen bericht door BeëlzeBubble »

Reini schreef:
Jammer dat mensen hier denken dat het ras wordt afgekraakt.
Als ik als iemand die helemaal niks met het ras heeft even mag reageren: ik vind helemaal niet dat de Amstaffs worden afgekraakt. Ik vind juist dat er op een rustige en realistische manier wordt uitgelegd waar je als beginnende eigenaar van deze honden op moet letten en wat de valkuilen zijn. Ik lees juist erg veel liefde voor het ras tussen de regels door.

Ik vind het jammer dat veel mensen dit soort uitleg gelijk als aanval zien. Dat verpest de discussie nogal.
Groetjes van Bianca en een slobber van Casper en Smekkie.

Afbeelding
Moos
Zeer actief

M&M schreef:
Moos schreef:
M&M schreef:
Elke hond heeft zijn eigen karakter de een is goed in apporteren en de ander houd meer van zwemmen enz. enz. dus je kan geen een hond over een kam scheren dat kan gewoon niet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Nee, dus de gemiddelde Maltezer is net zo goed in apporteren als de gemiddelde Golden? Ligt gewoon aan het karakter van de hond?

En ik snap je ook wel zonder die irritante rij uitroeptekens hoor; er wordt toch ook niet tegen jou geschreeuwd?
Afbeelding
M&M

Moos schreef:
M&M schreef:
Moos schreef:
M&M schreef:
Nee, dus de gemiddelde Maltezer is net zo goed in apporteren als de gemiddelde Golden? Ligt gewoon aan het karakter van de hond?

En ik snap je ook wel zonder die irritante rij uitroeptekens hoor; er wordt toch ook niet tegen jou geschreeuwd?
Waar wil je nou heen ik ben toch duidelijk!!!!!!!!!!!!!!
Moos
Zeer actief

M&M schreef:
Moos schreef:
M&M schreef:
Moos schreef: Mag je dan wel zeggen Golden Retrievers apporteren want dat zit er nou eenmaal in gefokt? Of gaat dat ook te ver volgens jou?

Waar wil je nou heen ik ben toch duidelijk!!!!!!!!!!!!!!
Ik stel je gewoon en vrij simpele vraag hoor. Een Golden is gefokt om te apporteren, dus vraag ik jou, denk jij dat de gemiddelde Golden net zo goed is in apporteren als de gemiddelde Maltezer (die NIET gefokt is om te apporteren, mocht je dat nog niet weten).

En zoals ik al zei, ik snap je ook wel zonder al die uitroeptekens, en nog 10 extra uitroeptekens maakt je niet makkelijker te begrijpen hoor.
Afbeelding
starfleet
Erelid

M&M schreef: Elke hond heeft zijn eigen karakter de een is goed in apporteren en de ander houd meer van zwemmen enz. enz. dus je kan geen een hond over een kam scheren dat kan gewoon niet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik wist dat niet. Ik dacht dat je naar de rasomschrijving moest kijken en dan met fokkers praten en kijken of het een ras is wat bij je past. Dat hoeft gelukkig niet hoor ik nu van jou, dan neem ik twee Boerboels in mijn tussenwoninkje.

Anne :roll:
Sanne1983
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Sanne1983 »

Mensen mensen....waar gaat dit heen, laten we het een beetje vriendelijk houden hier... Het is een discussie, over honden, een hobby of voor sommige zelfs een sport...laat iedereen in zijn waarde.. Discussieren zonder in elkaars ogen te kunnen kijken is nu eenmaal moeilijk en via deze manier kan het één en ander verkeerd worden begrepen, maar, deze felle reacties zijn m.i niet nodig en met die gedaachte heb ik ook niet deze topic geopend. :denken:
Laatst gewijzigd door Sanne1983 op 22 jul 2005 15:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

M&M schreef:
Moos schreef:
M&M schreef:
onzin je heb ras gerichte eigenschappen, en ja tuurlijk wil mijn bull aporteren maat of dat hij dit net zo goed en net zo gericht doet als een golden nee tuurlijk niet.
met jou redenering heeft een ras geen ras eigenschappen dan alleen het uiterlijk en dat is gelul van de bovenste plank.
mijn bullen houden niet van zwemmen pootje baden ja leuk zwemmen neeeeeeeee, een golden die niet van water houdt is als een kip die kan zwemmen.

Moos
Zeer actief

starfleet schreef:
M&M schreef: Elke hond heeft zijn eigen karakter de een is goed in apporteren en de ander houd meer van zwemmen enz. enz. dus je kan geen een hond over een kam scheren dat kan gewoon niet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik wist dat niet. Ik dacht dat je naar de rasomschrijving moest kijken en dan met fokkers praten en kijken of het een ras is wat bij je past. Dat hoeft gelukkig niet hoor ik nu van jou, dan neem ik twee Boerboels in mijn tussenwoninkje.

Anne :roll:
Nee, hoor dat hoeft dus niet. Elke hond heeft gewoon zijn geheel eigen karakter onafhankelijk van het ras. Dat je dat niet snapt Anne, hij/zij is toch duidelijk met al die uitroeptekens?
Laatst gewijzigd door Moos op 22 jul 2005 15:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
starfleet
Erelid

Sanne1983 schreef:Mensen mensen....waar gaat dit heen, laten we het een beetje vriendelijk houden hier... Het is een discussie, over honden, een hobby of voor sommige zelfs een sport...laat iedereen in zijn waarde.. Discussieren zonder in elkaars ogen te kunnen kijken is nu eenmaal moeilijk en via deze manier kan het één en ander verkeerd worden begrepen, maar, deze felle reacties zijn m.i niet nodig en met die gedaachte heb ik ook niet deze topic geopend. :denken:
Er is hier geen enkel onvertogen woord gevallen. Als je problemen hebt met dit topic of welke kant het uitgaat, kun je een pb'tje sturen naar de moderator.

Anne
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”