Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ik weet het niet meer

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Marion. schreef:
Inge O schreef:en, linda, geef maar hier hoor, die volgende pup :cheer: . ik ben zelf heel erg een puppenmens, kan er heel erg van genieten. (voor jou waarschijnlijk nog onbegrijpelijk, maar ik vind het altijd zonde als die weer puppie-af is, en netjes luistert..... :19: )

ik weet alleen niet of je hem daarna nog terugkrijgt :pffff: :mrgreen: .
En anders doe maar hier hoor. Oooooo, puppentijd. Zó heerlijk. Mijn verslaving is dringend toe aan een pup. Het is alleen verstandiger om het niet te doen :jank: :jank: :jank:
Bram zoekt ook nog een huis voor de komende twee maanden. Liefhebbers? :mrgreen: :mrgreen:

Het is echt een groot wandelend hormoon de afgelopen dagen. De opvang moet vreselijk om hem lachen (gelukkig zien ze de humor er van in). Die lui zijn natuurlijk niet zo snel onder de indruk van een ondermaatse vervelende puber.

Van die kleine dingen: zit ik in de auto op de terugweg van de opvang naar huis. Wil meneer koste wat kost op de hoedenplank liggen. Dat kan eigenlijk helemaal niet, want hij zit in een tuigje. Piepen, blaffen....en maar proberen. En ja hoor, uiteindelijk lukt het hem al hangend in z'n tuigje. Ik denk, je gaat je gang maar jongen (nee, hij kan niet stikken ofzo).

Zijn we thuis, gaat hij z'n puppy tijd weer nadoen: ronddenderen met een bal in z'n bek..en hij gaat maar door en door en door....

Ik moet er de afgelopen dagen wel om lachen.

Op de opvang heeft hij z'n hele kussen kapot gebeten. Ze kwamen terug van pauze en de hele ruimte lag vol met wit spul uit het kussen. Zucht. De opvang zit me ook uit te lachen omdat ik af en toe zo ongelukkig kijk als ze zeggen dat hij pubert.

Maar ook goed nieuws. Ik ben geen honden meer tegengekomen tijdens het loslopen ('s ochtends doe ik maar een klein rondje aan de riem als hij naar de opvang moet en 's avonds loop ik dan op een vreemde tijd), maar wel joggers en mensen op bankjes enzo. In plaats dat ik dan naar hem kijk om op te letten wat hij doet, kijk ik strak voor me uit en loop flink door. En wat denk je? Meneer hobbelt gewoon achter me aan ipv naar de mensen te gaan.

Ook tijdens het wandelen wacht ik niet meer op hem (dat deed ik weleens). Kop strak vooruit en lopen maar. Ik zie hem soms een hele tijd niet, maar dan hoor ik hem keihard rennen achter me. Als hij dan bij me is, krijgt hij wat lekkers. Word ik toch nog een wandelend koekiemonster :wink:

Morgen is m'n vriend thuis en hij gaat de wegloop tactiek bij honden proberen. Hij blijft altijd alleen in de buurt en kent de meeste mensen wel die op woensdag lopen. Prima dus om het daarbij te doen. Ben benieuwd!
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Breng Bram maar hier :cheer: :cheer: :cheer:

Pubers kan ik wel hebben, die zijn al zindelijk, en niet meer zo kwetsbaar :mrgreen:

Fijn dat hij nu achter je aan komt gerend, dat geeft al wel weer een prettig gevoel :wink:
Afbeelding
Youp
Zeer actief

Ongelezen bericht door Youp »

Geloof me: het wordt echt beter!

Diesel heeft dit ook een periode gedaan. Hij was dan kompleet doof voor mij. Ik werd er gek van. Vooral omdat niet iedereen er van gediend is dat er een duitse dog op ze af komt denderen.

Nu sinds een paar weken gaat het een stuk beter. Hij rent nog wel eens op andere honden af maar als ik dan een keer blijf brul draait hij om. Hij kijkt dan een paar keer heen en weer zo van: hond of baas, hond of baas, euhm BAAS!! De eerste keer dat hij dit deed was ik echt heel verbaasd. Heb hem natuurlijk heel goed beloond en nu gaat het iedere keer zo :cheer:
bolmieke
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door bolmieke »

Mijn pembroke corgi luisterde ook heel slecht als hij losliep. Ik had ook het gevoel dat ik de enige was met een slecht luisterende hond. Thuis luisterde hij wel goed. Ik heb hem een tijd alleen los laten lopen op een plek waar geen andere honden kwamen en waar het veilig was.
Sinds twee weken laat ik hem weer los in het park en hij luistert heel goed, hij loopt ook niet meer met andere honden en baasjes mee. Mischien heeft hij de puberteit achter de rug maar ik roep hem ook strenger en op het juiste moment, denk dat dat ook helpt.
Als jouw Bram wat ouder wordt dan zul je zien dat het veel beter gaat.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”