Tja, dan zal het wel aan jezelf liggen. Een witte boxer valt toch aardig op.Angel-eyes schreef:
Nee niet echt
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
vechthond als statussymbool???
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Frenkie
- Zeer actief
- Contacteer:
Grappig al die verschillende reacties. Wat mij wel opvalt is dat een aantal denkt te moeten vertellen dat als ze dan zo'n soort hond hebben dat hij wel heel sociaal is naar mens en dier. Maar ik denk ook niet dat ik mensen op dit forum zal tegenkomen die niet goed na hebben gedacht over het type hond dat ze wilden hebben. Jullie zullen je hond allemaal de beste opvoeding hebben gegeven...maar er lopen ook rotte appels tussen die hun hond niet goed hebben opgevoed...waardoor bepaalde rassen weer op de lijst met verboden honden moeten worden gezet! En oke, er zitten ook rotte appels tussen teckeleigenaren of noem maar een ander ras. En oh ja, ik heb niks tegen deze rassen...ben er ook niet bang voor...het viel mij gewoon een beetje op dat er in mijn woonplaats veel 'stoere' types (qua uiterlijk...weet niet qua innerlijk) met dit soort honden loopt. Vraag me ook af of je deze mensen tegen zal komen op dit forum
Groetjes
Groetjes

-
- Zeer actief
Frenkie schreef:Grappig al die verschillende reacties. Wat mij wel opvalt is dat een aantal denkt te moeten vertellen dat als ze dan zo'n soort hond hebben dat hij wel heel sociaal is naar mens en dier. Maar ik denk ook niet dat ik mensen op dit forum zal tegenkomen die niet goed na hebben gedacht over het type hond dat ze wilden hebben. Jullie zullen je hond allemaal de beste opvoeding hebben gegeven...maar er lopen ook rotte appels tussen die hun hond niet goed hebben opgevoed...waardoor bepaalde rassen weer op de lijst met verboden honden moeten worden gezet! En oke, er zitten ook rotte appels tussen teckeleigenaren of noem maar een ander ras. En oh ja, ik heb niks tegen deze rassen...ben er ook niet bang voor...het viel mij gewoon een beetje op dat er in mijn woonplaats veel 'stoere' types (qua uiterlijk...weet niet qua innerlijk) met dit soort honden loopt. Vraag me ook af of je deze mensen tegen zal komen op dit forum![]()
Groetjes
Welke "soort honden" bedoel je nu eigenlijk??
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
- Aantal honden: 1
even reageren, dat er bepaalde rassen op een (nu gelukkig niet meer bestaande) lijst werden gezet was niet zozeer omdat er veel gebeurde met DIE rassen maar omdat ze voldeden aan een bepaald uiterlijk.... en aangezien het gros van de mensen toch het verschil tussen een Pitbull en een Dogo-Argentino toch niet weten/wisten was het helemaal lekker makkelijk, die mensen hadden het idee dat er wat gedaan werd aan de gevaarlijke "vechthonden" op straat...Frenkie schreef: ...maar er lopen ook rotte appels tussen die hun hond niet goed hebben opgevoed...waardoor bepaalde rassen weer op de lijst met verboden honden moeten worden gezet! Groetjes
Rotte appels zitten overal tussen en elke grote hond kan een gevaar zijn voor bijvoorbeeld een kind, daar hoeft het geen Molosser o.i.d. voor te zijn.
Tuurlijk zal je altijd stereotype eigenaren hebben, dat zal altijd zo zijn.. en je kiest een hond die bij je past, en in mijn geval waren dat de grote jachthonden

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
ik doe iets verkeerd...
ik heb 2 vechthonden, maar ben niet stoer
sam heeft een brede leren band om, waarom? omdat hij anders andere hondjes eet en dat wil ik niet.
lola heeft een sjaaltje om haar nekkie geknoopt en een heel lief snap blauw flybaltuigje tijdens het wandelen :N: niet echt stoer geloof ik
maar ik heb ze gekozen voor het grote hond/kleine verpakking idee en het karakter, man wat hebben die staffordjes humor
ik heb 2 vechthonden, maar ben niet stoer

sam heeft een brede leren band om, waarom? omdat hij anders andere hondjes eet en dat wil ik niet.
lola heeft een sjaaltje om haar nekkie geknoopt en een heel lief snap blauw flybaltuigje tijdens het wandelen :N: niet echt stoer geloof ik

maar ik heb ze gekozen voor het grote hond/kleine verpakking idee en het karakter, man wat hebben die staffordjes humor

-
- Zeer actief
- cloris
- Zeer actief
Jij speelt net zo vals als ikbianca83 schreef:Ook hier zo'n "enge vechthond". Waarom, gewoon omdat het een heerlijk ras is

Jij hebt ook maar een simpele jachthond

Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Ik snap je punt niet helemaal? Want wat is nu eigenlijk je vraag?Frenkie schreef:Grappig al die verschillende reacties. Wat mij wel opvalt is dat een aantal denkt te moeten vertellen dat als ze dan zo'n soort hond hebben dat hij wel heel sociaal is naar mens en dier. Maar ik denk ook niet dat ik mensen op dit forum zal tegenkomen die niet goed na hebben gedacht over het type hond dat ze wilden hebben. Jullie zullen je hond allemaal de beste opvoeding hebben gegeven...maar er lopen ook rotte appels tussen die hun hond niet goed hebben opgevoed...waardoor bepaalde rassen weer op de lijst met verboden honden moeten worden gezet! En oke, er zitten ook rotte appels tussen teckeleigenaren of noem maar een ander ras. En oh ja, ik heb niks tegen deze rassen...ben er ook niet bang voor...het viel mij gewoon een beetje op dat er in mijn woonplaats veel 'stoere' types (qua uiterlijk...weet niet qua innerlijk) met dit soort honden loopt. Vraag me ook af of je deze mensen tegen zal komen op dit forum![]()
Groetjes
Natuurlijk trekken bepaalde types bepaalde honden aan en helaas nemen sommige mensen om verkeerde redenen een hond (idd bv omdat hij een stoer uiterlijk heeft).
-
- Zeer actief
Stang schreef:Ik snap je punt niet helemaal? Want wat is nu eigenlijk je vraag?Frenkie schreef:Grappig al die verschillende reacties. Wat mij wel opvalt is dat een aantal denkt te moeten vertellen dat als ze dan zo'n soort hond hebben dat hij wel heel sociaal is naar mens en dier. Maar ik denk ook niet dat ik mensen op dit forum zal tegenkomen die niet goed na hebben gedacht over het type hond dat ze wilden hebben. Jullie zullen je hond allemaal de beste opvoeding hebben gegeven...maar er lopen ook rotte appels tussen die hun hond niet goed hebben opgevoed...waardoor bepaalde rassen weer op de lijst met verboden honden moeten worden gezet! En oke, er zitten ook rotte appels tussen teckeleigenaren of noem maar een ander ras. En oh ja, ik heb niks tegen deze rassen...ben er ook niet bang voor...het viel mij gewoon een beetje op dat er in mijn woonplaats veel 'stoere' types (qua uiterlijk...weet niet qua innerlijk) met dit soort honden loopt. Vraag me ook af of je deze mensen tegen zal komen op dit forum![]()
Groetjes
Natuurlijk trekken bepaalde types bepaalde honden aan en helaas nemen sommige mensen om verkeerde redenen een hond (idd bv omdat hij een stoer uiterlijk heeft).
Een goeie kennis van me is ooit europees kampioen powerliften geweest, die had ook 2 vecht honden.........een YorkShire Pitbullterrier en een Mexicaanse Bullenbijter ook de Chihua-pit
Dan gingen ze om hem lachen en was het ook niet goed, want zo'n grote vent moest toch minstens een mastino hebben.
Die kan ik niet in me binnenzak van me jas meenemen zei hij dan

En juist zulke mensen die zulke honden in een opweling kopen stoppen de honden naar een paar maanden in het asiel ik zal je een voorbeeld geven. Er belande een Bull Terriër in het asiel omdat hij ADHD zou hebben volgens die mensenstarfleet schreef:Bij jou zal ik dat ook niet doenReini schreef:
Je kiest natuurlijk een hond op basis van de raseigenschappen dus het is zeker waar wat je zegt. Daar moet je dan alleen niet de vooroordelen bij betrekkenJij hebt heel erg nagedacht over het ras en de voor-en nadelen, maar er zijn (helaas) ook heel veel anderen. Die kopen via marktplaats een Lab omdat ze zo gemakkelijk zijn, een witte herder vanwege het aparte kleurtje en een Amstaff omdat dat stoer is.
Anne
Ik wordt ook kwaad als ik van die jongens zie lopen met een staff aan de lijn en maar lopen opfokken aan een veels te klein riempje ja ik heb wel eens de neiging gehad om te gaan praten en die staff mee te nemen hij stond alleen maar te kwispelen en wilde graag geaaid worden en die gozer bleef maar trekken aan de riem ik kan daar zo pissig over worden

- little-wolf
- Zeer actief
ik ken iemand die vroeger ook bodybuilde.Angel-eyes schreef:Stang schreef:Ik snap je punt niet helemaal? Want wat is nu eigenlijk je vraag?Frenkie schreef:Grappig al die verschillende reacties. Wat mij wel opvalt is dat een aantal denkt te moeten vertellen dat als ze dan zo'n soort hond hebben dat hij wel heel sociaal is naar mens en dier. Maar ik denk ook niet dat ik mensen op dit forum zal tegenkomen die niet goed na hebben gedacht over het type hond dat ze wilden hebben. Jullie zullen je hond allemaal de beste opvoeding hebben gegeven...maar er lopen ook rotte appels tussen die hun hond niet goed hebben opgevoed...waardoor bepaalde rassen weer op de lijst met verboden honden moeten worden gezet! En oke, er zitten ook rotte appels tussen teckeleigenaren of noem maar een ander ras. En oh ja, ik heb niks tegen deze rassen...ben er ook niet bang voor...het viel mij gewoon een beetje op dat er in mijn woonplaats veel 'stoere' types (qua uiterlijk...weet niet qua innerlijk) met dit soort honden loopt. Vraag me ook af of je deze mensen tegen zal komen op dit forum![]()
Groetjes
Een goeie kennis van me is ooit europees kampioen powerliften geweest, die had ook 2 vecht honden.........een YorkShire Pitbullterrier en een Mexicaanse Bullenbijter ook de Chihua-pit
Dan gingen ze om hem lachen en was het ook niet goed, want zo'n grote vent moest toch minstens een mastino hebben.
en hij vertelde me datie een pekingees had vroeger.
en misschien wil ik ooit nog een chi. die zijn pas stoer

die durft tegen een hele grote hond te blaffen

-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
little-wolf schreef:ik ken iemand die vroeger ook bodybuilde.Angel-eyes schreef:Stang schreef:Ik snap je punt niet helemaal? Want wat is nu eigenlijk je vraag?Frenkie schreef:Grappig al die verschillende reacties. Wat mij wel opvalt is dat een aantal denkt te moeten vertellen dat als ze dan zo'n soort hond hebben dat hij wel heel sociaal is naar mens en dier. Maar ik denk ook niet dat ik mensen op dit forum zal tegenkomen die niet goed na hebben gedacht over het type hond dat ze wilden hebben. Jullie zullen je hond allemaal de beste opvoeding hebben gegeven...maar er lopen ook rotte appels tussen die hun hond niet goed hebben opgevoed...waardoor bepaalde rassen weer op de lijst met verboden honden moeten worden gezet! En oke, er zitten ook rotte appels tussen teckeleigenaren of noem maar een ander ras. En oh ja, ik heb niks tegen deze rassen...ben er ook niet bang voor...het viel mij gewoon een beetje op dat er in mijn woonplaats veel 'stoere' types (qua uiterlijk...weet niet qua innerlijk) met dit soort honden loopt. Vraag me ook af of je deze mensen tegen zal komen op dit forum![]()
Groetjes
en hij vertelde me datie een pekingees had vroeger.
en misschien wil ik ooit nog een chi. die zijn pas stoer![]()
die durft tegen een hele grote hond te blaffen
Ik heb vroeger ook een Pekingeesje gehad, als je ze kaal scheert zijn ze echt heel stoer, en die van mijn was pas een echte vechthond, bouviers, mechelaars en dobers heeft ie al flink te grazen genomen, vast was vast bij die kleine en hij kon 5 kilometer aan de fiets meelopen

- Frenkie
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb geen vraag, maar aangezien dit een discussieforum is (waar er dus gediscussieerd wordt over een onderwerp!!) vond ik het wel interessant om jullie mening eens te horen over dit onderwerp!!!!!Stang schreef:Ik snap je punt niet helemaal? Want wat is nu eigenlijk je vraag?Frenkie schreef:Grappig al die verschillende reacties. Wat mij wel opvalt is dat een aantal denkt te moeten vertellen dat als ze dan zo'n soort hond hebben dat hij wel heel sociaal is naar mens en dier. Maar ik denk ook niet dat ik mensen op dit forum zal tegenkomen die niet goed na hebben gedacht over het type hond dat ze wilden hebben. Jullie zullen je hond allemaal de beste opvoeding hebben gegeven...maar er lopen ook rotte appels tussen die hun hond niet goed hebben opgevoed...waardoor bepaalde rassen weer op de lijst met verboden honden moeten worden gezet! En oke, er zitten ook rotte appels tussen teckeleigenaren of noem maar een ander ras. En oh ja, ik heb niks tegen deze rassen...ben er ook niet bang voor...het viel mij gewoon een beetje op dat er in mijn woonplaats veel 'stoere' types (qua uiterlijk...weet niet qua innerlijk) met dit soort honden loopt. Vraag me ook af of je deze mensen tegen zal komen op dit forum![]()
Groetjes
Groetjes
-
- Zeer actief
Frenkie schreef:Ik heb geen vraag, maar aangezien dit een discussieforum is (waar er dus gediscussieerd wordt over een onderwerp!!) vond ik het wel interessant om jullie mening eens te horen over dit onderwerp!!!!!Stang schreef:Ik snap je punt niet helemaal? Want wat is nu eigenlijk je vraag?Frenkie schreef:Grappig al die verschillende reacties. Wat mij wel opvalt is dat een aantal denkt te moeten vertellen dat als ze dan zo'n soort hond hebben dat hij wel heel sociaal is naar mens en dier. Maar ik denk ook niet dat ik mensen op dit forum zal tegenkomen die niet goed na hebben gedacht over het type hond dat ze wilden hebben. Jullie zullen je hond allemaal de beste opvoeding hebben gegeven...maar er lopen ook rotte appels tussen die hun hond niet goed hebben opgevoed...waardoor bepaalde rassen weer op de lijst met verboden honden moeten worden gezet! En oke, er zitten ook rotte appels tussen teckeleigenaren of noem maar een ander ras. En oh ja, ik heb niks tegen deze rassen...ben er ook niet bang voor...het viel mij gewoon een beetje op dat er in mijn woonplaats veel 'stoere' types (qua uiterlijk...weet niet qua innerlijk) met dit soort honden loopt. Vraag me ook af of je deze mensen tegen zal komen op dit forum![]()
Groetjes
Groetjes
Oh oke maare......

- Frenkie
- Zeer actief
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- little-wolf
- Zeer actief
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Tja mening? Het is gewoon een feit dat sommige mensen om de verkeerde redenen een hond aanschaffen en dus ook bv een hond nemen omdat die zo'n stoer uiterlijk heeft.Frenkie schreef:Ik heb geen vraag, maar aangezien dit een discussieforum is (waar er dus gediscussieerd wordt over een onderwerp!!) vond ik het wel interessant om jullie mening eens te horen over dit onderwerp!!!!!Stang schreef:Ik snap je punt niet helemaal? Want wat is nu eigenlijk je vraag?Frenkie schreef:Grappig al die verschillende reacties. Wat mij wel opvalt is dat een aantal denkt te moeten vertellen dat als ze dan zo'n soort hond hebben dat hij wel heel sociaal is naar mens en dier. Maar ik denk ook niet dat ik mensen op dit forum zal tegenkomen die niet goed na hebben gedacht over het type hond dat ze wilden hebben. Jullie zullen je hond allemaal de beste opvoeding hebben gegeven...maar er lopen ook rotte appels tussen die hun hond niet goed hebben opgevoed...waardoor bepaalde rassen weer op de lijst met verboden honden moeten worden gezet! En oke, er zitten ook rotte appels tussen teckeleigenaren of noem maar een ander ras. En oh ja, ik heb niks tegen deze rassen...ben er ook niet bang voor...het viel mij gewoon een beetje op dat er in mijn woonplaats veel 'stoere' types (qua uiterlijk...weet niet qua innerlijk) met dit soort honden loopt. Vraag me ook af of je deze mensen tegen zal komen op dit forum![]()
Groetjes
Groetjes
Net zoals dat mensen bv een schattig klein pupje nemen en als ie groot is dan schrikken ze zich rot en hoeven ze hem niet meer.
Of Labjes die ineens toch niet vanzelf opgevoed schijnen te worden.
- *Linda*
- Zeer actief
Re: vechthond als statussymbool???
En waarom neem jij zelf zo'n gevaarlijke jachthond? Lekker hoor zo'n hond die altijd alle eendjes en ganzen doodbijt in het park. Ik zou zo'n hond echt nóóit nemenFrenkie schreef:Als ik Timo uitlaat kom ik veel verschillende mensen en honden tegen. Het valt mij ook op dat ik veel 'vechthonden' tegenkom gedurende de wandeling. Ik wil geen vooroordelen uitspreken maar het zijn MEESTAL een bepaald slag mensen die ik met dit soort honden zie lopen. Ik heb wel eens het gevoel dat de eigenaren die ik tegenkom iets willen uistralen (kijk mij met mijn enge grote hond).
Dus vraag ik mij af waarom mensen een 'vechthond'aanschaffen...is dit omdat je het ras mooi vindt of doe je het als statussymbool?
Nogmaals, ik wil niet iedereen over een kam scheren.
Groetjes
![]()

- johan1969
- Zeer actief
- Contacteer:
Je kan niet ontkennen dat Amstaffs en Ambulls vaak (niet altijd natuurlijk) gekocht worden door de foute eigenaars.
En dit om stoer te doen of de buurt te terroriseren. Dat is niet de fout van de honden of het ras, maar wel van o.a. de media.
In Belgie is het nog erger dan bv in Nederland, omdat je hier nog pits mag fokken en importeren. Zo kan je vaak een pit of stamboomloze Amstaff voor 100 € of zelfs gratis vinden op Marktplaats.
Dan weet je ook dat die niet altijd bij 'gesettlede' volwassen mensen terechtkomen, maar bij 16 of 18-jarige rondhangjongeren.
Ik heb ook al gehoord dat ernstige FCI-fokkers van Amstaffs er mee gestopt zijn omdat ze 80% van hun potentiele kopers niet zien zitten.
En dit om stoer te doen of de buurt te terroriseren. Dat is niet de fout van de honden of het ras, maar wel van o.a. de media.
In Belgie is het nog erger dan bv in Nederland, omdat je hier nog pits mag fokken en importeren. Zo kan je vaak een pit of stamboomloze Amstaff voor 100 € of zelfs gratis vinden op Marktplaats.
Dan weet je ook dat die niet altijd bij 'gesettlede' volwassen mensen terechtkomen, maar bij 16 of 18-jarige rondhangjongeren.
Ik heb ook al gehoord dat ernstige FCI-fokkers van Amstaffs er mee gestopt zijn omdat ze 80% van hun potentiele kopers niet zien zitten.
https://www.flickr.com/photos/23084668@N07/albums
- *Linda*
- Zeer actief
- dragonsstarr
- Zeer actief
- Contacteer:
ben ik weleens benieuwd wie dat zijnIk heb ook al gehoord dat ernstige FCI-fokkers van Amstaffs er mee gestopt zijn omdat ze 80% van hun potentiele kopers niet zien zitten.

De mensen die tot nu toe van mij een pup hebben zijn ontzettend leuk

Groetjes Priscilla
Mis je lieve luna.......
8-11-2002 - 8-8-2004
Legend Of The Starr DayDream

Mis je lieve luna.......
8-11-2002 - 8-8-2004
Legend Of The Starr DayDream

- Mol
- Zeer actief
en toch kan ik me daar weldegelijk wat bij voor stellen, als ik kijk wat westside kennel vor mensen heb af gewezen zou bij mij op een gegeven moment ook de moet in de schoenen zinken hoor.dragonsstarr schreef:ben ik weleens benieuwd wie dat zijnIk heb ook al gehoord dat ernstige FCI-fokkers van Amstaffs er mee gestopt zijn omdat ze 80% van hun potentiele kopers niet zien zitten.
![]()
De mensen die tot nu toe van mij een pup hebben zijn ontzettend leukdat zijn echt geen aso's, heb ook nog met allemaal goede contacten
mol

- johan1969
- Zeer actief
- Contacteer:
- cloris
- Zeer actief
Yep dan weet je genoeg en hang je op, dit soort krijgt van mij geen hond.johan1969 schreef:Als je als ernstige fokker vragen krijgt als 'kunnen ze hard bijten ?','hebben ze sterke kaken ?','vanaf wanneer mag ze gedekt worden ?', of 'kan je niks van de prijs afdoen ?' dan weet je het wel he.