Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

aankleden van honden

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Eline* schreef:
Inge O schreef:ik kan me heel goed voorstellen dat het er op zich zielig kan uitzien hoor, een hondje dat rilt van de kou. en dat er rassen zijn waarvan je weet dat ze het waarschijnlijk niet zonder onze bescherming redden.
maar ik ben dan waarschijnlijk zelf toch wat harder, en denk dan eerder dat dit na een tijdje wel went, en dat de hond in kwestie er dan alleen maar wel bij vaart.

.
Ik behoorde vroeger tot de meisjes die in het zwembad rillend en bibberend, blauw van de koud met een mager lijfje ook hoorde dat het wel went en dat je wat vet moet kweken! :boos:
Nu heb ik het nog steeds koud als het koud is en nee, het went niet! :mrgreen:
Als Kiki rilt krijgt ze iets aan en ik vind dat ook niet gek. Ze ligt hier in de warmte van de kachel, ze kruipt in de nacht onder de dekens en dan zou ze met dat zelfde vachtje de sneeuw in moeten zonder het koud te hebben. Dat is toch raar?
Ja, maar jouw lijf zit toch heel anders in elkaar? Ik ben ook zo kouwelijk als wat, ik pak me elke morgen in alsof ik een poolexpeditie ga doen, want anders kom ik half bevroren terug van de ochtendwandeling. Maar honden hebben al duizenden jaren te maken met temperatuurwisselingen in hun blootje, die kunnen daar veel beter tegen dan jij en ik. Bovendien lopen die honden zich de poten uit hun lijf terwijl ik regelmatig bibberend stil sta te kletsen met andere bazen.

Ik *check* het trouwens wel zo af en toe bij Lilo, en ze heeft buiten nog steeds hele warme oksels en liezen, terwijl daar amper haar zit.

En wat ik al zei: als je al aan gaat kleden bij +2, heb je straks een probleem bij -12. :roll:
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
BeëlzeBubble
Zeer actief

Ongelezen bericht door BeëlzeBubble »

Pffff, wat een gedram weer.

Smekkerdje heeft een heel dun vachtje en daar dan ook nog 's niet zo veel van en het is een koukleumpje. Hij krijgt dus als het koud, nat en winderig is een jasje aan. Heb een verschrikkelijk lelijk jasje uitgezocht. Daar moet ik elke keer weer om lachen.
Soms doe ik zijn kraagje omhoog zodat het een cape lijkt en dan noem ik hem Graaf Smekula. Daar moet ik ook elke keer heel hard om lachen.

Als hij regent en we komen weer thuis dan duurt het altijd ff voor hij weer warm is. Dan doe ik hem zijn shirtje aan en na een half uurtje- een uurtje kan die weer uit. Ik heb laatst een kabeltruitje voor hem gebreid. Vanaf de eerste steek die ik opzette tot de laatste steek van het in elkaarnaaien heb ik pret gehad over Smekkie in een kabeltruitje. Hij heeft het tot nu toe alleen maar aangehad voor de foto. En die foto heb ik overal op internet gedumpt omdat ik ook daar heel hard om moest lachen. Heb al een patroon in mijn hoofd voor een zwart truitje met het Rammsteinlogo. Die ga ik met fleece voeren en dat wordt zijn winterjasje voor volgend jaar :tong:
Groetjes van Bianca en een slobber van Casper en Smekkie.

Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief

Eline* schreef: Dat is toch raar?
ja, dat is het zeer zeker. het is vooral raar dat de meeste dieren nog wel de eigenschap hebben om hun temperatuur zelf beter te regelen, en wij niet (meer). want ook in het wild kunnen ze niet even van vachtje wisselen als het in de overgangsseizoenen van zonnig en behaaglijk plots rotslecht weer wordt :19: .
Daar heb je gelijk in. Ieder geval is Kiki's termostaat nog niet ingesteld op echte hollandse kou en ik zie gewoon het nut niet zo, ook niet na je verhaal, om haar te laten rillen. :wink:
Jack heeft zijn eerste winter hier ook wel eens gebibberd, was toen ook vier kilo lichter dan nu :roll: , maar dat heb ik ook opgelost door continue in beweging te blijven, zelfs als we op het schoolplein op het kind stonden te wachten. Jack kwam ook uit Zuid-Spanje, had echt nog nooit echte kou meegemaakt (Lilo trouwens wel, Madrid kan ijzig koud zijn in de winter), maar na die eerste winter heeft Jack nooit meer gebibberd.
Laatst gewijzigd door Hanneke2 op 13 feb 2006 00:04, 2 keer totaal gewijzigd.
Dorien
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dorien »

BeëlzeBubble schreef:Pffff, wat een gedram weer.

Smekkerdje heeft een heel dun vachtje en daar dan ook nog 's niet zo veel van en het is een koukleumpje. Hij krijgt dus als het koud, nat en winderig is een jasje aan. Heb een verschrikkelijk lelijk jasje uitgezocht. Daar moet ik elke keer weer om lachen.
Soms doe ik zijn kraagje omhoog zodat het een cape lijkt en dan noem ik hem Graaf Smekula. Daar moet ik ook elke keer heel hard om lachen.

Als hij regent en we komen weer thuis dan duurt het altijd ff voor hij weer warm is. Dan doe ik hem zijn shirtje aan en na een half uurtje- een uurtje kan die weer uit. Ik heb laatst een kabeltruitje voor hem gebreid. Vanaf de eerste steek die ik opzette tot de laatste steek van het in elkaarnaaien heb ik pret gehad over Smekkie in een kabeltruitje. Hij heeft het tot nu toe alleen maar aangehad voor de foto. En die foto heb ik overal op internet gedumpt omdat ik ook daar heel hard om moest lachen. Heb al een patroon in mijn hoofd voor een zwart truitje met het Rammsteinlogo. Die ga ik met fleece voeren en dat wordt zijn winterjasje voor volgend jaar :tong:
Haha! Zo is het maar net! :ok: :mrgreen:
Groet,
Dorien
Hanneke2
Zeer actief

Marion. schreef:
Eline* schreef:
Moos schreef:Dan kan je daar heel moeilijk over gaan doen, en gaan zeuren over 'onnatuurlijke' honden. Of je kan niet zo moelijk doen en ze een paar keer per jaar even een jasje aantrekken.
Ik weet niet hoe het met jouw hondjes is, maar mijn honden hollen nog rond als het warm is, daar waar anderen plat in de schaduw liggen en mensen met badjes in de weer zijn. Honden zijn onnatuurlijk, per definitie want ze leven niet in het wild. De ene hond kan beter tegen kou en de ander tegen de warmte. Het is jammer dat er weer eens geoordeelt moet worden.
Je kapt nu fijn even, Eline, want je zit nu wéér te speculeren.

Mijn honden doen het prima. In de winterse kou, in de zomerse warmte. Ik hobbel niet met badjes heen en weer, ik ben niet druk met kleertjes aan en uit doen.

Heel per ongeluk zijn het rashonden, maar ik denk dat die van jou qua gezondheid maar nèt aan die van mij kunnen tippen hoor. Maar ook maar net.
Jezus Marion doe niet zo akelig. Laten we dat soort discussies gaan houden als die van jou op hun 11e dood neervallen terwijl al die enge buitenlandse kruisingen rillend of niet de 17 halen, okee?
Hanneke2
Zeer actief

Eline* schreef:
Inge O schreef:
Eline* schreef:
ik was overigens vroeger ook zo'n blauw koukleumpje, moest al na 10 min. het water uit, ik zag er dan echt uit als een hartpatiëntje :mrgreen: .
Zielig hè? :mrgreen:
ja, want ik wilde zwémmen :boos: :boos: :mrgreen: .
Ik niet. Ik haatte zwemmen!! Wij hadden badmeester Driehuis en die trok je aan je oren en sloeg met de haak op je vingers als je bijna verdronk en even aan de kant wilde hangen. :jank: Ik haatte dat zwemmen echt en zelfs nu kan ik er nog niet veel van. Ik verzuip waar je bijstaat! :mrgreen:
Oh, effe lekker off-topic, maar ik heb ook nooit mijn B gehaald door zo'n enge badjuf. Net mijn A-diploma gehaald, moest ik de volgende les (in mijn herinnering) een vol half uur onder water zwemmen. Dikke paniek, een hele dag misselijk van al dat water in mijn neus en nooit meer naar zwemles. :N:
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Hanneke2 schreef: Jack heeft zijn eerste winter hier ook wel eens gebibberd, was toen ook vier kilo lichter dan nu :roll: , maar dat heb ik ook opgelost door continue in beweging te blijven, zelfs als we op het schoolplein op het kind stonden te wachten. Jack kwam ook uit Zuid-Spanje, had echt nog nooit echte kou meegemaakt (Lilo trouwens wel, Madrid kan ijzig koud zijn in de winter), maar na die eerste winter heeft Jack nooit meer gebibberd.
Kiki loopt niet als ze het koud heeft. Daarom haalde ik het voorbeeld aan van blauwbekkende meisjes in het zwembad, want die zien we allemaal zo voor ons. handjes voor de buik rillend en bibberend verkrampt stilstaand. Dat is Kiki als het echt koud en guur weer is en ook pas dan doe ik een jasje aan. :wink:
Ze stopt dan namelijk met bewegen en ze verkrampt. Als ze rent is er niet zoveel aan de hand.
Hier op de zandvlakte kan het soms alleen echt goor koud zijn. De wind maakt vaart en kan hard en koud zijn, als het daarbij dan ook nog nat is hoeft ze daar van mij niet bibberend door.
Ach, ik vind het ook veel drukte om weinig eerlijk gezegd.
Bijna alle rijpaarden hebben in de wei met kou een deken om en dat is normaal. Een hond, die het koud heeft en een jasje aankrijgt zou dan ineens medelijwekkend zijn en een foute baas hebben. :mrgreen:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Hanneke2 schreef:Oh, effe lekker off-topic, maar ik heb ook nooit mijn B gehaald door zo'n enge badjuf. Net mijn A-diploma gehaald, moest ik de volgende les (in mijn herinnering) een vol half uur onder water zwemmen. Dikke paniek, een hele dag misselijk van al dat water in mijn neus en nooit meer naar zwemles. :N:
hahahaha, ik werd verlost doordat ik elke keer de gemeenste oorontstekingen had en de dokter uit het VU zei dat ik niet meer mocht zwemmen! :neenee: Ik heb de mooiste tekening ooit gemaakt voor die man! :mrgreen:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief

Eline* schreef:
Kiki loopt niet als ze het koud heeft. Daarom haalde ik het voorbeeld aan van blauwbekkende meisjes in het zwembad, want die zien we allemaal zo voor ons. handjes voor de buik rillend en bibberend verkrampt stilstaand. Dat is Kiki als het echt koud en guur weer is en ook pas dan doe ik een jasje aan. :wink:
Ze stopt dan namelijk met bewegen en ze verkrampt.
Oh, dat is iets heel anders, daar zou ik inderdaad ook mee opletten, want dat is gewoon eng.
Als ze rent is er niet zoveel aan de hand.
Hier op de zandvlakte kan het soms alleen echt goor koud zijn. De wind maakt vaart en kan hard en koud zijn, als het daarbij dan ook nog nat is hoeft ze daar van mij niet bibberend door.
Ach, ik vind het ook veel drukte om weinig eerlijk gezegd.
Bijna alle rijpaarden hebben in de wei met kou een deken om en dat is normaal. Een hond, die het koud heeft en een jasje aankrijgt zou dan ineens medelijwekkend zijn en een foute baas hebben. :mrgreen:
Dat hoor je mij niet zeggen hoor. Maar een paard dat op z'n gemakje door de wei loopt te grazen is iets anders dan een hondje dat zich de poten uit zijn lijf racet in de vrieskou. Maar als je hond niet rent en speelt terwijl het barstenskoud is zal je inderdaad naar jassen en truitjes moeten grijpen.
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Hanneke2 schreef:Dat hoor je mij niet zeggen hoor. Maar een paard dat op z'n gemakje door de wei loopt te grazen is iets anders dan een hondje dat zich de poten uit zijn lijf racet in de vrieskou. Maar als je hond niet rent en speelt terwijl het barstenskoud is zal je inderdaad naar jassen en truitjes moeten grijpen.
Dan zijn we het wel eens hoor. :wink: Een hond, die zichzelf warm houdt met rennen ga je geen jas aantrekken!
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Natas.
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Natas. »

Marion. schreef:Gaat helemaal goed komen met mij, en met mijn rashondjes.
Sjonge, in jouw berichten in dit topic begin ik me flink te irriteren aan het woord 'rashondjes' :pffff:
Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Inge O schreef:
sirene schreef:
Inge O schreef:
Baily schreef: Maar het lijkt echt een modegril te worden bij veel mensen met honden die prima zonder kleding kunnen. Ik vind het echt vreselijk in ieder geval. :wink:
en een stapje verder is nog erger : dat mensen met het oog op dat 'kleren-getut' bepaalde rassen gaan aanschaffen :19: .
Ja precies. Dat is dus iets waar ik bij "mijn" ras serieus bang voor ben. En wat ik echt heel erg zou vinden.
kan ik me goed voorstellen, want het is niet ondenkbeeldig natuurlijk.

hoewel haarloze mutanten het oorspronkelijk in warmere klimaten wel goed deden (en doen) als 'normale hond', kunnen ze in ons klimaat al snel tot een aangeklede karikatuur worden bij sommige baasjes.
Inderdaad ja want ook bij de haarloze is het niet constant nodig hoor ,Punky ging lekker tegen een hond aanliggen om het warm te krijgen en heeft nog geen krasje opgelopen hier dus dat was ,in haar geval ,ook geen reden om haar aan te kleden.
Ik denk dat het aankleedgedoe zeker een van de redenen kan zijn waarom een nakerd word aangeschaft.
tineke

Marion. schreef:
Eline* schreef:
Moos schreef:Dan kan je daar heel moeilijk over gaan doen, en gaan zeuren over 'onnatuurlijke' honden. Of je kan niet zo moelijk doen en ze een paar keer per jaar even een jasje aantrekken.
Ik weet niet hoe het met jouw hondjes is, maar mijn honden hollen nog rond als het warm is, daar waar anderen plat in de schaduw liggen en mensen met badjes in de weer zijn. Honden zijn onnatuurlijk, per definitie want ze leven niet in het wild. De ene hond kan beter tegen kou en de ander tegen de warmte. Het is jammer dat er weer eens geoordeelt moet worden.
Je kapt nu fijn even, Eline, want je zit nu wéér te speculeren.

Mijn honden doen het prima. In de winterse kou, in de zomerse warmte. Ik hobbel niet met badjes heen en weer, ik ben niet druk met kleertjes aan en uit doen.

Heel per ongeluk zijn het rashonden, maar ik denk dat die van jou qua gezondheid maar nèt aan die van mij kunnen tippen hoor. Maar ook maar net.
Er zijn ook rassen die snel last hebben van de kou hoor,buiten de nakerds dan.
Een vriendin van mij had een pitbul met een hele dunne vacht en geen ondervacht die liep bij extreme kou ook met een jasje aan.
Orson heeft ook een dunne vacht is gelukkig zeer actief buiten maar met echt een stevige hagelbui ofzo wil hij ook graag naar huis terug.
tineke

estelle schreef:
Lysette schreef: Dan heb je nog carnaval. Ik doe hem een strik om en neem hem mee naar de optocht. Hij heeft er geen last van en iedereen knuffelt hem extra omdat ze het zo schattig vinden. Na de optocht gaan we weer naar huis, strik gaat af en we gaan naar het bos waar hij door de modder stapt, in de stront rolt en met andere honden speelt. Is hij nu minder hond? Zie ik hem nu als minder hond?
Ach daar heb ik ook geen problemen mee. Vroeger deden wij de Golden van de buren ook een strik om als het Nederlands elftal speelde.
Er is hier iemand op dit forum (weet niet hoe ze heet) die dr honden steeds andere kleren aandoet, fotós maken, hele website vol, beestjes moeten steeds poseren met andere kleertjes aan.....nee sorry dat vind ik dus echt te ver gaan en ik vraag me ook echt af in hoe verre die honden dat nou leuk vinden.

:sst: :sst: :sst: :sst: :mrgreen: :mrgreen:
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

ojee ik heb mijn jack ook een t shirt aan gedaan voor de foto wedstrijd :N:

hier hebben ze dus geen jasjes oid aan, hoewel mijn sam het wel een keer aanheeft gehad, ze had een hernia gehad, en was erg gevoelig op haar rug...de kou kon het weer erger maken dus wat voorzorg..

en toch he.. ik lees het hier van eline en van andere, erg korte vacht enz.. ik heb hier ook een jack, thica, een echte korthaar, erg dun vachtje en ja ze heeft het koud buiten.....ze rilt als ze nat is..... ik zorg met haar dus dat ze blijft lopen, en binnen goed afdrogen en ze kan voor de kachel of tussen de kussens gaan liggen.. dat gaat prima, en ik denk dat kiki een dikkere vacht heeft als thica... is het dan toch niet meer eigen gevoel? ik bedoel.. ik ga ook niet met haar stil staan, e als ik zie dat ze het erg koud heeft, dan oke dan is het genoeg........ maar ik doe haar dus geen jas aan

ik heb er niks op tegen hoor, ieder zijn eigen ding... vind het ook niet beter of slechter.....
tineke

Eline* schreef:
Ik zit net te pbben met Marloes in het kader van onze samenzwering dat ik blij ben dan ik net op tijd Kiki uit haar Tutu had gehezen voordat iemand het kon zien! :N:
Verder wens ik je veel plezier met wandelen. Kleed je goed aan..het is koud! :ok:

Ook lid van de club :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

yamie schreef:
en toch he.. ik lees het hier van eline en van andere, erg korte vacht enz.. ik heb hier ook een jack, thica, een echte korthaar, erg dun vachtje en ja ze heeft het koud buiten.....ze rilt als ze nat is..... ik zorg met haar dus dat ze blijft lopen, en binnen goed afdrogen en ze kan voor de kachel of tussen de kussens gaan liggen.. dat gaat prima, en ik denk dat kiki een dikkere vacht heeft als thica... is het dan toch niet meer eigen gevoel? ik bedoel.. ik ga ook niet met haar stil staan, e als ik zie dat ze het erg koud heeft, dan oke dan is het genoeg........ maar ik doe haar dus geen jas aan

ik heb er niks op tegen hoor, ieder zijn eigen ding... vind het ook niet beter of slechter.....
Wat Kiki schijnbaar ook doet, en Saar (en Moos bij lange wandelingen) ook, is van pure ellende rillend stil blijven staan. Ze lopen niet meer, en rennen zit er helemaal niet in. Als het regent en waait en het onder de 5 graden is buiten dan is Saar binnen 5 minuten tot op de huid nat (je ziet haar huid dan ook door haar vacht heen) en gaat ze als een rillend hoopje ellende stilstaan. Ik kan haar nog net aan de riem achter me aansleuren, maar dat is het dan wel. Ze trekt dan ook d'r staart tussen d'r poten, ruggetje krom, oren plat in d'r nek en stilstaan bibberen. En zo'n hoopje ellende doe ik dan dus wel een jasje aan. Saar heeft trouwens nog iets wat het koud maakt; juist die lange vacht. Aangezien ze geen ondervacht heeft is ze tot op het bot nat, en daaromheen hangt dan een koude natte doorweekte vacht. Lijkt me flink koud, met een doornatte koude dweil op je blote rug lopen in de wind.

Maar dus alleen als het regent en waait en koud is, of als het -5 is en er waait een hele gure wind. Bij -10 zonder wind hebben ze geen jasje nodig hier hoor :wink:

Daarbij komt dan trouwens dat ik niet de keuze heb/wil maken om dan maar naar huis te gaan als ik zie dat ze het koud hebben. Ten eerste is dat bij Saar al na 5 minuten, schiet dus niet op, en ten tweede wil ik ook als ik een week lang koud en nat weer is toch wel lang met ze wandelen. Dan wandelen we dus ook lekker 1.5 uur, maar met jassen aan.
En god, ze hebben die dingen misschien alles bij elkaar opgeteld 1 of 2 weken van het jaar aan.
Afbeelding
tineke

Moos schreef:
yamie schreef:

Wat Kiki schijnbaar ook doet, en Saar (en Moos bij lange wandelingen) ook, is van pure ellende rillend stil blijven staan. Ze lopen niet meer, en rennen zit er helemaal niet in. Als het regent en waait en het onder de 5 graden is buiten dan is Saar binnen 5 minuten tot op de huid nat (je ziet haar huid dan ook door haar vacht heen) en gaat ze als een rillend hoopje ellende stilstaan. Ik kan haar nog net aan de riem achter me aansleuren, maar dat is het dan wel. Ze trekt dan ook d'r staart tussen d'r poten, ruggetje krom, oren plat in d'r nek en stilstaan bibberen. En zo'n hoopje ellende doe ik dan dus wel een jasje aan. Saar heeft trouwens nog iets wat het koud maakt; juist die lange vacht. Aangezien ze geen ondervacht heeft is ze tot op het bot nat, en daaromheen hangt dan een koude natte doorweekte vacht. Lijkt me flink koud, met een doornatte koude dweil op je blote rug lopen in de wind.

Maar dus alleen als het regent en waait en koud is, of als het -5 is en er waait een hele gure wind. Bij -10 zonder wind hebben ze geen jasje nodig hier hoor :wink:

Daarbij komt dan trouwens dat ik niet de keuze heb/wil maken om dan maar naar huis te gaan als ik zie dat ze het koud hebben. Ten eerste is dat bij Saar al na 5 minuten, schiet dus niet op, en ten tweede wil ik ook als ik een week lang koud en nat weer is toch wel lang met ze wandelen. Dan wandelen we dus ook lekker 1.5 uur, maar met jassen aan.
En god, ze hebben die dingen misschien alles bij elkaar opgeteld 1 of 2 weken van het jaar aan.
Dat valt voor mij dus onder functioneel aankleden en dat is niet wat ik bedoel waar ik zo op tegen ben.
Als Micron om wat voor reden het zo koud zou hebben dat hij er last van heeft en het zijn levensplezier aantast krijgt hij van mij ook subiet een jasje aan,zelfs als zou het Orson of een andere groterd zijn die er last van had die kleedde ik dan ook aan hoor,wel in een stoere outfit dat snap je :wink:
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

ik denk dat ik maar truien ga breien voor de doggen :pffff:
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
tineke

jip007 schreef:ik denk dat ik maar truien ga breien voor de doggen :pffff:
Bereik je vast een hele nieuwe markt mee en word een groot succes :wink:
BeëlzeBubble
Zeer actief

Ongelezen bericht door BeëlzeBubble »

Ik denk dat roze angora ze werkelijk doddig zal staan :I:
Groetjes van Bianca en een slobber van Casper en Smekkie.

Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Moos schreef:En god, ze hebben die dingen misschien alles bij elkaar opgeteld 1 of 2 weken van het jaar aan.
Ja, wat een drama hè? :mrgreen:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

BeëlzeBubble schreef:
Ik denk dat roze angora ze werkelijk doddig zal staan :I:
vooral bij de zwartjes :I:
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
bianca83
Zeer actief

Ongelezen bericht door bianca83 »

Wil je er dan ook 1 maken voor Quasar :mrgreen:
Afbeelding
tineke

Eline* schreef:
Moos schreef:En god, ze hebben die dingen misschien alles bij elkaar opgeteld 1 of 2 weken van het jaar aan.
Ja, wat een drama hè? :mrgreen:

Daar gaat het toch niet om dit is functioneel aankleden en dat vind ik wel anders dan je hond uitdossen met allerlei toeters en bellen dat gebeurd (hoop ik in ieder geval :roll: )ook maar af en toe maar vind ik dus wel belachelijk :pffff: en hondonwaardig

Dit is dan meer wat ik in gedachten heb
http://koopjes.marktplaats.nl/dieren_en ... 3D%3D&df=1

Of dit en of dit nu maar een enkel ekeer word gedaan of niet maakt het voor mij niet minder belachelijk

http://koopjes.marktplaats.nl/dieren_en ... 3D%3D&df=1
bianca83
Zeer actief

:N: Met die dingen zou ik mijn honden dus echt nooit laten lopen, zie je het al voor je Quasar in een bikini :N:
Afbeelding
tineke

bianca83 schreef::N: Met die dingen zou ik mijn honden dus echt nooit laten lopen, zie je het al voor je Quasar in een bikini :N:

Nee niet echt jij wel :mrgreen:
bianca83
Zeer actief

Ja zo'n leuke roze bikini, pruik op, vlechtjes in, brilletje op en gaan maar :cheer: :cheer: :N:
Afbeelding
Nina
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nina »

tineke schreef:
bianca83 schreef::N: Met die dingen zou ik mijn honden dus echt nooit laten lopen, zie je het al voor je Quasar in een bikini :N:

Nee niet echt jij wel :mrgreen:
Nee, Quasar niet, maar voor Rio lijkt het me wel wat. :mrgreen:

On-topic: ik hou absoluut niet van honden aankleden voor de leuk. Maar helaas: ik ben ook gezegend met een heel klein hondje wat het snel koud heeft. Niet als we een lange wandeling gaan maken, maar wel als we veel stil moeten staan. Zoals gisteren: we hadden een workshop van 9.30 tot 16.30 uur en daarbij stonden we veel stil op het veld, omdat het redelijk statische oefeningen waren. Na 2 uur in de natte sneeuw gestaan te hebben, was Baloe het helemaal zat. Hij stond te bibberen, had een lage houding en wilde gewoon niet meer. Om eerlijk te zijn: ik was zelf zo koud en doorweekt, dat het huilen me ook nader dan het lachen stond. Toen heb ik hem na de lunch zijn dekje opgedaan en toen ging het weer beter. Ik vind het dan zielig om hem dan te laten lijden, terwijl ik het zo makkelijk op kan lossen. Overigens, dit zijn uitzonderingen, Baloe heeft dit dekje nu een maand of 3 en hij heeft het 2 keer gedragen: de eerste keer toen hij ziek was en er lag een pak sneeuw en gisteren.
Groetjes, Nina en Baloe
Afbeelding
tineke

baloe2004 schreef:
Nee, Quasar niet, maar voor Rio lijkt het me wel wat. :mrgreen:
Sorry Rio houd alleen van mintgroen zegt hij me net :pffff:
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”