Ja, maar jouw lijf zit toch heel anders in elkaar? Ik ben ook zo kouwelijk als wat, ik pak me elke morgen in alsof ik een poolexpeditie ga doen, want anders kom ik half bevroren terug van de ochtendwandeling. Maar honden hebben al duizenden jaren te maken met temperatuurwisselingen in hun blootje, die kunnen daar veel beter tegen dan jij en ik. Bovendien lopen die honden zich de poten uit hun lijf terwijl ik regelmatig bibberend stil sta te kletsen met andere bazen.Eline* schreef:Ik behoorde vroeger tot de meisjes die in het zwembad rillend en bibberend, blauw van de koud met een mager lijfje ook hoorde dat het wel went en dat je wat vet moet kweken!Inge O schreef:ik kan me heel goed voorstellen dat het er op zich zielig kan uitzien hoor, een hondje dat rilt van de kou. en dat er rassen zijn waarvan je weet dat ze het waarschijnlijk niet zonder onze bescherming redden.
maar ik ben dan waarschijnlijk zelf toch wat harder, en denk dan eerder dat dit na een tijdje wel went, en dat de hond in kwestie er dan alleen maar wel bij vaart.
.![]()
Nu heb ik het nog steeds koud als het koud is en nee, het went niet!![]()
Als Kiki rilt krijgt ze iets aan en ik vind dat ook niet gek. Ze ligt hier in de warmte van de kachel, ze kruipt in de nacht onder de dekens en dan zou ze met dat zelfde vachtje de sneeuw in moeten zonder het koud te hebben. Dat is toch raar?
Ik *check* het trouwens wel zo af en toe bij Lilo, en ze heeft buiten nog steeds hele warme oksels en liezen, terwijl daar amper haar zit.
En wat ik al zei: als je al aan gaat kleden bij +2, heb je straks een probleem bij -12.