Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
reu ter dekking stellen
Moderator: moderatorteam
-
- Actief
- Mijn ras(sen): De Kangal
Tsja sorry maar de gemiddelde africhtingshond doet ook niet anders als 3x in de week mee naar de club. De rest van de week zitten ze te rotten in hun kennel. Ongetwijfeld doe jij er meer mee maar als jij zegt dat je het maanden af moet bouwen dan twijfel ik daar wel aan.malinois schreef:de mijne dus niet, die kun je niet in 1 x nooit meer laten werken die moet je echt afbouwen dus steeds minder laten werken in een aantal maanden en dat schijnt veel voor te komen bij mechelaars.... Ze zijn niet hyper in huis normaal maar ik kan maanden fietsen ze zijn nog net zo aktief als voorheen met daarentegen 10 min. intensief manwerk en apel en ze liggen de rest van de dag heerlijk te slapen....estelle schreef:Je hoeft mij niks te vertellen over hoe druk een hond kan zijn hoor. Ik heb hier dus zelf een DH teef die, als ze niet elke dag dr energie kwijt kan, door het huis rent, op tafels springt en de boel bij elkaar piept/jankt/blaft.malinois schreef:Nou vertel me eens wat voor iets dramatisch er zou gebeuren als jij met je mechelaar geen IPO meer kunt uitoefenen?
Ik train ook VH met mn hond maar als ik morgne stop is er niks aan de hand hoor. Ja alleen dat ik haar dr energie op een andere manier kwijt moet zien te laten raken.maar goed dat je mijn honden dan niet in huis hebt.
Ik kan niet van de ene op de andere dag stoppen nee, dat moet je langzaam afbouwen. Als ze hier 3 weken niet trainen met vakantie ofzo dan is het al bal.... laat staan helemaal niet meer. Zoiets moet je afbouwen. Elke hond bouw je af als je er mee stopt dat doe niet van de ene op de andere dag als je er minimaal 3 x in de week mee traint. En niks energie ergens anders insteken die hond heeft bijna dag in dag uit getraint. Een sporter bouwt ook af als hij stopt dat hoort bij een hond net zo goed. Mijn trainer heeft ooit gezegd, weet waar je aan begint als je hondesport gaat doen, het beginnen is makkelijker dan ermee stoppen...
Als ik met haar niet meer zou kunnen sporten dan moet ik dus alternatieven zoeken; fietsen, zwemmen, einden lopen, apporteren, zoekspelletjes doen etc etc. Daar wordt ze net zo rustig van als die 3x in de week trainen hoor.
En ik begrijp ondertussen dat het alleen hier in het Noorden er zo aan toe gaat, voor we die discussie weer krijgen dat de gemiddelde africhter zo poezelig lief is voor zn africhtingshond.

het stuk van Essy.malinois schreef:wat is daar krom aan dan?estelle schreef:Ik zou dat echt niet weten. Overigens heb ik ook nergens gezegd dat ik tegen dekgeld ben. Alleen de argumenten om dekgeld te vragen vind ik wat krom.Scooby schreef:Het gaat ook niet alleen om hem, maar als andere mensen die reu dan ook zouden willen gebruiken, omdat het een goede reu is? Vraag je daar dan ook niets voor?estelle schreef: Die reu gaat weg komen bij een fokker bij ons op de club. We kennen die man ondertussen al wat jaartjes. Hij weet gigantisch veel over erfelijkheid en de lijnen binnen de duitseherder.
Als blijkt dat hij mijn reu wil gebruiken voor de fok dan denk ik dat ik daar niks voor zal vragen.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
- Aantal honden: 10
Wat jij zegt, kan ik me wel in vinden hoor. Maar zo gaat het toch ook met het verkopen van pups? Je maakt mij niet wijs dat een fokker daar niets aan verdient. Is dat dan ook raar?Martijn schreef:Wat er verkeerd aan is is dat je op het forum moet gaan vragen ovf het wel netjes is. Dat is alvast één. Zo duidelijk was het kennelijk niet.tbeast schreef:Wat is er verkeerd aan om er geld voor te vragen? De reu wordt niet uitgebuit ofzo, ik denk zelfs dat hij het wel leuk vindt...
Het tweede heikele punt is dat dé grote oplossing voor veel hondenproblemen van deze tijd aan geld gekoppeld is.
Er is niets mis met geld verdienen maar stel dat je geld en huisdieren van elkaar zou ontkopppelen ben je direct af van de broodfokkers waar iedereen zogenaamd zo van walgt.
Nummer drie dan....het is domweg ordinair.
Als je kosten moet maken en vergoedt wilt zien, dien die rekeningen dan gewoon in bij de fokker. Dat lijkt het ook niet of je aan het marchanderen bent.
Het mag allemaal gewoon op je eigen manier hoor maar als je je afvraagt wat mensen raar vinden aan het vragen van dekgeld voor het gebruik van een reu die die persoon zelf gefokt heeft, dan is het dat dus.
Geld verdienen doe je gewoon op je werk. Meteen van "kaching!" doen als er een kansje langskomt noemen veel mensen gegraai. En gegraai vinden ze dan niet netjes.
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ja, fokkers zijn mensen die een roeping moeten hebben, anders begin je niet aan zoiets vreselijks als rashonden fokken. Je hebt me overtuigd.Essy schreef:Ik denk dat je heel blij mag zijn als je al 7 puppen in je nest gaat krijgen.
Voor het zelfde geld rijdt je naar Italie, 300 euro benzine, 600 euro dekgeld, twee overnachtingen en komt er een NEK uit die je voor 500 euro kwijtraakt. Waarvoor je dan eerst je hond laat röntgenen, laat aankeuren, shows lopen enz. enz. O ja en dan misschien nog een keizersnede, complicaties, puppen enten, chippen, stamboom, ontwormen, vakantie nemen, kennelnaam enz. enz. enz.
Een normale harlekijn kost misschien 1200 euro als je hem op tijd verkoopt anders moet je er al veel afdoen, zwarte doggen kosten 800 euro? Nekjes 500? En dan moet je al geen fluthonden bij elkaar hebben gezet anders krijg je dat er niet eens voor.
En dan zet je de rest, als die er al is, op de bank, voor het geval er ondanks al jouw zorg toch iets met een pup zou zijn.

Hobby's kosten nou eenmaal geld, ieder zijn meug. Een onkostenvergoeding is iets anders als een marktwaarde. Ik sluit me wel aan bij Marc; een onkostenvergoeding zal voor veel rassen ongeveer gelijk zijn en het verschil zit dus in de marktwaarde van een pup.
Als de marktwaarde hoog is en mensen, fokkers, gaan daarin mee om er ook zelf blij van te worden biedt dat helaas ruimte aan mensen die het niet goed voorhebben met het ras.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
- Aantal honden: 10
[quote="MARC_S
Wat je dan voor je pups vraagt moet je zelf weten. Mensen betalen het en dus zijn de pups dat waard voor de nieuwe eigenaar en dus is het prima.
[/quote]
Dat snap ik effe niet. Als mensen zoveel geld willen betalen voor een pup. is hij het waard. Maar als mensen zoveel geld willen betalen voor een dekking, is het dat niet waard en raar.
Wat je dan voor je pups vraagt moet je zelf weten. Mensen betalen het en dus zijn de pups dat waard voor de nieuwe eigenaar en dus is het prima.
[/quote]
Dat snap ik effe niet. Als mensen zoveel geld willen betalen voor een pup. is hij het waard. Maar als mensen zoveel geld willen betalen voor een dekking, is het dat niet waard en raar.
- Amaranthas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Shih Tzu
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schapendoes
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
- Amaranthas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Shih Tzu
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Ik moet toegeven dat je wel gelijk hebt. Maar ik ken ook mensen die het niet breed hadden en goede fokkers zijn, die konden (eindelijk) een nieuwe vloer betalen van het geld dat ze overhielden aan de puppies.MARC_S schreef:Het ligt eraan wat je allemaal wil afschrijven via de pupsHutsje schreef:Sorry Marc, maar als er eind mei puppies worden geboren van Pien dan ga ik daar denk ik toch niet op verdienen, en ik vraag geen 400 euro. Je laatste opmerking zal ik maar negeren.MARC_S schreef: Kosten mogen gedekt worden en dus vraag je als je al je geld terug wil bv 250-400 euro voor je pups. Lijkt me ruim voldoende bij een normaal nest om alle kosten te dekken. Vraag je meer, dan speelt er meer mee dan alleen hobby en liefde voor het ras, nl geld verdienen.Bij het ene ras is een lage prijs schijnbaar ruim voldoende en bij rassen die duur verkocht kunnen worden zijn de prijzen domweg extreem. Een ras als de bullmastiff doet denk ik al snel zo'n 1000 tot zelfs 1500 euro bij mooie combi's en dus vragen mensen dat er ook voor. Een ras als de mechelse herder, ook totaal doorgescreend op ziektes, werklust, prijzen van de ouders in de sport etc kost maar een schamele 300-500 euro. De nesten zijn kleiner en toch komen ook die fokkers uit de kosten.
Tenminste, de directe kosten als inenten en voeding van de pups. Kosten als een werpkist, de moederhond zelf, het lopen van shows in het buitenland en het onderzoeken van de moeder op gezondheid lijken me gewoon hobby rondom de honden. Wij moeten ook met de bastaardjes naar de DA en als Cleo mee gaat naar Canicross in Duitsland betaal ik ook zelf de benzine en het inschrijfgeld.
Duitse doggen geven helemaal grote nesten en daarbij kan je voor een mooi stamboom Harlekijntje zomaar 1750 euro voor vragen :N: Dat betekend 17.500 euro per nest van 10Dat tegenover een nest van 6 mechels uit een extreem mooie lijn dat in totaal misschien 2500 euro opbrengt
![]()
Zit toch een mooie 15.000 euro verschil tussen![]()
PS dat iemand 1200 euro per pup vraagt boeit me overigens niet, dat moet iedereen zelf weten. Ik zou het echter nooit doen en ik vind het hele systeem van hondjes voor extreme prijzen alleen maar leiden tot verlies aan waar het om gaat, de dieren. Het gaat al snel om geld als het om duizenden euro's gaat en dus inkomens van 6 maanden werken. Dat kan ook gewoon niet anders.
Als alles in de wereld nu gratis was zou het een stuk simpeler worden ja. Maar ik moet wel toegeven dat sommige prijzen inderdaad wel erg hoog liggen, en soms voor niets.
Ik ga met mn teef naar noorwegen, en daan betaal ik 1000 kronen ( ongeveer 125 euro) voor de dekking, en als ze bevallen is nog is 1000 kronen per pup. Wat vind je daar dan van??
Een Shih Tzu heb je niet als huisdier, je leeft ermee samen.

IK vind dat dus echt absurd en voor mij zou de lol er dan snel af zijn.Ailena schreef:Vind je dat veel?! Bij mijn ras komt €500 eerst, en dat loopt op tot €2000 bij bepaalde fokkers.estelle schreef:wowwww wat een boel geld!! ik wist niet dat die bedragen zo hoog lagen.Mickie schreef:dekgeld is (meen ik) €450.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
oke dan niet klaar... helaas heb ik het zelf aan de lijve mee moeten maken toen mijn hond door een blessure van de ene op de andere dag moest stoppen... maar goed dat wil je niet geloven blijkbaar, je kunt ook even Qyan (wendy) vragen hoe het haar vergaan is... geloof wat je wil geloven ik weet wel beter! Afbouwen is niet fietsen en balletje gooien.... afbouwen is langzaamaan minder trainen.....estelle schreef:Tsja sorry maar de gemiddelde africhtingshond doet ook niet anders als 3x in de week mee naar de club. De rest van de week zitten ze te rotten in hun kennel. Ongetwijfeld doe jij er meer mee maar als jij zegt dat je het maanden af moet bouwen dan twijfel ik daar wel aan.malinois schreef:de mijne dus niet, die kun je niet in 1 x nooit meer laten werken die moet je echt afbouwen dus steeds minder laten werken in een aantal maanden en dat schijnt veel voor te komen bij mechelaars.... Ze zijn niet hyper in huis normaal maar ik kan maanden fietsen ze zijn nog net zo aktief als voorheen met daarentegen 10 min. intensief manwerk en apel en ze liggen de rest van de dag heerlijk te slapen....estelle schreef:Je hoeft mij niks te vertellen over hoe druk een hond kan zijn hoor. Ik heb hier dus zelf een DH teef die, als ze niet elke dag dr energie kwijt kan, door het huis rent, op tafels springt en de boel bij elkaar piept/jankt/blaft.malinois schreef:maar goed dat je mijn honden dan niet in huis hebt.
Ik kan niet van de ene op de andere dag stoppen nee, dat moet je langzaam afbouwen. Als ze hier 3 weken niet trainen met vakantie ofzo dan is het al bal.... laat staan helemaal niet meer. Zoiets moet je afbouwen. Elke hond bouw je af als je er mee stopt dat doe niet van de ene op de andere dag als je er minimaal 3 x in de week mee traint. En niks energie ergens anders insteken die hond heeft bijna dag in dag uit getraint. Een sporter bouwt ook af als hij stopt dat hoort bij een hond net zo goed. Mijn trainer heeft ooit gezegd, weet waar je aan begint als je hondesport gaat doen, het beginnen is makkelijker dan ermee stoppen...
Als ik met haar niet meer zou kunnen sporten dan moet ik dus alternatieven zoeken; fietsen, zwemmen, einden lopen, apporteren, zoekspelletjes doen etc etc. Daar wordt ze net zo rustig van als die 3x in de week trainen hoor.
En ik begrijp ondertussen dat het alleen hier in het Noorden er zo aan toe gaat, voor we die discussie weer krijgen dat de gemiddelde africhter zo poezelig lief is voor zn africhtingshond.
en nee die taferelen die jij noemt ken ik inderdaad maar weinig gelukkig! Hier doen mensen nog voor hun lol aan africhting!

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
tsja dat zeg ik, die africhters vind je kennelijk alleen in het Noorden. Toch typisch dat ik hier in het Noorden dan te horen krijg dat ik dan maar vooral niet verder in het land moet gaan kijken.
En nog 1x voor de duidelijkheid; ik zit zelf al jaren in de africhting en heb zelf een DH teef uit behoorlijk pittige lijnen die overdag geen oog dicht doet en geen 2 tellen op dezelfde plek kan liggen. Dus vertel me niks 'nieuws' over hyperactieve honden.
maar goed, ik ben gek, ik know.

En nog 1x voor de duidelijkheid; ik zit zelf al jaren in de africhting en heb zelf een DH teef uit behoorlijk pittige lijnen die overdag geen oog dicht doet en geen 2 tellen op dezelfde plek kan liggen. Dus vertel me niks 'nieuws' over hyperactieve honden.

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
ach ja, laat maar... ik heb zelf een hond stil moeten leggen en Wendy ook dus ik denk dat wij het aan de levende lijve mee hebben gemaakt... en ik denk dat er ook een wezelijk verschil tussen het karakter van een duitse herder en een mechelaar zit. Maar goed, als jij het met een balletje en fietsen kan, prima...hier kunnen ze dat dus niet en schijnbaar bij meer mensen niet (alle wel mechelaars trouwens)...estelle schreef:tsja dat zeg ik, die africhters vind je kennelijk alleen in het Noorden. Toch typisch dat ik hier in het Noorden dan te horen krijg dat ik dan maar vooral niet verder in het land moet gaan kijken.
Mijn honden liggen trouwens de hele dag te snurken zolang ze maar trainen..... En over die africhters die daar zeggen dat je dan maar niet verder moet kijken... ach ja die laat ik lekker in hun waan... ga zelf kijken en overtuig je zelf zou ik zeggen dat heb ik ook gedaan ik ben zo ongeveer heel NL door geweest met uittrainen etc. dus niet van horen zeggen.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Seven6
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie x border collie
- Aantal honden: 1
mijn pup moet ook eens gaan dekken als hij het goed doet op shows en als hij goed is op de foto's zeg maar
dit heb ik met de fokker afgesproken omdat hij de lijn door wil zetten er waren 3 reuen in het nest ik heb toevallig de pup gekozen die nu het meest geschikt lijkt
ik betaal voor mijn pup tussen de 1000 en 1500 het excakte bedrag ga ik niet noemen maar dit komt dan wel door de afstamming en de show resultaten dus als het dekgeld 450 was {ik heb geen idee hoeveel het deze fokker heeft gekost} zou hij dus per pup 1000 winst maken, maar houd rekening met dat hij {en de meeste fokkers }over de hele wereld trekt met zijn honden voor shows nou dat kost wat en hij brengt de pups ook naar je huis waar je ook woont een pup die hij verkocht heeft gaat naar canada 1 naar mij nederland en nog 1 naar duitsland enz {hij komt uit polen] hij zegt ik breng ze graag persoonlijk zodat ik de mensen die niet kunnen komen om ze te zien wel persoonlijk zie
deze honden hebben allemaal een karakter test foto's enz gehad voordat ze naar nieuwe baasjes gaan dus ik reken dat hij meer kwijt is dan dat hij verdiend
dus ik vind het geen uitbuiten van je hond als je de pups boven de 500 verkoopt
dit heb ik met de fokker afgesproken omdat hij de lijn door wil zetten er waren 3 reuen in het nest ik heb toevallig de pup gekozen die nu het meest geschikt lijkt
ik betaal voor mijn pup tussen de 1000 en 1500 het excakte bedrag ga ik niet noemen maar dit komt dan wel door de afstamming en de show resultaten dus als het dekgeld 450 was {ik heb geen idee hoeveel het deze fokker heeft gekost} zou hij dus per pup 1000 winst maken, maar houd rekening met dat hij {en de meeste fokkers }over de hele wereld trekt met zijn honden voor shows nou dat kost wat en hij brengt de pups ook naar je huis waar je ook woont een pup die hij verkocht heeft gaat naar canada 1 naar mij nederland en nog 1 naar duitsland enz {hij komt uit polen] hij zegt ik breng ze graag persoonlijk zodat ik de mensen die niet kunnen komen om ze te zien wel persoonlijk zie
deze honden hebben allemaal een karakter test foto's enz gehad voordat ze naar nieuwe baasjes gaan dus ik reken dat hij meer kwijt is dan dat hij verdiend
dus ik vind het geen uitbuiten van je hond als je de pups boven de 500 verkoopt

- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Contacteer:
Ik denk dat je aan een nest met drie Teckels hele andere onkosten hebt dan aan een nest van acht duitse doggen bijvoorbeeld!?Eline* schreef:een onkostenvergoeding zal voor veel rassen ongeveer gelijk zijn en het verschil zit dus in de marktwaarde van een pup.
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Deze stelling is net zo krom als beweren dat mensen die weinig geld hebben om een pup aan te schaffen ze dan waarschijnlijk ook geen goed hondenleven kunnen bieden...Martijn schreef:Als je de prijs zo hoog maakt dat het criterium voor pupkopers wordt dat ze genoeg geld hebben in plaats van of ze een goed hondenleven kunnen bieden dan is dat net zo graaierig ja.
Groetjes, Karen
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Om uit te rekenen wat de winst zou zijn van deze fokker, zou je eerst alle onkosten die hij gemaakt heeft om dit nest groot te brengen van deze 1000 Euro af moeten trekken.basisbrok schreef:ik betaal voor mijn pup tussen de 1000 en 1500 het excakte bedrag ga ik niet noemen maar dit komt dan wel door de afstamming en de show resultaten dus als het dekgeld 450 was {ik heb geen idee hoeveel het deze fokker heeft gekost} zou hij dus per pup 1000 winst maken
Groetjes, Karen
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
mensen met weinig geld kunnen beter helemaal niet aan een dog beginnen, hoeveel ellende heb jij met je doggen gehad en hoeveel operaties en wij ook , waar moeten die mensen dat van betalenScooby schreef:Deze stelling is net zo krom als beweren dat mensen die weinig geld hebben om een pup aan te schaffen ze dan waarschijnlijk ook geen goed hondenleven kunnen bieden...Martijn schreef:Als je de prijs zo hoog maakt dat het criterium voor pupkopers wordt dat ze genoeg geld hebben in plaats van of ze een goed hondenleven kunnen bieden dan is dat net zo graaierig ja.

Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
zoizo elke hond kan een ongeval of ziekte/ aandoening krijgen, dog of niet operatiekosten kan je altijd krijgen met een hond en zijn altijd hoogjip007 schreef:mensen met weinig geld kunnen beter helemaal niet aan een dog beginnen, hoeveel ellende heb jij met je doggen gehad en hoeveel operaties en wij ook , waar moeten die mensen dat van betalenScooby schreef:Deze stelling is net zo krom als beweren dat mensen die weinig geld hebben om een pup aan te schaffen ze dan waarschijnlijk ook geen goed hondenleven kunnen bieden...Martijn schreef:Als je de prijs zo hoog maakt dat het criterium voor pupkopers wordt dat ze genoeg geld hebben in plaats van of ze een goed hondenleven kunnen bieden dan is dat net zo graaierig ja.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- jip007
- Erelid
de kosten van de medicijnen en narcose zijn bij een dog wel zowat 10 keer zo veelPodenji schreef:zoizo elke hond kan een ongeval of ziekte/ aandoening krijgen, dog of niet operatiekosten kan je altijd krijgen met een hond en zijn altijd hoogjip007 schreef:mensen met weinig geld kunnen beter helemaal niet aan een dog beginnen, hoeveel ellende heb jij met je doggen gehad en hoeveel operaties en wij ook , waar moeten die mensen dat van betalenScooby schreef:Deze stelling is net zo krom als beweren dat mensen die weinig geld hebben om een pup aan te schaffen ze dan waarschijnlijk ook geen goed hondenleven kunnen bieden...Martijn schreef:Als je de prijs zo hoog maakt dat het criterium voor pupkopers wordt dat ze genoeg geld hebben in plaats van of ze een goed hondenleven kunnen bieden dan is dat net zo graaierig ja.

- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, dat vraag ik me inderdaad ook heel vaak af...jip007 schreef: mensen met weinig geld kunnen beter helemaal niet aan een dog beginnen, hoeveel ellende heb jij met je doggen gehad en hoeveel operaties en wij ook , waar moeten die mensen dat van betalen
Groetjes, Karen
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Je kunt ook grote prijsverschillen zien tussen rassen die wel behoorlijke gelijkenis hebben. Dat is ook wat ik probeerde aan te geven. Het gaat niet puur om onkosten.Scooby schreef:Ik denk dat je aan een nest met drie Teckels hele andere onkosten hebt dan aan een nest van acht duitse doggen bijvoorbeeld!?Eline* schreef:een onkostenvergoeding zal voor veel rassen ongeveer gelijk zijn en het verschil zit dus in de marktwaarde van een pup.
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik denk dat veel van de doggen die gedumpt worden op marktplaats ook diagnoses hebben die al wijzen op hoge kosten in de toekomst. Als hij nog net lekker loopt kun je hem dan verpatsen voor 500 euro als volwassen hond.Scooby schreef:Ja, dat vraag ik me inderdaad ook heel vaak af...jip007 schreef: mensen met weinig geld kunnen beter helemaal niet aan een dog beginnen, hoeveel ellende heb jij met je doggen gehad en hoeveel operaties en wij ook , waar moeten die mensen dat van betalen
Dat idee heb ik bij herders ook heel vaak. Prachtige honden met goede stambomen die ineens voor 300 euro op marktplaatst staan. Ik denk dat dat na de uitslagen van de foto's vaak voorkomt

- jip007
- Erelid
wij hebben ook weer een fijne rekening gekregen :N:basil schreef:Scooby schreef:Ja, dat vraag ik me inderdaad ook heel vaak af...jip007 schreef: mensen met weinig geld kunnen beter helemaal niet aan een dog beginnen, hoeveel ellende heb jij met je doggen gehad en hoeveel operaties en wij ook , waar moeten die mensen dat van betalenik betaal voorlopig nog wel voor de laatste week van tapaz bv

- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Waarom fok je dan in hemelsnaam met zo'n ongezond ras?Scooby schreef:Ja, dat vraag ik me inderdaad ook heel vaak af...jip007 schreef: mensen met weinig geld kunnen beter helemaal niet aan een dog beginnen, hoeveel ellende heb jij met je doggen gehad en hoeveel operaties en wij ook , waar moeten die mensen dat van betalen
Een grote hond is bij voorbaat duur, veel duurder dan een tekkel.
Je mag toch aannemen dat mensen dat weten en pech hebben met een hond kan altijd.

Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoi Annemieke,basil schreef:Scooby schreef:Ja, dat vraag ik me inderdaad ook heel vaak af...jip007 schreef: mensen met weinig geld kunnen beter helemaal niet aan een dog beginnen, hoeveel ellende heb jij met je doggen gehad en hoeveel operaties en wij ook , waar moeten die mensen dat van betalenik betaal voorlopig nog wel voor de laatste week van tapaz bv
Jij valt ook absoluut niet onder het type mensen waar Jip op doelde. Helaas zijn er ook mensen die hele andere keuzes maken als blijkt dat hun hond wel eens grote onkosten zou kunnen gaan krijgen in de toekomst...
Groetjes, Karen
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Huh? Bij mijn weten, fok ik niet, hoor?!Eline* schreef:Waarom fok je dan in hemelsnaam met zo'n ongezond ras?Scooby schreef:Ja, dat vraag ik me inderdaad ook heel vaak af...jip007 schreef: mensen met weinig geld kunnen beter helemaal niet aan een dog beginnen, hoeveel ellende heb jij met je doggen gehad en hoeveel operaties en wij ook , waar moeten die mensen dat van betalen

Groetjes, Karen
- jip007
- Erelid
wij fokken ook niet meer , maar het is natuurlijk niet alleen dit ras wat ongezond is.Eline* schreef:Waarom fok je dan in hemelsnaam met zo'n ongezond ras?Scooby schreef:Ja, dat vraag ik me inderdaad ook heel vaak af...jip007 schreef: mensen met weinig geld kunnen beter helemaal niet aan een dog beginnen, hoeveel ellende heb jij met je doggen gehad en hoeveel operaties en wij ook , waar moeten die mensen dat van betalen
Een grote hond is bij voorbaat duur, veel duurder dan een tekkel.
Je mag toch aannemen dat mensen dat weten en pech hebben met een hond kan altijd.
Laatst gewijzigd door jip007 op 09 apr 2006 00:57, 1 keer totaal gewijzigd.

- jip007
- Erelid
dat weet annemieke ook welScooby schreef:Hoi Annemieke,basil schreef:Scooby schreef:Ja, dat vraag ik me inderdaad ook heel vaak af...jip007 schreef: mensen met weinig geld kunnen beter helemaal niet aan een dog beginnen, hoeveel ellende heb jij met je doggen gehad en hoeveel operaties en wij ook , waar moeten die mensen dat van betalenik betaal voorlopig nog wel voor de laatste week van tapaz bv
Jij valt ook absoluut niet onder het type mensen waar Jip op doelde. Helaas zijn er ook mensen die hele andere keuzes maken als blijkt dat hun hond wel eens grote onkosten zou kunnen gaan krijgen in de toekomst...