Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Discussie politiehonden een Staff geschikt of ongeschikt

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Ilona&Kira
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ilona&Kira »

massam schreef:
jidde schreef:Waarom met een hond iets doen waarvoor hij totaal niet gefokt is :denken: Ik ga geen jachttraining doen met mijn herder, omdat ze daar niet geschikt voor zijn. Ik doe er africhting mee, daar zijn ze immers voor gefokt.
wat pakwerk betreft vind ik dat je gelijk hebt.. maar ik ga waarschijnlijk jachttraining en speuren doen met mijn sam omdat dat aangelijnt en de training vrij individueel is zodat hij toch lekker kan werken en niet gestressed wordt van al het knokmateriaal (reuen) om hem heen.
Maar Mas zijn staffords dan wel gemaakt om te jagen en speuren? Is toch ook niet het oorsprokelijke waar ze voor gefokt zijn dus dat ga je ze dan toch ook "aanleren"?
Afbeelding
***Connie***
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): American Staffords en een Maine Coon kat.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door ***Connie*** »

andre schreef:'gameness ' oftewel game is een term die gebruikt wordt om een karaktereigenschap van de pitbull aan te duiden.
een pitbull die game is zal nooit opgeven en doorgaan tot 't eind ook als hij verliest.
dit impliceert ook dat zijn wil tot domineren , overwinnen, prevaleert boven zijn instinctmatige gevoel voor overgave.

aan een pitbull kan je overigens niet zien of hij game is, hoewel de 'kenners ' op 't forum dit wel kunnen .
en er zijn maar heeeeeeeel weinig pitjes game !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
André daar heb jij dus helemaal gelijk eindelijk eens iemand die weet waar hij over praat.
Je ziet het pas of een pitt game is als je in een ring staat :ok: En er zijn inderdaad maar erg weinig pitjes echt game :mrgreen: Bovendien zou een pitje die game is nooit naar een mens uitvallen doet de hond dit wel hoe goed hij dan ook is in de ring deze wordt direct afgemaakt.
wat ik van de mensen in nederland en in amerika heb gehoord kan je deze eigenschap alleen zien als je je hond in een situatie breng waarin deze eigenschap wakker maakt.......

en daar ben ik geen voorstander van want hondengevechten verafschuwd ik , 't ras daar hou ik van en probeert er alles van te lezen en te weten over......
En ook hierin heb jij gelijk als deze eigenschap niet wakker wordt maakt is het een hele lieve hond mijn Damian is 13 jaar geworden door allerlei honden van groot tot klein gebeten en nooit iets terug gedaan ik had dat ook anders kunnen doen en het wakker maken zodat hij terug vocht echter dit zou ik nooit tollereren van welke hond dan ook ik heb een bloedhekel aan hondengevechten en die gasten die dat doen mogen van mij terplekke zelf een hond opzich krijgen weten ze wat dat is want die verhaaltjes van ze voelen geen pijn is ook geklets uit hun nek om hun eigen idioterie te rechtvaardigen :mrgreen:
En mijn Damian was uit Amerika geimporteerd en afkomstig van de Patricklijn dat is dus 1 van de vechtlijnen.
Een stabielere hond heb ik nog niet meegemaakt niet bij mijn Duitse Herder en niet bij mijn Bouvier's en ook niet bij de 2 Am Staf's die ik nu dan heb.

Ik heb een heel mooi boek uit 1983 The World of the American Pitbull Terriër van Richard F Stratton die zouden een hoop mensen eens moeten lezen daar staan de nonsen over de pitbull ook in.
Afbeelding
Een dier heb je voor het leven, niet voor even.
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

massam schreef:
jidde schreef:Waarom met een hond iets doen waarvoor hij totaal niet gefokt is :denken: Ik ga geen jachttraining doen met mijn herder, omdat ze daar niet geschikt voor zijn. Ik doe er africhting mee, daar zijn ze immers voor gefokt.
wat pakwerk betreft vind ik dat je gelijk hebt.. maar ik ga waarschijnlijk jachttraining en speuren doen met mijn sam omdat dat aangelijnt en de training vrij individueel is zodat hij toch lekker kan werken en niet gestressed wordt van al het knokmateriaal (reuen) om hem heen.

Dit moet je me wel effe uitleggen hoor, je ben het eens dat je niet moet doen met een hond waardoor ie helemaal niet is gefokt, maar wel speuren met een Staffie?
Nu ken ik de hele geschiedenis niet van de staffies, maar is dat misschien omdat er in de voorgeschiedenis honden zijn ingekruist die konden jagen of speuren?
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

Nicolay schreef:
andre schreef:'gameness ' oftewel game is een term die gebruikt wordt om een karaktereigenschap van de pitbull aan te duiden.
een pitbull die game is zal nooit opgeven en doorgaan tot 't eind ook als hij verliest.
dit impliceert ook dat zijn wil tot domineren , overwinnen, prevaleert boven zijn instinctmatige gevoel voor overgave.

aan een pitbull kan je overigens niet zien of hij game is, hoewel de 'kenners ' op 't forum dit wel kunnen .
en er zijn maar heeeeeeeel weinig pitjes game !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
André daar heb jij dus helemaal gelijk eindelijk eens iemand die weet waar hij over praat.
Je ziet het pas of een pitt game is als je in een ring staat :ok: En er zijn inderdaad maar erg weinig pitjes echt game :mrgreen: Bovendien zou een pitje die game is nooit naar een mens uitvallen doet de hond dit wel hoe goed hij dan ook is in de ring deze wordt direct afgemaakt.
wat ik van de mensen in nederland en in amerika heb gehoord kan je deze eigenschap alleen zien als je je hond in een situatie breng waarin deze eigenschap wakker maakt.......

en daar ben ik geen voorstander van want hondengevechten verafschuwd ik , 't ras daar hou ik van en probeert er alles van te lezen en te weten over......
En ook hierin heb jij gelijk als deze eigenschap niet wakker wordt maakt is het een hele lieve hond mijn Damian is 13 jaar geworden door allerlei honden van groot tot klein gebeten en nooit iets terug gedaan ik had dat ook anders kunnen doen en het wakker maken zodat hij terug vocht echter dit zou ik nooit tollereren van welke hond dan ook ik heb een bloedhekel aan hondengevechten en die gasten die dat doen mogen van mij terplekke zelf een hond opzich krijgen weten ze wat dat is want die verhaaltjes van ze voelen geen pijn is ook geklets uit hun nek om hun eigen idioterie te rechtvaardigen :mrgreen:
En mijn Damian was uit Amerika geimporteerd en afkomstig van de Patricklijn dat is dus 1 van de vechtlijnen.
Een stabielere hond heb ik nog niet meegemaakt niet bij mijn Duitse Herder en niet bij mijn Bouvier's en ook niet bij de 2 Am Staf's die ik nu dan heb.

Ik heb een heel mooi boek uit 1983 The World of the American Pitbull Terriër van Richard F Stratton die zouden een hoop mensen eens moeten lezen daar staan de nonsen over de pitbull ook in.

Maar elke Pitbull kan wel game zijn toch?
Lijkt me net als met een werkhond, elk werkras heeft de eigenschappen maar er zijn maar enkele die het kunnen waarmaken en zich kunnen onderscheiden.
Dan is elke pitbull misschien die uit bepaalde lijnen komen toch "game" maar de een is top en de ander is middelmaat of minder net bij de werkrassen, of zit ik ernaast? :mrgreen: dat kan ook maar dan merk ik dat wel.....en niet alleen zeggen dat ik ernaast zit, want dat is niet lief :boos: :boos: :mrgreen:
***Connie***
Vaste gebruiker

Rob* schreef:
massam schreef:

Dit moet je me wel effe uitleggen hoor, je ben het eens dat je niet moet doen met een hond waardoor ie helemaal niet is gefokt, maar wel speuren met een Staffie?
Nu ken ik de hele geschiedenis niet van de staffies, maar is dat misschien omdat er in de voorgeschiedenis honden zijn ingekruist die konden jagen of speuren?
Mas praat nu over haar honden dat zijn geen Am Staffies maar SBT.

Stukje geschiedenis van de SBT.
We hebben de Bulldog Terrier gevolgd als vechthond en als voorouder van de Bull Terrier en nu komen we tot zijn verschijning als Staffordshire Bull Terrier.

We hebben ondervonden hoe hij, toen de waardering voor hem op het laagste pitje stond, door liefhebbers bewaard is gebleven doordat ze hem in hun huizen haalden als speelkameraad voor en waker over hun kinderen en voor zichzelf voor het ratten vangen of voor een beetje jacht in het veld.

Het is interessant om te beseffen dat het verbod op hondengevechten is 1838 werd ingesteld en dat de Staffordshire Bull Terrier pas in 1935 als officieel ras werd erkend. Dus, voor zijn status als rashond moest hij een eeuw lang zien te overleven als huishond. Één van de belangrijkste dingen die hij moest leren was hoe hij met mensen om moest gaan iets waar hij vandaag de dag nog in uitblinkt!
Bron SBTclub :ok: Dus veel plezier met speuren Mascha :mrgreen:
Afbeelding
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

massam schreef:
Maar ik neem aan dat jij geen topniveau wilt draaien. Dat je het doet om Sam te plezieren en niet omdat dat zijn "passie" is.

Speuren kan met elk ras gedaan worden, herder labrador en ook een staff zou het kunnen. Maar daar komen hele andere driften naar boven als bv pakwerk. Ik denk dat daar het verschil inzit
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Inge schreef:
Jij doet toch geen africhting maar Kim???
Ja dat klopt, maar ik ga wel vaak mee om te kijken. Voor de toekomst altijd handig :mrgreen:
***Connie***
Vaste gebruiker

Lijkt me net als met een werkhond, elk werkras heeft de eigenschappen maar er zijn maar enkele die het kunnen waarmaken en zich kunnen onderscheiden.
Dan is elke pitbull misschien die uit bepaalde lijnen komen toch "game" maar de een is top en de ander is middelmaat of minder net bij de werkrassen, of zit ik ernaast? :mrgreen: dat kan ook maar dan merk ik dat wel.....en niet alleen zeggen dat ik ernaast zit, want dat is niet lief :boos: :boos: :mrgreen:
Ja Rob je omschrijft het eigenlijk helemaal goed :ok:
Ook niet iedere herder of hij nou uit een toplijn qua africhting komt is geschikt :mrgreen:

Ook niet iedere pitbull uit een vechtlijn is dus geschikt kijk maar naar mijn Damian daar zat geen kwaad bij en toch kwam hij uit de vechtlijn bij nazoeken naar zijn ouders kwam ik er achter dat zijn ouders dus game honden waren in Amerika :N: Damian heb ik van een junk afgenomen 5 maanden oud die was zwaar ondervoed, uitgedroogt en zwaar mishandeld :evil:
Afbeelding
***Connie***
Vaste gebruiker

jidde schreef:
massam schreef:
Maar ik neem aan dat jij geen topniveau wilt draaien. Dat je het doet om Sam te plezieren en niet omdat dat zijn "passie" is.

Speuren kan met elk ras gedaan worden, herder labrador en ook een staff zou het kunnen. Maar daar komen hele andere driften naar boven als bv pakwerk. Ik denk dat daar het verschil inzit
Ik denk dat er in ieder ras wel een uitzonderingen te vinden zijn als waar hij voor gefokt is :mrgreen:
Mijn pitbull Damian eigenlijk een vechthond vond behendigheid heel leuk om te doen :mrgreen:
Mijn Sbt Bandji ja daar zijn de meeste het niet mee eens maar die vond pakwerk leuk daar kon ze haar energie goed in kwijt en ze was er steengoed in :mrgreen:
Kijk maar eens naar de reddingshonden daar zitten staff's, herders, labradors en nog veel meer rassen in niet alleen een Sint Bernhard's hond die daar op gefokt is :mrgreen:
Ik denk dat we eens moeten stoppen met honden in een hokje te stoppen dat ze alleen dat mogen doen als waar ze voor gefokt zijn :ok:
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

jidde schreef:
massam schreef:
Topniveau is zowiezo slechts voor een handvol honden weggelegd. Het moet in de hond zitten en de geleider moet het eruit kunnen halen. :wink:
Ik vind ook voor africhting dat de hond er bovenal plezier in moet hebben, ook als ie er speciaal voor gefokt is wil dat niet zeggen dat de hond het ook leuk vindt om te doen.
Bijten in het pak of in de mouw is bij heel veel rassen best aan te leren. Ik heb ooit een border collie gezien bij de IPO-training. Hond had er duidelijk veel lol in. Een mechelaar bijt eerder van nature, hij snapt het spelletje sneller, maar ook andere rassen kunnen het leren. Misschien bijten ze met minder overtuiging, maar ze bijten wel. :wink:
En wanneer je de toestemming van de rasvereniging hebt en je wil ervoor gaan, waarom niet? Maar zorg dat je dan goede begeleiding hebt en maak het ook af als je eenmaal begonnen bent.
Dat een hond in de africhting traint wil niet zeggen dat ie sneller zal bijten dan een hond die niet in de africhting traint, misschien juist wel het tegenovergestelde omdat ie alleen op commando bijt in een bepaald programma, en alleen die man in het pak of met de mouw om.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
greatdane
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog-Wolfspitz
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door greatdane »

Nicolay schreef:
Ja Rob je omschrijft het eigenlijk helemaal goed :ok:
Ook niet iedere herder of hij nou uit een toplijn qua africhting komt is geschikt :mrgreen:

Ook niet iedere pitbull uit een vechtlijn is dus geschikt kijk maar naar mijn Damian daar zat geen kwaad bij en toch kwam hij uit de vechtlijn bij nazoeken naar zijn ouders kwam ik er achter dat zijn ouders dus game honden waren in Amerika :N: Damian heb ik van een junk afgenomen 5 maanden oud die was zwaar ondervoed, uitgedroogt en zwaar mishandeld :evil:
Dan was hij dus gewoon zoals ze dat noemen een cur.
Een pit behoort gewoon game te zijn daar staat dit ras gewoon voor.
En dit kan je al zien(kenners)bij het pupzijn hoe game ze zijn.
Een pit kan nog zoveel vaardigheid,sterkte of conditie hebben,maar zonder gameness zal hij niets bereiken.
Afbeelding
Bruno 07-05-2012-*16-10-2012
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”