Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Sjefke is begonnen, ** link naar foto's pagina 10 **
Moderator: moderatorteam
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
- Wilma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Waarom laat je geen foto maken Suzanne? Of bij de arts waar je vanmorgen was, of die andere die je telefonisch gesproken hebt. Misschien geeft zij je een beter gevoel.
Ik zou zeker niet tot morgenochtend in deze onzekerheid blijven zitten. Veel sterkte verder.
Ik zou zeker niet tot morgenochtend in deze onzekerheid blijven zitten. Veel sterkte verder.

Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
voelt hij verder goed aan? buikje gevuld? warm? geen slap velletje? zo ja, dan heeft hij er misschien ook genoeg aan wat hij nu drinkt, dat is het nadeel van 1 pupje nu, zijn er meer stimuleren ze elkaar natuurlijk ook wat...LongFields schreef:Odin drinkt nog niet lekker door helaas. Ik leg hem af en toe aan, maar hij heeft niet meer zo doorgedronken als daarstraks.yamie schreef:idd geen leuk gedoe zo, maar als er morgenvroeg nog niks is.. vind ik persoonlijk wel te lang wachten ( als je dat zou doen hoor)
dan zou ik iig toch eerder een foto willen maken om te zien of er nog iets in zit...![]()
maar goed, je moet doen waar jij je het beste bij voelt..
en Odin? die drinkt nu lekker door?
Ik weet het zo langzamerhand ook niet zo goed meer. Krijg zoveel verschillende dingen te horen...
natuurlijk lastig om advies te geven vanuit hier, ik ben er niet bij natuurlijk
het is ook lastig om verschillende meningen en ideeen te krijgen, gewoon voor jezelf eruit filteren wat goed aan voelt en waar je wat mee kan
persoonlijk zou ik dus sjefke laten checken, een foto dus, dan weet je of er nog wat in zit en kun je vanuit daar weer verder, is ze leeg? heb jij ook weer wat meer rust en kun je je volledig concentreren op Odin ( en sjefke uiteraard
zit er nog wel wat in? tja dan is het op dat moment bekijken wat te doen, nog wachten of het op gang komt, of een keizersnede. stel dat er wel iets inzit , maar het leeft niet meer? is de kans erg klein dat het zelf op gang komt.. leeft het nog wel? dan is het belangrijk dat het er ook tijdig uit komt om kans te hebben.
succes Suzanne en nogmaals, ik snap dat je moe bent en dat dit verre van leuk is, maar je doet het goed en je kunt ook zeker de juiste beslissingen nemen, daar ben ik van overtuigd.. kalm aan blijven
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ik twijfel daarover, omdat ik dan toch weer moet gaan slepen met Sjefke en haar pup. Maar dit schiet natuurlijk ook niet op. Als er niks in zit verder is het misschien het prettigst om dat dan ook gelijk te weten.Wilma schreef:Waarom laat je geen foto maken Suzanne? Of bij de arts waar je vanmorgen was, of die andere die je telefonisch gesproken hebt. Misschien geeft zij je een beter gevoel.
-
Melanie 74
Je hoeft niet met odin te slepen, ik neem aan dat je een warmtelamp heb en dat je man thuis is?? Of iemand anders... die je kan helpen.LongFields schreef:Ik twijfel daarover, omdat ik dan toch weer moet gaan slepen met Sjefke en haar pup. Maar dit schiet natuurlijk ook niet op. Als er niks in zit verder is het misschien het prettigst om dat dan ook gelijk te weten.Wilma schreef:Waarom laat je geen foto maken Suzanne? Of bij de arts waar je vanmorgen was, of die andere die je telefonisch gesproken hebt. Misschien geeft zij je een beter gevoel.
Evt. neem je wat melk dat je hem dan kunt aanbieden/geven.
Ik wens je heel veel sterkte en succes!
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Eric is thuis, de warmtelamp hangt boven de kist en ik heb kruiken warm.Melanie 74 schreef:Je hoeft niet met odin te slepen, ik neem aan dat je een warmtelamp heb en dat je man thuis is?? Of iemand anders... die je kan helpen.LongFields schreef:Ik twijfel daarover, omdat ik dan toch weer moet gaan slepen met Sjefke en haar pup. Maar dit schiet natuurlijk ook niet op. Als er niks in zit verder is het misschien het prettigst om dat dan ook gelijk te weten.Wilma schreef:Waarom laat je geen foto maken Suzanne? Of bij de arts waar je vanmorgen was, of die andere die je telefonisch gesproken hebt. Misschien geeft zij je een beter gevoel.
Maar als het mis gaat thuis heb ik niet veel aan Eric vrees ik. Die raakt dan in paniek volgens mij.
En ik weet niet hoe Sjefke reageert als ze bij haar pup weg moet.
- biba
- Vaste gebruiker
- Frederique
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres
- Contacteer:
Ooooh dit is niet het goede nieuws waarop ik gehoopt had.
Ik heb totaal geen verstand van bevallingen dus kan je ook niet adviseren. Wel denk ik aan jou, Sjefke en Odin. Hopelijk weet je snel iets meer.
De duimen draaien hier voor jullie

Ik heb totaal geen verstand van bevallingen dus kan je ook niet adviseren. Wel denk ik aan jou, Sjefke en Odin. Hopelijk weet je snel iets meer.
De duimen draaien hier voor jullie
Groetjes, Fréderique en mijn Floddertje Babbe
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
-
Melanie 74
LongFields schreef:Eric is thuis, de warmtelamp hangt boven de kist en ik heb kruiken warm.Melanie 74 schreef:Je hoeft niet met odin te slepen, ik neem aan dat je een warmtelamp heb en dat je man thuis is?? Of iemand anders... die je kan helpen.LongFields schreef:Ik twijfel daarover, omdat ik dan toch weer moet gaan slepen met Sjefke en haar pup. Maar dit schiet natuurlijk ook niet op. Als er niks in zit verder is het misschien het prettigst om dat dan ook gelijk te weten.Wilma schreef:Waarom laat je geen foto maken Suzanne? Of bij de arts waar je vanmorgen was, of die andere die je telefonisch gesproken hebt. Misschien geeft zij je een beter gevoel.
Maar als het mis gaat thuis heb ik niet veel aan Eric vrees ik. Die raakt dan in paniek volgens mij.
En ik weet niet hoe Sjefke reageert als ze bij haar pup weg moet.
Je bent toch ook even weg geweest met Sjefke? Hoe reageerde ze daarop?
En Odin heeft even wat gedronken, niet onwijs veel maar hij kan het zwaar hebben gehad met de bevalling. Hoe is hij nu? Is hij rustig? Slaapt hij? Dan kun je hem rustig thuis laten. Ik heb meerdere puppen gezien bij mijn ouders die ook een moeilijke eerste dag hadden. Maar daarna gewon bij trekken, ze hebben even de tijd nodig.
En rustig thuis is beter als meenemen daar de kliniek.
En ik denk dat je Eric instructies moet geven, dat hij regelmatig Odin moet controleren of hij niet afkoelt. dat hij goed onder de warmtelamp moet blijven liggen. En af en toe probeert om Odin wat te drinken te geven en als hij heeft gedronken Odin zachtjes zijn buikje masseert.
(Dit heb ik zelf ook gedaan als mijn ouders naar de dierenarts moesten voor een foto en zelfs een keer voor een keizersnee)
-
schumie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): De bull terrier en Amstaff
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Nee, ik heb alle dierenartsen in Nieuw-Vennep en Hoofddorp gebeld, maar allemaal verwijzen ze naar dezelfde weekend-arts.Aimee schreef:Is er geen andere DA bij je in de buurt,die WEL naar je huis toe wilt komen??ik ben in het weekend ook vaak in Nieuw vennep,maar Dierenartsen ken ik daar niet.
gr Aimee
Dus ik zal toch op pad moeten.
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
pfff vervelend zeg......LongFields schreef:Nee, ik heb alle dierenartsen in Nieuw-Vennep en Hoofddorp gebeld, maar allemaal verwijzen ze naar dezelfde weekend-arts.Aimee schreef:Is er geen andere DA bij je in de buurt,die WEL naar je huis toe wilt komen??ik ben in het weekend ook vaak in Nieuw vennep,maar Dierenartsen ken ik daar niet.
gr Aimee
Hopen dat het allemaal gaat lukken!
gr Aimee
-
Willy
- Actief
Suzanne,
Kost het Odin niet teveel kracht om te drinken? Misschien help het om wat melk uit de tepel te drukken als hij gaat drinken. Ik vind het wel hoopgevend in ieder geval dat hij wel probeert te drinken. Soms kost het een pup teveel kracht en werkt het met een beetje voortrekken van de tepel.
't Is maar een suggestie. Ik probeer enkel met je mee te denken.
Kost het Odin niet teveel kracht om te drinken? Misschien help het om wat melk uit de tepel te drukken als hij gaat drinken. Ik vind het wel hoopgevend in ieder geval dat hij wel probeert te drinken. Soms kost het een pup teveel kracht en werkt het met een beetje voortrekken van de tepel.
't Is maar een suggestie. Ik probeer enkel met je mee te denken.
Willy en de meiden

- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
Je*us, wat balen zeg! Nogmaals sterkte hoor!LongFields schreef:Nee, ik heb alle dierenartsen in Nieuw-Vennep en Hoofddorp gebeld, maar allemaal verwijzen ze naar dezelfde weekend-arts.Aimee schreef:Is er geen andere DA bij je in de buurt,die WEL naar je huis toe wilt komen??ik ben in het weekend ook vaak in Nieuw vennep,maar Dierenartsen ken ik daar niet.
gr Aimee

-
Melanie 74
- diana25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitseherder
-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
-
miekmiek
- tijger2
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Cocochanel
---Wat groenig uitkomt...dat duidt op een kapotte vruchtzak...ik zou geen risico's meer nemen en zonder verder na te denken...gelijk,en niet meer wachten...hoe langer je wacht,hoe meer je risico's creeert...Dus,onmiddelijk een keizersnee laten uitvoeren...en in de toekomst NOOIT MEER ...piton laten inspuiten zolang nog levende pups erin zitten.
- linda
- Zeer actief
- MJ
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
-
estelle
- Moon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bracco Italiano
-
miekmiek