Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
In eerste instantie leek het me wel leuk om met Vegas mee te gaan maar ik denk toch eigenlijk niet dat het iets voor hem is. Ik denk dat hij als een debiel gaat trekken en enorm zenuwachtig wordt van al die honden om hem heen waar hij niet naar toe mag.
Het idee is wel heel leuk dus voor degene die gaan, veel plezier
MARC_S schreef:Ik hoop wel dat iedereen zijn hond echt goed kan houden aan de riem :N:
haha dat mag ik ook hopen ja!
Ja dat hoop ik ook maar. Ik denk dat je een uitdaging krijgt als er een los komt :N:
Het wordt een aardige groep zo .
Ik ben heel benieuwd wat Pasja er van vind Als het niks is dan gaan wij weer terug. Hij kán namelijk nogal debiel doen. Maar als dat meevalt lopen we gewoon mee.
Ik moet gewoon niet bij andere reuen gaan lopen
MARC_S schreef:Ik hoop wel dat iedereen zijn hond echt goed kan houden aan de riem :N:
Ik mag toch hopen dat degenen die daar aan twijfelen niet meegaan?
Na maandag heb ik er wel een fobie bij :N: Een knappende slipketting! Op cursus trok een herder er dwars door heen.
Ja dat is wel klote als dat gebeurd, Blisje heeft vorige week ook zijn lijn kapotgetrokken uit het niets, terwijl die lijn heel sterk moet zijn, naja heb wel gratis een nieuwe gekregen want dat viel onder de garantie gelukkig.
Ik mag toch hopen dat degenen die daar aan twijfelen niet meegaan?
Na maandag heb ik er wel een fobie bij :N: Een knappende slipketting! Op cursus trok een herder er dwars door heen.
Boris was nog geen jaar toen hij zn slipketting kapot-trok, het ergste daarvan was dat ik een spier verrekte en hij midden op de weg liep te bouncen, als een dolle stier...
Ik vind de risico's zo veel te groot met zoveel en zulke grote honden. Als er een hond los komt vliegt Dapper hem zeker aan en dan wordt hij flink afgerost aangezien hij minstens 20 kilo lichter is dan de 1 na kleinste die mee gaat. Ik vertrouw iedereen op zich wel maar een onoplettend moment en we hebben een enorm probleem midden in het bos met zo'n kleintje als Dapper die denkt dat hij een mastino is .
Overigens even voor de goede orde ik heb wel gerageerd in dit topic maar loop ook niet mee niet voor de andere doggies of de mijne uiteraard maar door tijdgebrek
Laatst gewijzigd door tineke op 21 jun 2006 17:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Vorig jaar is er niet 1 onvertogen woord gevallen tussen de honden, ze liepen allemaal rustig mee. Bovendien zijn deze honden gewend aan de riem te lopen. Als je zo denkt kan je tioch niet eens meer met je hond over straat? Juist tijdens zo'n wandeling let iedereen goed op. Ik zie grotere risico's als jullie met Dapper in amsterdam over straat lopen .
MARC_S schreef:Wij hebben helaas besloten niet mee te gaan
Ik vind de risico's zo veel te groot met zoveel en zulke grote honden. Als er een hond los komt vliegt Dapper hem zeker aan en dan wordt hij flink afgerost aangezien hij minstens 20 kilo lichter is dan de 1 na kleinste die mee gaat. Ik vertrouw iedereen op zich wel maar een onoplettend moment en we hebben een enorm probleem midden in het bos met zo'n kleintje als Dapper die denkt dat hij een mastino is .
Jammer Marc, maar ik had het wel een beetje verwacht. Tuurlijk kan er wat gebeuren, maar dat kan toch overal? Ik denk juist dat het risico kleiner is, als je kijkt naar wie er mee gaan. Allemaal verantwoordelijke, verstandige mensen. Heel wat anders dus dan de gemiddelde eigenaar van een dominante hond.
Youp schreef:Jammer Marc, maar ik had het wel een beetje verwacht. Tuurlijk kan er wat gebeuren, maar dat kan toch overal? Ik denk juist dat het risico kleiner is, als je kijkt naar wie er mee gaan. Allemaal verantwoordelijke, verstandige mensen. Heel wat anders dus dan de gemiddelde eigenaar van een dominante hond.
Ben Marc onder Martijns inlog
Waarom had je dat al verwacht? Ik vroeg net aan Martijn of hij meeging maar hij zag het ook niet zo zitten met al die honden. Dapper is een heel venijnig hondje dat er niet voor schroomt een grote hond midden in het gezicht te grijpen als die komt snuffelen. Stel dat dat gebeurt, dan breekt dus de pleuris uit want los laten doet hij ook niet meer. Een riem die knapt, een band die losschiet, allemaal zaken die absoluut verkeerd aflopen.
Ik besef nu dus dat het in geval van ons juist opzoeken van risico is en Martijn wees me daar even op.
De gemiddelde eigenaar van een dominante hond lopen wij ook met een grote boog voorbij Dapper heeft geen contact met andere reuen en we hebben besloten dat dat maar even zo moet blijven.
Volgens mij heb ik wel vaker van jou gelezen dat je liever niet wandelt in een groep met grote honden, vandaar. Niets negatiefs verder
Ik snap ook wel dat het in jullie geval anders ligt. Diesel is nog nooit iets begonnen uit zichzelf. Alleen af en toe een grom als een hond naar zijn idee te dichtbij komt of niet duidelijk is.
PS: Ralf verklaart me voor gek hoor dat ik mee wil. Hij snapt niet wat hier nou leuk aan is.....
Youp schreef:Volgens mij heb ik wel vaker van jou gelezen dat je liever niet wandelt in een groep met grote honden, vandaar. Niets negatiefs verder ...
PS weer Marc onder Martijns naam
Jammer dat je het gezever van Rob zo serieus hebt genomen.
Ik denk dus dat je dat over mij hebt gelezen ipv van mij
Maar Marc, dat risico loop je toch ook als je met 10 honden wandelt? Dat er iemand 'even' niet oplet? Ik zie niet waarom dat met een grotere groep ineens helemaal fout zou gaan.
Ik geloof ook dat iedereen die mee gaat met zo'n wandeling wel beseft dat je de honden niet even bij elkaar laat snuffelen....het is niet voor niks een aanlijnwandeling.
estelle schreef:Maar Marc, dat risico loop je toch ook als je met 10 honden wandelt? Dat er iemand 'even' niet oplet? Ik zie niet waarom dat met een grotere groep ineens helemaal fout zou gaan.
Ik geloof ook dat iedereen die mee gaat met zo'n wandeling wel beseft dat je de honden niet even bij elkaar laat snuffelen....het is niet voor niks een aanlijnwandeling.
Jammer, had jullie graag eens willen ontmoeten.
Durf het gewoon niet Mocht er een reu komen (van buiten de groep bv.) wordt dat een drama. MIsschien ga ik wel mee zonder Dapper
estelle schreef:Maar Marc, dat risico loop je toch ook als je met 10 honden wandelt? Dat er iemand 'even' niet oplet? Ik zie niet waarom dat met een grotere groep ineens helemaal fout zou gaan.
Durf het gewoon niet Mocht er een reu komen (van buiten de groep bv.) wordt dat een drama. MIsschien ga ik wel mee zonder Dapper
Ik snap het ergens wel hoor, ik weet ook echt niet of ik Hera mee zal nemen. Die kan dus ook helemaal over de zeik gaan en die pakt dan ook waar ze pakken kan als ze de kans krijgt.
Denk dat ik beter met een Milo kan komen ofzo.
jammer dat jullie niet mee gaan maar ik begrijp het ergens wel hoor..
Ik krijg soms ook weleens van dat soort beelden in mijn hoofd dat er een hond het zo op een trekken zet dat een baas erachteraan gesleurd wordt door het zand... Niet echt lachen natuurlijk..
In je uppie wel, maar niet met een groep honden die, elk om hun eigen reden, aangelijnd lopen.
Maar misschien is het leuk als jullie zonder hond komen? Je mag er misschien wel eentje lenen van iemand?
Lijkt me nou toch wel een keer leuk om jullie ook eens een keer te zien
Martijn schreef:
Dat ziet er erg gezellig uit, maar Dapper kan dat niet op die manier ben ik bang. Ik zie allemaal relaxte honden en geen honden die mekaar het liefst opvreten
Ik wil iedereen veel plezier wensen verder
Dit zijn wel allemaal honden die niet met andere honden overweg kunnen, althans, die niet los kunnen omdat er anders problemen komen, die er dus bekend om staan wel andere honden op te willen vreten ! Ik had ook niet verwacht dat het zo relaxed zou zin maar er is werkelijk geen onvertogen woord gevallen, er werd gezorgd dat er niet gefixeerd werd en tussen de honden die elkaar niet moesten werd afstand gehouden. Huts kan/kon niet met vreemde teven, maar ze liep wel heerlijk zij aan zij met Ymke de hele wandeling . En het was ECHT gezellig
Mol schreef:nou iik zie die fotos maar zo dicht moet je toch niet bij Jake in de buurt komen hoor
mol
Ik ben met Blisje ook dan bang....die heeft de neiging om gelijk een neus te grijpen en dat echt tot den treure vast te houden of eronderdoor te duiken naar een strot.
Nu luisterd ie wel tegenwoordig hoor(met dank aan je advies toen dat ie op een manier schijt aan me had) maar toch, ik voorkom het liever.
Maar goed, gewoon metertje meer ertussen moet geen probleem zijn.