Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
fulltime werken en een hond...
Moderator: moderatorteam
- Annelies
- Zeer actief
Ik heb gewacht tot de situatie om een hond in huis te halen in mijn ogen geschikt was...
De kinderen zijn wat ouder, ik werk thuis en mijn vriend afwisselend thuis/buitenshuis...
's Middags is er altijd wel een kind thuis; reuring en aandacht is er genoeg voor Noa...
Noa kan moeilijk alleen zijn, ondanks een behoedzaam aanwennen, dus het is maar goed dat ze hier terecht is gekomen...
De kinderen zijn wat ouder, ik werk thuis en mijn vriend afwisselend thuis/buitenshuis...
's Middags is er altijd wel een kind thuis; reuring en aandacht is er genoeg voor Noa...
Noa kan moeilijk alleen zijn, ondanks een behoedzaam aanwennen, dus het is maar goed dat ze hier terecht is gekomen...

Overgave kan de grootste overwinning zijn...
-
Geer
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb toen wij net studeerden en allebei zo'n 16 uur per week werkten (en dan niet op dezelfde dagen) mijn eerste hond genomen. Bewust een oudje, zodat ik kon ervaren hoe het was om een hond te hebben en ook zodat ik niet het risico liep dat wij na vier jaar allebei zouden gaan werken en ik met een jonge hond zat. Maar onze eerste hond was ZO leuk dat ik niet meer zonder hond wilde. Nadat ze twee jaar geleden overleed heb ik dan ook, ik studeerde toen nog, twee jonge honden genomen. En eigenlijk heb ik altijd de voorwaarde gehad voor een fulltime baan dat de honden mee mochten. Of dat ik veel thuis zou kunnen werken.. Ook omdat mijn vriend, die ook bijna klaar is, fulltime zal gaan werken. Nu is het niet makkelijk om een baan te vinden die iets met taal te maken heeft (ik studeerde taalwetenschap) en met beesten, EN waarbij ik de honden mee mocht nemen. Ik werd dan ook volledig voor gek verklaard... Maar....wie zoekt, die vindt. En nu heb ik een 'talige' hondenbaan op een boerderie waar ik allebei de honden altijd mee kan nemen. Ik laat ze vantevoren goed uit, op mijn werk liggen ze in kantoor en na afloop gaan ze weer lekker uit. Mocht ik een baan willen waar ze niet mee zouden mogen, dan zou het zo goed moeten verdienen dat ze naar een dagopvang zouden kunnen
. Anders niet; mijn honden kunnen prima alleen zijn, in de bench. En ik wil ze niet een hele dag in de bench hebben...
-
jacky2004
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
toen ik full time werkte zat mijn hond soms 3 dagen per week 8 uur alleen thuis. hij vond het niet erg en ik had het hem als pup aangewend.
sinds vorig jaar oktober heb ik een eigen zaak en werk ik rond de 60 uur per week (soms meer i.v.m. boekhouding of inkopen) maar de hond gaat mee naar mn werk
en dat vind zowel jacky als ik leuk. ik ben blij dat ik nu letterlijk 24/7 met mn hond samen ben, ik merk dat hij dat fijner vind. maar heel af en toe laat ik hem een dag thuis (zo 1 x per 2 maanden) en dat vind hij nog steeds niet erg.
maar ik zit 1 x per week een avond op cursus met jacky.
en we fietsen elke avond 1 uur, en sóchtends laat ik hem altijd een vol uur uit. s'middags gaan we altijd zo'n 30 min trainen.
dus ben ook full time met mn hond bezig.
sinds vorig jaar oktober heb ik een eigen zaak en werk ik rond de 60 uur per week (soms meer i.v.m. boekhouding of inkopen) maar de hond gaat mee naar mn werk
en dat vind zowel jacky als ik leuk. ik ben blij dat ik nu letterlijk 24/7 met mn hond samen ben, ik merk dat hij dat fijner vind. maar heel af en toe laat ik hem een dag thuis (zo 1 x per 2 maanden) en dat vind hij nog steeds niet erg.
maar ik zit 1 x per week een avond op cursus met jacky.
en we fietsen elke avond 1 uur, en sóchtends laat ik hem altijd een vol uur uit. s'middags gaan we altijd zo'n 30 min trainen.
dus ben ook full time met mn hond bezig.
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Hoi Geer,Geer schreef:Maar....wie zoekt, die vindt. En nu heb ik een 'talige' hondenbaan op een boerderie waar ik allebei de honden altijd mee kan nemen.
Nu ben ik wel èrg nieuwsgierig wat voor talige hondenbaan jij nu hebt gevonden!?
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
-
bike
- Zeer actief
Toen mijn man en ik samen gingen wonen werkten wij beide 32 uren per week, toen wij uiteindelijk Rico kregen werkte ik nog 2 hele en 2 halve dagen. Hier werd ik stapelgek van, snel tussendoor hem uitlaten en dan weer snel naar mijn andere werk. Dit heeft zo aan mij geknaagt dat wij hebben besloten dat alleen 's ochtends nog zou gaan werken. Sinds een paar jaar werk ik door omstandigheden nog maar 2 ochtenden en dat vinden wij goed zo, heb ik lekker extra tijd voor Rico en Bowy.
Gr.Bianca, Rico en Dribbel
-
Geer
- Zeer actief
- Contacteer:
Hehe...ik doe al het 'schrijfwerk'(PR, communicatie, folders, teksten etc.) voor een groothandel in natuurlijke dier(gezondheids)productenScooby schreef:Hoi Geer,Geer schreef:Maar....wie zoekt, die vindt. En nu heb ik een 'talige' hondenbaan op een boerderie waar ik allebei de honden altijd mee kan nemen.
Nu ben ik wel èrg nieuwsgierig wat voor talige hondenbaan jij nu hebt gevonden!?
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Contacteer:
Ow, wat leuk!!!Geer schreef:Hehe...ik doe al het 'schrijfwerk'(PR, communicatie, folders, teksten etc.) voor een groothandel in natuurlijke dier(gezondheids)productenScooby schreef:Hoi Geer,Geer schreef:Maar....wie zoekt, die vindt. En nu heb ik een 'talige' hondenbaan op een boerderie waar ik allebei de honden altijd mee kan nemen.
Groetjes, Karen
- Jeannettebo
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Ik schijn fulltime te werken, maar doordat ik onregelmatig werk ben ik geregeld doorde week thuis. Zo ben ik vorige week drie dagen thuis geweest en deze week twee. daarnaast gaat alle tijd buiten ons werk(ik woon samen ) naar de hond zo doen wij ook speuren en waterwerk met hem en komt hij iedere dag toch minstens 2 uur buiten. weer of geen weer.

-
Marloes
Ik werk 24 uur. Onregelmatig. (verpleegkundige bij thuiszorg)
Nou ja, ik heb een vierweeksrooster. IK heb al mijn diensten in drie weken. En heb maar een paar dagdiensten. En dan ga ik tussendoor een paar keer naar huis om Robbie uit te laten. En als ik vrij ben, is het eerste wat we doen, naar het bos gaan!! Goed voor mij na drukke dag e goed voor Robbie!
En volgens mij kan dat allemaal prima.
Af en toe heb ik oefening (zit ook bij Nationale Reserve) en dan kan Robbie naar mijn ouders of mijn zusje...
Mooi toch!
Nou ja, ik heb een vierweeksrooster. IK heb al mijn diensten in drie weken. En heb maar een paar dagdiensten. En dan ga ik tussendoor een paar keer naar huis om Robbie uit te laten. En als ik vrij ben, is het eerste wat we doen, naar het bos gaan!! Goed voor mij na drukke dag e goed voor Robbie!
En volgens mij kan dat allemaal prima.
Af en toe heb ik oefening (zit ook bij Nationale Reserve) en dan kan Robbie naar mijn ouders of mijn zusje...
Mooi toch!
-
piep
mijn man werkt fulltime en is rond 15.30 thuis, dan vertrek ik of voor een continu dienst tot de volgende ochtend 10 uur en in het weekend tot 14 uur. maar als ik werk is mijn man dus grotendeels thuis. soms een keer een vergaderdienst van 9-12 en in het weekend soms een dag dienst van 10-17 maar dan is mijn man er weer. wij houden ook rekening met de honden als er feest is etc. een bruiloft voor de hele dag gaan we niet of 1 van ons overdag en samen 's avonds. vandaag begin ik 16.30 tot morgenvroeg 10 uur. dus zitten ze morgenvroeg even alleen. maar worden wel uitgelaten etc door mijn man meestal slapen ze als ik thuis kom. ik werk gemiddeld drie dagen in de week.
-
Nikita
- Vaste gebruiker
Mijn man werkt full-time en ik werk tot 1 oktober full-time. Vanaf 1 oktober ga ik 30 uur werken.
Het voordeel is dat we beiden wisselende diensten hebben. Op veel dagen werken we helaas tegengesteld, maar voor Nikita is dat heerlijk, zit ze nooit lang alleen.
Mijn man heeft een half jaar in Bosnië gezeten, toen moest ik alles alleen doen. Toen zat ze veel langer alleen en werd ze ook sloperiger.
Het voordeel is dat we beiden wisselende diensten hebben. Op veel dagen werken we helaas tegengesteld, maar voor Nikita is dat heerlijk, zit ze nooit lang alleen.
Mijn man heeft een half jaar in Bosnië gezeten, toen moest ik alles alleen doen. Toen zat ze veel langer alleen en werd ze ook sloperiger.
-
eefje
- Actief
- sandra
- Vaste gebruiker
Mijn man werkt 80% en ik ook. Daarnaast 2 kinderen en dus onze hond Riko.
Alleen ik werk onregelmatig.('s morgens, 's avonds, 's nachts en in de weekenden)) Riko zit max. 4 uur(meestal minder) alleen thuis. Maar in nood wil onze oppas(die af en toe een paar uur op de kinderen past Riko ook meenemen) we proberen daarnaast onze diensten opelkaar af te stemmen om problemen bij zowel de kinderen als de hond te krijgen.
Alleen ik werk onregelmatig.('s morgens, 's avonds, 's nachts en in de weekenden)) Riko zit max. 4 uur(meestal minder) alleen thuis. Maar in nood wil onze oppas(die af en toe een paar uur op de kinderen past Riko ook meenemen) we proberen daarnaast onze diensten opelkaar af te stemmen om problemen bij zowel de kinderen als de hond te krijgen.
Sandra en een poot van Riko
- Else
- Actief
- Mijn ras(sen): dwergteckeltje langhaar
Bij ons loopt er nog geen hond rond, maar als het goed is, komt er zomer 2008 een pup.
Dan heb ik namelijk 6 weken de tijd om me met de pup bezig te houden.
Ik zit in het onderwijs en heb 6 weken zomervakantie.
Als ik na de vakantie weer ga werken en dat is fulltime, breng ik de pup 's ochtends naar mijn ouders en 's avonds haal ik hem weer op.
Eigenlijk een deeltijdhond.
Dan heb ik namelijk 6 weken de tijd om me met de pup bezig te houden.
Ik zit in het onderwijs en heb 6 weken zomervakantie.
Als ik na de vakantie weer ga werken en dat is fulltime, breng ik de pup 's ochtends naar mijn ouders en 's avonds haal ik hem weer op.
Eigenlijk een deeltijdhond.
-
Addy
Re: fulltime werken en een hond...
Wij hebben het hier zo geregeld dat ik s'nachts werk en mijn vrouw overdag, er is dus altijd iemand thuis voor de hondenikke24 schreef:Ik wilde vragen wie hier slecht over denkt? Een fokster zei tegen mij: tegenwoordig werkt iedereen fulltime die een hond heeft, je moet tegenwoordig wel als je uberhaupt een hond wil hebben....
Volgens mij zijn er weinig mensen nog die parttime werken als ze een hond nemen. Wie van jullie hier werkt full/parttime?
Ik vraag dit gewoon uit nieuwsgierigheid en ik hoop dat mensen anderen niet gaan veroordelen.
-
lonneke
- Zeer actief
- Contacteer:
wij werken beide fulltime (nog).
maar mijn vriend gaat tussen de middag naar huis en laat ze dan even buiten.
en 's middags mag onze cooper ook los in de woonkamer.
binnenkort willen we wel een hondenluik in de deur maken (we hebben hem al wel binnen).
maar mijn vriend gaat tussen de middag naar huis en laat ze dan even buiten.
en 's middags mag onze cooper ook los in de woonkamer.
binnenkort willen we wel een hondenluik in de deur maken (we hebben hem al wel binnen).
Groetjes Lonneke, Toby, Djucko en Cooper
http://cordoba.euroboom.nl
Het asiel in Cordoba : http://www.youtube.com/watch?v=xwAr7onokSo
http://cordoba.euroboom.nl
Het asiel in Cordoba : http://www.youtube.com/watch?v=xwAr7onokSo
- bikkel
- Actief
-
boxersien
oke, full time werken en een pup is niet aan te raden idd. maar om nu te zeggen dat je de eerste weken er constant moet zijn vind ik overdreven. Ik blijf erbij: als je jouw pup vanaf dag 3 leert om af en toe alleen te zijn (en dan gaat het nog niet over UUUUUUUUUUUren) dan heeft je pup daar heel veel baat bij. Even alleen thuis zijn is dan al heel gauw normaal. Als je hem de eerste weken niet alleen laat zal het later veel moeilijker zijn om het voor elkaar te krijgen dat het wel lukt.rubella schreef:Ik vind fulltime werken bij een pup absoluut niet kunnen!
Als je een pup krijgt moet je de eerste weken dag en nacht beschikbaar zijn.
Als je alleenstaand bent komt alles op 1 persoon neer. 's Nachts opstaan, werken, boodschappen doen, eten klaarmaken, eigen sociale contacten, etc. = niet te doen.
Idem met een gezin met kinderen: naar crèche of school brengen/halen, allerlei activiteiten waar de kinderen naar toe moeten, ook weer brengen/halen.
Ook bij een volwassen hond vind ik het geen goed idee als de baas/bazen fulltime werkt(en). Honden kunnen vaak wel ca. 9 uur alleen zijn, maar dat is een verdienste van de hond en handig voor de baas, maar voor een hond geen prettig leven!
Als er goede opvang is, bijv. een hondencrèche o.i.d. verandert de zaak.
Toch zou ik er voor een heel jong puppy zélf niet voor kiezen.
Overigens: de honden buiten zijn in de winter bijna 20 uur per dag alleen en daar hebben ze echt geen problemen mee. De andere uren zijn voor lopen/aaien/vachtverzorging/voeren enz. Zodra we gelopen hebben of wat dan ook gaan ze maar wat graag lekker terug op hun groot terrein.
Boris is zelden alleen thuis. Misschien eens 6 uur per week, maar dan is het ook wel gebeurd
- eefje_ates
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder en Duitse herder.
-
Ennath
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna! - Aantal honden: 4
Ik werk fulltime plus.....dat krijg je als je de baas bent.
Honden gaan met mij mee naar kantoor.
De medewerkers hebben ook allemaal een hond (op één na en die hoopt binnenkort een eigen huis te krijgen en koopt dan acuut een hond) , en mogen deze mee naar kantoor nemen. Er zijn op kantoor voldoende lig plekken en waterbakken.
Ook is het voor de engineers mogelijk om 's morgens de hond op kantoor te droppen voordat ze naar de klant rijden.
Honden mogen niet in het server en test gedeelte van het pand komen.
Honden gaan met mij mee naar kantoor.
De medewerkers hebben ook allemaal een hond (op één na en die hoopt binnenkort een eigen huis te krijgen en koopt dan acuut een hond) , en mogen deze mee naar kantoor nemen. Er zijn op kantoor voldoende lig plekken en waterbakken.
Ook is het voor de engineers mogelijk om 's morgens de hond op kantoor te droppen voordat ze naar de klant rijden.
Honden mogen niet in het server en test gedeelte van het pand komen.
- Suuz!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
- Aantal honden: 3
Ik heb altijd fulltime gewerkt, tot wij onze eerste hond kregen. Ik ben toen parttime (24 uur in de week) gaan werken. Dat is tot een half jaar geleden altijd zo geweest. Daarna heb ik er voor gekozen om ontslag te nemen, om weer een opleiding te gaan doen. Ik heb wel bewust de keuze gemaakt voor een zelf studie.
Straks met de volgende opleiding zal ik ook stage moeten gaan lopen, maar ook dit wil ik zo gaan regelen dat dit part time gebeurd. Als ik die opleiding heb afgerond, is het de bedoeling dat aan huis mijn eigen bedrijfje begin, en dus zal ik gewoon de hele dag bij de honden zijn, ook al ben ik aan het werk.
Straks met de volgende opleiding zal ik ook stage moeten gaan lopen, maar ook dit wil ik zo gaan regelen dat dit part time gebeurd. Als ik die opleiding heb afgerond, is het de bedoeling dat aan huis mijn eigen bedrijfje begin, en dus zal ik gewoon de hele dag bij de honden zijn, ook al ben ik aan het werk.
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
- cindy1986
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik vind dat fulltime werken en een hond wel samengaat, als je na werktijd je hond voldoende aandacht geeft.
Ik woon nog bij mijn ouders, wij zijn met zijn 5'en thuis, daardoor is er vaak wel iemand thuis. Ik doe een duaal traject in mijn laatste studiejaar, waardoor ik 24 uur per week werk bij een bank, ook opleidingen volg daar, en daarnaast afstudeer. Ik ben dus 3 dagen weg en 2 dagen thuis aan de studie. Op de werkdagen loop ik 's avonds 1,5 uur met de honden, op de overige dagen ook minimaal 1,5 uur.
Als mijn vriend en ik gaan samenwonen zullen we beide fulltime werken. Ik wil dan wel proberen om één avond per week te gaan werken, zodat ik dan 1 (mid)dag in de week vrij ben. Maar ik denk niet dat mijn honden dan erg tekortkomen. Mijn vriend en ik willen proberen een huis te krijgen met een grote tuin, waarin we dan een soort kennel voor de honden maken, waarbij ze zelf kunnen kiezen of ze in huis blijven of naar buiten gaan. Eén van ons gaat tussen de middag naar huis om de honden uit te laten. Ook train ik minimaal één avond in de week met de honden en doe wedstrijden, dus aandacht komen ze dan niet te kort.
Ik denk dat het ons wel gaat lukken straks. Het ligt aan jezelf of je fulltime werken en een hond kan combineren. Ik wel, want de honden zijn voor mij echt mijn lust en mijn leven. Ik heb er dus veel tijd voor over, ook na een werkdag.
Ik woon nog bij mijn ouders, wij zijn met zijn 5'en thuis, daardoor is er vaak wel iemand thuis. Ik doe een duaal traject in mijn laatste studiejaar, waardoor ik 24 uur per week werk bij een bank, ook opleidingen volg daar, en daarnaast afstudeer. Ik ben dus 3 dagen weg en 2 dagen thuis aan de studie. Op de werkdagen loop ik 's avonds 1,5 uur met de honden, op de overige dagen ook minimaal 1,5 uur.
Als mijn vriend en ik gaan samenwonen zullen we beide fulltime werken. Ik wil dan wel proberen om één avond per week te gaan werken, zodat ik dan 1 (mid)dag in de week vrij ben. Maar ik denk niet dat mijn honden dan erg tekortkomen. Mijn vriend en ik willen proberen een huis te krijgen met een grote tuin, waarin we dan een soort kennel voor de honden maken, waarbij ze zelf kunnen kiezen of ze in huis blijven of naar buiten gaan. Eén van ons gaat tussen de middag naar huis om de honden uit te laten. Ook train ik minimaal één avond in de week met de honden en doe wedstrijden, dus aandacht komen ze dan niet te kort.
Ik denk dat het ons wel gaat lukken straks. Het ligt aan jezelf of je fulltime werken en een hond kan combineren. Ik wel, want de honden zijn voor mij echt mijn lust en mijn leven. Ik heb er dus veel tijd voor over, ook na een werkdag.

- Carma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie
- johan1969
- Zeer actief
- Contacteer:
-
reem
- Actief
Ik werk partime en de hond gaat dan soms mee en partner werkt thuis dus veel tijd om tussen de clienten door te wandelen.Ik zou niet meer uren willen maken omdat ik mn middag training of ronde niet meer wil missen.Niks geen tijdsdruk maar ontspannen genieten samen.Zou het financiel moeten dan zou ik ergens goedkoop huren
denk ik.Mijn hond kan gewoon mee met mn werk maar toch is een ronde met hem in de pauze anders dan op vrije dagen.Bij einde relatie zou ik full-time moeten werken en zou ik de beestenbende naar de partner doen.
nooit meer zonder een Aussie
-
*Daantje*
Hier werkt alleen mijn vriend full-time....Ik werk alleen s'avonds dus dan is mijn vriend thuis als ik weg ga. Dus ze zijn hier eigenlijk alleen alleen als we een verjaardag hebben of op visite gaan.
Maar ik denk dat je best een hond kunt hebben als je allebei full-time werkt alleen vind ik wel dat je dan alle vrije tijd die hebt ook in je hond moet steken. En dan dus niet s'avonds bijvoorbeeld ook nog eens de hele avond op stap gaan. Maar als je dus buiten je werk veel tijd in je hond steekt, moet het best te doen zijn.
Maar ik denk dat je best een hond kunt hebben als je allebei full-time werkt alleen vind ik wel dat je dan alle vrije tijd die hebt ook in je hond moet steken. En dan dus niet s'avonds bijvoorbeeld ook nog eens de hele avond op stap gaan. Maar als je dus buiten je werk veel tijd in je hond steekt, moet het best te doen zijn.
- Demi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
- peggy en vinnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 yorkshire terroristjes