Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Am. Bulldog in maandblad Onze Hond
Moderator: moderatorteam
-
Ray
- Vaste gebruiker
Ik word gewoon een beetje moe van al die vooroordelen. Gaat het niet over het ras, dan gaat het wel over de mensen die ermee lopen.
Als ik hier in de buurt kijk zijn de mensen die een ambull hebben dezelfde mensen die je ook met labradors, russells e.d. ziet lopen. Bij ons in de buurt is uberhaupt geen tokkie te bekennen.
Zou het misschien dan niet aan de buurt liggen?
Als ik hier in de buurt kijk zijn de mensen die een ambull hebben dezelfde mensen die je ook met labradors, russells e.d. ziet lopen. Bij ons in de buurt is uberhaupt geen tokkie te bekennen.
Zou het misschien dan niet aan de buurt liggen?

-
alani
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Dus misschien degeen die de hond als verlengstuk van hun ego gebruiken? Ik kom bij ons in de buurt weinig tot geen mensen tegen met AB's wel heel veel mensen met labradors, mechelse herders, jack russels, een berner senner, een bordeaux dog, een kruising herder, en een border terrier, geloof me die mensen zijn hetzelfde als wat ik zie aan Ambull eigenaar.Martijn schreef:eh..nee.alani schreef: Nee helaas niet, het gemiddelde beeld van de AmBulleigenaar wat jij bedoeld is een beeld dat gevormd is door de negatieve publiciteit waarmee de American Bulldog in de media is afgeschilderd de laatste 2 jaar.
Mijn beeld is gevormd door de onwaarschijnlijke tokkies die er over het algemeen mee lopen.
En misschien is het wat jij ziet ook wel anders, maar nu doe jij eigenlijk hetzelfde als wat de AID met de AB doet, je beoordeeld een individu op het uiterlijk en plaatst hem of haar in een categorie
-
Ray
- Vaste gebruiker
Je zegt dat je dit geen vooroordeel mag noemen. Naaar mijn mening is dit het echter wel. Een vooroordeel is het toekennen van eigenschappen aan groepen mensen op grond van een of meer kenmerken. Net zoiets als 'dikke mensen zijn gezellig'. Nou, ik kom in mijn praktijk zat dikke mensen tegen die helemaal niet gezellig zijn hoor.Martijn schreef:Mmmm..weet ik niet.alani schreef: Dus misschien degeen die de hond als verlengstuk van hun ego gebruiken?
Ik denk dat die mensen gewoon graag een hond willen en de smaak voor gouden kettingen en haardracht/automerk gewoon ook de voorkeur in hondenras inhoudt.
Nee. Dat doe ik niet. Dat doen ze zelf.En misschien is het wat jij ziet ook wel anders, maar nu doe jij eigenlijk hetzelfde als wat de AID met de AB doet, je beoordeeld een individu op het uiterlijk en plaatst hem of haar in een categorie
Hoe je praat, wat je aantrekt en wat voor hond je bij je hebt zegt gewoon iets over hoe je in elkaar zit. Dat is niet slecht, dat is gewoon menselijk.
Je moet dat geen vooroordeel willen noemen.
Mensen zijn verschillend en daardoor heb je mensen van verschillende types. De een is niet slechter dan de ander maar wel anders.
Ik zet mensen inderdaad in hokjes (dat doet iedereen).
Ze mogen er wel uit hoor..maar ze doen het eigenlijk nooit.
Als mensen hun uiterlijk en gedrag afstemmen op wat bij een bepaalde groep wenselijk is waarom mag daar dan niet over gepraat worden?
De eerste stap naar het oplossen van vooroordelen is het je bewust zijn dat je ze bezit. En volgens mij ontbreekt daar nog wel het een en ander aan.

-
alani
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Oke maar jouw mening over de gemiddelde Ambull eigenaar wordt dan nog steeds gevormd door een kleine groep baasjes met hun hond die jij regelmatig tegenkomt.Martijn schreef:Mmmm..weet ik niet.alani schreef: Dus misschien degeen die de hond als verlengstuk van hun ego gebruiken?
Ik denk dat die mensen gewoon graag een hond willen en de smaak voor gouden kettingen en haardracht/automerk gewoon ook de voorkeur in hondenras inhoudt.
Mijn mening over de gemiddelde Ambull eigenaar wordt gevormd door de grotere groep mensen die ik regelmatig tegenkom bij wandelingen en shows, en de "gesprekken" die op fora gevoerd worden.
De mensen die ik tegen kom die een ander beeld hebben van de American Bulldog of van hun eigenaren daarbij wordt het beeld gevormd door de media en dan vooral de negatieve verslagvergeving over dingen waarbij de AB betrokken is.
-
Brigitte
- Zeer actief
-
Ray
- Vaste gebruiker
-
Brigitte
- Zeer actief
Mijn AB heeft ook geen 2 kanten, dat het één van de rassen is die wellicht minder met soortgenoten over weg kan ala, dat is een stukje wat bij het ras hoort, dat is geen andere kant en dat hoor je te weten als je eraan begint.shu schreef:
een ambull heeft geen 2 kanten
het is gewoon een hond waar je goed mee moet omgaan
en je moet weten wat je in huis haalt
maar dat geld voor ieder ras
Ik val op rassen die doorgaans moeilijk zouden zijn met andere honden en ik vind dat geen probleem, ik heb de hond voor mezelf en niet voor een ander
-
shu
- geregistreerd lid
- Contacteer:
zet je bril op en zoek de tatoos matjes en patatbuikjesMatjes, tattoeages en dikke kinderen met patatbuikjes onder navelshirtjes vandaan.

heerlijk relax zo een show omdat iedereen weet wat aan de andere kant van het lijntje loopt
ook zo met de vele wandelingen waar mensen het hele land voor door rijden kan je hond niet los blijft hij vast
als er een groepje los is word het goed in de gaten gehouden
al die jaren nog niks gebeurd
moeten al die mensen het ongelden en afgekraakt worden
omdat er een paar niet goed met hun ab omgaan

op deze foto allemaal jonge honden
de volwassen honden staan verder op aan de lijn
-
Ray
- Vaste gebruiker
Nix meer aan toe te voegen.... Geweldige foto!!!!shu schreef:zet je bril op en zoek de tatoos matjes en patatbuikjesMatjes, tattoeages en dikke kinderen met patatbuikjes onder navelshirtjes vandaan.
heerlijk relax zo een show omdat iedereen weet wat aan de andere kant van het lijntje loopt
ook zo met de vele wandelingen waar mensen het hele land voor door rijden kan je hond niet los blijft hij vast
als er een groepje los is word het goed in de gaten gehouden
al die jaren nog niks gebeurd
moeten al die mensen het ongelden en afgekraakt worden
omdat er een paar niet goed met hun ab omgaan
op deze foto allemaal jonge honden
de volwassen honden staan verder op aan de lijn

-
Ray
- Vaste gebruiker
-
Willynwood-Sindlar
- Actief
Ik ben Tatoeerder en ik heb Amstaff's..Dus dat zegt iets over mij???Martijn schreef:
Nee. Dat doe ik niet. Dat doen ze zelf.
Hoe je praat, wat je aantrekt en wat voor hond je bij je hebt zegt gewoon iets over hoe je in elkaar zit. Dat is niet slecht, dat is gewoon menselijk.
Jongen jij spoort niet helemaal
Amstaff's si teh PWN
-
Willynwood-Sindlar
- Actief
Excuseer mijn lompheid maar ik kan me zo boos maken over de vooroordelen van onze rassen en hun eigenaars,slaat gewoon helemaal nergens op.Willynwood-Sindlar schreef: Ik ben Tatoeerder en ik heb Amstaff's..Dus dat zegt iets over mij???
Jongen jij spoort niet helemaal![]()
Je commentaar vind ik dan ook beneden alle maat
Amstaff's si teh PWN
- little-wolf
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
-
Rob*
- Zeer actief
Willynwood-Sindlar schreef:Excuseer mijn lompheid maar ik kan me zo boos maken over de vooroordelen van onze rassen en hun eigenaars,slaat gewoon helemaal nergens op.Willynwood-Sindlar schreef: Ik ben Tatoeerder en ik heb Amstaff's..Dus dat zegt iets over mij???
naja je vraagt er dan wel zelf om he?mensen met tattoos zijn aso...punt, klaar!
mensen met van die vechthonden als jij zijn altijd asociaal.....jij bent dus een asociale aso
- little-wolf
- Zeer actief
now, ik moet toch echt wel met martijn eens zijn dat een bep. soort mens een bep. soort hond kiest.
tja en ik heb ook een tattoo en een paar piercings en heb "stoere" honden.
maar niet omdat ze stoer zijn maar omdat ik ze leuk vind. en ik vind niet alle "stoere" honden even leuk.
maar mij zal je niet met een lab of golden zien. :N:
tja en ik heb ook een tattoo en een paar piercings en heb "stoere" honden.
maar niet omdat ze stoer zijn maar omdat ik ze leuk vind. en ik vind niet alle "stoere" honden even leuk.
maar mij zal je niet met een lab of golden zien. :N:
-
Willynwood-Sindlar
- Actief
Ons kent OnsRob* schreef:Willynwood-Sindlar schreef:Excuseer mijn lompheid maar ik kan me zo boos maken over de vooroordelen van onze rassen en hun eigenaars,slaat gewoon helemaal nergens op.Willynwood-Sindlar schreef: Ik ben Tatoeerder en ik heb Amstaff's..Dus dat zegt iets over mij???
naja je vraagt er dan wel zelf om he?mensen met tattoos zijn aso...punt, klaar!
mensen met van die vechthonden als jij zijn altijd asociaal.....jij bent dus een asociale aso
Amstaff's si teh PWN
-
Willynwood-Sindlar
- Actief
Ik denk niet dat wij hier verder uitkomen zonder een groter conflict,daarom laat ik het rusten en geef er verder geen commentaar meer op.Anders gaathet zeker van kwaad tot ergerMartijn schreef:Dat zegt over jou dat je tattoeages mooi vindt en amstaffs ook.Willynwood-Sindlar schreef:Ik ben Tatoeerder en ik heb Amstaff's..Dus dat zegt iets over mij???Martijn schreef:
Wat heb ik verder nou helemaal gezegd?
De gemiddelde Saabrijdster is geen kassajuffrouw. De gemiddelde tattoeerder is geen liefhebber van Nana Mouskouri.
Ga je nou ontkennen dat er overeenkomsten zijn tussen mensen?
Hou je beledigde gedoe maar over voor wanneer je beledigd wordt.
PS: ik vind tattoeages ook mooi en ambullen net zo. Dus klim met je dikke reet van die kast. Dat ding is antiek..dat trekt 'ie niet.
wilde hier nog iets zeggen over het dikke rete verhaal maar :sst:
Laatst gewijzigd door Willynwood-Sindlar op 31 jul 2006 23:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Amstaff's si teh PWN
-
Willynwood-Sindlar
- Actief
Ik ben niet pissg maar je bevooroordeelt mensen op uiterlijk en wat ze aanhebben en met welke hond ze lopen.Martijn schreef:Waar ben je nou eigenlijk precies pissig over?
Je plaatst door mensen die maar tot een hele kleine groep behoren een hele generatie en rassen honden in een hokje em daar kan ik inet zo goed tegen.
Amstaff's si teh PWN
-
Willynwood-Sindlar
- Actief
Laten we het hier gewoon ou maar bij houdenWillynwood-Sindlar schreef:Ik denk niet dat wij hier verder uitkomen zonder een groter conflict,daarom laat ik het rusten en geef er verder geen commentaar meer op.Anders gaathet zeker van kwaad tot ergerMartijn schreef:Dat zegt over jou dat je tattoeages mooi vindt en amstaffs ook.Willynwood-Sindlar schreef:Ik ben Tatoeerder en ik heb Amstaff's..Dus dat zegt iets over mij???Martijn schreef:
Wat heb ik verder nou helemaal gezegd?
De gemiddelde Saabrijdster is geen kassajuffrouw. De gemiddelde tattoeerder is geen liefhebber van Nana Mouskouri.
Ga je nou ontkennen dat er overeenkomsten zijn tussen mensen?
Hou je beledigde gedoe maar over voor wanneer je beledigd wordt.
PS: ik vind tattoeages ook mooi en ambullen net zo. Dus klim met je dikke reet van die kast. Dat ding is antiek..dat trekt 'ie niet.
heb ik geen zin an
wilde hier nog iets zeggen over het dikke rete verhaal maar :sst:
Even goede vrienden,,meningen en opvattingen verschillen nou eenmaal
Amstaff's si teh PWN
-
Willynwood-Sindlar
- Actief
Ik denk dat wij elkaar gewoon niet helemaal snappen.Komt bij de beste voorMartijn schreef:Oké..als je het er niet over wil hebben is dat wat mij betreft best.
Ben ook helemaal niet boos ofzo. Ik vind het gewoon jammer dat je niet snapt wat ik bedoel en er nu iets van gemaakt wordt wat ik niet heb willen zeggen.
zand erover
Amstaff's si teh PWN
-
shu
- geregistreerd lid
- Contacteer:
dus als je 10 honden eigenaren op een rij zetNou. Jammer dan.
Het is domweg niet waar dat ambullen door de hele maatschappij evenveel vertegenwoordigd zijn. De meeste mensen die van amstaffs/engelse staffs/ambull en andere molossers houden zijn anders dan mensen die voor een drentse patrijs of een duitse herder gaan.
Anders dus..niet slechter of beter maar gewoon anders
zonder hun hond erbij
kan je dan zeggen van welk ras ze houden??
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Hahahaha, mijn topic is een beetje een eigen leven gaan leiden maar bovenstaande is wél een spel wat ik vaak speel op showsshu schreef:dus als je 10 honden eigenaren op een rij zetNou. Jammer dan.
Het is domweg niet waar dat ambullen door de hele maatschappij evenveel vertegenwoordigd zijn. De meeste mensen die van amstaffs/engelse staffs/ambull en andere molossers houden zijn anders dan mensen die voor een drentse patrijs of een duitse herder gaan.
zonder hun hond erbij
(Nog nooit een trainingspak met een Barzoi aan de lijn gezien)
- starfleet
- Erelid
Nou mij lukt dat niet hoor. Wel met groepen, maar niet met individuen.Rosita Compagner schreef: Hahahaha, mijn topic is een beetje een eigen leven gaan leiden maar bovenstaande is wél een spel wat ik vaak speel op showsVaak heb ik het goed........
(Nog nooit een trainingspak met een Barzoi aan de lijn gezien)
Anne
- starfleet
- Erelid
Wil je nou echt beweren dat dat niets over je zegt? Je beroep, de honden die je hebt, je hobby's, de t.v. programma's waar je graag naar kijkt, waar je graag uitgaat van welke muziek je houdt?Willynwood-Sindlar schreef:
Ik ben Tatoeerder en ik heb Amstaff's..Dus dat zegt iets over mij???
Anne
-
kanche
- Zeer actief
- Locatie: Baasje van Gijs en twee stralende sterretjes ** over de regenboogbrug
- Contacteer:
Ik heb Bull Terriers geen Tatoe's een leiding gevende functie in een verzorgings huis, ik hou van een goede detective, ik loop niet in een jogging broek of trainings pak O Ja heb wel een goud kettingje om mijn nek met een bulletje eraan.
Ik gebruik wel iets van gel of wax in mijn haar. ik ga op de fiets naar mijn werk.
Mijn muziek keuze is die van een gemiddelde Nederlander.
Klinkt die als doorsnee iemand die Twee Bull Terriers heeft

Ik gebruik wel iets van gel of wax in mijn haar. ik ga op de fiets naar mijn werk.
Mijn muziek keuze is die van een gemiddelde Nederlander.
Klinkt die als doorsnee iemand die Twee Bull Terriers heeft
- little-wolf
- Zeer actief
- little-wolf
- Zeer actief
ja dat zou je kunnen zien jashu schreef:dus als je 10 honden eigenaren op een rij zetNou. Jammer dan.
zonder hun hond erbij
-
Willynwood-Sindlar
- Actief
En zeg me dan eens wat dat over mij zegtstarfleet schreef:Wil je nou echt beweren dat dat niets over je zegt? Je beroep, de honden die je hebt, je hobby's, de t.v. programma's waar je graag naar kijkt, waar je graag uitgaat van welke muziek je houdt?Willynwood-Sindlar schreef:
Anne
Amstaff's si teh PWN
-
Ray
- Vaste gebruiker
Tja en ik heb twee 'stoere' honden, tattoo's, een piercing en ik ben gz-psycholoog.... Wat zegt dat dan over mij?Willynwood-Sindlar schreef:En zeg me dan eens wat dat over mij zegtstarfleet schreef:Wil je nou echt beweren dat dat niets over je zegt? Je beroep, de honden die je hebt, je hobby's, de t.v. programma's waar je graag naar kijkt, waar je graag uitgaat van welke muziek je houdt?Willynwood-Sindlar schreef:
Anne
Niet sporen?.... uh nee.... Beperkt wereldbeeld.... misschien?
Groetjes,

-
Willynwood-Sindlar
- Actief
Dat bepaalde mensen idd maar in hun eigen straatje vegen.Als wij eens moesten zeggen wat we van hun vinden breekt de hel losRay schreef:Tja en ik heb twee 'stoere' honden, tattoo's, een piercing en ik ben gz-psycholoog.... Wat zegt dat dan over mij?Willynwood-Sindlar schreef:En zeg me dan eens wat dat over mij zegtstarfleet schreef:Wil je nou echt beweren dat dat niets over je zegt? Je beroep, de honden die je hebt, je hobby's, de t.v. programma's waar je graag naar kijkt, waar je graag uitgaat van welke muziek je houdt?Willynwood-Sindlar schreef:
Anne
Niet sporen?.... uh nee.... Beperkt wereldbeeld.... misschien?
Groetjes,
Amstaff's si teh PWN