Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Janken, janken, janken.

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

pepim
Zeer actief

Ongelezen bericht door pepim »

tekkel schreef:
Zoek stok! schreef:Maar ik zit meestal wel tien minuten naast z'n mand tegen hem te praten 'weet jij wel dat je de mooiste, de liefste en de leukste hond bent die bestaat? Ja he, dat weet jij wel, want jij bent knappe Brammie....' enz enz. Na een tijdje is hij het zat en gaat hij demonstratief een paar meter bij me vandaan liggen :smile:
:smile:
Ja dat ken ik, alleen loopt mijn hond niet weg, maar ze draait zich om, met een verwijtende blik van 'doe niet zo achterlijk, mens' :smile: :smile:
En dan ben ik pas halverwege 'slaap hondje slaap' :19:
Jeetje doen jullie dat echt? :N: Ik niet hoor, ik voer volwassen gesprekken met haar waar we samen een boel wijzer van worden, hè Mies, Meissie van Vrouw hè? Is mooiste meissie van de hele wereld hè en o wat is ze braaf? :mrgreen:
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

pepim schreef: Jeetje doen jullie dat echt? :N: Ik niet hoor, ik voer volwassen gesprekken met haar waar we samen een boel wijzer van worden, hè Mies, Meissie van Vrouw hè? Is mooiste meissie van de hele wereld hè en o wat is ze braaf? :mrgreen:
Hier ook alleen maar intellectuele gesprekken met mijn Buffesnufke.

Anne
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

tekkel schreef:
Zoek stok! schreef:Maar ik zit meestal wel tien minuten naast z'n mand tegen hem te praten 'weet jij wel dat je de mooiste, de liefste en de leukste hond bent die bestaat? Ja he, dat weet jij wel, want jij bent knappe Brammie....' enz enz. Na een tijdje is hij het zat en gaat hij demonstratief een paar meter bij me vandaan liggen :smile:
Ja dat ken ik, alleen loopt mijn hond niet weg, maar ze draait zich om, met een verwijtende blik van 'doe niet zo achterlijk, mens' :smile: :smile:
Ik snap dat niet he. Alles doe je voor die hond en ze kunnen niet eens het fatsoen opbrengen om ons babygebrabbel aan te horen :pffff:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

starfleet schreef:
pepim schreef: Jeetje doen jullie dat echt? :N: Ik niet hoor, ik voer volwassen gesprekken met haar waar we samen een boel wijzer van worden, hè Mies, Meissie van Vrouw hè? Is mooiste meissie van de hele wereld hè en o wat is ze braaf? :mrgreen:
Hier ook alleen maar intellectuele gesprekken met mijn Buffesnufke.

Anne
Buffesnufke :smile:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
MJ
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door MJ »

Jullie sporen écht niet,hoor! :smile: :smile: :smile:
Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

Baron Axel schreef:
Teckelgek schreef:
yamie schreef:
Tamara en Bowie schreef:
Ik zie het probleem niet helemaal hoor :19:
ik ook niet :19:
Ik zeg ook niet dat ik het een probleem vind :19:
Ik vind het alleen een beetje overdreven uitgedrukt als we het over een hond hebben. Maar wat ik al zei, het zal wel aan mij liggen hoor.
Teckelgek schreef:We hebben het hier over een hond hoor :roll: .
Voor de één inderdaad maar 'een hond' zoals voor jou dus en voor de ander betekend een hond net even iets meer en heeft daarbij net zoveel recht op deze woorden dan welk ander levend wezen op deze aardkloot (incl. de mens) !

Dus wat wil je nu eigenlijk met je zo zinvolle bijdrage mij vertellen...
dat 'honden' dergelijk woordgebruik niet waardig genoeg zouden zijn?
Ik zei een hond, niet "maar" een hond. Jagger betekent heel, heel veel voor me, maar hij heeft geen sabbeldoekje en ook geen bedje, maar een gewone mand. En ja, ik noem Jagger nog vaak de beebie, alhoewel ik het langzamerhand beter over een puber kan hebben :N: :mrgreen: .
Je hebt helemaal gelijk dat het geen zinvolle bijdrage was, maar niet alles hoeft altijd even zinvol te zijn, toch? Verder is wat mij betreft het sop de kool niet waard :wink: .

@Linda: zou dit nou eindelijk mijn eerste rel worden :cheer: :mrgreen:
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door tekkel »

Zoek stok! schreef:
tekkel schreef:
Ik snap dat niet he. Alles doe je voor die hond en ze kunnen niet eens het fatsoen opbrengen om ons babygebrabbel aan te horen :pffff:
:smile: :smile: :smile:

Ondankbare honden :evil: :mrgreen:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Els
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Els »

Hoi,

Mijn pub heeft de eerste dagen ook erg veel gepiept. Maar eigenlijk mn. in de bench. Ik heb toen zo'n speciale hoed aangeschaft. Toen was het over. Geef haar ook altijd iets lekkers als ze in de bench is. Als ik zeg: ga maar in je huisje dan krijg je een snoepje, dan rent ze erin. Ik doe dan eerst de bench dicht en geef haar door de tralies(rot woord) iets lekkers.
Er lig speelgoed in en een speciaal vachtje om op te slapen. Aanvankelijk ook kranten voor als ze haar behoefte moest doen. Maar ook dat is al lang niet nodig.
Gebruik de bench niet als straf plaats.
Ik ben ook gelijk begonnen met het gebruiken van bepaalde woorden. Als ze iets stouts deed zei ik foei. Al heel snel begreep ze dat. Maar het vraagt wel steeds een herhalen en nog eens herhalen. De eerste week is ze amper alleen thuis geweest ben dat pas de 2de week gaan opbouwen.
Het vraagt veel tijd en geduld en dat zul je op moeten brengen met een pup.

Sterkte Els
Baron Axel
Actief

Ongelezen bericht door Baron Axel »

En mogelijk nog een goede om over na te denken Zenda,

Zet de waterbak later op de avond (rond een uurtje of 20.00) hoog

Succes :ok:
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Baron Axel schreef:En mogelijk nog een goede om over na te denken Zenda,

Dat vind ik altijd wat nare adviezen, zeker met warm weer. een dier moet kunnen drinken als het dorst heeft en niet voor ons gemak niet bij zijn water kunnen. Ik ben dus een andere mening toegedaan.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
starfleet
Erelid

Baron Axel schreef:

Toch niet in augustus en al helemaal niet bij een brokkenhond.

Anne
Baron Axel
Actief

starfleet schreef:
Baron Axel schreef:

Toch niet in augustus en al helemaal niet bij een brokkenhond.

Anne
Ik wil je uitleg voor wat betreft 'brokkenhond' graag lezen :denken:

Dan: Augustus heeft er weinig mee van doen, hooguit een temp boven de 20 graden in de nachten (waar uiteraard rekening mee gehouden dient te worden). Vast dat iedereen wel begrijpt dat je met extreem weer je dieren voldoende vocht binnen moet laten krijgen.

En dan is het verstandig om ongeacht pup of wat ook regelmatig je dieren water aan te bieden. Constant laten staan in de nacht, bij een pup in de bench, waar je hoe dan ook regelmatig op moet staan in de nachten voor een behoefte, is niet nodig en af te raden bij bench gebruik.
Bak om, pup ligt in het water.
Bij normale weersomstandigheden is teveel drinken later op de avond onverstandig omdat de pup in een bench verblijft en dus weinig kanten op kan om te plassen.

Zenda maakt gebruik van een Bench, zoals vele andere hondenbezitters en daarop zijn de adviezen gericht.
starfleet
Erelid

Baron Axel schreef: Zenda maakt gebruik van een Bench, zoals vele andere hondenbezitters en daarop zijn de adviezen gericht.
Er zijn bakjes die je aan de bench kunt bevestigen en die de hond niet kan omstoten. Daarnaast gaat het om een pupje van 8 weken, waarbij het de bedoeling is dat je een of twee keer per nacht opstaat om de hond te laten plassen als je gebruik maakt van een bench.

Anne
starfleet
Erelid

Baron Axel schreef:
Een brokkenhond is een hond die met droge brok gevoerd wordt en die daarom meer behoefte aan vocht heeft dan een pup die vers vlees eet.

Anne
Els
Vaste gebruiker

Baron, ik ben het helemaal met je eens.
Ik heb hier ook over dat drinken iets aangeroerd toen ik mijn pup net had.
Nou dat riep me een dicussie op. Is al even terug. Kreeg echt hele vervelende reacties.
Mijn hond heeft nooit een drinkbak in haar bench gehad. Als ze die omgooid is ze nat en dat lijkt me ook niet fijn voor haar.
Bij mij ging de bak om 2000 uur weg alleen bij die hitte laatst niet dan liet ik de bak langer staan.
Ik had in het begin altijd kranten in de bench liggen waar ze haar behoefte op kon doen. Is nu al een poos niet meer nodig want ze doet het niet meer in de bench.

Els
Baron Axel
Actief

starfleet schreef:
Baron Axel schreef: Zenda maakt gebruik van een Bench, zoals vele andere hondenbezitters en daarop zijn de adviezen gericht.
Er zijn bakjes die je aan de bench kunt bevestigen en die de hond niet kan omstoten. Daarnaast gaat het om een pupje van 8 weken, waarbij het de bedoeling is dat je een of twee keer per nacht opstaat om de hond te laten plassen als je gebruik maakt van een bench.

Anne
Hond uitlaten en of laten plassen heb ik al ruimschoot aangegeven dat dit wel degelijk moet en op die momenten kan bij extreem weer gewoon even wat water aangeboden worden alsook het vaker opstaan voor het plasje - gezien het meer drinken dan normaal.

Beugels in bench, alsook bakjes bij pups...
Ook dit raad ik persoonlijk af (met ervaring)
Deze bakjes kunnen wel degelijk eruit gestoten worden en ten tweede zijn de ophangbeugeltjes niet helemaal risico vrij voor een pup welke zich daar doorheen zou kunnen wringen !
Baron Axel
Actief

Els schreef:Baron, ik ben het helemaal met je eens.
Nou dat riep me een dicussie op. Is al even terug. Kreeg echt hele vervelende reacties.
Mijn hond heeft nooit een drinkbak in haar bench gehad. Als ze die omgooid is ze nat en dat lijkt me ook niet fijn voor haar.
Bij mij ging de bak om 2000 uur weg alleen bij die hitte laatst niet dan liet ik de bak langer staan.
Ik had in het begin altijd kranten in de bench liggen waar ze haar behoefte op kon doen. Is nu al een poos niet meer nodig want ze doet het niet meer in de bench.

Els
Ik heb die discussie destijds meegekregen Els ;)
Goed van je dat je ondanks de vervelende reacties welke ook jij mocht krijgen, toch het advies van je Fokker en mensen met ervaring in bench gebruiken, bent blijven opvolgen.

Groetjes
Els
Vaste gebruiker

Ja hoor Baron, en het is allemaal perfect gegaan. Mijn pup was snel zindelijk zowel overdag als 's nachts.
Ik ben na al die discussie toch mijn eigen weg ingegaan en heb geluisterd naar wat de fokker me zei.

Mijn fokker heeft me overigens al 2 keer gebeld om te horen hoe het met Pasjah gaat. Vind ik zo sympathiek en het getuigd van betrokkenheid bij zijn honden. Dus zijn zijn adviezen ook goed.

Els
Baron Axel
Actief

starfleet schreef:
Baron Axel schreef:
Een brokkenhond is een hond die met droge brok gevoerd wordt en die daarom meer behoefte aan vocht heeft dan een pup die vers vlees eet.

Anne
Je hond kan gewoon drinken na de maaltijd en zal dit over het algemeen ook gewoon doen als deze zijn brokken gegeten heeft.

En zoals vlees voor het merendeel uit water bestaat, zo nemen de brokken direct water op.
Verder weinig water verschillen tussen honden die barfen of honden die brokken eten.
Mijn vorige bouvier pups barften (alsook Westie en labrador), mijn huidige bouviers krijgen brokken & vlees.
Ari@ne

starfleet schreef:
Baron Axel schreef:

Anne
:E: :E: Als dat geen duidelijke uitleg is :mrgreen: :wink:
Baron Axel
Actief

Els schreef:Ja hoor Baron, en het is allemaal perfect gegaan. Mijn pup was snel zindelijk zowel overdag als 's nachts.
Ik ben na al die discussie toch mijn eigen weg ingegaan en heb geluisterd naar wat de fokker me zei.

Mijn fokker heeft me overigens al 2 keer gebeld om te horen hoe het met Pasjah gaat. Vind ik zo sympathiek en het getuigd van betrokkenheid bij zijn honden. Dus zijn zijn adviezen ook goed.

Els
:ok: Top :wink:

Een betrokken Fokker is fantastisch. En dan kun je inderdaad heel veel goede adviezen daar vandaan krijgen welke zeker het vertrouwen waard zijn.
Ari@ne

Baron Axel schreef:

Els
Goed van je dat je ondanks de vervelende reacties welke ook jij mocht krijgen, toch het advies van je Fokker en mensen met ervaring in bench gebruiken, bent blijven opvolgen.

Groetjes
Ik kan het echt niet helpen, al doe ik nog zo mijn best: waarom krijg ik als ik jullie zo lees toch weer een raar gevoel in mijn maag?
Ari@ne

Baron Axel schreef:
Els schreef:Ja hoor Baron, en het is allemaal perfect gegaan. Mijn pup was snel zindelijk zowel overdag als 's nachts.

Els
:ok: Top :wink:

Een betrokken Fokker is fantastisch. En dan kun je inderdaad heel veel goede adviezen daar vandaan krijgen welke zeker het vertrouwen waard zijn.
En hier zitten alleen maar nitwits hoor Els!
Els
Vaste gebruiker

Nou ja!!!!

Els
Zoek stok!
Zeer actief

Euh....Bram heeft de eerste maanden 's nachts in een bench gezeten en ik heb hem NOOIT water onthouden. Ik had een bakje in een speciale bevestiging zitten.

De bench had ik puur omdat hij anders de kamer zou verbouwen, hij was een ontzettende slooppup. Ik stond de eerste 3 weken om 3 uur en om 6 uur op om hem te laten plassen. Daarna heb ik dat langzaamaan afgebouwd.

Hij is gewoon netjes zindelijk geworden met water in de bench.

Dus Baron Axel, hier een advies van iemand die zelf een bench heeft gebruikt: ontzeg een pup geen water.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Baron Axel schreef:

Els

Groetjes
Jut en Jul in gesprek op dit gemene rottige forum.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Baron Axel schreef:
Mijn fokker is zeer betrokken, maar ik heb toch echt zijn adviezen niet allemaal klakkeloos opgevolgd. Zelf blijven nadenken lijkt me ook handig :19:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Some-one
Actief

Ongelezen bericht door Some-one »

Baron Axel schreef:En mogelijk nog een goede om over na te denken Zenda,

Water bij een pup weghalen vind ik misdadig! Als een pup in zijn benche plast betekent dat niet dat je het water te laat weg hebt gehaald maar dat je te laat was met uitlaten!
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Baron Axel schreef: Bij normale weersomstandigheden is teveel drinken later op de avond onverstandig omdat de pup in een bench verblijft en dus weinig kanten op kan om te plassen.
Dit vind ik een beetje een vreemde gedachtengang. Ik ben niet vreselijk tegen 's nachts geen water hebben, mijn honden drinken niet 's nachts en mijn pupjes hebben dat ook nooit gedaan. Maar dan bedoel ik echt voor de periode dat ze slapen, en niet om 20:00 uur al het water preventief weghalen.
Ik vind het een beetje vreemd dat je pupje 's avonds niet meer mag drinken omdat hij in een bench zit en dan niet kan plassen; da's lekker! Dan zet je dus maar elk uur je wekker of je gaat vlak naast de bench liggen zodat je wakker wordt van geschuivel ofzo.

Nogmaals, ik vind het niet vreselijk om echt voor de nacht geen water te hebben, maar wel om je pupje daarvoor al water te ontzeggen want stel je voor dat het moet plassen in de bench.
Afbeelding
Baron Axel
Actief

Moos,

Ik wil er nog maar 1 ding over kwijt, gezien er al discussie genoeg over geweest is.

Ik gaf mijn kinderen toen ze jong waren ook niet vrijaf om hun buiken vol te drinken in de avond, daar ik het ze dan enkel maar moeilijker gemaakt had om hun bed droog te kunnen houden en ze het vreselijk vonden als ze perongeluk toch niet op konden houden. Ze waren ape trots in de ochtend om hun droge bedje te tonen.
Een pup bevuilt net zo min graag eigen bed en om die reden is het onverstandig om het die kleine enkel maar zwaarder te maken om zindelijk te worden in de nacht, bench, door hem/haar maar door te laten drinken in de avond.

Mogelijk begrijp je nu beter de motivatie erachter.

Verder moet uiteraard ieder voor zich weten hoe hij/zij zindelijkheidstrainingen wil aanpakken.
Laatst gewijzigd door Baron Axel op 06 aug 2006 20:29, 2 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”