Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mag je hond zich vies maken?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Jeannettebo
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

ik hoef niks te zeggen de foto's spreken voor zich(hij hoort wit te zijn) :smile:
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
majelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door majelle »

Hier mogen ze zich ook vies maken. Eerst lekker in het water en daarna door het zand rollen. Het meeste is er na de wandeling al af en mijn auto is er eentje voor de honden. Maar toen ze met de hitte van de afgelopen dagen iedere dag van een moderbad namen gingen ze wel savonds even onder de douche. Op een gegeven moment gingen ze echt stinken.

groetjes majelle
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Ze mogen hier wel in de modder enzo maar niet altijd. Soms als ik haast heb ofzo moeten ze gewoon ff netjes doen :mrgreen: Maar meestal mogen ze gewoon doen wat ze willen, behalve poep en dode dieren enzo. Als ze echt heel goor zijn gooi ik ze wel in bad.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Leanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Leanne »

Sassie schreef:
Marion. schreef:
Sassie schreef:Moet wel zeggen dat het eraan ligt waar ik ben. Als Wolf in zoiets duikt achter mijn huis is het minder erg maar ben ik in het bos komt ie echt zo de auto niet in.
Huh? Waarom dan? In de auto vind ik het juist helemaaaaaaaaaal niet erg. Daar ligt gewoon een dekbed in, die om de zoveel tijd op 90 graden wordt gewassen. Auto is nu 4 jaar, en wordt binnenkort omgeruild. Dan moet ik dus wel even flink aan de schoonmaak.
In huis zijn die stukken bezaaid met zand soms toch iets lastiger. Gisteren kreeg ik visite, dinsdag hàd ik de witte vloer op het toilet gedweild, maar ik moest het gisteren dus nog een keer doen. Maar goed, dat extra dweiltje is voor mij geen reden om ze uit de modder te houden.
Tja zeikerigheid omdat mijn auto net een jaar oud is. Gaat wel over :mrgreen:
Ik vindt het geen zeikerigheid hoor...
Ik hou van honden..maar ook van (mooie) auto's...
Dus nee...geen vieze honden erin :pffff: :mrgreen:
Afbeelding
Jojoke

Ongelezen bericht door Jojoke »

Afbeelding

deze vind ik aanbiddelijk!!!!
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

JEANNETTEBO schreef:ik hoef niks te zeggen de foto's spreken voor zich(hij hoort wit te zijn) :smile:
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hahahahaha, prachtig!! :ok: :mrgreen:

Van mij mogen ze ook zo vies worden, maar ze komen zo niet het huis in
:neenee: :wink:
Hoe hou jij je lichte vloerkleed zo schoon? :eek: of was ie net nieuw? :mrgreen:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Gonny
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Gonny »

jip007 schreef:van mij mogen ze , maar de doggen houden niet zo van plassen en modder :19:

:smile: hier dus ook....daarom neem ik ook een Dog... :smile:
de andere 2 houden er gelukkig ook niet van....ik denk nml niet dat ze zich heel erg vies mogen maken van mij..... :denken: :19:
Afbeelding
Frederique
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frederique »

Jojoke schreef:Wat ik me wel afvraag?Hoe krijgen jullie die langharige honden zoals Bowie en de bouvier weer schoon?
Dat is nou net zo handig aan een Bouvier, die drogen op en de vuiligheid valt er vanzelf weer uit.
Hooguit even naborstelen maar that's it.
Meer doe ik er niet aan. Ik heb Devlin echt nog nooit gewassen omdat ze vies was :19:
En eerlijk waar; als er een modderplas te zien is dan ligt die mutsefluts van mij erin. Het liefste ook nog te rollen.
Toevallig net in het bos weer.

Als mijn meissie blij is dan ben ik het ook :cheer: :cheer: :cheer:
Groetjes, Fréderique en mijn Floddertje Babbe
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie :I:
Baron Axel
Actief

Ongelezen bericht door Baron Axel »

Frederique schreef:
Precies :ok:

Overigens geweldig leuke foto in je onderschrift.
Wat een heerlijke snoet
Jojoke

Ongelezen bericht door Jojoke »

Afbeelding

Ja die vind ik ook prachtig met die rotzooi in 'haar" baard :wink:

Ik had vroeger een poedel en die kon je ook schoonborstelen,maar dat lukt mij met Dribbel niet!
Frederique
Zeer actief
Contacteer:

Baron Axel schreef:
Frederique schreef:
Precies :ok:

Overigens geweldig leuke foto in je onderschrift.
Wat een heerlijke snoet
Alle eer komt Linda (Zoek Stok!) en Francé (Djinny) toe. :wink:
De foto is gemaakt door Linda en Francé heeft um prachtig bewerkt.
Ben beide dames er nog altijd zeer dankbaar voor :flower:
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie :I:
bianca83
Zeer actief

Ongelezen bericht door bianca83 »

Ow ze gaan hun gang maar hoor. Stofzuigen en dweilen moet ik toch elke dag doen dus een beetje meer modder en rommel maakt mij ook niets uit. Ze mogen ook gewoon vies de auto in. Als het heel erg stinkt zet ik het raam open en dan is de stank ook zo weer weg.
Afbeelding
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Kit »

hier heb ik ook een stel baggerraggers, Ozzy van 5 maanden is geloof ik bijna vies geboren hahahah en Lilo van twee vind het af en toe heerlijk, ff opdrogen en vegen en klaar is Kit
MoniqueDM
Zeer actief

Ongelezen bericht door MoniqueDM »

Normaal gesproken mogen ze van mij doen en laten wat ze willen, maar met de situatie op onderstaande foto was ik minder gelukkig. Dit was namelijk om 06:00 uur 's-ochtends.

Afbeelding

En dit laat je dus niet even drogen om het er vervolgens uit te borstelen. Het ergste was dat m'n eerste bakkie koffie van die ochtend met ijsschotsen stond en daar heb ik 's-ochtends vroeg eruuuug veel behoefte aan :mrgreen: .

p.s.: ik weet het, Golden-eigenaren mochten eigenlijk niet reageren, maar dit wilde ik jullie niet onthouden :19: .

Groetjes van Monique, Donna en Megan
cindy1986
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door cindy1986 »

Ik kom elke dag met vieze honden thuis :mrgreen:
Kiera rolt regelmatig door stront en andere vieze dingen, dat krijg ik niet afgeleerd, maar dan moet ze ff zwemmen en is ze weer schoon ;)
Rakker graaft heel veel, dus die is altijd ook helemaal zwart :wink:
Na 4 jaar heb ik m'n ouders overgehaald een kraantje te laten maken voor een tuinslang, en die wordt nu heel vaak gebruikt :wink:
Afbeelding
Canine
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Canine »

Ja, van mij mogen ze zich zo vies maken als ze willen. Paardenvijgen (als paarden niet net zijn ontwormd) en koeienstront eten mag ook. Daar ben je hond voor. Als het spul maar lol heeft !. :ok:
Je kan niet alle honden van de wereld redden maar wel de wereld van een hond !.
Canine
Vaste gebruiker

Re: Mag je hond zich vies maken?

Ongelezen bericht door Canine »

Frederique schreef:Ik merk dat er veel mensen nogal opkijken van het feit dat Devlin zich zo vies mag maken als ze zelf wil.
Daarbij heb ik het overigens over gewoon modder, niet over andere niet nader te benoemen vuiligheden :N:

Als Devlin graag in een modderpoel wil gaan liggen dan mag ze dat van mij :19: doe ik niet moeilijk over. :19:
Ja, ze is dan ontzettend vies en soms meurt ze ook nog eens afgrijselijk :ugh: maar dat neem ik gewoon op de koop toe.

Mogen jullie honden zichzelf vies maken?

(Golden-eigenaren hoeven hier niet te reageren; daarvan weet ik de antwoorden al) :engel: :W: :mrgreen:

Nog even ter verduidelijking;
dit is dus wat ik vies noem:

Afbeelding
Afbeelding

:mrgreen:

Kijk dit is nog eens een tam wild zwijn !. :N: :smile:
Je kan niet alle honden van de wereld redden maar wel de wereld van een hond !.
bauke

Ongelezen bericht door bauke »

mijn hond zit altijd heerlijk onder de "modder", dat zit zo:

De modder komt doordat hij nà het zwemmen op de grond gaat liggen rollen, , het liefste dus in zand of zwarte aarde, , de grond gebruikt hij als een handdoek, lekker rollen en je gelijk afdrogen :smile:

Maar het is nogal een makkelijke vacht :19: , want wat gebeurd er ?
Het valt er vanzelf weer af, op de grond van mijn vloer als de vacht weer droog is, dus een "self-made-vacht-schoonmaking."
Ideaal !!!

Ik moet dan als enige het nog wat weg-stofzuigen, maar dat moeten we toch, dus , à la , niet erg,

Inderdaad, er zijn hordes mensen die gelijk in paniek raken , als hun hond even probeert zich wat "vuil" te maken.
Maar dan denk ik altijd: misschien gaat die modder er dan niet vanzelf af, en dan loop ik weer door met een hond , die ik eventjes niet ken, zo vuil is hij , :wink: en ik kijk eventjes dan de andere kant op :wink:

Maar, even afkloppen, hij heeft nog nooit gerold in rotte vis of zo, dat is veel erger, natruulijk !

Ik zie nu de foto, waar het eigenlijk om ging:
dat weet ik eigenlijk niet wat Bauke zou doen, want hij gaat wel in de zomer het water in, maar in de winter vindt hij het al tè koud, dus misschien zo'n modderbak vindt hij niets aan, hij móet namelijk het water instappen ipv rollen, dat is een verschil.

Was dat niet op een hete dag? Dat ze gewoon wat afkoleing wilden hebben???
chanti
Actief
Mijn ras(sen): Twee border collies en een kruising shih-tzu.
Contacteer:

Ongelezen bericht door chanti »

Die van mij mogen zich ook altijd lekker vies maken. Wat ik wel opmerk is dat mensen veel positievere reacties hebben als mijn border collie onder de modder rond loopt dan wanneer mijn kruising shih-tzu dit doet. Maar daar trekken we ons niets van aan :wink:
Angeniet
Erelid

Ongelezen bericht door Angeniet »

Frederique schreef:(Golden-eigenaren hoeven hier niet te reageren; daarvan weet ik de antwoorden al) :engel: :W: :mrgreen:
Ik zeg niks :pffff: :mrgreen:
Graag zie ik mijn honden blij baggeren :cheer: :cheer:
bauke

Ongelezen bericht door bauke »

chanti schreef:Wat ik wel opmerk is dat mensen veel positievere reacties hebben als mijn border collie onder de modder rond loopt
Dat zou kunnen, òmdat een Border vies móet zijn, ja, het klinkt raar, maar mijn broer gaat steeds in Schotland op vakantie en hij ziet niet anders dan vieze op het erf liggende , keihard werkende Borders daar.
Het pàst er gewoon bij , misschien?

En onder vies bedoel ik: na gedane arbeid, maar dan liggen ze wel nog op het erf af te koelen .
twister_storm
Actief

Ongelezen bericht door twister_storm »

wij zijn in het bezit van Goldens die niet van modder houden. Een zeldzaam soort ik weet het maar ze doen het gewoon niet. Wel van stinkende sloten, maar dan zijn ze redelijk schoon maar stinken alleen een uur in de wind.

Wat ze hier wel doen is meer van het gore-soort. Rollen in de rotte vis. Dat is echt een favoriet hier. Dus ik zou eigenlijk liever hebben dat ze in de modder gingen.... maarja.

En wat betreft de smerigheid, ik vindt het allemaal prima. Als ze opgedroogt zijn dan vindt ik het vanzelf op de vloer terug en komt de stofzuiger weer tevoorschijn.
Sandra, Twister en Storm
Afbeelding
Ozzfest
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ozzfest »

Ach,zolang mn honden niet in kadavers gaan rollen,mogen ze zich zo vies maken als ze willen :pffff:
Dazwa84

Ongelezen bericht door Dazwa84 »

Afbeelding

Ik vind het geweldig als Belle helemaal onder zit :mrgreen: Al vind ik het op deze foto nog niet onder de categorie 'vies' vallen. Het is nl. gewoon nat zand en dat valt er binnen no time weer af..
Frederique
Zeer actief
Contacteer:

Canine schreef:
Frederique schreef:Ik merk dat er veel mensen nogal opkijken van het feit dat Devlin zich zo vies mag maken als ze zelf wil.
Daarbij heb ik het overigens over gewoon modder, niet over andere niet nader te benoemen vuiligheden :N:

Als Devlin graag in een modderpoel wil gaan liggen dan mag ze dat van mij :19: doe ik niet moeilijk over. :19:
Ja, ze is dan ontzettend vies en soms meurt ze ook nog eens afgrijselijk :ugh: maar dat neem ik gewoon op de koop toe.

Mogen jullie honden zichzelf vies maken?

(Golden-eigenaren hoeven hier niet te reageren; daarvan weet ik de antwoorden al) :engel: :W: :mrgreen:

Nog even ter verduidelijking;
dit is dus wat ik vies noem:

Afbeelding
Afbeelding

:mrgreen:

Kijk dit is nog eens een tam wild zwijn !. :N: :smile:
:eek: zeg pas je wel een beetje op je woorden :pffff:
Mijn kleine Pluis een beetje uitschelden voor wild zwijn :boos: :mep:
fabienne s
Zeer actief
Mijn ras(sen): flatcoated retriever

Ongelezen bericht door fabienne s »

nou liever niet eigenlijk maar soms ontkom je er niet aan he.moet zeggen dat ze niet veel rollen,dit omdat toen ze allebei pup waren veel in de stront lagen te rollen en niet 1keer maar de hele wandeling door en als je dan 3keer per dag je hond onder de douche kan zetten vanwege de meur ben je dat gerol gouw zat(ik wel)dus heb ik dat rollen verboden :pffff: :mrgreen: ze rollen nog wel is in de tuin in het gras als ze van het zwemmem terug komen en dat vindt ik ook geen probleem,even schudden en alle versiersels zijn er weer af.wel zitten ze vaak met hun neusen en kop onder de prut van het graven en dat vindt ik dan wel een komisch gezicht
Afbeelding

jemble 5 maanden
dorien83
Actief

Ongelezen bericht door dorien83 »

whahaha geweldig al die foto's er is toch niks leuker om te zien hoe je hond er van geniet om zich zelf lekker vies te maken.

oke behalve als het rotte dooie beesten zijn enzo maar dan kan ik er nog steeds om lachen.

hoe viezer hoe beter !!!!!
jores
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door jores »

verdenk de buurt ervan dat ze ons de tokkies noemen :mrgreen: 3 honden en zo maar zoooooooo vies mee naar binnen :cheer: ach ja binnen paar uur zijn de honden schoon en stofzuigen en dweilen is gauw gebeurt :ok:

Afbeelding

Afbeelding

jong geleerd is oud gedaan :mrgreen:

Afbeelding

en eens op de zoveel tijd heb ik wel schone honden, de dag dat ze show hebben :cheer:
groetjes Annemie

Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding

http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Hanneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bearded Collie

Ongelezen bericht door Hanneke »

Ja, die van ons mogen zich vuil maken. Ze gaan regelmatig mee naar shows maar tussendoor kunnen ze hun gang gaan. Hoe we twee gore Beardies weer schoon krijgen? Simpel. Met de shampoo's die we op de shows verkopen :mrgreen: . Vandaar ook dat ze dan schoon moeten zijn, want zeg nou zelf....shampoo's verkopen met vieze honden, dat kan niet :neenee: :wink: .
Groetjes,
Hanneke.

When you are over the hill, you pick up speed.
bulletjebe
Zeer actief
Mijn ras(sen): bullmastiff
Contacteer:

Ongelezen bericht door bulletjebe »

Hier mogen ze ook vies worden :19: Ook al zou het niet mogen, dan werden ze toch vies want de modderplas is veel leuker :cheer: En de bus is uitgerust met een rubberen vloer achterin, speciaal voor vieze hondjes lijkt het wel, dus die is zo weer schoon als het moet :ok:

Ik kan ook enorm genieten van die leuke foto's die hier al in dit topic voorbijgekomen zijn :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”