Nanna schreef:Sterker nog, da's een teefMissDorien schreef:Dat is niet dezelfde reu hoor :N:bouvierpoedel schreef:Moet je zeggen dat deze foto beter is en hij ook mooier staat.
Hij komt 10 x beter over.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Laat zien wat je mooi vindt.
Moderator: moderatorteam
-
29996D
Re: Laat zien wat je mooi vindt.
- Lellibel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatische hond.
Ik vind die jonge labrador op het forum zo mooi, dat teefje, ik weet alleen niet meer hoe die gene of de hond heet maar die is mooi vind ik. Het was die 'hulphond'. Die hond is jong ja, en moet dus nog een diepe borst en sterke spieren krijgen, maar nu vind ik haar wel een van de mooiste labs.

- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
Narda!Lellibel schreef:Ik vind die jonge labrador op het forum zo mooi, dat teefje, ik weet alleen niet meer hoe die gene of de hond heet maar die is mooi vind ik. Het was die 'hulphond'. Die hond is jong ja, en moet dus nog een diepe borst en sterke spieren krijgen, maar nu vind ik haar wel een van de mooiste labs.
- Lellibel
- Zeer actief
Precies die bedoelde ik.LéonieHonden schreef:Narda!Lellibel schreef:Ik vind die jonge labrador op het forum zo mooi, dat teefje, ik weet alleen niet meer hoe die gene of de hond heet maar die is mooi vind ik. Het was die 'hulphond'. Die hond is jong ja, en moet dus nog een diepe borst en sterke spieren krijgen, maar nu vind ik haar wel een van de mooiste labs.

- Ellen.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel
Wat leuk om te horen, dat is inderdaad NardaLellibel schreef:Ik vind die jonge labrador op het forum zo mooi, dat teefje, ik weet alleen niet meer hoe die gene of de hond heet maar die is mooi vind ik. Het was die 'hulphond'. Die hond is jong ja, en moet dus nog een diepe borst en sterke spieren krijgen, maar nu vind ik haar wel een van de mooiste labs.
- Lellibel
- Zeer actief
Haha jaEllen. schreef:Wat leuk om te horen, dat is inderdaad NardaLellibel schreef:Ik vind die jonge labrador op het forum zo mooi, dat teefje, ik weet alleen niet meer hoe die gene of de hond heet maar die is mooi vind ik. Het was die 'hulphond'. Die hond is jong ja, en moet dus nog een diepe borst en sterke spieren krijgen, maar nu vind ik haar wel een van de mooiste labs.Zal vandaag weer wat foto's plaatsen van vanmiddag

- heidi66
- Actief
- Mijn ras(sen): teckel, ooit...
Helemaal mee eens.Zo jammer dat je bijna alleen de ontplofte versie nog ziet.Lellibel schreef:Kijk is, dít vind ik nou colliesNanna schreef:![]()
Dit is niet mooi meer vind ik. :N:
- Mireillevdw
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Xanthos von El-Dorado
Oftewel Conan

Op 28 december een jaar geworden en nu al zo’n ontzettende kanjer…..

Oftewel Conan

http://www.dertienburchten.com
Mijn doel in het leven is zo´n goed mens te worden, als dat mijn hond denkt dat ik ben.
- senna03
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een grote poedel een maltezer en een chinese crested
- Aantal honden: 3
Ik vind de kleur van de bovenste wel erg mooi, maar zijn die poten nou zo kort of is het een vertekend beeld?Nanna schreef:Zo'n donkere...
Deze is wel heul donker, haast ierse setterrood. Daarnaast als vergelijk een moderne witte.
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Dat kan wat zeggen.Inge O schreef:qua beoordeling van het uiterlijk doet het weinig maar over het temperament zegt het wel wat en ik neem dat automatisch altijd mee bij het kijken naar een hond.Afghan schreef:Die staart heeft toch niks te maken met de schoonheid van de hond? Ik zie helemaal geen probleem, alleen omdat hij nou net voor de foto zijn staart tussen de benen houd. Maakt toch niet uit voor die ene foto.
Daarom is hij niet minderwaardig. Ik vind het een prachtige hond.
- Carmen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
Dit vind ik ook echt een hele mooie hondMireillevdw schreef:Xanthos von El-Dorado
Oftewel Conan
![]()
![]()
- grover
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
- Contacteer:
Ik ben dan wel meer van de reuen dan van de teven, maar ik vind deze teef van een vriendin van mij echt ontzéttend mooi 

- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
M'n meisje Luna

M'n gespierde puber Doran

Waarvan ik hoop dat hij net zo mooi uitgroeit als zijn ooms en zo atletisch als z'n vader, dat laatste zit wel snor
Oom 1

Oom 2

Pa

Macho vind ik ook een prachtige lab

M'n gespierde puber Doran

Waarvan ik hoop dat hij net zo mooi uitgroeit als zijn ooms en zo atletisch als z'n vader, dat laatste zit wel snor
Oom 1

Oom 2

Pa

Macho vind ik ook een prachtige lab
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- Lellibel
- Zeer actief
Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan :lol:Lunatic schreef: Pa
![]()
Ik heb geen verstand van airedales maar vind deze toch wel fraai.

-
laeken
- Zeer actief
Dus in feite doen jouw honden nooit hun staart tussen de benen? Vreemd. Ik kan zo Eva en Cleo op de foto zetten met hun staart tussen de benen. Hoef ik alleen maar BLIJF! te zeggen op een harde toon en ze op een podium te zetten op de Winner. Net als deze hond dus.Inge O schreef: ik zou er in ieder geval niet over piékeren om een reu die ik zo met de staart tussen de poten zag als dekreu in te zetten - boerderijhond of geen boerderijhond.
Collies en Belgen doen sowieso al sneller hun staart tussen de benen dan andere rassen. Eva doet dat bv al soms als je haar aait. En dat is niks anders dan laten zien dat ze braaf en volgzaam is. Deze collie doet het misschien alleen maar daarom. Kan me voorstellen dat bv een hovawart dat veel minder snel doet. Dat kan hoor. Maar van een collie vind ik het echt normaal. Werkende collies dragen vrijwel altijd hun staarten tussen de benen omdat hun brein op volgzaam staat en niet op allert en op de omgeving gericht. Deemoedig/volgzaam zie je heel erg in de houding van allerte collies en herders. Eva doet dit ook zoals ik al zei en dat doet ze dus alleen als ze onder appel staat en ons volgt. Als ik de riem lang maak en haar zelf haar ding laat doen staat haar staart weer recht omhoog. Zeg ik BLIJF! dan gaan de oren naar achter en de staart laag of zelfs tussen de benen.
Kijk, een collie in allerte houding. De staartdracht is sowieso heel erg laag.

Tegen deze hond is vast ook BLIJF gezegd

En dit is Eva tijdens interactie. Oren weg, tongelen en staart tussen de benen. Zo is haar houding als ze met ons bezig is. Puur omdat ze zo in elkaar zit en echt niet omdat ze bang voor ons is oid.

En hier zeg ik blijf omdat ik een foto wil maken. Als ik iets harder blijf had gezegd was de staart nog meer naar de buik getrokken geweest.

- linda1985
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh springer spaniel en Jack russell Terrier.
- Aantal honden: 3
Inge O schreef:is het voor springer spaniels nu ook al mode om zo laag op de poten te staangrover schreef:Ik ben dan wel meer van de reuen dan van de teven, maar ik vind deze teef van een vriendin van mij echt ontzéttend mooi
?
uhm ik ken deze hond 'persoonlijk' en de fokker en deze hond is alles behalve laag!!!!

- samantha!
- Zeer actief
- Aantal honden: 6
Dankje!!!Lunatic schreef: Macho vind ik ook een prachtige lab
Ik vind jouw Doran ook heel mooi uitgroeien
De andere honden die je plaatst zijn ook heel mooi, we hebben wel dezelfde smaak
-
Tiny
- Zeer actief
Ben bevooroordeeld natuurlijk maar ik vind Akira erg mooi

In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
- Lunatic
- Erelid
Dat is makkelijkLellibel schreef:Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan :lol:Lunatic schreef: Pa
![]()
Doran doet dat ook al, als ik hem z'n gang laat gaan springt hij uit stand zo over me heen, nou ben ik niet groot, maar toch
Dank je, het begint een mooi ventje te worden iddsamantha! schreef: Dankje!!!
Ik vind jouw Doran ook heel mooi uitgroeien![]()
De andere honden die je plaatst zijn ook heel mooi, we hebben wel dezelfde smaak
Ja we houden alletwee van slanke, gespierde, werklustige labjes, het showmodel vind ik ook niks
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- Lellibel
- Zeer actief
Haha dat bedoel ik niet, Roos zou er onderdoor kruipenLunatic schreef:Dat is makkelijkLellibel schreef:Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan :lol:Lunatic schreef: Pa
![]()
gewoon uit stand ergens overheen springen, waarom een aanloop nemen als het niet nodig is
![]()
Doran doet dat ook al, als ik hem z'n gang laat gaan springt hij uit stand zo over me heen, nou ben ik niet groot, maar toch![]()

- Lunatic
- Erelid
Lellibel schreef:Haha dat bedoel ik niet, Roos zou er onderdoor kruipen
- Lellibel
- Zeer actief
Maar de ruimte is groter dan de kop van die lab of zie ik het nou verkeerd?Lunatic schreef:Lellibel schreef:Haha dat bedoel ik niet, Roos zou er onderdoor kruipenDat is pas moeilijk doen, zo klein is ze niet dat ze er makkelijk onderdoor kan

- Lunatic
- Erelid
Het zou zomaar kunnen passen :smile1: maar dat is pas weer leuk als er een modderpoel onder ligtLellibel schreef:Maar de ruimte is groter dan de kop van die lab of zie ik het nou verkeerd?Lunatic schreef:Lellibel schreef:Haha dat bedoel ik niet, Roos zou er onderdoor kruipenDat is pas moeilijk doen, zo klein is ze niet dat ze er makkelijk onderdoor kan
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Zoals Eva daar staat, is precies zoals Ben erbij zit als wij hem aaien. Oren naar achteren, tongelen/gapen, en vaak op z'n staart zitten, maar hij is absoluut niet bang op zo'n moment, en heeft ook niet de neiging om weg te willen. Hij komt er zelf zo bij zitten.MARC_S schreef:Dus in feite doen jouw honden nooit hun staart tussen de benen? Vreemd. Ik kan zo Eva en Cleo op de foto zetten met hun staart tussen de benen. Hoef ik alleen maar BLIJF! te zeggen op een harde toon en ze op een podium te zetten op de Winner. Net als deze hond dus.Inge O schreef: ik zou er in ieder geval niet over piékeren om een reu die ik zo met de staart tussen de poten zag als dekreu in te zetten - boerderijhond of geen boerderijhond.Dan staan ze er net zo bij en er is echt niks mis met hun zelfvertrouwen. Ik vind het dus wat overdreven om een hond af te schrijven aan de hand van 1 foto.
![]()
Collies en Belgen doen sowieso al sneller hun staart tussen de benen dan andere rassen. Eva doet dat bv al soms als je haar aait. En dat is niks anders dan laten zien dat ze braaf en volgzaam is. Deze collie doet het misschien alleen maar daarom. Kan me voorstellen dat bv een hovawart dat veel minder snel doet. Dat kan hoor. Maar van een collie vind ik het echt normaal. Werkende collies dragen vrijwel altijd hun staarten tussen de benen omdat hun brein op volgzaam staat en niet op allert en op de omgeving gericht. Deemoedig/volgzaam zie je heel erg in de houding van allerte collies en herders. Eva doet dit ook zoals ik al zei en dat doet ze dus alleen als ze onder appel staat en ons volgt. Als ik de riem lang maak en haar zelf haar ding laat doen staat haar staart weer recht omhoog. Zeg ik BLIJF! dan gaan de oren naar achter en de staart laag of zelfs tussen de benen.![]()
Kijk, een collie in allerte houding. De staartdracht is sowieso heel erg laag.
Tegen deze hond is vast ook BLIJF gezegd![]()
En dit is Eva tijdens interactie. Oren weg, tongelen en staart tussen de benen. Zo is haar houding als ze met ons bezig is. Puur omdat ze zo in elkaar zit en echt niet omdat ze bang voor ons is oid.
En hier zeg ik blijf omdat ik een foto wil maken. Als ik iets harder blijf had gezegd was de staart nog meer naar de buik getrokken geweest.
- Lellibel
- Zeer actief
Ik wist niet dat het natuurlijk is voor een collie, een staart tussen de poten. Maar ik vind het niet fijn. Dit vind ik een mooie korthaar

Geen staart tussen de poten gezien. Ja, hij wordt laag gedragen, maar dat is geen angst wat ik bij die andere wel lichtelijk zie.
Maar ik geloof het verder wel dat dat voor hen normaal is.

Geen staart tussen de poten gezien. Ja, hij wordt laag gedragen, maar dat is geen angst wat ik bij die andere wel lichtelijk zie.
Maar ik geloof het verder wel dat dat voor hen normaal is.

- Frysian Beer
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): American Bulldog
Superhondje. Op de bovenste foto 1 jaar oud.
Op de onderste foto 9 maanden oud.
Kleinzoon van Europees en Amerkaans kampioen Bullforce Nitro of Big Block Bullies.
Is nu pas 19 maandjes. Heeft dus nog een jaartje om uit te groeien.

Kleinzoon van Europees en Amerkaans kampioen Bullforce Nitro of Big Block Bullies.
Is nu pas 19 maandjes. Heeft dus nog een jaartje om uit te groeien.

Geval apart.
- Mireillevdw
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder
- Contacteer:
Heb nog een mooie DH herder:
Quinn-Bo van Midden-Zeeland

http://www.dertienburchten.com
Mijn doel in het leven is zo´n goed mens te worden, als dat mijn hond denkt dat ik ben.
- Lellibel
- Zeer actief
Mooi ventjeFrysian Beer schreef:Superhondje. Op de bovenste foto 1 jaar oud.
Is nu pas 19 maandjes. Heeft dus nog een jaartje om uit te groeien.![]()

- Tamaskan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): wolfhonden
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Deze loopt idd ook niet zo heel schuin. Deze kan ik daarom ook heel mooi nog vinden. Daarbij vind ik de kleurcharkering erg mooiMireillevdw schreef:Heb nog een mooie DH herder:
- samantha!
- Zeer actief
- Aantal honden: 6
Ik kwam deze net tegen en ik vind dit een hele mooie hond.