Dank je voor de complimenten
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Foto Bespreek Topic!
Moderator: moderatorteam
- Ramiek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): borderterrier
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: Foto Bespreek Topic!
Robby, lijkt me leuk!
-
Dean
Zag al dat je de weg in het AWD ook weet te vinden bij de vossen, ik heb daar verschillende malen ook de vossen gefotografeerd en wat workshops gegeven.
Wordt tijd dat ik daar weer 's een keer heen rij.
Mocht je interesse hebben om mee te gaan dan hoor ik het wel...
Groeten
Robby
Wordt tijd dat ik daar weer 's een keer heen rij.
Mocht je interesse hebben om mee te gaan dan hoor ik het wel...
Groeten
Robby
- Ramiek
- Zeer actief
- Contacteer:
Het ligt een beetje aan de dag, of ik werk en of ik wegkan bij de honden, heb niet altijd een auto tot mijn beschikking maar kan er wel komen met de scooter.
-
Dean
Jee, met de scooter?racapuck schreef:Het ligt een beetje aan de dag, of ik werk en of ik wegkan bij de honden, heb niet altijd een auto tot mijn beschikking maar kan er wel komen met de scooter.
Die luxe heb ik niet, hahahaaa!
Weet niet wanneer dat gaat worden, hoor, maar dat komt vast goed!
Ik meld me wel als het zover is en ik kan ook wel met de scooter, maar dan duurt mij de rit een week, hahahaaa!
Groeten
Robby
-
Dean
Typisch hanengedrag...

Groeten
Robby

Groeten
Robby
- Bink2009
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Deze foto is dan al wel twee jaar oud maar is nog steeds mijn favoriet. Toen had ik de camera nog niet zo lang en dit was de eerste foto die er redelijk uit zag, zeker met de sneeuw.

Iemand misschien tips voor het volgende?
Nachtfotografie lukt mij (nog) niet. Onderstaande foto is de beste van alle 200 foto's die ik die avond heb geschoten met boekjes etc erbij (ok, was wel de eerste keer avondfotografie), maar nog is hij super lelijk.
In het echt was de weerkaatsing van het maanlicht op het water veel groter/duidelijker en dat wilde ik pakken, daarnaast wilde ik de mooie lichtjes (o.a. van de boten in de baai) er ook op hebben. Of wilde ik misschien teveel?

Op deze foto zie je wat ik bedoel met de fellere weerkaatsing op het water, maar verder is die foto erg wazig

Iemand misschien tips voor het volgende?
Nachtfotografie lukt mij (nog) niet. Onderstaande foto is de beste van alle 200 foto's die ik die avond heb geschoten met boekjes etc erbij (ok, was wel de eerste keer avondfotografie), maar nog is hij super lelijk.
In het echt was de weerkaatsing van het maanlicht op het water veel groter/duidelijker en dat wilde ik pakken, daarnaast wilde ik de mooie lichtjes (o.a. van de boten in de baai) er ook op hebben. Of wilde ik misschien teveel?

Op deze foto zie je wat ik bedoel met de fellere weerkaatsing op het water, maar verder is die foto erg wazig

-
Dean
Minder lucht en meer van de steigers op de voorgrond.Bink2009 schreef:Deze foto is dan al wel twee jaar oud maar is nog steeds mijn favoriet. Toen had ik de camera nog niet zo lang en dit was de eerste foto die er redelijk uit zag, zeker met de sneeuw.
Wow, wat een mooie hond, zeg!
Heel statig vastgelegd.
Nachtfotografie lukt mij (nog) niet. Onderstaande foto is de beste van alle 200 foto's die ik die avond heb geschoten met boekjes etc erbij (ok, was wel de eerste keer avondfotografie), maar nog is hij super lelijk, iemand misschien tips?
Denk dat je teveel hebt gewild, de verhouding lucht en land is te scheef, in dit geval teveel lucht, maar dat kwam omdat je de maan erbij wilde pakken.
Wat je eventueel zou kunnen doen is een tijdstip nemen wanneer de maan niet zo hoog aan de hemel staat, wat lager aan de horizon.
Eingelijk vind ik de kade met al die bootjes en de verlichtte huisjes op de achtergrond beter passen.
Een beetje het beeld van de foto hier onder, maar meer van dat.
Het onscherpe kan liggen aan hetgene waar je op scherp hebt gesteld en dat (gok ik, hoor) met een diafragma van 5.6 of zo iets.
Dan had je toch de spiegeling van de maan in het water gehad plus is het licht op de steigers en de lampjes van de huisjes op de achtergrond ook heel mooi.
Scherpstellen op de kade en dat met F11 en op ISO 100, probeer maar 's en vergeet vooral niet je statief en draadontspanner mee te nemen.
Hier een voorbeeld van 1 van mijn 1e avondfotografie plaatjes, dit is de Waalkade van Nijmegen...

Exif: 1/20 - F10 op ISO 200;
Groeten
Robby
Groeten
Robby
Laatst gewijzigd door Dean op 09 apr 2014 12:02, 1 keer totaal gewijzigd.
- Bink2009
- Zeer actief
Bedankt voor je reactie Dean (Robby)!
Minder lucht kon niet omdat ik die maan er perse op wilde, of kan ik dat juist beter laten de volgende keer?
Daarnaast meer steigers gaat sowieso niet lukken omdat er anders het havenkantoor voor zit (onderste foto, rechts onderin zie je net het dak van het havenkantoor).
Minder lucht kon niet omdat ik die maan er perse op wilde, of kan ik dat juist beter laten de volgende keer?
Daarnaast meer steigers gaat sowieso niet lukken omdat er anders het havenkantoor voor zit (onderste foto, rechts onderin zie je net het dak van het havenkantoor).
-
Dean
Ik snap 'm, helemaal goed!Bink2009 schreef:Bedankt voor je reactie Dean (Robby)!
- Bink2009
- Zeer actief
Oh ik zie nu jouw foto pas, erg mooi en mijn instelling waren zo te zien onwijs verkeerd.
Die eerste nachtfoto is f/3.5, 1/4 sec ISO-6400
Tweede nachtfoto f/3.5 1/6 sec ISO-3200
-
Dean
Bink,
Hier heb ik een opname van een avondje fotograferen in het Landschaftspark in Duitsland.
Op deze avond stond de maan wat lager en scheen perfect (voor mijn beleving althans) door het wazige wolkendek.
De straling die van de maan afkomt wordt geblurred door de wolken en gaf een heel ander beeld.
Ik zal de metagegevens erbij zetten, dan weet je onder welke omstandigheden ik deze foto heb gemaakt

Exif: 1/30 - F7.1, + 1 stop overbelicht op ISO 100, statief en draadontspanner;
Groeten
Robby
Hier heb ik een opname van een avondje fotograferen in het Landschaftspark in Duitsland.
Op deze avond stond de maan wat lager en scheen perfect (voor mijn beleving althans) door het wazige wolkendek.
De straling die van de maan afkomt wordt geblurred door de wolken en gaf een heel ander beeld.
Ik zal de metagegevens erbij zetten, dan weet je onder welke omstandigheden ik deze foto heb gemaakt

Exif: 1/30 - F7.1, + 1 stop overbelicht op ISO 100, statief en draadontspanner;
Groeten
Robby
-
Dean
Idd verkeerde instellingen.Bink2009 schreef:Oh ik zie nu jouw foto pas, erg mooi en mijn instelling waren zo te zien onwijs verkeerd.
Iso moet je altijd zo laag mogelijk houden om ruisvorming te voorkomen, ruis is een picturekiller bij avondfotografie.
Daar is een statief en draadontspanner essentieel.
Het is mogelijk om een workshop avondfotografie te volgen, leer ik je de kneepjes die ik door mijn eigen projecten heb opgedaan
Groeten
Robby
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Eind maart alvast een macro lens voor mijn verjaardag gehad en afgelopen zondag naar een vlindertuin geweest. Beter had ik eerst nog wat meer geoefend
Maar deze vond ik zelf wel mooi. Ja, hij is veel te krap..

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- Ramiek
- Zeer actief
- Contacteer:
Je vlinder is mooi!
-
Dean
Gewoon lekker knallen met je macrolens, proficiat!nathalie schreef:Eind maart alvast een macro lens voor mijn verjaardag gehad en afgelopen zondag naar een vlindertuin geweest. Beter had ik eerst nog wat meer geoefend![]()
Je kan naar hartelust gaan macroën nu!
Groeten
Robby
-
Cassandra
- Actief
- Mijn ras(sen): Flatcoated Retriever
- Contacteer:
Ooh wat leuk ik kom hier ook posten. zojuist de canon 70-200 f2.8 USM besteld, die komt voor t weekend binnen.
Ik heb in 2009 heel fanatiek concerten gefotografeerd https://www.flickr.com/photos/rcpicture ... 127415568/
Daarna tot vorige zomer fanatiek met paardenfotografie, met name western

En toen liet ik mijn lens vallen...
Dat was de canon 70-200 f4
Ik hoop vanaf dit weekend mij weer te kunnen richten op paarden en hondenfotografie (dat tweede is nieuw voor mij) en portretfotografie.
Ik heb in 2009 heel fanatiek concerten gefotografeerd https://www.flickr.com/photos/rcpicture ... 127415568/

Ik hoop vanaf dit weekend mij weer te kunnen richten op paarden en hondenfotografie (dat tweede is nieuw voor mij) en portretfotografie.
- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
Wat aan gave foto!
En wat zonde van je lens. Maar je krijgt er wel een super lens voor terug!
En wat zonde van je lens. Maar je krijgt er wel een super lens voor terug!
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
- Char7
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Contacteer:
Mooie foto Cassandra!
Ik heb ondertussen 1/3 deel gespaard voor mijn nieuwe camera!
Wordt waarschijnlijk de Canon 70D. Ik heb nu een 1000D dus dat word een grote stap voorwaarts volgens mij
Wordt waarschijnlijk de Canon 70D. Ik heb nu een 1000D dus dat word een grote stap voorwaarts volgens mij
- Hailfall
- Zeer actief
Dit is de Metadata van die fotoDean schreef:De echte scherpte lijkt hier niet zichtbaar, moeilijk te zien althans.Hailfall schreef:Wat vinden jullie van deze foto, het is een iets oudere foto van Loki en zijn Husky vriendin.
https://scontent-a.xx.fbcdn.net/hphotos ... 2752_n.jpg
Kan zijn omdat je scherp heb gesteld op de Jack en die andere hond daar iets voor liep en je diafragma te klein was om 2 honden van verschillende formaat in te laten passen.
Ook lopen/rennen ze naar je toe en niet iedere lens en/of camera is daar snel genoeg voor.
Je had een snelle sluitertijd willen hebben om dit soort opnames scherp te krijgen.
Misschien kan je de metagegevens erbij zetten, heb ik een indruk onder welke omstandigheden en met welke instellingen de foto gemaakt is.
Misschien kan ik je aan de hand daar van meer zeggen?
Groeten
Robby

Van deze foto kan ik helaas niks vinden.. ik heb geen flauw idee waar het origineel verstopt is.. Maar vond het toch wel een mooie foto.
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/ ... 5817_o.jpg
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Helaas heb ik 1 hondje die eigenlijk net te snel is voor de autofocus van mn les. Met veel geluk soms een scherpe foto, maar over het algemeen trekt ie t net nietDean schreef:Exif: 1/1000 - F2.8 op ISO 160, deze foto is moeilijker omdat Dean recht de lens in komt rennen en de autofocus van mijn lens moet dit aan kunnen.
Zo te zien lukt dat aardig...
-
Dean
Aai, dat moet pijn hebben gedaan.Cassandra schreef:Ooh wat leuk ik kom hier ook posten. zojuist de canon 70-200 f2.8 USM besteld, die komt voor t weekend binnen.
Toen ik vanmiddag mijn hond uit liet liet ik ook opeens mijn camera en mijn 70-200 F2.8 uit mijn ahnden vallen.
Gelukkig viel hij in het gras...
Hele fraaie actieplaat van dat paard vol in de ankers!
Groeten
Robby
-
Dean
Met goed helder weer werken, geeft je een bak aan snelle sluitertijden, gaat je vast lukken.Machie schreef:Helaas heb ik 1 hondje die eigenlijk net te snel is voor de autofocus van mn les. Met veel geluk soms een scherpe foto, maar over het algemeen trekt ie t net niet :(Dean schreef:Exif: 1/1000 - F2.8 op ISO 160, deze foto is moeilijker omdat Dean recht de lens in komt rennen en de autofocus van mijn lens moet dit aan kunnen.
Zo te zien lukt dat aardig...
Hoeft er maar 1 tussen te zitten die gelukt is, toch.
Ik moet ook nog heel wat platen weg gooien omdat ik er niet tevereden over ben...
Groeten
Robby
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5

Die is toevallig eens gelukt
-
Dean
Ik denk dat met deze foto ook de scherptediepte te gering was gezien de scherpte vd achterste kaars in vergelijking met de voorste kaarsen en die witte blokjes op de voorgrond.Hailfall schreef:Dit is de Metadata van die fotoDean schreef:De echte scherpte lijkt hier niet zichtbaar, moeilijk te zien althans.Hailfall schreef:Wat vinden jullie van deze foto, het is een iets oudere foto van Loki en zijn Husky vriendin.
https://scontent-a.xx.fbcdn.net/hphotos ... 2752_n.jpg
Kan zijn omdat je scherp heb gesteld op de Jack en die andere hond daar iets voor liep en je diafragma te klein was om 2 honden van verschillende formaat in te laten passen.
Ook lopen/rennen ze naar je toe en niet iedere lens en/of camera is daar snel genoeg voor.
Je had een snelle sluitertijd willen hebben om dit soort opnames scherp te krijgen.
Misschien kan je de metagegevens erbij zetten, heb ik een indruk onder welke omstandigheden en met welke instellingen de foto gemaakt is.
Misschien kan ik je aan de hand daar van meer zeggen?
Groeten
Robby
Een diafragma van F5.6 is te weinig, vooral omdat die grote hond een stuk groter is dan die kleine.
Misschien dat je met F11 meer winst had gehad, maar dan was je sluitertijd ook gelijk een flink stuk gezakt wat het moeilijker om een in de lens lopend onderwerp scherp te platen.
Van deze foto kan ik helaas niks vinden.. ik heb geen flauw idee waar het origineel verstopt is.. Maar vond het toch wel een mooie foto.
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/ ... 5817_o.jpg
Tip voor dit soort foto's zou wellicht kunnen zijn: 1 stap naar achteren, sluitertijd op 1/60 en de diafragma op zo'n F8-F11.
Het geeft een grotere bereik in de scherptediepte wat dan alles op het bordje scherp(er) zou maken.
Succes, ik hoop dat deze tips je zullen helpen.
Groeten
Robby
-
Dean
Machie schreef:
Die is toevallig eens geluktMaar in beweging scherp op haar ogen.. pfffffff
Groeten
Robby
-
Dean
Opzij, opzij, opzij!! Maak plaats, maak plaats, maak plaats, we hebben ongelooflijke haast!!

Groeten
Robby

Groeten
Robby
- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
die stap heb ik ook gemaakt en hartstikke blij mee!Char7 schreef:Mooie foto Cassandra!
neem je dan met of zonder kitlens?
en welke andere lenzen heb je nu?
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
-
S@ndr@
- Zeer actief
de lens is echt zo belangrijk voor resultaat, is de investering echt waard
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Ja, ik baal er nu van dat ik me niet in die lenzen verdiept heb, voordat ik er één kocht.