Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Het Spaanse opvanghondjes topic

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Re: Het Spaanse opvanghondjes topic

Ongelezen bericht door twinkeltje »

:cheer: Mooi wand ze wilde een onderschrift kan ik nu een voorlopige maken
Afbeelding
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

Ooo wat leuk dat Ren(s) mag blijven!! :D

Ik moest vandaag nog even werken dus Cosette moest mee. Ze springt erg graag de auto in. Op mijn werk was ze ook braaf, ging gewoon met Kiwi rustig wachten tot ik klaar was. Wel was ze daar erg waaks! Dat heb ik thuis nog helemaal niet gemerkt.
Maar Cosette is wel echt een pittige tante hoor, toen we thuis kwamen vond ze het nodig om gelijk boven Jamie te hangen (hoe verwoord ik dat, haha), dat mag dus niet. Gelukkig luistert ze dan wel.
En ondanks ze tegen Kiwi ook al een keer lelijk deed en Kiwi daar best van slag van raakt ligt het nu zo (Kiwi doet of ze het niet door heeft :mrgreen: ):
Afbeelding
Jamie en Kiwi zijn gewoon heel lief en zacht die zoeken nooit ruzie, maar daar denkt Cosette wel even de baas over te kunnen spelen. Bij Teun durft ze dat niet want hij heeft sowieso al een grote bek tegen haar. Maar Teun draait ook al een beetje bij en houdt zijn grote bek steeds meer dicht. :tongue:
Alex
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese stabij en Bosnische herder

Ongelezen bericht door Alex »

Mijn dochter wilde graag het snuffelkleed klaarmaken voor de heren. Ze hebben allebei nog niet één flintertje voernijd, dus waarom niet..?
Afbeelding
Nou, dat is toch heel zoet? Kobe was verrukt dat Rataplan iets samen met hem wilde doen en Rataplan kwam helemaal uit zijn schulp daarna. Hij heeft zelfs even gespeeld! Wel alleen, met een rubber konijn.

Goh Diana, ik wist helemaal niet dat Amy zo ziek was. Ik heb alles blijkbaar maar selectief gevolgd. Fijn dat je wel een (klein) lichtje aan het eind van de tunnel ziet. Ik hoop dat je snel foto's kunt plaatsen van een Amy die er bovenop gekomen is!
Omega
Zeer actief
Mijn ras(sen): Toller

Ongelezen bericht door Omega »

Leuk Ptje dat Rens toch mag blijven!
Verkooppunt Darf en Tammenga, kvv en snacks, in Terborg: http://www.kompleetversvoerenzo.nl
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Leuk Alex, heel zoet inderdaad! Die twee worden vast nog wel vrienden als Rataplan wat ontdooit is. :ok:
Hoe is het verder met hem? Heeft hij in huis zijn draai al gevonden, is hij zindelijk en hoe gaan de wandelingen?
DeDiana
Zeer actief

Leuk Alex, heel zoet inderdaad! Die twee worden vast nog wel vrienden als Rataplan wat ontdooit is. :ok:
Hoe is het verder met hem? Heeft hij in huis zijn draai al gevonden, is hij zindelijk en hoe gaan de wandelingen?
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Hoeraaah ik heb een nieuw onderschrift vans ons aller twinkeltje. Heb geen flauw benul hoe ik het moest kopieeren via mijn foon dus heb alles woordelijk overgetypt en ik hoop dat het gelukt is.
edith: jaaaaaaaahhh :cheer:
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Alex
Zeer actief

Ja nou, hij is hartstikke zindelijk. Vanmiddag begon hij ineens een beetje te trillen en te piepen, toen zijn we maar gaan wandelen en heeft hij (eindelijk) geplast, een enórme waterval. Daarna leek hij heel ontspannen, zo van, oooohh, hier kan dat ook gewoon...

In huis is hij m'n schaduw, ligt overal waar ik zit en wanneer we naar boven gaan, wacht hij in de gang. Wanneer ik niet stil zit, zit hij bij de kinderen. Vandaag meteen weer een drukke dag: er kwam een vriendinnetje spelen en de dierenarts kwam langs voor de poes, die werd gecastreerd. Het vriendinnetje was goed geïnstrueerd door mijn dochter ('je mag niet rondrennen of op de grond spelen en ook niet heel hard schreeuwen' had ze zelf bedacht, zo lief!), maar Rataplan vond het gezellig. Ze zaten op een gegeven moment te kleuren aan tafel en Rataplan ging erbij liggen. Toen ze verhuisden naar een andere tafel, ging hij daar bij liggen.

De dierenarts werd beleefd ontvangen en de assistente was meteen verliefd op hem! Hij is ook zo braaf en heel erg op mensen gericht, wil bij iedereen wel een knuffel halen, maar dringt zich niet op. Na de operatie, lag de poes op de bank te ontwaken uit de narcose. Dat was eigenlijk een goede gelegenheid om Rataplan nu eens veilig kennis te laten maken. Ik vreesde niet voor de poes, maar voor Rataplan. Hij kwam even snuffelen, maar had verder geen interesse. Prima, dus.

Buiten vindt hij het volgens mij wel leuk. Hij loopt zelfverzekerd voor me uit: hoofd omhoog, oren naar voren, staart in een glijbaan. Hij heeft alleen niet zoveel uithoudingsvermogen. Na een relatief korte aanlijnwandeling, is hij echt moe en wil hij naar huis. Dus dat doen we dan steeds. Ik laat Kobe dan even uitrazen op een veldje, is hij ook weer tevreden. En over een paar dagen zal dat allemaal ook heel anders zijn.

Hij schrikt wel eens van een fietser, auto of loslopend mens, maar herstelt dan ook weer snel. Vanmiddag kwamen we een paar labradors tegen en dat vond hij maar niks. Hij zoekt dan steun bij me. In dit geval heb ik de labradors ook bij hem weggehouden. De baasjes vond hij wel interessant en daar heeft hij dan ook een aai bij gescoord.

Al met al niets te klagen, het is echt een lieverd.
Alex
Zeer actief

Leuk Ptje! Gefeliciteerd met je nieuwe hond :D

Ik begin me hier bijna schuldig te voelen dat het hier níet de bedoeling is dat Rataplan blijft :mrgreen:
Brianne
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Brianne »

Lees al even mee maar moet nu toch even reageren, wat een heerlijke verhalen hier! En allemaal van die aansprekende honden ook. En wat super leuk dat Ren ook zijn huisje heeft gevonden :cheer:

Vind het hartstikke knap ook van de opvangers hoe alles zo loopt met de hondjes :ok:
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief

Wat klinkt dat ook allemaal weer goed Alex! :ok:
Fijn dat hij kinderen zo leuk vindt - ook al reageerde hij lief en goed op kinderen in het asiel, veel ervaring heeft hij daar natuurlijk nog niet mee. Dus het is erg fijn om te horen dat dat zo goed gaat.
En dat uithoudingsvermogen moet hij inderdaad nog helemaal opbouwen. De honden gingen in het asiel nooit (of heel incidenteel) wandelen, dus conditie opbouwen is er dan niet echt bij. Maar Rataplan is wel een atletisch gebouwde jonge hond, dus die conditie is vast ook snel op peil.
Zo te horen is hij ook al erg zijn best aan het doen om mensen voor zich te winnen met zijn lieve charmes ;-)
DeDiana
Zeer actief

alweer dubbel :gvd:
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Tjonge wat gaat het topic hard :80: ! Wat een fijne verhalen allemaal, leuk.

Inmiddels gaat het hier een stuk beter tussen de honden: een nachtje slapen heeft Tis veel goed gedaan en ze reageerde niet meer zo angstig op Lais :ok: . Op dit moment ligt ze trouwens naast me op de bank, diep onder zeil en onder een handdoek :engel: :I: .
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Weer zulke leuke verhalen :I:

Ik heb hardgelopen met de honden na werk en daarna nog met ze gefietst. Uma is nu wel heel moe dus Manu ging lekker tegen haar aan liggen. Ahh dat is zo genieten!
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Frolic schreef:Fijn Zamunda, dat het beter gaat.

Hier gaat het heel wisselend. Pippi plast nauwelijks, vandaag nog maar één keer. Poepen doet ze weg.
Ze kan erg onrustig zijn, ronddribbelen, opspringen, hijgen. Dan ga ik maar met haar naar buiten, omdat ik denk dat ze moet plassen, maar ze doet niks.
Ze kan ook heerlijk liggen pitten, midden in de kamer terwijl Vriend om haar heen scharrelt.
Ze hebben vandaag 4 keer samen gespeeld, elke keer wat wilder. En elke keer kapt zij het spel af. Ze gaat dan liggen en is klaar, Vriend nog niet, die krijgt dan een zachte brom en stopt keurig en gaat aan de kant :ok:

Vanavond heb ik haar anaalklieren leeggeknepen, die zaten overvol en zijn ontstoken. Daarna is ze lekker onder de douche geweest. Ik denk dat ze in Spanje een haarkleuring heeft gehad, er kwam allemaal rood water van haar af :hmmm:
Ze heeft een beginnend hotspot bij haar staartaanzet. Ik wacht heel even af of ze nu gaat stoppen met krabben en bijten en anders ga ik er morgen iets opsmeren.
En vanavond heeft ze voor het eerst gegeten :cheer:
Misschien komt dat gedrag ook deels voort uit de jeuk? Ik hoop dat het douchen geholpen heeft :ok: . Fijn dat ze gegeten heeft!

Misschien dat ik tis morgen ook onder de douche zet. Niet dat ze jeuk heeft gelukkig, maar ze ruikt niet echt naar bloemetjes zeg maar :engel: .
DeDiana
Zeer actief

Jee Frolic, het is maar goed zo te horen dat Pippi nu even flink onder handen genomen wordt! Daar komt nu dus van vijf jaar vuil vanaf. En dat rode water komt van de rode aarde waarop ze leven in het asiel in Spanje. Hopelijk knapt haar huid ook na deze flinke opfrisbeurt goed op.
Ik heb hier nog een fijn jeukverlichtend spulletje dat ook erg goed schijnt te werken bij hotspots. Als je wilt dat ik het opstuur, stuur me maar even een pb.
DeDiana
Zeer actief

Zamunda schreef:Inmiddels gaat het hier een stuk beter tussen de honden: een nachtje slapen heeft Tis veel goed gedaan en ze reageerde niet meer zo angstig op Lais :ok: . Op dit moment ligt ze trouwens naast me op de bank, diep onder zeil en onder een handdoek :engel: :I: .
Fijn Zamunda, dat het bij jou nu ook beter gaat. Op de bank onder een dekentje, dat is voor Tisbee waarschijnlijk wel helemaal een paradijs :D
Irmimi
Vaste gebruiker
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Irmimi »

Leuk om alle verhalen te lezen en zoveel herkenbare dingen te lezen, maar ook zoveel verschillen.

Met Sep gaat het allemaal heel goed. Hij kan duidelijk meer zijn rust vinden en ligt afwisselend in zijn bench of op de deken die ik op de grond heb gelegd, of als ik aan de tafel zit komt hij daar op de grond liggen. Ik denk dat hij ook wel erg moe is, van alle nieuwe indrukken, het wandelen, de katten enzovoort.

Het eten gaat nog niet zo goed, voor de KVV haalt hij zijn neus op, dat hoeft hij niet. Dus vandaag van alles geprobeerd, uiteindelijk zag ik dat hij wel heel enthousiast werd als de katten eten kregen, dus wat kattenvoer over het KVV gedaan en toen at Sep het wel.
De katten vinden het ook niet meer zo vreemd en eng dat er zo'n grote hond rondloopt. Sep en Jack hebben al wat speel pogingen gedaan, maar ze hebben nog niet echt een manier gevonden om te spelen.

Nu ligt hij ook helemaal uitgeteld te slapen, we zijn vandaag drie keer zeker 40 minuten gaan wandelen.
Morgen gaan we weer oefenen met het alleen zijn want dat vind Sep nog een beetje moeilijk! :(:
DeDiana
Zeer actief

Frolic schreef:
DeDiana schreef:Jee Frolic, het is maar goed zo te horen dat Pippi nu even flink onder handen genomen wordt! Daar komt nu dus van vijf jaar vuil vanaf. En dat rode water komt van de rode aarde waarop ze leven in het asiel in Spanje. Hopelijk knapt haar huid ook na deze flinke opfrisbeurt goed op.
Ik heb hier nog een fijn jeukverlichtend spulletje dat ook erg goed schijnt te werken bij hotspots. Als je wilt dat ik het opstuur, stuur me maar even een pb.

Ik kijk het even een dagje aan, ben bang dat het gesmeer alleen maar triggert. Als ze morgen nog bijt/krabt dan kijk ik even in mijn eigen apotheek en anders stuur ik je een pb :ok:
Oké, hopelijk wordt het vanzelf minder. Het is een lichte spray trouwens, dus het verstikt niet.
Manu

Tea tree shampoo, honingzalf, vsm cardiflor en calendulan hielp hier. En een medical shirt. Ze laat het nu eindelijk met rust. Hopelijk Pippi nog eerder.
Manu

Diana, zijn er al updates van de gedragsdeskundige?
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Irmimi schreef:Leuk om alle verhalen te lezen en zoveel herkenbare dingen te lezen, maar ook zoveel verschillen.

Met Sep gaat het allemaal heel goed. Hij kan duidelijk meer zijn rust vinden en ligt afwisselend in zijn bench of op de deken die ik op de grond heb gelegd, of als ik aan de tafel zit komt hij daar op de grond liggen. Ik denk dat hij ook wel erg moe is, van alle nieuwe indrukken, het wandelen, de katten enzovoort.

Het eten gaat nog niet zo goed, voor de KVV haalt hij zijn neus op, dat hoeft hij niet. Dus vandaag van alles geprobeerd, uiteindelijk zag ik dat hij wel heel enthousiast werd als de katten eten kregen, dus wat kattenvoer over het KVV gedaan en toen at Sep het wel.
De katten vinden het ook niet meer zo vreemd en eng dat er zo'n grote hond rondloopt. Sep en Jack hebben al wat speel pogingen gedaan, maar ze hebben nog niet echt een manier gevonden om te spelen.
Zo schattig dat hij echt kattenvrienden probeert te maken! Sep lijkt me een hele leuke hond. Misschien kan je hem voortaan tegelijk met de katten eten geven en dan inderdaad een beetje kattenvoer over zijn eten. Kattenbrokjes vinden honden vaak ook heel lekker.
Nu ligt hij ook helemaal uitgeteld te slapen, we zijn vandaag drie keer zeker 40 minuten gaan wandelen.
Morgen gaan we weer oefenen met het alleen zijn want dat vind Sep nog een beetje moeilijk! :(:
Als hij niet perse over een bepaalde tijd een tijdje alleen moet kunnen zijn kan je ook best even wachten met alleen zijn trainen tot hij zich thuis helemaal veilig voelt. Die Spaanse herplaatsers hebben vaak nog nooit als enige hond ergens 'gewoond', en dan is het toch veel moeilijker dan wanneer er al een hond in huis is. Ik zou zelf dat oefenen met alleen zijn eventjes beperken tot een hele duidelijke routine inbouwen, en op vaste duidelijke momenten compleet niet beschikbaar zijn voor die hond, bij voorkeur na het wandelen zodat er sowieso al een grote dut in de planning zat. Mijn ervaring is dat je op die momenten veel makkelijker kan beginnen met even naar buiten lopen en dat uitbouwen naar een tijdje weg zijn, omdat een hond na een paar keer gaat snappen dat je straks gewoon terug komt, en dan niet eens meer helemaal wakker wordt als je je jas aantrekt, want hij weet wat er nu gaat gebeuren. Honden die weten wat er nu gaat gebeuren - nu komt er eten, nu gaan we slapen, en nu gaat de baas effe weg en straks komt de baas weer terug - voelen zich veel veiliger dan honden die nooit zeker weten of er nu misschien gewandeld gaat worden of dat je nu misschien opeens vreten in die bak gaat doen en dan voor alle zekerheid maar helemaal alert moeten blijven.

Wel heel fijn dat je de katten hebt als gezelschap. Toen wij Jack kregen had hij altijd in roedels geleefd, en uiteindelijk kon hij samen met die katten prima alleen blijven.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Hanneke2
Zeer actief

Frolic schreef:
DeDiana schreef:Jee Frolic, het is maar goed zo te horen dat Pippi nu even flink onder handen genomen wordt! Daar komt nu dus van vijf jaar vuil vanaf. En dat rode water komt van de rode aarde waarop ze leven in het asiel in Spanje. Hopelijk knapt haar huid ook na deze flinke opfrisbeurt goed op.

Ik kijk het even een dagje aan, ben bang dat het gesmeer alleen maar triggert. Als ze morgen nog bijt/krabt dan kijk ik even in mijn eigen apotheek en anders stuur ik je een pb :ok:
Mag ik even een kritische noot laten horen in dit verder zo positieve topic?

Ik denk dat dat rode water niks met modder te maken heeft, maar alles met vlooienpoepies, en ik vind het geen handige zet om honden direct voor het transport eindelijk dat pipetje te geven. Ik heb alle begrip voor gebrek aan middelen, maar ik heb stikmedelijden met die honden die nu onder de korstjes en jeuk zitten. Ze hebben daar tijdenlang onder de vlooien gezeten, en nu hebben er denk ik minstens twee een vlooienallergie aan over gehouden.

Toen Lilo hier kwam stond ze stijf van de vlooien, die had niet eens een pipetje gehad voor vertrek, daar was ik ook niet blij mee. :roll: Verder alle lof voor die stichting wat betreft voor- en nazorg en ik wil geen kwaad woord horen over dat asiel, en nu vind ik er hetzelfde van. Dus zie het alsjeblieft niet als aanval, want de manier waarop deze honden zijn herplaatst en opgevangen vind ik helemaal top. Dit is een klein puntje van kritiek, en ik wil het even gezegd hebben.

Jack kreeg ik overigens helemaal vlo-vrij binnen (duh, die had in een opvanggezin gezeten), maar Toto kwam hier ook vers uit het Spaanse asiel, en ik heb geen vlo gezien en hij was helemaal fris en schoon. 1) Het kan dus wel.

1) Hij is daarna nooit meer zo schoon geweest, heeft nu altijd wel ergens aangekoekte modder. Daar ga ik ook eens over klagen.
Hanneke2
Zeer actief

Frolic schreef:Fijn Zamunda, dat het beter gaat.

Hier gaat het heel wisselend. Pippi plast nauwelijks, vandaag nog maar één keer. Poepen doet ze weg.
Ze kan erg onrustig zijn, ronddribbelen, opspringen, hijgen. Dan ga ik maar met haar naar buiten, omdat ik denk dat ze moet plassen, maar ze doet niks.
Ze kan ook heerlijk liggen pitten, midden in de kamer terwijl Vriend om haar heen scharrelt.
Ze hebben vandaag 4 keer samen gespeeld, elke keer wat wilder. En elke keer kapt zij het spel af. Ze gaat dan liggen en is klaar, Vriend nog niet, die krijgt dan een zachte brom en stopt keurig en gaat aan de kant :ok:

Vanavond heb ik haar anaalklieren leeggeknepen, die zaten overvol en zijn ontstoken. Daarna is ze lekker onder de douche geweest. Ik denk dat ze in Spanje een haarkleuring heeft gehad, er kwam allemaal rood water van haar af :hmmm:
Ze heeft een beginnend hotspot bij haar staartaanzet. Ik wacht heel even af of ze nu gaat stoppen met krabben en bijten en anders ga ik er morgen iets opsmeren.
En vanavond heeft ze voor het eerst gegeten :cheer:
Had jij toch gelijk met die anaalklieren, excuus voor mijn gebemoei!

Ik zou dat nerveuze gedoe negeren, hoogstens zelf wat kalmerende signalen afgeven zoals gapen. Nu reageer jij met een actie op dat gedoe, dat zo ik dus niet doen, want het is ongewenst gedrag.

Ik gok dat Pippi een hele slimme hond is, en als ze moet piesen kan ze dat aangeven door bij de deur te gaan staan. En als ze toch dom is en echt moet piesen en ze snapt niet hoe ze dat duidelijk moet maken doet ze misschien een plas in huis. Ook niet echt een man overboord. Opdweilen en gewoon op gezette tijden naar buiten. Dat plassen komt wel goed, het is geen pup.

En maak je nou geen zorgen over die relatie tussen Pippi en Vriend. Het is een podenco, prima in hondentaal en stiksociaal. Ze zal best wel wat bitchy doen af en toe, maar Vriend is haar reu en zij is Vriend zijn teef, dat gaat echt niet mis.

Nou ja, tot zij een haas ziet en ze er samen achteraan gaan, dan zijn de rapen gaar. :mrgreen: Maar ze komen altijd terug. Dus geniet ervan!
DeDiana
Zeer actief

Hanneke2 schreef:Mag ik even een kritische noot laten horen in dit verder zo positieve topic?

Ik denk dat dat rode water niks met modder te maken heeft, maar alles met vlooienpoepies, en ik vind het geen handige zet om honden direct voor het transport eindelijk dat pipetje te geven. Ik heb alle begrip voor gebrek aan middelen, maar ik heb stikmedelijden met die honden die nu onder de korstjes en jeuk zitten. Ze hebben daar tijdenlang onder de vlooien gezeten, en nu hebben er denk ik minstens twee een vlooienallergie aan over gehouden.

Toen Lilo hier kwam stond ze stijf van de vlooien, die had niet eens een pipetje gehad voor vertrek, daar was ik ook niet blij mee. :roll: Verder alle lof voor die stichting wat betreft voor- en nazorg en ik wil geen kwaad woord horen over dat asiel, en nu vind ik er hetzelfde van. Dus zie het alsjeblieft niet als aanval, want de manier waarop deze honden zijn herplaatst en opgevangen vind ik helemaal top. Dit is een klein puntje van kritiek, en ik wil het even gezegd hebben.

Jack kreeg ik overigens helemaal vlo-vrij binnen (duh, die had in een opvanggezin gezeten), maar Toto kwam hier ook vers uit het Spaanse asiel, en ik heb geen vlo gezien en hij was helemaal fris en schoon. 1) Het kan dus wel.

1) Hij is daarna nooit meer zo schoon geweest, heeft nu altijd wel ergens aangekoekte modder. Daar ga ik ook eens over klagen.
Ja, ik denk ook dat het wel anders zou kunnen hoor, en ook zou moeten.
De honden worden overigens geregeld met pipetjes tegen vlooien en teken behandeld, maar de teken daar zijn zo talrijk dat de behandeling vaak niet afdoende is. En met zo veel honden bij elkaar in de buitenlucht zijn die vlooien ook in no time terug als het middeltje uitgewerkt is.
Een jaar geleden had ik waarschijnlijk nog stennis gemaakt bij een stichting als ik een opvanger met vlooien had gekregen, maar na drie maanden verblijf in het asiel is mijn visie daarop wel wat genuanceerder geworden. Wat niet wegneemt dat ik wel een punt zou maken van betere verzorging omdat ik dat zelf wel een prioriteit zou vinden.
DeDiana
Zeer actief

Manu schreef:Diana, zijn er al updates van de gedragsdeskundige?
Die is gisterenavond gearriveerd en heeft vandaag kennisgemaakt met de honden. Morgen begint ze met het echte werken met de honden. Ik ben heel benieuwd hoe het zal gaan!
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Ptje schreef:Nou geadopteerd nog niet, Diana moet nog ff groen licht geven maar als dat oke is en alle papierwerk geregeld dan is Rens officieel het kleine broertje van....... :cheer:
Frolic het klinkt echt goed, ik hoop dat de klik er net zo blijft als met Ras en Rens.
Aan je onderschrift te zien is dat gelukt :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :balon: :balon: :balon:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

Coos heeft vannacht mooi beneden geslapen! Ze piepte in het begin even maar was al gauw stil, heb niks gehoord vannacht. Ze was vanochtend wel extreem blij toen ik beneden kwam, liet zo haar plas lopen. Kiwi wilde even in haar mandje kijken, Coos dook gelijk haar mand in, MIJN! :mrgreen: Goedgekeurd dus!
DeDiana
Zeer actief

Sanner schreef:Coos heeft vannacht mooi beneden geslapen! Ze piepte in het begin even maar was al gauw stil, heb niks gehoord vannacht. Ze was vanochtend wel extreem blij toen ik beneden kwam, liet zo haar plas lopen. Kiwi wilde even in haar mandje kijken, Coos dook gelijk haar mand in, MIJN! :mrgreen: Goedgekeurd dus!
O, wat goed! Zeker aangezien ze gisteren al ging piepen als je even naar de wc ging. Ze voelt zich thuis blijkbaar! :ok:
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

@Frolic, Blacky heeft hier ook geregeld volle aanhaalklieren en is dan ook heel nerveus, zeker als het dan nog wat ontstoken is , is net als peper in je hol.

@Hanneke2, er zijn genoeg honden met goede ontlasting waarvan toch geregeld de klieren geleegd moeten woorden al heb jij dat nooit mee gemaakt, Blacky is ook mijn eerste waar dat bij is, bij veel is het ook maar eenmalig.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”