Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

tot 2x toe maltezers doodbijten

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Leanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Leanne »

Moos schreef:
malinois schreef:
Frenk schreef:Ik begrijp overigens niet zo goed waarom preventief muilkorven op zoveel bezwaren stuit :19: Er zullen toch niet zoveel hondagressieve honden rondlopen waar de rest van de hondensamenleving tegen beschermd moet worden?
sinds het verhaal van Maart is dit ook het allerlaatste wat ik ooit zal doen idd.
Ik vind dat dus heel krom (niet uitgaande van jouw honden uiteraard, maar uitgaande van de hond als een Stafford die doodt).
Ik loop dagelijks met een hondje dat zich net zo min kan verdedigen als er een Stafford met kill neigingen opduikt, en daar ga ik toch echt ook gewoon mee over straat. Eng he? :N:
Dat je dan anderen honden maar risico laat lopen, want stel dat jouw eigen lieverd aangevallen wordt, vind ik echt een kwestie van "als mijn hond maar niks overkomt vind ik het wel best" (en voor de duidelijkheid, daar bedoel ik jou dus niet mee :wink: ).

Bovendien wordt er altijd op gehamerd van "hoe groot is de kans nou eenmaal dat je kleine hondje wordt doodgebeten". De kans dat je gemuilkorfte Stafford wordt doodgebeten lijkt me dus net zo klein :wink:
Eens....Bulles gaat ook alleen maar met muilkorf naar buiten
De kans dat hij zelf gepakt zou worden is idd veel kleiner denk ik dan de kans dat hij een hond(je) dood zou bijten die zomaar op hem af komt gerend
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Er lopen hier verschillende honden los, zonder eigenaar, ik pieker er niet over om mijn hond te muilkorven.
Moet erbij zeggen dat ik hiervoor een hond had die ook klein was, en dat ik die net zo goed buiten het bereik van andere honden hield, want die wist iedere bomproof hond nog pissig te maken :19:
en het scheelt dat ik niet gek ben op losloopgebieden tijdens spits uur natuurlijk :wink:
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

S@ndr@ schreef:Er lopen hier verschillende honden los, zonder eigenaar, ik pieker er niet over om mijn hond te muilkorven.
Moet erbij zeggen dat ik hiervoor een hond had die ook klein was, en dat ik die net zo goed buiten het bereik van andere honden hield, want die wist iedere bomproof hond nog pissig te maken :19:
en het scheelt dat ik niet gek ben op losloopgebieden tijdens spits uur natuurlijk :wink:
Ja, maar jouw honden willen ook geen andere honden doodbijten.

Dan kan ik net zo goed zeggen "hier lopen allemaal honden los, geen haar op mijn hoofd die eraan denkt Saar en Vera te muilkorven".

Nee, duhhhhh :19: :mrgreen: :wink:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Moos schreef:
S@ndr@ schreef:Er lopen hier verschillende honden los, zonder eigenaar, ik pieker er niet over om mijn hond te muilkorven.
Ja, maar jouw honden willen ook geen andere honden doodbijten.

Dan kan ik net zo goed zeggen "hier lopen allemaal honden los, geen haar op mijn hoofd die eraan denkt Saar en Vera te muilkorven".

Nee, duhhhhh :19: :mrgreen: :wink:
er lopen hier een paar honden die hij echt wel wil mollen hoor, :mrgreen:
en zelfs al was het een moorddadig monster :mrgreen: kreeg hij nog geen tralies voor zijn neus.
ik vind mezelf wijs genoeg om dat andersop te lossen
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Lars schreef:
iones schreef:Maar je zoekt geen losloopgebieden om confrontaties te vermijden op, en daarbuiten moet de hond aan de lijn en daar hou je je aan. Laat jij je hond dan nooit eens lekker loslopen?
Dat heb je goed begrepen. :wink:
Sjonge, dat zou ik mijn honden nooit aan doen. Die kunnen zo lekker rennen en spelen met elkaar als ze buiten loslopen tijdens een wandeling.
Ik zou ze dat nooit willen ontzeggen. Een hond moet echt hond kunnen zijn en zijn energie op eigen manier kwijt kunnen.
Lars schreef: Gelukkig denkt de wet niet met een onderbuikgevoel maar met een objectieve benadering van feiten. :wink:
Durf jij daarop te vertrouwen ja? En de RAD wet dan? Speelt die niet in op onderbuikgevoelens?
gotcha schreef: Door middel van een grote pop werdt de hond in een hoek geprovoceeerd.Vreemde omgeving,vreemde mensen.Met de pop werdt er ook geduwd.(moest een kind voorstellen)
De hond reageerde met een hap,resultaat de hond is gevaarlijk inslapen. :19:
Tja, zo zie je maar weer. Geen enkel dier zo vals en oneerlijk als de mens!
Ik vind die testen toch al voor geen moer kloppen. Als je daar op af moest gaan kon wel ruim de helft van alle honden ingeslapen worden. Mensen moeten eerlijk omgaan met dieren.
Laatst gewijzigd door iones op 05 jun 2008 12:00, 1 keer totaal gewijzigd.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Moos
Zeer actief

S@ndr@ schreef:
en zelfs al was het een moorddadig monster :mrgreen: kreeg hij nog geen tralies voor zijn neus.
Ik denk dat je er niet zo met 100% zekerheid iets over kan zeggen behalve als je zelf een hond hebt die wil killen, die elk willekeurig klein hondje dat te dicht bij komt wel even dood zou willen bijten, en die je dus niet over je schouder kan gooien o.i.d.

Die hele aversie tegen muilkorven snap ik sowieso niet. Lijkt me juist voor jezelf rustiger wandelen, ook omdat mensen toch wel schrikken van een muilkorf en dan hun hond wellicht sneller bij zich houden.
Afbeelding
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

iones schreef:
Lars schreef:
iones schreef:Maar je zoekt geen losloopgebieden om confrontaties te vermijden op, en daarbuiten moet de hond aan de lijn en daar hou je je aan. Laat jij je hond dan nooit eens lekker loslopen?
Sjonge, dat zou ik mijn honden nooit aan doen. Die kunnen zo lekker rennen en spelen met elkaar als ze buiten loslopen tijdens een wandeling.
Ik zou ze dat nooit willen ontzeggen. Een hond moet echt hond kunnen zijn en zijn energie op eigen manier kwijt kunnen.
Ja we zijn vreselijk voor die hond....Echt zielig hoor.
Weet je wat pas sneu zou zijn? Dat jouw lieve hondjes niet meer lekker kunnen rennen en spelen en hun energie kwijt kunnen omdat wij perse onze hond los moeten laten.

Dus hou je mond alsjeblieft.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

hij is 1 keer voor de kill gegaan,en dat is geen leuke ervaring(hoeft ik ook nooit meer mee te maken :roll: )
Maar ik vertrouw liever niet op een hulpstuk, ik train met ze besteed er aan dacht aan, en heb ze vast als er andere honden aan komen.

Als ik zou muilkorven, is die noodzaak weg :19: en dan ben ik mens genoeg om te zeggen, gaat toch goed zo, laat maar gaan :roll: .
te gemakkelijk worden dan

en eigenlijk vind ik dat dan weer misdadig en nalatig tegenover mijn honden(het zal wel een kromme redenatie zijn :smile2: )
maar gevoelsmatig licht daar mijn grens.
zo sta ik ertengenover :wink:
mo
Actief

Ongelezen bericht door mo »

:mrgreen:
Laatst gewijzigd door mo op 26 jul 2008 22:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Moos
Zeer actief

Jinx schreef:
iones schreef:
Lars schreef:
Weet je wat pas sneu zou zijn? Dat jouw lieve hondjes niet meer lekker kunnen rennen en spelen en hun energie kwijt kunnen omdat wij perse onze hond los moeten laten.

Het is ook nooit goed he? :19:

Nemen jullie je verantwoordelijkeheid, is het weer niet goed :wink:
Afbeelding
iones
Zeer actief

Jinx schreef:

Ik zou echt niet weten waarom ik voor jóu mijn mond moest houden! Waarom zouden mijn honden niet meer lekker kunnen rennen en spelen omdat jij jouw hond los moest laten? :19:
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
S@ndr@
Zeer actief

iones schreef:
Jinx schreef:

Ik zou echt niet weten waarom ik voor jóu mijn mond moest houden! Waarom zouden mijn honden niet meer lekker kunnen rennen en spelen omdat jij jouw hond los moest laten? :19:
:oohja: :sst: :oeps: :H: jeetje wat ben jij kortzichtig, en dat is niet beledigend bedoelt, ik ben werkelijk verbaasd :roll:
Mit
Zeer actief

Moos schreef:
Jinx schreef:
iones schreef:
Lars schreef: Dat heb je goed begrepen. :wink:

Het is ook nooit goed he? :19:

Nemen jullie je verantwoordelijkeheid, is het weer niet goed :wink:
Ik was net ff witheet. Maar dat mensch weet niet beter.
Als ze ff het topic leest dan snapt ze misschien dat wij, door de hond niet los te laten, mede mogelijk maken dat mensen hun sociale hondjes wel los kunnen laten.
Afbeelding
Mit
Zeer actief

iones schreef:
Jinx schreef:

Nu wonen we niet bij jou in de buurt. Maar stel dat we wel bij jou vlakbij wonen. Dan zou je blij zijn dat we onze hond niet loslaten.
Als we dan gevolg zouden geven aan jouw: Alle honden MOETEN loskunnen, dan open jij hier een topic:

"Kan niet rustig mn honden laten loslopen door opdringerige felle hond".

WTF?!
Afbeelding
Leanne
Zeer actief

S@ndr@ schreef: ik vind mezelf wijs genoeg om dat andersop te lossen
Maar zo gemakkelijk is dat in de praktijk dus niet...
Hoe wil ik het anders oplossen dan? Bulles steeds boven m'n hoofd tillen als er een losse hond op ons afkomt...snel omdraaien en wegrennen?
Afbeelding
iones
Zeer actief

S@ndr@ schreef: Ik ook niet, baco in volwassen toestant heeft ooit, met heel veel kabaal een maltheze gecorigeert :N: (hij had het beestje dus helemaal in zijn bek, dat waren dus echt even paniek momenten) :eek: .
Maar goed hij was klaar tuft hem uit,, en het beestje schud zich uit, en loopt weg :19: , helemaal geen schade.
Ook later niets gevonden.
Er is een verschil tussen corrigeren en corrigeren. Jouw hond vertoont een hoop kabaal om indruk te maken en daar laat hij het kennelijk bij. Lijkt mij een eerlijke hond. Hij zou ook op een manier kunnen corrigeren waarbij dat hondje gewond raakt. En dat zou niet voor hem pleiten, snap je? En daar ligt nu juist de grens.
Zoek stok! schreef: Daar heb je gelijk in. Het is wel ingegeven door ervaring bij mij. Van alle keren dat er een hond uit het niets op Bram dook, heb ik geen 1 keer meegemaakt dat de eigenaar er mee zat. Het was schouders ophalen en doorlopen, niet ingrijpen, geen excuses. En een eigenaar in de buurt vindt het zelfs bijzonder grappig dat zijn hond andere honden aanvalt.

De eigenaren die er wel mee zitten, kom ik niet tegen, omdat daar niet het soort incidenten mee gebeuren die ik meemaak. Deze eigenaren gaan namelijk niet in een losloopgebied lopen met hun hond die op andere honden duikt. Die kom ik gewoon met hun aangelijnde hond tegen in de wijk en aangezien Bram ook aangelijnd is, hebben we geen last van elkaar.
En zó ken ik de mensen dus ook. Vandaar dat ik misschien op een negatieve manier bevooroordeeld ben naar de eigenaar van die stafford toe en diens oppasser. En dan ga ik dus weer af op mijn ervaringen. Slechts nieuwe ervaringen die positief zijn, kunnen mijn mening bijstellen.
iones
Zeer actief

S@ndr@ schreef:
iones schreef:
Jinx schreef:

:oohja: :sst: :oeps: :H: jeetje wat ben jij kortzichtig, en dat is niet beledigend bedoelt, ik ben werkelijk verbaasd :roll:
misschien ben jij wel kortzichtig door uitspraken te doen zonder deze toe te lichten.
iones
Zeer actief

Jinx schreef:
Als ze ff het topic leest dan snapt ze misschien dat wij, door de hond niet los te laten, mede mogelijk maken dat mensen hun sociale hondjes wel los kunnen laten.
Ben jij de vrouw van Lars of zo?
Jinx schreef:
Nu wonen we niet bij jou in de buurt. Maar stel dat we wel bij jou vlakbij wonen. Dan zou je blij zijn dat we onze hond niet loslaten.
Als we dan gevolg zouden geven aan jouw: Alle honden MOETEN loskunnen, dan open jij hier een topic:

WTF?!
Misschien ben ik wel naïef maar ik ga uit van honden in het algemeen en die zijn sociaal en kunnen gerust los bij andere honden. Ik ken jullie niet persoonlijk en jullie honden ken ik ook niet persoonlijk.
Je zou er natuurlijk voor kunnen kiezen om rustig uit te leggen dat jouw honden anderen aanvallen. En dan begrijp ik dat. maar nee, je kiest ervoor om "witheet" te worden. MAar goed, dat zegt meer over jou dan over mij.
Laatst gewijzigd door iones op 05 jun 2008 12:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

S@ndr@ schreef:er lopen hier een paar honden die hij echt wel wil mollen hoor, :mrgreen:
Als jij dat van jezelf vindt en dat maak je ook waar, dan is het prima toch. Ik lees vaak dat mensen zeggen dat ongelukjes gebeuren. Als je een hond hebt die elke hond wil afmaken, maar je weigert te muilkorven en je laat vervolgens de lijn glippen of bent niet in staat een Maltezer op afstand te houden (als ik toch verdorie een aanvallende herder weg kan krijgen, dan moet iemand toch ook een Maltezer weg kunnen krijgen :roll: ), dan vind ik het geen ongelukje meer. Je kon namelijk van mijlenver aan zien komen dat het een keer mis zou gaan.

En trouwens, wat als jouw 'moorddadig monster' een hond doodbijt en hij krijgt een muilkorfgebod? Dan werk je daar dus niet aan mee? Dan bevestig je juist waar veel mensen in dit topic bang voor zijn, namelijk dat zo'n gebod niks voorstelt.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
S@ndr@
Zeer actief

Leanne schreef:
Hoe wil ik het anders oplossen dan? Bulles steeds boven m'n hoofd tillen als er een losse hond op ons afkomt...snel omdraaien en wegrennen?
Op tijden gaan lopen dat er weinig loopt,naar gebieden gaan die rustiger zijn, trainen op aandacht, en zo zijn er nog wel dingen te bedenken :wink:
Zoek stok!
Zeer actief

Jinx schreef:Als ze ff het topic leest dan snapt ze misschien dat wij, door de hond niet los te laten, mede mogelijk maken dat mensen hun sociale hondjes wel los kunnen laten.
Laat lullen joh :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Mit
Zeer actief

Foute quote............
Laatst gewijzigd door Mit op 05 jun 2008 12:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Mit
Zeer actief

iones schreef:
Jinx schreef:
Ben jij de vrouw van Lars of zo?
Jinx schreef:

WTF?!
Misschien ben ik wel naïef maar ik ga uit van honden in het algemeen en die zijn sociaal en kunnen gerust los bij andere honden. Ik ken jullie niet persoonlijk en jullie honden ken ik ook niet persoonlijk.
Je zou er natuurlijk voor kunnen kiezen om rustig uit te leggen dat jouw honden anderen aanvallen. En dan begrijp ik dat. maar nee, je kiest ervoor om "witheet" te worden. MAar goed, dat zegt meer over jou dan over mij.
Neu. Mijn hond valt geen andere aan, hij valt flink uit.
Als je even pagina's terugleest, en de discussie met Lars die je zelf hebt gehad, dan lees je dat we dat ook netjes uitleggen.
Dan ga ik er vanuit dat je dat weet :19:

En aangezien mn vorige quote mislukte: Ik ben dus de vriendin van Lars. Hoezo?
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Leanne schreef:Maar zo gemakkelijk is dat in de praktijk dus niet...
Ik kan me goed voorstellen dat je voor muilkorven kiest. Als ik al zie hoeveel honden er op Bram afkomen als ik gewoon aangelijnd door de wijk loop. Het is toch wel zeker twee keer per week dat er of eentje over de straat komt rennen of uit een tuin 'ontsnapt'. Dan kun je nog tien keer gelijk hebben dat het niet zou moeten, maar wat koop je daarvoor als je een fluffie uit de bek van je hond aan het trekken bent. Ik spreek de bazen er op aan dat ze hun hond over straat laten rennen, daar hoeft de hond niet dood voor. Of je muilkorft lijkt mij erg afhangen van de reactie van je hond. Kun jij je hond onder controle houden en de andere hond wegsturen, dan is muilkorven niet nodig. Is je hond zo gebrand op de andere hond dat je je niet redt met en hem aan de lijn en het wegsturen van de andere hond, dan vind ik muilkorven zeer verstandig.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
S@ndr@
Zeer actief

,
Zoek stok! schreef:
S@ndr@ schreef:er lopen hier een paar honden die hij echt wel wil mollen hoor, :mrgreen:
Als jij dat van jezelf vindt en dat maak je ook waar, dan is het prima toch. Ik lees vaak dat mensen zeggen dat ongelukjes gebeuren. Als je een hond hebt die elke hond wil afmaken, maar je weigert te muilkorven en je laat vervolgens de lijn glippen of bent niet in staat een Maltezer op afstand te houden (als ik toch verdorie een aanvallende herder weg kan krijgen, dan moet iemand toch ook een Maltezer weg kunnen krijgen :roll: ), dan vind ik het geen ongelukje meer. Je kon namelijk van mijlenver aan zien komen dat het een keer mis zou gaan.

En trouwens, wat als jouw 'moorddadig monster' een hond doodbijt en hij krijgt een muilkorfgebod? Dan werk je daar dus niet aan mee? Dan bevestig je juist waar veel mensen in dit topic bang voor zijn, namelijk dat zo'n gebod niks voorstelt.
als mijn hond, scheelt welke van de 2 dat zou doen, dan zou ik dat weigeren ja, maar het zou me wel een spiegel voor houden.
Kijk ik heb die spiegel al eens gehad(zoals net gezegd hij ging voor de kill, en dat was wake-up tijd, vooral omdat het eenhond was waar hij 4 weken daarvoor nog prima mee door een deur kon)
En toen ben ik gaan trainen cursussen volgen, aandacht oefenen enz.
de scherpe randjes zijn er wel een beetje vanaf nu.
en daar blijf ik op trainen.
Maar mocht het gebeuren, zou ik voor Baco zeker beslissen :N: dat het afgelopen zou zijn.(want dan is er iets heel erg mis gegaan)
Bij ducain zou ik misschien herplaatsing overwegen :19:

Moet er aantoevoegen dat zoals ik met ze omga is het praktisch onmogelijk dat zoiets zich zou voordoen :19: maar zeg nooit- nooit
Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 05 jun 2008 12:26, 2 keer totaal gewijzigd.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Zoek stok! schreef:
Leanne schreef:Maar zo gemakkelijk is dat in de praktijk dus niet...
Ik kan me goed voorstellen dat je voor muilkorven kiest. Als ik al zie hoeveel honden er op Bram afkomen als ik gewoon aangelijnd door de wijk loop. Het is toch wel zeker twee keer per week dat er of eentje over de straat komt rennen of uit een tuin 'ontsnapt'. Dan kun je nog tien keer gelijk hebben dat het niet zou moeten, maar wat koop je daarvoor als je een fluffie uit de bek van je hond aan het trekken bent. Ik spreek de bazen er op aan dat ze hun hond over straat laten rennen, daar hoeft de hond niet dood voor. Of je muilkorft lijkt mij erg afhangen van de reactie van je hond. Kun jij je hond onder controle houden en de andere hond wegsturen, dan is muilkorven niet nodig. Is je hond zo gebrand op de andere hond dat je je niet redt met en hem aan de lijn en het wegsturen van de andere hond, dan vind ik muilkorven zeer verstandig.
ligt er natuurlijk ook aan waar je woont. aangezien het om mijn sam gaat herinner ik het me wel ongeveer precies en ik heb in 5 jaar sam ongeveer 7x gehad dat een hond meer of minder op ons afkwam/zich tussen ons stortte. nooit een krasje

1x liet ik sam zijn riem glippen... sam dus los op een miniyorkshire af.... :N: geen schade terwijl hij zeker een paar seconden de kans had ivm lijnen die in elkaar zaten, lola die ik weg moest schoppen etc.

maar ondanks dat ie toen geen schade veroorzaakte (is de enige confrontatie die hij ooit gehad heeft) ben ik overtuigd van zijn vechtzin en ga ik het niet opzoeken.
Afbeelding
iones
Zeer actief

Jinx schreef:
Als je even pagina's terugleest, en de discussie met Lars die je zelf hebt gehad, dan lees je dat we dat ook netjes uitleggen.

Sorry, maar in dit topic wordt er veel in persoonlijke discussies verzand en daarom lees ik soms nogal haastig, ook omdat ik vele pagina's bij moet lezen. Daarbij kan ik niet altijd meer plaatsen wie nou wat ook alweer heeft gezegd. Het gaat nogal rap hier. Ik hoop dat je begrip hebt voor mijn vergissing en je drift weet te onderdrukken. :wink: Je ziet, er was namelijk geen reden om witheet te worden.

Ik ging even uit van de gemiddelde hond.
Verder begreep ik niet waarom jij een reactie van mij gericht aan Lars op jezelf betrok. Nu je me verteld dat je zijn vriendin bent, begrijp ik dat wel. MAar vanaf hier kan ik dat ook niet zo goed zien.
Laatst gewijzigd door iones op 05 jun 2008 12:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Mit
Zeer actief

iones schreef:
Jinx schreef:

Sorry, maar in dit topic wordt er veel in persoonlijke discussies verzand en daarom lees ik soms nogal haastig, ook omdat ik vele pagina's soms bij moet lezen. Daarbij kan ik niet altijd meer plaatsen wie nou wat ook alweer heeft gezegd. Het gaat nogal rap hier. Ik hoop dat je begrip hebt voor mijn vergissing en je drift weet te onderdrukken. :wink: Je ziet, er was namelijk geen reden om witheet te worden.

Ik ging even uit van de gemiddelde hond.
Verder begreep ik niet waarom jij een reactie van mij gericht aan Lars op jezelf betrok. Nu je me verteld dat je zijn vriendin bent, begrijp ik dat wel. MAar vanaf hier kan ik dat ook niet zo goed zien.
Dan is het in elk geval nu duidelijk :wink:
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Moos schreef:
S@ndr@ schreef:
Ik denk dat je er niet zo met 100% zekerheid iets over kan zeggen behalve als je zelf een hond hebt die wil killen, die elk willekeurig klein hondje dat te dicht bij komt wel even dood zou willen bijten, en die je dus niet over je schouder kan gooien o.i.d.

Die hele aversie tegen muilkorven snap ik sowieso niet. Lijkt me juist voor jezelf rustiger wandelen, ook omdat mensen toch wel schrikken van een muilkorf en dan hun hond wellicht sneller bij zich houden.
Ik vind het heel moeilijk dat muilkorven of niet.
Niet bij een echte 'killer', dan liggen (voor mij althans) de zaken helemaal duidelijk.

Maar bij een hond als Kaya heb ik echt lopen twijfelen en doe dit nog weleens. Wat een rustige wandeling zou ik hebben als ik haar een muilkorf om zou doen, niet meer constant om me heen kijken, maar gewoon heel relaxed lopen.
Kaya d'r lol bestaat echter voor een groot deel uit ballen en stokken, al is het maar om mee te slepen. Dat pak ik dan van haar af voor m'n eigen gemoedsrust.
Ik kan dat dus niet over m'n hart verkrijgen, al weet ik dat ze fel is, dat mocht ik het niet zien en een pup duikelt bovenop haar en negeert haar waarschuwingen (en dat komt echt verbazingwekkend vaak voor dat honden de hondentaal niet begrijpen) dat ze echt te grof corrigeert.
De hond zal het niet met de dood of zware verwondingen bekopen, maar wel met heel wat schrik en, je weet het nooit, angst voor grote honden.
Ik had het bv bij Puchu niet fijn gevonden als hij op zo'n manier gecorrigeerd zou worden, had er geen drama van gemaakt hoor, maar ik had het toch niet leuk gevonden.

Het is niet altijd zo makkelijk, zeker niet als je een hond hebt die geen schatje is, maar ook geen killer.
Je valt een beetje overal tussenin :oeps:

Ik probeer zoveel mogelijk rustige gebieden op te zoeken waar ze lekker los kan. In de buurt gaat ze alleen nog los op overzichtelijke stukken, maar daar kijk ik dus iedere seconde over mijn schouder, wat echt niet prettig wandelen is.
Ze rent zelf nergens op af, maar het komt af en toe voor dat een onbesuisde hond dus op haar afrent. Tot en met een pup aan toe die werkelijk over haar kop en rug sprong..... en dan is het dus echt Kaya de lucht inhijsen en d'r bek dichtklemmen en zodra het kan maken dat je wegkomt.
Dat zijn echt waardeloze situaties, waarin de vraag muilkorven of niet weer terugkomt.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Leanne
Zeer actief

S@ndr@ schreef:
Leanne schreef:
Op tijden gaan lopen dat er weinig loopt,naar gebieden gaan die rustiger zijn, trainen op aandacht, en zo zijn er nog wel dingen te bedenken :wink:
Ja...goed idee op aandacht trainen helaas krijg ik zijn aandacht niet meer als er een hond om hem heen staat te draaien :wink:
Dan kan ik wel 10 x zeggen...Bulles let op! jahaa no fucking way denkt tie dan :mrgreen:

Ik kan idd naar gebieden gaan die rustiger zijn...maar ook daar heb ik niet de garantie dat ik niemand tegenkom die zijn hond niet bij zich roept
Ik kan het risico gewoon niet nemen....

Daarbij komt natuurlijk wel dat Bulles ook mensagressief is...dus ik heb sowieso geen keus :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”