Eens....Bulles gaat ook alleen maar met muilkorf naar buitenMoos schreef:Ik vind dat dus heel krom (niet uitgaande van jouw honden uiteraard, maar uitgaande van de hond als een Stafford die doodt).malinois schreef:sinds het verhaal van Maart is dit ook het allerlaatste wat ik ooit zal doen idd.Frenk schreef:Ik begrijp overigens niet zo goed waarom preventief muilkorven op zoveel bezwaren stuitEr zullen toch niet zoveel hondagressieve honden rondlopen waar de rest van de hondensamenleving tegen beschermd moet worden?
Ik loop dagelijks met een hondje dat zich net zo min kan verdedigen als er een Stafford met kill neigingen opduikt, en daar ga ik toch echt ook gewoon mee over straat. Eng he? :N:
Dat je dan anderen honden maar risico laat lopen, want stel dat jouw eigen lieverd aangevallen wordt, vind ik echt een kwestie van "als mijn hond maar niks overkomt vind ik het wel best" (en voor de duidelijkheid, daar bedoel ik jou dus niet mee).
Bovendien wordt er altijd op gehamerd van "hoe groot is de kans nou eenmaal dat je kleine hondje wordt doodgebeten". De kans dat je gemuilkorfte Stafford wordt doodgebeten lijkt me dus net zo klein
De kans dat hij zelf gepakt zou worden is idd veel kleiner denk ik dan de kans dat hij een hond(je) dood zou bijten die zomaar op hem af komt gerend