Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Benchgebruik of benchmisbruik ?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

het lijkt net of sommigen een bench een gevangenis vinden. ons jonge hondje was al een tijdje uit de bench maar heeft nu zijn eigen mand finaal gesloopt. en in een andere mand die we eerder gekocht hadden daar wilde hij niet in. nu hebben we zijn bench ( een mega grote) weer neergezet en meneer is weer tevree. we doen hem eigenlijk nooit dicht. alleen als hij wel eens sporadisch een sloopbui krijgt ( meestal zijn eigen spullen) doen we hem wel eens dicht als we weggaan,(ik ben nooit lang weg) ik ben een beetje bang voor de bank. maar dan gedraagt hij zich weer voorbeeldig en laten we hem weer open. maar mandjes, hoe groot ook, hij zit liever in een bench. veilig gevoel ofzo :mrgreen:
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

Emma schreef:het lijkt net of sommigen een bench een gevangenis vinden. ons jonge hondje was al een tijdje uit de bench maar heeft nu zijn eigen mand finaal gesloopt. en in een andere mand die we eerder gekocht hadden daar wilde hij niet in. nu hebben we zijn bench ( een mega grote) weer neergezet en meneer is weer tevree. we doen hem eigenlijk nooit dicht. alleen als hij wel eens sporadisch een sloopbui krijgt ( meestal zijn eigen spullen) doen we hem wel eens dicht als we weggaan,(ik ben nooit lang weg) ik ben een beetje bang voor de bank. maar dan gedraagt hij zich weer voorbeeldig en laten we hem weer open. maar mandjes, hoe groot ook, hij zit liever in een bench. veilig gevoel ofzo :mrgreen:
dat slopen heeft mijn hond ook gedaan, zijn eerste mand ( hij heeft nooit een bench gehad)
hij liep ermee de kamer rond, zelfs als een hoed had hij die mand op zijn kop :smile:

jammer dat je terug naar af bent gegaan om weer die bench neer te zetten
je had even moeten doorzetten, om daar ook aan te laten wennen. :wink:
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar

Ongelezen bericht door Pepie »

Nu krijg ik heel het forum over mij heen...........maar Banjer gilde het uit in de Bench.........toen hij ging slopen legde ik hem vast aan de verwarmingsbuis,na een wandeling ........gewoon op zijn plaats lag hij te slapen,en zo is hij van het slopen afgegaan.........na 1 maand kon hij gewoon weer los...........Verder nooit geen problemen meer gehad :19:
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

malinois schreef:
Golden Stanley schreef:Ik heb altijd grote puppybestendige ruimtes gehad
die heb ik niet...... :19: ik heb die ruimte niet!
Dus voor het gemak van een mens moet het maar in een vierkante meter ruimte? Waarom dan een pup? Erg gevoelig die vraag, weet ik......
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Emma schreef:het lijkt net of sommigen een bench een gevangenis vinden. ons jonge hondje was al een tijdje uit de bench maar heeft nu zijn eigen mand finaal gesloopt. en in een andere mand die we eerder gekocht hadden daar wilde hij niet in. nu hebben we zijn bench ( een mega grote) weer neergezet en meneer is weer tevree. we doen hem eigenlijk nooit dicht. alleen als hij wel eens sporadisch een sloopbui krijgt ( meestal zijn eigen spullen) doen we hem wel eens dicht als we weggaan,(ik ben nooit lang weg) ik ben een beetje bang voor de bank. maar dan gedraagt hij zich weer voorbeeldig en laten we hem weer open. maar mandjes, hoe groot ook, hij zit liever in een bench. veilig gevoel ofzo :mrgreen:
Nou, als een bench zo vaak wordt ingezet, en dan bedoel ik dus én 's nachts en overdag als de baasjes werken dan is het mi ook een gevangenis, een kooi. En een hond in een kooi is een ongelukkige hond, die beperkt wordt in zijn of haar doen en laten, die afgestompt raakt. Een hond die en zowel geestelijk als lichamelijk geen hond kan zijn. Triest, vind ik het.
Afbeelding
Joyce
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Joyce »

Pepie schreef:Nu krijg ik heel het forum over mij heen...........maar Banjer gilde het uit in de Bench.........toen hij ging slopen legde ik hem vast aan de verwarmingsbuis,na een wandeling ........gewoon op zijn plaats lag hij te slapen,en zo is hij van het slopen afgegaan.........na 1 maand kon hij gewoon weer los...........Verder nooit geen problemen meer gehad :19:
Liet je hem ook alleen dan?
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Addy schreef:
Hutsje schreef: ja, en? wat draagt deze post nu eigenlijk bij? :mrgreen:
ik moest het gewoon even kwijt :pffff:
Nee wat ik ermee zeg is dat het dus niet uitmaakt welke hond je hebt, bij mij is het sekt omdat die twee dan rustig kunnen eten, had ik maar een hond gehad had die dus buiten de bench gegetenl.
Er is hier zoveel gedoe geweest over dat men wel werkhonden heeft, heeft er volgens mij dus geen ene moer mee te maken.
Vanwege de situatie heb ik er gewoon twee die in de bench eten :mrgreen:
Ik heb bij zowel Kaya als Puchu een bench gebruikt, maar alleen voor het slapen 's nachts of als ik even snel een boodschapje moest doen.
Bij Kaya omdat het mij veiliger leek ivm kabeltjes en enge dingen. Als ik thuis was, ging ze nooit opgesloten in de bench. Soms stapte ze er weleens zelf in om even te liggen.
Bij Puchu de bench gebruikt omdat ik Kaya niet helemaal vertrouwde alleen met met pupje Puchu in het begin. Hij ging er dus ook alleen 's nachts in of wederom bij het boodschappen doen.

Kaya komt uit een werklijn, een superenthousiaste hond.
Puchu uiteraard niet :mrgreen: (wel enthousiast, haha, maar uiteraard niet uit een werklijn). Puchu was trouwens een heel stuk drukker en 'moeilijker' als pup dan Kaya.

Bij beide honden was het zeker niet noodzakelijk geweest en ging de bench ook rond de leeftijd van ca. 4 maanden weer weg.
Het was voor mijn geruststelling dat er niks kon gebeuren.
Geen verschil dus tussen werklijn of niet, hier.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

malinois schreef:
jip007 schreef:
estelle schreef: Nou als mijn hond zich niet lekker zou voelen of ziek raakt als ik er niet ben dan voelt die zich net zo klote hoor en ik ook of die nou los in de woonkamer ligt of in de bench.
en hoe voelt hij zich opgesloten in zijn bench als hij de heleboel onder gekotst of gecheten heeft , kan een keer gebeuren . In een grote ruimte kunnen ze gewoon op een schone plek gaan liggen.
poepen ze naar buiten... :19: vraag me niet hoe die daarbij komt... Ik heb gelukkig nog nooit honden gehad die in hun eigen uitwerpselen of kots hebben moeten liggen... en al mijn honden zijn opgegroeid met bench.
Natuurlijk kan dat gebeuren... maar als ik zie dat mijn teef (die dus los loopt als ze niet loops is) als ze moet overgeven in haar eigen mand gaat overgeven en er zelf naast gaat liggen, zie ik het verschil niet met wat er zou zijn als ze in een bench zou liggen
Ik snap de laatste zin niet helemaal? :denken:
Met een mand kunnen ze ernaast gaan liggen, in een bench niet. Of snap ik je zin niet? :mrgreen:

Hier hebben beide honden als pupje dus wel in de poep gelegen. Niet lang hoor, godzijdank.
Kaya had zware diarree in het begin, maar ze lag in de bench bij ons op de slaapkamer. Dus dat konden we meteen verschonen.
Puchu had een keer zware diarree na ontworming, maar die sliep toen beneden in de bench. Gelukkig ging hij janken en ik direct naar beneden: alles onder, beestje, bench, muren :N:

Ik was dan thuis, maar als je een pup er 8 uur overdag indoet als je naar je werk bent, dan wordt het nog weer een ander verhaal.
Afbeelding
A good dog never dies...

estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Golden Stanley schreef:
malinois schreef:
Dus voor het gemak van een mens moet het maar in een vierkante meter ruimte? Waarom dan een pup? Erg gevoelig die vraag, weet ik......
Nou het is ook echt vreselijk die bench. Ik heb hier echt getraumatiseerde honden zitten die met de staart tussen de poten wegschieten als ze zo'n ding zien staan.

Je kan het ook overdrijven hoor. Er zal wel meer niet leuk zijn.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Golden Stanley schreef:
malinois schreef:
hoezo overdreven :smile:
jaja ze zien er ook enorm mishandeld uit eigenlijk.... :idea:

Omdat ik met een hond die ik van pups af aan heb weet wat ik aan hem heb qua trainen... ik weet wat er met hem is gebeurd en waardoor hij dus iets kan vertonen... Daarnaast is het lastig sporten met een hond met geschiedenis... die moet je naar mijn mening zelf opbouwen.... Ik heb nu de hond van mn man overgenomen en dat is zelfs nog lastig, ondanks dat deze zn hele leven al bij ons woont.

Overigens had een volwassen hond hier ook in de kennel of bench gezeten... ik laat niet alle honden bij elkaar als ik er niet ben. :19:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Caro. schreef:
malinois schreef:
jip007 schreef:
estelle schreef: Nou als mijn hond zich niet lekker zou voelen of ziek raakt als ik er niet ben dan voelt die zich net zo klote hoor en ik ook of die nou los in de woonkamer ligt of in de bench.
en hoe voelt hij zich opgesloten in zijn bench als hij de heleboel onder gekotst of gecheten heeft , kan een keer gebeuren . In een grote ruimte kunnen ze gewoon op een schone plek gaan liggen.
poepen ze naar buiten... :19: vraag me niet hoe die daarbij komt... Ik heb gelukkig nog nooit honden gehad die in hun eigen uitwerpselen of kots hebben moeten liggen... en al mijn honden zijn opgegroeid met bench.
Natuurlijk kan dat gebeuren... maar als ik zie dat mijn teef (die dus los loopt als ze niet loops is) als ze moet overgeven in haar eigen mand gaat overgeven en er zelf naast gaat liggen, zie ik het verschil niet met wat er zou zijn als ze in een bench zou liggen
Ik snap de laatste zin niet helemaal? :denken:
Met een mand kunnen ze ernaast gaan liggen, in een bench niet. Of snap ik je zin niet? :mrgreen:

Hier hebben beide honden als pupje dus wel in de poep gelegen. Niet lang hoor, godzijdank.
Kaya had zware diarree in het begin, maar ze lag in de bench bij ons op de slaapkamer. Dus dat konden we meteen verschonen.
Puchu had een keer zware diarree na ontworming, maar die sliep toen beneden in de bench. Gelukkig ging hij janken en ik direct naar beneden: alles onder, beestje, bench, muren :N:

Ik was dan thuis, maar als je een pup er 8 uur overdag indoet als je naar je werk bent, dan wordt het nog weer een ander verhaal.
als ze moet overgeven, doet ze dat in haar eigen mand :19: en ze gaat er netjes naast liggen...Ze doet het dus niet ergens anders in huis, alleen in dr eigen mand. Ik zie dus geen verschil met als ze in de bench zou zitten (wat zij overigens niet hoeft als ze niet loops is) want daar heeft ze ook ruimte zat om er naast te gaan liggen.

Hier zijn ze nooit overdag 8 uur alleen overigens.
's nachts hoor ik ze direct, elk piepje ben ik wakker.. .maar wat ik dus al zei, heb nog geen hond gehad die in de poep heeft moeten liggen gelukkig. Daarnaast hebben ze ruimte te over om dat niet te hoeven... ze hebben ruimte te over in de grootste vari....zo groot zijn ze nu ook weer niet. :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

estelle schreef:
Golden Stanley schreef:
malinois schreef:
Nou het is ook echt vreselijk die bench. Ik heb hier echt getraumatiseerde honden zitten die met de staart tussen de poten wegschieten als ze zo'n ding zien staan.

oh daar is dat dus van :idea: ... hoezo overdreven :roll:
Afbeelding
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar

Ongelezen bericht door Pepie »

Joyce schreef:
Pepie schreef:Nu krijg ik heel het forum over mij heen...........maar Banjer gilde het uit in de Bench.........toen hij ging slopen legde ik hem vast aan de verwarmingsbuis,na een wandeling ........gewoon op zijn plaats lag hij te slapen,en zo is hij van het slopen afgegaan.........na 1 maand kon hij gewoon weer los...........Verder nooit geen problemen meer gehad :19:
Liet je hem ook alleen dan?
Ja ............anderhalf uur...... :N: Gewoon op zijn plaats maar wel vast. :wink:
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Mij valt op dat veel mensen zelf een bench gebruiken maar dan dus weer wegdoen na een tijdje en dan telt het niet meer. :19: Dus wel je pup erin doen en lekker boven gaan slapen en dan commentaar geven op mij omdat mijn pup er inzit naast mijn bed. :roll: Of wel proberen en dan stoppen omdat de pup het niet wil maar dan wel iets zeggen tegen mensen die het ook doen waarvan de pup of hond er helemaal geen problemen mee heeft.

Waarom een pup in een bench doen als dat nergens voor nodig is? :denken: Dat lijkt mij een beetje onzin. Doe het omdat je denkt dat dat goed is of doe het niet.
Afbeelding
Golden Stanley

malinois schreef:
estelle schreef:
Golden Stanley schreef:
malinois schreef: die heb ik niet...... :19: ik heb die ruimte niet!

Jullie vinden dat overdreven en volkomen normaal. Dat is een klein interpretatieverschil qua omgang in honden misschien.
Maar waarom een pup laat staan volwassen hond in een bench op dagen dat jullie er niet zijn? Waarom niet kiezen voor minder honden bijvoorbeeld? Of voor alternatieven die er naar mijn mening best zijn? Waarom neem je dan een hond? Gewoon een serieuze vraag.........
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Golden Stanley schreef:
Jullie vinden dat overdreven en volkomen normaal. Dat is een klein interpretatieverschil qua omgang in honden misschien.
Maar waarom een pup laat staan volwassen hond in een bench op dagen dat jullie er niet zijn? Waarom niet kiezen voor minder honden bijvoorbeeld? Of voor alternatieven die er naar mijn mening best zijn? Waarom neem je dan een hond? Gewoon een serieuze vraag.........
ik vind dat idd overdreven... waarom? nogmaals: omdat ik niet alle honden bij elkaar laat als ik er niet ben.
Ik neem de gok niet dat ze gaan knokken als ik er niet ben... :19:
Welke alternatieven zijn er dan?
Waarom ik een hond neem..waarom neem jij een hond?
naast de reden die vele zullen hebben (maatje etc.) is er ook nog de sport voor mij, en IPO doe je nu eenmaal met een hond niet met een voetbal ofzo :roll:
Waarom niet minder honden? Omdat de oudste dober van de ene op de andere dag niet meer kon trainen moest er dus een jonge hond komen die hem verving. Dat was de mechel die ik nu overgenomen heb van mn man. Dat werkte niet die combi met hem dus loop ik nu met hem. Dan heeft hij (mn man)dus nog steeds niets... dus de jonge dober gekocht. Xena was mijn eerste hond waar ik mee getraint heb.. die is nu 6,5 en heeft alles gehaald wat ze zo'n beetje kon halen...en op die leeftijd moet je weer denken aan een jonge hond dus heb ik weer een jonge hond om weer mee te trainen... (deze liep ik dus al mee voor ik de mechel van mn man heb overgenomen!) duidelijk?
Laatst gewijzigd door malinois op 05 apr 2008 23:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
estelle

Golden Stanley schreef:
malinois schreef:
estelle schreef:
Golden Stanley schreef: Dus voor het gemak van een mens moet het maar in een vierkante meter ruimte? Waarom dan een pup? Erg gevoelig die vraag, weet ik......

Uhhh er zit hier geen hond in de bench hoor.
Mijn honden kunnen prima met elkaar, ook als we er niet zijn. Alleen Kimba gaat in de bijkeuken omdat ik Hera en haar niet alleen samen wil laten.
Chika heeft hier in de bench gezeten maar die kwam totaal onverwachts, sochtends wist ik nog niet dat ik smiddags een doorgedraaide pup op zou halen die anders de dag erna een spuit in dr flikker zou krijgen.
En natuurlijk ik had haar ook niet op hoeven halen maar zoals gezegd had ze dan nu onder de zoden gelegen.

Waarom geen alternatieven? omdat ik niks mis vind aan een bench. Ze hebben er bij mij ook geen uren ingezeten.

Verder ben ik er geloof ik wel een beetje klaar mee. Jij vind ons vreselijke hondenbaasjes en we zouden eigenlijk geen honden moeten hebben omdat, in mijn geval, ik Hera toen ze klein was in de bench heb gedaan.
Nou wat jij wil hoor.
Golden Stanley

malinois schreef:
Golden Stanley schreef:
ik vind dat idd overdreven... waarom? nogmaals: omdat ik niet alle honden bij elkaar laat als ik er niet ben.
naast de reden die vele zullen hebben (maatje etc.) is er ook nog de sport voor mij, en IPO doe je nu eenmaal met een hond niet met een voetbal ofzo :roll:
Waarom niet minder honden? Omdat de oudste dober nog niet dood is, die kon van de ene op de andere dag niet meer trainen dus moet er een jonge hond komen die hem vervangt. Dat was de mechel die ik nu overgenomen heb van mn man. Dat werkte niet die combi met hem dus loop ik nu met hem. Dan heeft hij (mn man)dus nog steeds niets... dus de jonge dober gekocht. Xena was mijn eerste hond waar ik mee getraint heb.. die is nu 6,5 en heeft alles gehaald wat ze zo'n beetje kon halen...en op die leeftijd moet je weer denken aan een jonge hond dus heb ik weer een jonge hond om weer mee te trainen... duidelijk?
Duidelijk wel, begrijpen doe ik het niet......sorrie ik begrijp echt niet dat doorgewinterde getrainde honden nog steeds in een bench moeten vertoeven.....sporthond of niet. :denken: Dan zou ik nog liever voor mooie ruime kennels kiezen, ruimtes in huis afscheiden etc.

Waarom ik een hond neem? Voornl. om als maatje te dienen, lekker met ze te sporten en te behandelen als hond met veel duidelijkheid en vrijheid, waardoor ze lekker stabiel blijven. Pups neem ik niet om in een bench te stoppen, dan zoek ik daar alternatieven voor waarvan ik denk en is gebleken dat het dan stabieler opgroeit. Volwassen dieren in een bench, daar word ikzelf bij voorbaat al claustrofobisch van.
Zou me constant zorgen maken of dat wel goed gaat in dat hokkie en dan is het voor zo'n hondje te hopen dat het maar gezond blijft al die tijd.

Mijn mening zal ik niet bijstellen omdat de meesten van jullie wel een bench gebruiken. Dat maakt jullie nog geen dierenmishandelaars, dat leggen jullie zelf in mijn mond. Vandaar al dat ik eerder zei dat ik een afwijkende mening heb daarin en me eigenlijk nooit met topics als dit bemoei. Maar het wordt zeker de laatste jaren als een gewoonte beschouwt en ik vind dat een gebrek aan alternatief, voordat iemand uberhaupt aan een hond begint.
Maar bedankt voor je reactie. :ok:
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

MARC_S schreef:Mij valt op dat veel mensen zelf een bench gebruiken maar dan dus weer wegdoen na een tijdje en dan telt het niet meer. :19: Dus wel je pup erin doen en lekker boven gaan slapen en dan commentaar geven op mij omdat mijn pup er inzit naast mijn bed. :roll: Of wel proberen en dan stoppen omdat de pup het niet wil maar dan wel iets zeggen tegen mensen die het ook doen waarvan de pup of hond er helemaal geen problemen mee heeft.

Waarom een pup in een bench doen als dat nergens voor nodig is? :denken: Dat lijkt mij een beetje onzin. Doe het omdat je denkt dat dat goed is of doe het niet.

Ik weet niet of jouw commentaar op mijn reactie slaat (staat geen quote bij, maar ik had een aantal van die dingen geschreven), maar ik ben niet anti-bench, mits goed gebruikt natuurlijk. Ik kan me ook niet herinneren dat ik hier commentaar heb gegeven tegen het benchgebruik, heb het zelf dus ook gebruikt :19:

Overigens was Puch beneden in de bench omdat de twee honden natuurlijk wel aan elkaar moesten wennen, ook 's nachts.
Eerst veilig, Puch in de bench, en op de leeftijd van 4 maanden los.
En ja hoor..... eerst natuurlijk een week op een matras naast hem gelegen beneden.

Daarna boven, deuren allemaal open uiteraard, dus ik kon alles horen. Ook dus dat hij piepte toen hij één keer gepoept had.

Het was hier niet noodzakelijk, maar ik vond het veiliger destijds bij Kaya en vorig jaar ook bij Puchu. Het was hier maar kort nodig en zodra ik het veilig achte, is de bench opgeborgen.
Afbeelding
A good dog never dies...

malinois
Zeer actief
Contacteer:

Golden Stanley schreef:
malinois schreef:
Golden Stanley schreef:
Waarom niet minder honden? Omdat de oudste dober nog niet dood is, die kon van de ene op de andere dag niet meer trainen dus moet er een jonge hond komen die hem vervangt. Dat was de mechel die ik nu overgenomen heb van mn man. Dat werkte niet die combi met hem dus loop ik nu met hem. Dan heeft hij (mn man)dus nog steeds niets... dus de jonge dober gekocht. Xena was mijn eerste hond waar ik mee getraint heb.. die is nu 6,5 en heeft alles gehaald wat ze zo'n beetje kon halen...en op die leeftijd moet je weer denken aan een jonge hond dus heb ik weer een jonge hond om weer mee te trainen... duidelijk?
Duidelijk wel, begrijpen doe ik het niet......sorrie ik begrijp echt niet dat doorgewinterde getrainde honden nog steeds in een bench moeten vertoeven.....sporthond of niet. :denken: Dan zou ik nog liever voor mooie ruime kennels kiezen, ruimtes in huis afscheiden etc.

Waarom ik een hond neem? Voornl. om als maatje te dienen, lekker met ze te sporten en te behandelen als hond met veel duidelijkheid en vrijheid, waardoor ze lekker stabiel blijven. Pups neem ik niet om in een bench te stoppen, dan zoek ik daar alternatieven voor waarvan ik denk en is gebleken dat het dan stabieler opgroeit. Volwassen dieren in een bench, daar word ikzelf bij voorbaat al claustrofobisch van.
Zou me constant zorgen maken of dat wel goed gaat in dat hokkie en dan is het voor zo'n hondje te hope dat het maar gezond blijft al die tijd.

Mijn mening zal ik niet bijstellen omdat de meesten van jullie wel een bench gebruiken. Dat maakt jullie nog geen dierenmishandelaars, dat leggen jullie zelf in mijn mond. Vandaar al dat ik eerder zei dat ik een afwijkende mening heb daarin en me eigenlijk nooit met topics als dit bemoei. Maar het wordt zeker de laatste jaren als een gewoonte beschouwt en ik vind dat een gebrek aan alternatief, voordat iemand uberhaupt aan een hond begint.
Maar bedankt voor je reactie. :ok:
ik had mn quote even aangepast overigens omdat hij wat onduidelijk was naar mijn idee... :wink:
ik weet niet hoevaak ik het nog moet herhalen: ik heb geen ruimtes om af te scheiden, ik wil ook nog leven. Daarnaast heb ik niet zulke fijne buren om een hond in de kennel te doen. Ik heb er nu 1 buiten die niets opvreet, voor de rest vertrouw ik de lui niet en ik wil geen vergiftigde honden hebben. :roll: (En bij elkaar doe ik ze niet als ik er niet ben... alleen per 2 of 3 :19: )
Anders hadden er al veel meer van mij naar buiten gemogen temeer omdat ze dat heerlijk zouden vinden.... :19: Overigens kun je een dober niet in een buitenkennel doen hartje winter :wink:
Wil je nu zeggen dat ik ongezonde, instabiele honden heb? :19: Mijn honden zijn niet anders gewend dan kennel en bench, ook bij hun fokker... dus die weten wat het is en hoeven er niet claustrofobisch van te worden. :roll:
Ik zie werkelijk nog steeds het probleem niet maar goed... dat zal dan wel aan mij liggen... :19:
Afbeelding
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

malinois schreef:
Addy schreef:Er is hier zoveel gedoe geweest over dat men wel werkhonden heeft, heeft er volgens mij dus geen ene moer mee te maken.
ik heb donderdagavond kennis gemaakt met een mechel uit showlijnen... wat een 'dood' pupje :roll: dus ik denk dat dit er wel degelijk mee te maken heeft... zo'n pup zou ik niet willen :19:
Wat ik bedoel is gewoon dat als je een stuiterbal zou hebben en verder geen andere honden je die bench misschien helemaal niet nodig zou hebben om puppekind rust te geven :wink:
pammetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door pammetje »

bij mij zijn ze allemaal gestart in een bench
bob was er met 6 maanden helemaal uit met vier maanden overdag als we weg waren en met 6 maanden ook 's nachts
baukje duurde wat langer
was met 8 maanden overdag en met 10 maanden ook 's nachts
maar ze rent nu nog steeds de bench in als ik zeg bedje slapen
is haar veilige plekje ( ik laat hem dus ook altijd staan ook al staat ie dan open?
bente zal de bench niet uitkomen 's nachts en als we er niet zijn
ik zie hoe het hier afentoe gaat met spelen
en dat kan ooit te ver gaan
en ikwil niet thuis komen dat er dadelijk een vecht partij is geweest
ben ik dan slecht voor mijn honden?
ik vind van niet
ik zorg dat ze nooit langer dan 4 uur overdag in de bench zitten
is het zo dat ik langer weg moet dan komt mijn vriendin om ze lekker uit te laten en er mee te ravotten
ze krijgen hier zoveel beweging dat ze de halve avond met drieen in 1 bench liggen te slapen
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
Pak-de-bal

pammetje schreef:en ikwil niet thuis komen dat er dadelijk een vecht partij is geweest
dit is zoals al eerder is vermeld, een hele goede reden om een bench te gebruiken.
maar je zou de honden ook apart in kamers kunnen doen.

Blijf je nu de rest van je leven dit houden? Deze angst als je weg bent?

Dan móet je dus al die tijd een bench gaan gebruiken.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Addy schreef:
malinois schreef:
Addy schreef:Er is hier zoveel gedoe geweest over dat men wel werkhonden heeft, heeft er volgens mij dus geen ene moer mee te maken.
ik heb donderdagavond kennis gemaakt met een mechel uit showlijnen... wat een 'dood' pupje :roll: dus ik denk dat dit er wel degelijk mee te maken heeft... zo'n pup zou ik niet willen :19:
Wat ik bedoel is gewoon dat als je een stuiterbal zou hebben en verder geen andere honden je die bench misschien helemaal niet nodig zou hebben om puppekind rust te geven :wink:
wel als hij ermee door zou gaan tot hij erbij neer zou vallen als nu... dan had ik het ook gedaan :wink: verder zou je hem idd. sneller rust kunnen geven.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Pak-de-bal schreef: maar je zou de honden ook apart in kamers kunnen doen.
is ook al eerder genoemd: moet je die ruimte wel hebben.
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik vind het nogal kort door de bocht om te stellen dat mensen die meerdere honden hebben en een bench gebruiken dan maar niet zoveel honden zouden moeten hebben. Hetzelfde geldt voor de bewering dat iedere hond die in een bench moet vertoeven per definitie zielig en ongelukkig zou zijn.
Het is jammer dat de discussie maar door en door blijft lopen, terwijl een pagina of 10 geleden al een best goede conclusie werd gegeven door verschillende forummers, en dat was dat een bench indien deze niet gebruikt wordt om je hond in te parkeren om je niet in je eigen vrijheid te beperken in sommige gevallen best een goede optie kan zijn.
Dat sommige mensen er niet over piekeren om een bench te willen gebruiken is prima, maar dat is ieders goed recht en het feit dat de een het niet wil gebruiken en liever een andere oplossing bedenkt wil niet zeggen dat de rest maar verwerpelijk zou moeten zijn.
Ik zie mijzelf mijn huis niet volzetten met allerlei kennelpanelen in de woonkamer, een ander wel. Ieders goed recht en voor mij geen reden om iemand met een ander idee of inzicht daarom te veroordelen.
Als iemand een pup koopt en deze na 1 week vrij te hebben gehad gelijk voor een x aantal uur per dag in de bench parkeert zijn we het er allemaal wel over eens dat dat gewoon niet kan. Maar het benchgebruik van de meeste forummers ligt over het algemeen heel wat genuanceerder, en dan vind ik dat de kijk erop ook heel wat genuanceerder zou mogen zijn.

Als ik meerdere honden zou hebben die ik niet (gedurende de korte tijd dat ik weg zou zijn) bij elkaar zou durven laten om wat voor reden dan ook, zou ik er zelf voor kiezen om de honden wel in dezelfde ruimte (woonkamer bijvoorbeeld) te zetten en dan 1 hond in de bench in diezelfde ruimte. Dat zou ik verkiezen boven die ene hond in een afgesloten kamer te zetten achter een dichte deur, zonder dat die hond zijn huisgenootjes zou kunnen zien en horen.
Maar dat is mijn idee, een ander kan dat heel anders zien en dat is voor mij dan ook geen probleem. :wink:
Pak-de-bal

malinois schreef:
Pak-de-bal schreef: maar je zou de honden ook apart in kamers kunnen doen.
is ook al eerder genoemd: moet je die ruimte wel hebben.
als je meerdere honden kunt houden zit je niet in een camper , toch? :denken:
Pak-de-bal

LongFields schreef:Als ik meerdere honden zou hebben die ik niet (gedurende de korte tijd dat ik weg zou zijn) bij elkaar zou durven laten om wat voor reden dan ook, zou ik er zelf voor kiezen om de honden wel in dezelfde ruimte (woonkamer bijvoorbeeld) te zetten en dan 1 hond in de bench in diezelfde ruimte.
dit vind ik een raar idee, je weet niet hoeveel er geblaft en uitgedaagd wordt tegen de tralies aan.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Pak-de-bal schreef:
LongFields schreef:Als ik meerdere honden zou hebben die ik niet (gedurende de korte tijd dat ik weg zou zijn) bij elkaar zou durven laten om wat voor reden dan ook, zou ik er zelf voor kiezen om de honden wel in dezelfde ruimte (woonkamer bijvoorbeeld) te zetten en dan 1 hond in de bench in diezelfde ruimte.
dit vind ik een raar idee, je weet niet hoeveel er geblaft en uitgedaagd wordt tegen de tralies aan.
Waar haal jij je wijsheid vandaan wat dit aangaat? Jij hebt alleen maar Bauke en verder niet... :denken:
Ik ken verschillende mensen die meerdere honden hebben (bijvoorbeeld bevriende fokkers die 4 honden hebben) waarbij er af en toe 1 of 2 in de bench gaan. Niks blaffen en uitdagen tegen de tralies aan hoor. :19:
estelle

Suzanne ik ga helemaal met je post mee.

Ik word er alleen erg kriebelig en boos van als er geroepen wordt dat zij hun honden niet in benches doen omdat ze een vrolijke, stabiele, zelfzekere hond en weet ik veel wat niet meer willen krijgen.
Daar wordt dus indirect mee gezegd dat onze honden zielige hoopjes zouden zijn, verre van stabiel. Nou kom aub even langs om te kijken.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”