Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Labrador doodgebeten in Katwijk ZH

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

meetjewrc
Zeer actief
Mijn ras(sen): Am staff
Pitbull
Fila brasileiro
Aantal honden: 0
Contacteer:

Re: Labrador doodgebeten in Katwijk ZH

Ongelezen bericht door meetjewrc »

Blijkbaar mag dit dus niet als je pitbull liefhebber bent. want die honden zijn geen honden maar enkel en alleen killers.
Een band hebben met zo een type hond is taboe en ondenkbaar, want een Labrador kwispelt net zo hard...

En ben ik een tokkie omdat ik pitbulls het leukste vind EN ENORME taalfouten maak... :roll:

Ik vind het gezegend gelukkig bepaal ik nog altijd zelf welke honden ik te vreten geef :ok: fijne avond iedereen, slaap lekker :D
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

meetjewrc schreef:Blijkbaar mag dit dus niet als je pitbull liefhebber bent. want die honden zijn geen honden maar enkel en alleen killers.
Een band hebben met zo een type hond is taboe en ondenkbaar, want een Labrador kwispelt net zo hard...

En ben ik een tokkie omdat ik pitbulls het leukste vind EN ENORME taalfouten maak... :roll:

Ik vind het gezegend gelukkig bepaal ik nog altijd zelf welke honden ik te vreten geef :ok: fijne avond iedereen, slaap lekker :D
joh, maak je niet zo druk, het zijn juist de mensen die zelf ernstige voor- of juist afkeuren hebben in hondenrassen die je nu gaan vertellen dat je geen hondenliefhebber bent als je ze niet allemaal rücksichtslos aan je hart drukt.
splinters en balken en ogen enzo :LOL:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
meetjewrc
Zeer actief
Mijn ras(sen): Am staff
Pitbull
Fila brasileiro
Contacteer:

Ongelezen bericht door meetjewrc »

renee-uk schreef:
meetjewrc schreef:Blijkbaar mag dit dus niet als je pitbull liefhebber bent. want die honden zijn geen honden maar enkel en alleen killers.

joh, maak je niet zo druk, het zijn juist de mensen die zelf ernstige voor- of juist afkeuren hebben in hondenrassen die je nu gaan vertellen dat je geen hondenliefhebber bent als je ze niet allemaal rücksichtslos aan je hart drukt.
Ik maak me niet druk hoor, ik ga me mandje in en neem me lieve hondje mee :J:
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

meetjewrc schreef:
renee-uk schreef:

goesso en ja ik ook.
truste!
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Lunatic »

Ik zou me ook zeker niet laten vertellen welke honden ik wel en niet leuk/lief/geweldig mag vinden, dat maak ik zelf wel uit :pffff:
Ik vind pitjes/staffies ook mooie honden! Maar is het voor jullie als liefhebber en verantwoorde baas dan niet vreselijk irritant dat de halve tokkenwereld juist op die rassen vallen en alles verpesten? En dat zelfs de rasvereniging ontkent dat er agressie in zit?
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
63673J

Ongelezen bericht door 63673J »

Hanneke2 schreef:(...)
En als je nou netjes 'mijn' schreef in plaats van 'me', dan kon je het vooroordeel van andere mensen wellicht wat positief beïnvloeden. :E:
Hallo zeg! Ik zag gisteren op tv in Ik Vertrek een reuze keurige mevrouw die de hele tijd "m'n eigen" zei. Ik snap precies wat ze bedoelt hoor en zie haar echt niet aan voor tokkie o.i.d. alleen vanwege dat. Iedereen begrijpt toch wat meetjewrc bedoelt? Daar gaat het namelijk uiteindelijk om met taal. Ik kom regelmatig schrijfsels tegen vol met moeilijke, correct gespelde woorden, waar niettemin geen touw aan vast te knopen is - omdat de schrijver niet in staat of bereid is om zijn gedachten begrijpelijk te formuleren. Dát vind ik nou erg.

Edit: alinea toegevoegd.
Laatst gewijzigd door 63673J op 21 dec 2014 09:42, 2 keer totaal gewijzigd.
63673J

Ongelezen bericht door 63673J »

Heavy schreef:
jvanringen schreef:
Hanneke2 schreef:(...)
En als je nou netjes 'mijn' schreef in plaats van 'me', dan kon je het vooroordeel van andere mensen wellicht wat positief beïnvloeden. :E:
Hallo zeg! Ik zag gisteren op tv in Ik Vertrek een reuze keurige mevrouw die de hele tijd "m'n eigen" zei. Ik snap precies wat ze bedoelt hoor en zie haar echt niet aan voor tokkie o.i.d. alleen vanwege dat. Je begrijpt toch wat er bedoeld wordt? Daar gaat het namelijk uiteindelijk om met taal.
Haha dat is me niet eens opgevallen bij die mevrouw maarja ik ben ook een Brabantse :wink:
Zij kwamen ook uit Brabant aan de zachte g te horen. Heb nog een alinea aan toegevoegd aan mijn reactie:
Ik kom regelmatig schrijfsels tegen vol met moeilijke, correct gespelde woorden waar niettemin geen touw aan vast te knopen is - omdat de schrijver niet in staat of bereid is om zijn gedachten begrijpelijk te formuleren. Dát vind ik nou erg.
Laatst gewijzigd door 63673J op 21 dec 2014 09:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Heavy schreef:
Niet aanvallend bedoeld hoor :wink: maar bedoel je met intense band de band die je hebt doordat je zo veel op haar moet letten tijdens het wandelen bijvoorbeeld?
Dat het geen gooi maar los hond is die overal gaat snuffelen en jou niet ziet hangen tijdens een wandeling?
Dat je haar tegen zichzelf moet beschermen ?

Dat ze alleen bij jou is en je niemand in haar buurt laat komen?
Want dan begrijp en herken ik die band best wel :lief:
Geen idee eigenlijk of dat er iets mee te maken kan hebben.
Ik denk het eigenlijk niet, want ik voel het ook bij de Staffies en Pitjes van andere mensen, ik kijk die honden aan en ben op slag verliefd.
Als ik bij iemand anders met zo'n hond aan het kroelen ben, heb ik datzelfde gevoel.
Ik denk dat het gewoon komt omdat die honden van zichzelf heel intens zijn, ze intens op alle gebieden en dus ook in hun liefde naar de mens. Misschien dat ik dat gewoon heel sterk ervaar?
:zweep:
Mojuan
Zeer actief

Lunatic schreef:Ik zou me ook zeker niet laten vertellen welke honden ik wel en niet leuk/lief/geweldig mag vinden, dat maak ik zelf wel uit :pffff:
Ik vind pitjes/staffies ook mooie honden! Maar is het voor jullie als liefhebber en verantwoorde baas dan niet vreselijk irritant dat de halve tokkenwereld juist op die rassen vallen en alles verpesten? En dat zelfs de rasvereniging ontkent dat er agressie in zit?
Dat is niet irritant, dat is afschuwelijk, het doet zeer....
Ik kan er werkelijk intens verdrietig van worden dat er zo onzorgvuldig met 'mijn' ras om wordt gegaan.
Zoveel mensen die ze maar blijven fokken en kopen en weer wegdoen... zoveel ontkenning overal over hoe de honden werkelijk van karakter zijn..
Door het te ontkennen kan je toch nooit echt van het ras houden? Want juist als je ergens zielsveel van houdt, dan ben je open en eerlijk over alle aspecten, zodat het dier ten volste kan zijn wie het is.

Ja het doet me enorm veel verdriet, en dat zal altijd zo blijven.
En ik ben als de dood dat er ooit (en dat duurt niet eens zo lang ben ik bang) een verbod gaat komen op alles dat eruitziet als een Staf/Pit, inclusief de stamboomhonden, want daar gebeuren net zo goed ongelukken mee door de ontkenning.
Kijk maar naar mij met mijn eerste hond Romeo, ik heb werkelijk zo enorm veel mensen om adviezen gevraagd toen, allemaal mensen die zelf ook honden van dit ras hadden (of hebben gehad).

Maar het is een gevecht dat ik nooit zal winnen, want als ik op mijn eigen facebookpagina al word afgemaakt door iemand uit het bestuur van de ASTCH vanwege mijn uitspraken over het ras... dan is het einde zoek :roll:
Mojuan
Zeer actief

Heavy schreef:Ik begrijp best wel dat je op een uiterlijk valt bij een hond maar ik begrijp niet dat je op een " moeilijk" karakter valt . Dat kan niet alleen maar zijn om de intense band . Ik heb ook met een Herder reu gelopen en gewoond die niet te vertrouwen was met mens en dier en juist omdat je dan 24 uur met die hond bezig bent en oplettend moet zijn en rekening met van alles moet houden heb je een heel intense band ja.
Dat is het niet, Julia was echt ontzettend makkelijk met andere honden voor een Staf, supersociaal als ik eerlijk ben.
Ze heeft nooit uit zichzelf honden aan willen vallen, ik was altijd heel trots op haar. Ze was een hond waarmee ik ontzettend ontspannen kon wandelen, die ook gewoon andere hondjes in huis kon accepteren, die zich af liet snauwen.
We noemden haar gekscherend 'nepstafford'.
Zij heeft ooit 1x een hond gegrepen (was alleen maar vacht) toen ze zélf werd gebeten in haar gezicht, ze had een wond en dat heeft zeer gedaan en toen pakte ze de andere hond terug.
Maar absoluut niet voor de kill, zo was ze gewoon niet.
Toch had ik met haar die zelfde band, heel intens, heel diepgaand. Dus daar ligt het ook niet aan... en het zal me eerlijk gezegd een worst wezen waaróm het zo is.. ik voel dát het zo is.
Wij wilden geen hond meer van dit type, maar zowel ik als mijn man kunnen niet zonder, en zelfs mijn nichtje van 9 jaar is helemaal idolaat van de Staf en Pit. Zij voelt die speciale band ook.
Ze had het met Romeo, met Julia en nu ook met Tselfde. Als je haar vraagt van welke honden ze het meeste houdt, dan noemt ze altijd de namen van deze honden... :19:
Mojuan
Zeer actief

Heavy schreef:
Mojuan schreef:
Dat is het niet, Julia was echt ontzettend makkelijk met andere honden voor een Staf, supersociaal als ik eerlijk ben.
Ze heeft nooit uit zichzelf honden aan willen vallen, ik was altijd heel trots op haar. Ze was een hond waarmee ik ontzettend ontspannen kon wandelen, die ook gewoon andere hondjes in huis kon accepteren, die zich af liet snauwen.
We noemden haar gekscherend 'nepstafford'.
Zij heeft ooit 1x een hond gegrepen (was alleen maar vacht) toen ze zélf werd gebeten in haar gezicht, ze had een wond en dat heeft zeer gedaan en toen pakte ze de andere hond terug.
Maar absoluut niet voor de kill, zo was ze gewoon niet.
Toch had ik met haar die zelfde band, heel intens, heel diepgaand. Dus daar ligt het ook niet aan... en het zal me eerlijk gezegd een worst wezen waaróm het zo is.. ik voel dát het zo is.
Wij wilden geen hond meer van dit type, maar zowel ik als mijn man kunnen niet zonder, en zelfs mijn nichtje van 9 jaar is helemaal idolaat van de Staf en Pit. Zij voelt die speciale band ook.
Ze had het met Romeo, met Julia en nu ook met Tselfde. Als je haar vraagt van welke honden ze het meeste houdt, dan noemt ze altijd de namen van deze honden... :19:
Een meisje van 9 weet natuurlijk niks van vechthonden en agressie. Maar ik snap je gevoel wel ik heb dat met Herders . Als ik een Duitse Herder zie dan krijg ik ook een warm gevoel ik vind ze mooi de oren en de kop enz. Ik heb dat wel bij meer rassen maar zeker niet bij alle rassen . Een Herder is ook niet de makkelijkste hond maar als je zo verliefd bent op een ras dan neem je dat risico erbij.

Net zoals er ook mensen zijn die voor een heel ongezond ras kiezen en weten dat ze niet oud worden maar gewoon geen ander ras willen.
Nou... dat meisje van 9 weet erg veel hoor, zij weet veel meer dan je zou denken.
Ze weet dondersgoed dat Staffies en Pitjes vechthonden zijn, en dat ze niet met elke hond zomaar samen kunnen.
Al toen ze nog heel klein was, dan mocht ze Romeo wel eens vasthouden, maar zodra we ergens een andere hond zagen moest ze de riem aan mij geven, en ze wist heel goed waarom dat was 'want Romeo beet andere hondjes'.
Ze is erg wijs voor haar leeftijd, en vindt het ook erg interessant om alles te weten.
Rassen en hun eigenschappen, daar weet ze al best aardig wat vanaf.

Ze vindt het jammer dat mensen ze zo gefokt hebben dat ze willen vechten met andere honden, 'want ze zijn zo lief' zegt ze dan.
Tiny
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tiny »

Ik had gelijk een klik met Akira, ik moest haar hebben. Ik heb wel in mijn achterhoofd gehouden dat als ze absoluut niet met katten kon ik haar weer moest herplaatsen, Silpoes moet hier gewoon veilig oud kunnen worden. Ze heeft wat andere dingen wat haar wat moeilijk maken, gewoon een kwestie van meer en beter opletten maar geen haar op mijn hoofd die denk aan herplaatsen. Beau was totaal geen makkelijke hond, grootheidswaanzin en een klein hondje gaan niet samen. Ik pas dan mijn leven aan, voor de veiligheid van mijn hond. En ik begrijp dat niet iedereen dat wilt maar veroordeel een ander niet die dat wel doet. Juist deze mensen maken dat je geen problemen in bos of op het strand krijgt.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

meetjewrc schreef:
renee-uk schreef:

:mrgreen: Als je dat wel doet, moet je voor de grap eens in het smoelenboek kijken. Je lacht je een breuk zodra je weet welk hoofd er achter zit.
Heavy schreef:Ik begrijp best wel dat je op een uiterlijk valt bij een hond maar ik begrijp niet dat je op een " moeilijk" karakter valt .
:U: Moeilijk is subjectief. Ik zou kneitergek worden van een border collie of altijd braaf boomertje.

Lunatic schreef:Ik zou me ook zeker niet laten vertellen welke honden ik wel en niet leuk/lief/geweldig mag vinden, dat maak ik zelf wel uit :pffff:
Ik probeer m'n steentje bij te dragen met goede informatie. Mijn hond slaapt er geen seconde minder om.
Mojuan
Zeer actief

Heavy schreef:Als je een hond gewend bent waarbij je altijd moet oppassen en oplettend moet zijn wen je daar natuurlijk ook aan . Het wordt gewoon omdat je het gewend bent en je zal het dan misschien als niet moeilijk ervaren .

Totdat je een hele gemakkelijke hond krijgt waar je amper naar om hoeft te kijken dan pas merk je het verschil en merk je hoe erg je op eieren hebt gelopen.
De eerste hond was de moeilijkste, daarna heb ik eigenlijk best vier hele makkelijke honden gekregen.
Waarschijnlijk heb ik nu weer een pittig ding, so be it :W:
Tiny
Zeer actief

Nanna schreef:Het kan me geen hol verschelen dat iemand wezenloos is van een hond die niet liever doet dan andere honden verscheuren. Zolang dat maar bij een verantwoordelijke eigenaar is die er alles aan doet om ongelukken te voorkomen.
En daar ligt nou precies de openliggende zenuw.
In het geval van de bijterds is dat in negen van de tien gevallen niet zo. Teveel idioten of dombo's die dergelijke honden kopen. En DAAROM mag er van mij paal en perk aan gesteld worden.
Omdat ik (en velen met mij) er helemaal geen trek in hebben om aan de goden overgeleverd te zijn zodra we ons op straat begeven.
En dat is dus de reden dat ik op eieren loop, niet om mijn eigen hond maar om de nitwits die met een hond lopen waarvan ze geen idee hebben, of wel maar dat is stoerrr, wat ze aangeschaft hebben. Als ze ze aan de lijn houden kan ik ze nog wel ontwijken maar alles wat maar los mag daar heb ik problemen mee.
In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart

&
Akira 16-08-2021
Mojuan
Zeer actief

Tiny schreef: En dat is dus de reden dat ik op eieren loop, niet om mijn eigen hond maar om de nitwits die met een hond lopen waarvan ze geen idee hebben, of wel maar dat is stoerrr, wat ze aangeschaft hebben. Als ze ze aan de lijn houden kan ik ze nog wel ontwijken maar alles wat maar los mag daar heb ik problemen mee.
Daarom ben ik heel blij dat hier in de buurt eigenlijk iedereen dat besef heeft die met zo'n hond loopt, zelfs de nitwits.
Ze lopen zo goed als allemaal altijd netjes aan de lijn.
Ik ben nml ook schijtbang voor loslopende Pit-achtigen die op mijn honden af komen.
dagmar88
Zeer actief

Heavy schreef:Als je een hond gewend bent waarbij je altijd moet oppassen en oplettend moet zijn wen je daar natuurlijk ook aan . Het wordt gewoon omdat je het gewend bent en je zal het dan misschien als niet moeilijk ervaren .

Totdat je een hele gemakkelijke hond krijgt waar je amper naar om hoeft te kijken dan pas merk je het verschil en merk je hoe erg je op eieren hebt gelopen.
Het is heel raar om dat voor een ander invullen. Het karakter van Charlie is mij op het lijf geschreven en wat bij je past ervaar je niet als moeilijk.
Ze was mijn eerste pup en het heeft wel tijd nodig gehad om uit te vinden wat werkt, vooral door druk van buitenaf.
Die hond die jan met de pet als heel makkelijk zou ervaren heb ik ook. Voor erbij, want ondanks dat ik hartstikke gek ben met mijn andere honden, heeft Charlie gevoelsmatig een streep voor.
dagmar88
Zeer actief

Nanna schreef:Het kan me geen hol verschelen dat iemand wezenloos is van een hond die niet liever doet dan andere honden verscheuren.

Dat is natuurlijk poep.
Tiny
Zeer actief

Mojuan schreef:
Tiny schreef: En dat is dus de reden dat ik op eieren loop, niet om mijn eigen hond maar om de nitwits die met een hond lopen waarvan ze geen idee hebben, of wel maar dat is stoerrr, wat ze aangeschaft hebben. Als ze ze aan de lijn houden kan ik ze nog wel ontwijken maar alles wat maar los mag daar heb ik problemen mee.
Daarom ben ik heel blij dat hier in de buurt eigenlijk iedereen dat besef heeft die met zo'n hond loopt, zelfs de nitwits.
Ze lopen zo goed als allemaal altijd netjes aan de lijn.
Ik ben nml ook schijtbang voor loslopende Pit-achtigen die op mijn honden af komen.
Dat vind ik ook zo eng, en Kier reageert op mijn reactie dus die staat al helemaal paraat :ugh:
In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart

&
Akira 16-08-2021
Mojuan
Zeer actief

Heavy schreef:
Met een moeilijke hond loop je altijd op eieren. Ook al heb je hem zelf goed onder controle je wil niet dat er een jolige labrador op afkomt stormen.
Mwa, dat is ook weer niet waar.
Het ligt er helemaal aan waar je wandelt etc.

Ik heb de laatste jaren heel ontspannen gewandeld met Romeo.
Tiny
Zeer actief

Heavy schreef:
Tiny schreef:
Nanna schreef:Het kan me geen hol verschelen dat iemand wezenloos is van een hond die niet liever doet dan andere honden verscheuren. Zolang dat maar bij een verantwoordelijke eigenaar is die er alles aan doet om ongelukken te voorkomen.
En daar ligt nou precies de openliggende zenuw.
In het geval van de bijterds is dat in negen van de tien gevallen niet zo. Teveel idioten of dombo's die dergelijke honden kopen. En DAAROM mag er van mij paal en perk aan gesteld worden.
Omdat ik (en velen met mij) er helemaal geen trek in hebben om aan de goden overgeleverd te zijn zodra we ons op straat begeven.
En dat is dus de reden dat ik op eieren loop, niet om mijn eigen hond maar om de nitwits die met een hond lopen waarvan ze geen idee hebben, of wel maar dat is stoerrr, wat ze aangeschaft hebben. Als ze ze aan de lijn houden kan ik ze nog wel ontwijken maar alles wat maar los mag daar heb ik problemen mee.
Met een moeilijke hond loop je altijd op eieren. Ook al heb je hem zelf goed onder controle je wil niet dat er een jolige labrador op afkomt stormen.
Maar met zo'n moeilijke hond ga ik ook niet naar losloopgebieden, er zijn genoeg plekken waar die dan rustig kunnen lopen zonder dat er andere honden komen buurten. Akira kan ik zo losgooien in een groep met honden, ze ontwijkt honden die haar niet moeten en speelt vrolijk mee met de jolige honden. Ik kan alleen nergens met haar gaan zitten als er eten in het spel is, dan wordt het een helleveeg dus ontwijk ik zulke dingen.
In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart

&
Akira 16-08-2021
Mojuan
Zeer actief

En als ik met Tselfde wel ergens ga lopen waar loslopende honden kunnen zijn, en ze ís dan inmiddels echt niet betrouwbaar meer bijvoorbeeld, dan krijgt ze gewoon een muilkorf om hoor.
Geen zin om moeilijk te gaan doen, of op eieren te lopen.
Lunatic
Erelid
Roemeense mix

Mojuan schreef:
Dat is niet irritant, dat is afschuwelijk, het doet zeer....
Ik kan er werkelijk intens verdrietig van worden dat er zo onzorgvuldig met 'mijn' ras om wordt gegaan.
Zoveel mensen die ze maar blijven fokken en kopen en weer wegdoen... zoveel ontkenning overal over hoe de honden werkelijk van karakter zijn..
Door het te ontkennen kan je toch nooit echt van het ras houden? Want juist als je ergens zielsveel van houdt, dan ben je open en eerlijk over alle aspecten, zodat het dier ten volste kan zijn wie het is.

Ja het doet me enorm veel verdriet, en dat zal altijd zo blijven.
En ik ben als de dood dat er ooit (en dat duurt niet eens zo lang ben ik bang) een verbod gaat komen op alles dat eruitziet als een Staf/Pit, inclusief de stamboomhonden, want daar gebeuren net zo goed ongelukken mee door de ontkenning.
Kijk maar naar mij met mijn eerste hond Romeo, ik heb werkelijk zo enorm veel mensen om adviezen gevraagd toen, allemaal mensen die zelf ook honden van dit ras hadden (of hebben gehad).

Maar het is een gevecht dat ik nooit zal winnen, want als ik op mijn eigen facebookpagina al word afgemaakt door iemand uit het bestuur van de ASTCH vanwege mijn uitspraken over het ras... dan is het einde zoek :roll:
Ik kan me dat heel goed voorstellen hoor dat het pijn doet en je er verdrietig van wordt.
Ik heb dat ook af en toe met de labrador, dat is van compleet andere orde natuurlijk, maar als je leest/hoort dat 80% van de hondeneigenaren een hekel hebben aan labjes omdat ze zo lomp zijn, overal opaf en zelfs doorheen denderen en dat als standaard zien, doet dat ook pijn. Niet omdat het niet waar is, juist omdat het wel waar is en omdat o.a. fokkers daar aan meewerken :(

Sommige fokkers geven ook gewoon toe dat ze daar op fokken, of iig dat ze fokken op uiterlijk, gezondheid en dan als allerlaatste karakter en will to please, want dat is wat mensen willen, die willen een makkelijke hond die lief is voor alles en iedereen en die je makkelijk voor de haard kan parkeren : :ugh: Een labrador hoort een werklustige hond met veel willl to please te zijn, die juist daarom "makkelijk" te trainen zijn en alles met en voor de baas willen doen.

Je hoort het regelmatig dat een labje door een herder'gepakt' is, laat ik voorop stellen dat ik de herders groot gelijk geef, dus niks ten nadelen van hun! De standaard lab heeft geen rem, snapt de hondentaal niet en denderd idd overal op af, tja als je dat bij bijv. een herder doet, die een redelijke persoonlijke zone heeft dan word je daar terecht voor gestraft! Dat zeg ik dan ook rustig en dan staan ze me aan te kijken alsof ik niet spoor, kijken dan eens wat ik aan de lijn heb en denken dan minstens dat ik ergens uit ontsnapt ben ofzo :LOL:

Maar nogmaals, dat is van compleet andere orde, mijn ras loopt geen gevaar om verboden te worden, ik vind het alleen doodzonde dat het ras kapot gemaakt word!

@Dagmar, meer kan je niet doen toch? En gelukkig slaapt Charlie er niks minder om :mrgreen:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Mojuan schreef:
Heavy schreef:
Niet aanvallend bedoeld hoor :wink: maar bedoel je met intense band de band die je hebt doordat je zo veel op haar moet letten tijdens het wandelen bijvoorbeeld?
Dat het geen gooi maar los hond is die overal gaat snuffelen en jou niet ziet hangen tijdens een wandeling?
Dat je haar tegen zichzelf moet beschermen ?

Dat ze alleen bij jou is en je niemand in haar buurt laat komen?
Want dan begrijp en herken ik die band best wel :lief:
Geen idee eigenlijk of dat er iets mee te maken kan hebben.
Ik denk het eigenlijk niet, want ik voel het ook bij de Staffies en Pitjes van andere mensen, ik kijk die honden aan en ben op slag verliefd.
Als ik bij iemand anders met zo'n hond aan het kroelen ben, heb ik datzelfde gevoel.
Ik denk dat het gewoon komt omdat die honden van zichzelf heel intens zijn, ze intens op alle gebieden en dus ook in hun liefde naar de mens. Misschien dat ik dat gewoon heel sterk ervaar?
Ik denk dat ik het wel snap. En ook al snapte ik het niet, dan ga ik niet oordelen over de gevoelens van een ander.
Ik heb datzelfde met collies (en collie-achtigen). Heel fijngevoelige, zachte honden die echt een soort symbiose aangaan met de baas. Dat hebben natuurlijk meer honden, en ook heus niet álle collies hebben dat, maar het is voor mij persoonlijk wel de ultieme band die ik met een hond kan hebben en die ik ook zoek.
Dat neemt niet weg dat ik heel veel andere honden ook superleuk, lief en mooi vind, maar daar heb ik dan toch een ander soort band mee.
Mojuan
Zeer actief

Nanna schreef:
dagmar88 schreef:
Nanna schreef:Het kan me geen hol verschelen dat iemand wezenloos is van een hond die niet liever doet dan andere honden verscheuren.
Dat is natuurlijk poep.
Ga dat maar vertellen aan de mevrouw die geen andere misdaad heeft begaan dan over straat te wandelen met haar twee jaar oude dochtertje en haar aangelijnde Labrador.

Dat hij 'niets liever doet' is ook gewoon ruk natuurlijk.
Die honden hebben ook gewoon plezier in hele hondse dingen. Het is niet het enige dat ze leuk vinden. Dat is nml wat jij beweert.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

blondie schreef:Ik had net een verhaal getikt maar weggehaald. Maar ik vind het ook wat kort door de bocht.
Ik vroeg mijn buurvrouw die nu setters heeft in duin naar waar haar hart dan eigenlijk lag, en dat waren toch de boxers. Maar met dit stel hoeft ze niet zo op te letten want het zijn geen knokkers of honden die op hun strepen staan bij vreemde hond ontmoetingen. In duin was het trouwens wel gewoon los en laten gaan, en daar kan ik zelf slecht tegen. Ik vind het dus fijn dat een hond ook al heeft hij de vrijheid uit zichzelf even contact komt maken, als ik fluit dat er zeer rap gereageerd wordt. Dat had ik met mijn andere herders, en nu met Aki ook, Jol ook trouwens, die luistert ook zeer goed maar laat ook merken dat ze het fijn vind om met de baasjes op stap te zijn. En ik ben gek op de Ierse setter van de buren en andersom, maar voor mijzelf zou ik denk ik niet met dat type overweg kunnen. Ik had al moeite met het stugge stabijkarakter van Jol, en ik ben blij dat ze toch een behoorlijke vleug herder erin heeft zitten eerlijk gezegd.
Maar voor mij geld wel dat je een klik moet hebben met bepaalde honden. Ik had vroeger een maatje in een kruising lab/staf. Prachtbeest, maar wel nadat hij wat beter ging luisteren naar me. Als ik terug kijk, altijd is de klik er meer geweest met herders (mechels, duits en terveurnse, boefjes)
Hier zal denk ik altijd wel een duitse herder lopen. En gelukkig denkt mijn vriend er ook zo over. Al denk ik dat bij hem meer de aussie of een border collie een betere match is.
Daar kan ik ook niet goed tegen.
Vooral als er geen pogingen worden ondernomen om dat tegen te gaan.

Ze kunnen lekker hun gang gaan omdat het geen knokkers zijn en niet op hun strepen staan?
Ze jagen wel :?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Mojuan
Zeer actief

Nanna schreef:
Mojuan schreef: Dat hij 'niets liever doet' is ook gewoon ruk natuurlijk.
Die honden hebben ook gewoon plezier in hele hondse dingen. Het is niet het enige dat ze leuk vinden. Dat is nml wat jij beweert.
Het kan mij niet schelen of zo'n hond mijn onschuldige teckeltje met veel of weinig plezier uit elkaar trekt. Dan doet hij het omdat hij een beste kronkel in zijn kop heeft, ook goed.
Ik wil dat soort honden niet in handen van debiele eigenaars en dat lijkt me niet teveel gevraagd.
Daar gaat het niet om, het gaat om jouw bewering, dat deze honden niets liever doen.
En dat is nonsens.
Lunatic
Erelid
Roemeense mix

Nanna schreef:
Mojuan schreef: Dat hij 'niets liever doet' is ook gewoon ruk natuurlijk.
Het kan mij niet schelen of zo'n hond mijn onschuldige teckeltje met veel of weinig plezier uit elkaar trekt. Dan doet hij het omdat hij een beste kronkel in zijn kop heeft, ook goed.
Ik wil dat soort honden niet in handen van debiele eigenaars en dat lijkt me niet teveel gevraagd.
Die laatste zin ben ik het mee eens, ik denk dat de meeste mensen het daar mee eens zullen zijn, zeker de mensen die wel verandwoord met deze rassen omgaan!
Maar hoe wil je dat oplossen dan? Een 2e RAD zit niemand op te wachten, een soort bewijs dat je de hond aan kan? Lijkt me ook een wassen neus, als je dat bewijs eenmaal heb kan je daarna doe waar je zin in heb :ugh: Ergens moet er een oplossing komen, niet in de laatste plaats voor de honden zelf die de dupe zijn van dit soort stupide mensen en vaak afgedankt worden, maar niemand weet hoe!
Lunatic
Erelid
Roemeense mix

Nanna schreef:
Lunatic schreef: Maar hoe wil je dat oplossen dan? Een 2e RAD zit niemand op te wachten, een soort bewijs dat je de hond aan kan? Lijkt me ook een wassen neus, als je dat bewijs eenmaal heb kan je daarna doe waar je zin in heb :ugh: Ergens moet er een oplossing komen, niet in de laatste plaats voor de honden zelf die de dupe zijn van dit soort stupide mensen en vaak afgedankt worden, maar niemand weet hoe!
Ik hoef ook geen tweede RAD, dat sloeg nergens op. Doe gewoon maar hetzelfde als in Duitsland, dat lijkt me vooralsnog redelijk afdoende.
Dat zou kunnen werken en is een redelijk begin.
Maar dan moet er wel goede controle komen, ik vermoed maar zo dat een hele hoop mensen geen hondenbelasting betalen of iig niet voor al hun honden en zolang er niet gecontroleerd word kom je daar gewoon mee weg.
shinobi
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 x Tosa Inu en APBT
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door shinobi »

Het is al verplicht om op de openbare weg je hond netjes aan te lijnen en zelfs dat word bijna niet gecontroleerd.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”