Mojuan schreef:Lunatic schreef:Ik zou me ook zeker niet laten vertellen welke honden ik wel en niet leuk/lief/geweldig mag vinden, dat maak ik zelf wel uit
Ik vind pitjes/staffies ook mooie honden! Maar is het voor jullie als liefhebber en verantwoorde baas dan niet vreselijk irritant dat de halve tokkenwereld juist op die rassen vallen en alles verpesten? En dat zelfs de rasvereniging ontkent dat er agressie in zit?
Dat is niet irritant, dat is afschuwelijk, het doet zeer....
Ik kan er werkelijk intens verdrietig van worden dat er zo onzorgvuldig met 'mijn' ras om wordt gegaan.
Zoveel mensen die ze maar blijven fokken en kopen en weer wegdoen... zoveel ontkenning overal over hoe de honden werkelijk van karakter zijn..
Door het te ontkennen kan je toch nooit echt van het ras houden? Want juist als je ergens zielsveel van houdt, dan ben je open en eerlijk over alle aspecten, zodat het dier ten volste kan zijn wie het is.
Ja het doet me enorm veel verdriet, en dat zal altijd zo blijven.
En ik ben als de dood dat er ooit (en dat duurt niet eens zo lang ben ik bang) een verbod gaat komen op alles dat eruitziet als een Staf/Pit, inclusief de stamboomhonden, want daar gebeuren net zo goed ongelukken mee door de ontkenning.
Kijk maar naar mij met mijn eerste hond Romeo, ik heb werkelijk zo enorm veel mensen om adviezen gevraagd toen, allemaal mensen die zelf ook honden van dit ras hadden (of hebben gehad).
Maar het is een gevecht dat ik nooit zal winnen, want als ik op mijn eigen facebookpagina al word afgemaakt door iemand uit het bestuur van de ASTCH vanwege mijn uitspraken over het ras... dan is het einde zoek

Ik kan me dat heel goed voorstellen hoor dat het pijn doet en je er verdrietig van wordt.
Ik heb dat ook af en toe met de labrador, dat is van compleet andere orde natuurlijk, maar als je leest/hoort dat 80% van de hondeneigenaren een hekel hebben aan labjes omdat ze zo lomp zijn, overal opaf en zelfs doorheen denderen en dat als standaard zien, doet dat ook pijn. Niet omdat het niet waar is, juist omdat het wel waar is en omdat o.a. fokkers daar aan meewerken
Sommige fokkers geven ook gewoon toe dat ze daar op fokken, of iig dat ze fokken op uiterlijk, gezondheid en dan als allerlaatste karakter en will to please, want dat is wat mensen willen, die willen een makkelijke hond die lief is voor alles en iedereen en die je makkelijk voor de haard kan parkeren :

Een labrador hoort een werklustige hond met veel willl to please te zijn, die juist daarom "makkelijk" te trainen zijn en alles met en voor de baas willen doen.
Je hoort het regelmatig dat een labje door een herder'gepakt' is, laat ik voorop stellen dat ik de herders groot gelijk geef, dus niks ten nadelen van hun! De standaard lab heeft geen rem, snapt de hondentaal niet en denderd idd overal op af, tja als je dat bij bijv. een herder doet, die een redelijke persoonlijke zone heeft dan word je daar terecht voor gestraft! Dat zeg ik dan ook rustig en dan staan ze me aan te kijken alsof ik niet spoor, kijken dan eens wat ik aan de lijn heb en denken dan minstens dat ik ergens uit ontsnapt ben ofzo
Maar nogmaals, dat is van compleet andere orde, mijn ras loopt geen gevaar om verboden te worden, ik vind het alleen doodzonde dat het ras kapot gemaakt word!
@Dagmar, meer kan je niet doen toch? En gelukkig slaapt Charlie er niks minder om

Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!