Wij hebben ons ook aangemeld om een AAF hondje op te vangen om zo ook wellicht een steentje te kunnen bijdragen aan dit project.
Petje af trouwens voor degene die dit allemaal regelen, wat een werk is hiermee gemoeid

Moderator: moderatorteam

Ja, wat wil je met die naamManu schreef:Jeetje die is wel heel erg knap
In dat geval zal ze volgens mij gruwelijk verwend gaan worden.Sanner schreef:Dat kan goed degene zijn die komt kijken, Moosje! Is in ieder geval voor een vader van haha.
Klopt Valerie, mijn zus wil graag een hondje. Maar ze heeft op dit moment te veel onzekerheden qua werk dat ze dat toch nog uit gaan stellen.
Frolic, ze komen eerst kennismaken. Dan moeten ze er nog even over na gaan denken, én ik of ik ze wel geschikt vind.

Leuk! En geweldig weerAchi schreef:Zo (bijna) helemaal bijgelezen, zo leuk om alle enthousiaste en ontroerende verhalen te lezen![]()
Wij hebben ons ook aangemeld om een AAF hondje op te vangen om zo ook wellicht een steentje te kunnen bijdragen aan dit project.
Petje af trouwens voor degene die dit allemaal regelen, wat een werk is hiermee gemoeid
In één van de eerste filmpjes (weet niet meer welke) zag ik in een flits een hond voorbij komen die ik zó leuk vondManu schreef:Leuk! En geweldig weerWeten jullie al wie?
Ja, een Podenco is veel werk he? Ik had er gister ook heel even eentje, gevonden in het bos en na telefonisch contact met z'n baasje maar mee naar huis genomen zodat hij daar opgehaald kon worden. Baasje was wel enigszins moedeloos dat hij weer de benen had genomen. Maar wat zijn ze lief en mooi dus tja...Manu schreef:Zooo. Uma is echt hyper de pieper en héél stout.
Ik word gedwongen om alles op te ruimen anders jat ze het en legt ze het in mijn bed. Ze veegt mijn kaarsen van de vensterbanken, gaat bovenop Manu zitten of liggen als ze iets van me wil en opent deuren. Ze is aan de lijn op constante kattenjacht en vanochtend leek het wel of ze een Chihuahua op wilde peuzelen.
Ik denk dat ze maar even wat harder aan het werk moet.

Wat leuk om te lezen weer! En ze heeft dus ook nog literaire ambities, dat wordt wat!Frolic schreef:Pippi komt vanaf vanmiddag helemaal los hier. Ze daagt vriend telkens uit, ze hebben al zo veel gespeeld vandaag. Vaak korte momenten. Als Vriend haar te druk wordt, blijft ze gewoon stoïcijns stil staan. Hij port dan wat met zijn poten, ze reageert gewoon echt niet. Als hij het dan echt niet wil snappen, dan gaat ze erbij liggen. Kop op de voorpoten, Vriend gaat haar dan met zijn voorpoot ' opgraven 'Ze blijft gewoon liggen, echt wát een portret is dat zeg
Maar zodra ze het goed zat is dan bromt ze wel tegen hem en is het ook klaar.
Ze begint ook met speeltjes te slepen en op ontdekking te gaan in de boekenkast![]()
Ze is echt wel heel leuk hoor![]()
Op dit moment spelen ze ook weer, het gaat er wel telkens ruiger aan toe. Helaas te donker hier om te filmen, da ga ik morgen wel doen.
Ik denk niet dat er veel grotere banken bestaan dan de bank die ik al hebJion schreef:
Ben benieuwd wanneer hij je zover krijgt dat je een extra-large loungebank koopt waar hij naast jou op past.
Sep vond het echt geweldig. Ik denk trouwens dat het voor heel veel honden leuk is hoor. Ook als Sep dadelijk beter alleen kan zijn dan wil ik hem daar nog regelmatig naar toe brengen, gewoon omdat hij zoveel plezier had!Valerie schreef:Door zo een dagopvang is de overgang van samen met veel honden naar enigst hond ook een stuk kleinerbest een goed idee voor dit soort honden eigenlijk.
AaaaahFrolic schreef:Ze is lekker op het grote matras gaan liggen en heeft mij midden in de nacht heel stiekem even een kusje gebracht![]()
![]()
Oh herkenbaar zeg, dat gedrag van Tisbee!DeDiana schreef:Wat lijkt dit nu lang geleden: Gipsy in de rode aarde, Rataplan met de dolle vijf minuten, Tisbee en Roxy en Sep die daar ook nog rondlopen... https://www.youtube.com/watch?v=fEcT6kPEJwA
Oh Frolic, wat leukFrolic schreef:Pippi komt vanaf vanmiddag helemaal los hier. Ze daagt vriend telkens uit, ze hebben al zo veel gespeeld vandaag. Vaak korte momenten. Als Vriend haar te druk wordt, blijft ze gewoon stoïcijns stil staan. Hij port dan wat met zijn poten, ze reageert gewoon echt niet. Als hij het dan echt niet wil snappen, dan gaat ze erbij liggen. Kop op de voorpoten, Vriend gaat haar dan met zijn voorpoot ' opgraven 'Ze blijft gewoon liggen, echt wát een portret is dat zeg
Maar zodra ze het goed zat is dan bromt ze wel tegen hem en is het ook klaar.
Ze begint ook met speeltjes te slepen en op ontdekking te gaan in de boekenkast![]()
Ze is echt wel heel leuk hoor![]()
Op dit moment spelen ze ook weer, het gaat er wel telkens ruiger aan toe. Helaas te donker hier om te filmen, da ga ik morgen wel doen.
Ik vind het echt een geweldige oplossing voor honden die 'vers' uit een asiel komen en als enige hond worden geplaatst! Heerlijk dat Sep het er zo naar zijn zin heeft.Valerie schreef:Door zo een dagopvang is de overgang van samen met veel honden naar enigst hond ook een stuk kleinerbest een goed idee voor dit soort honden eigenlijk.
Ik liep toevallig net nog te denken als ik dít had geweten...kaatjuh89 schreef:Nu ik dit topic af en toe volg.. begint het toch te kriebelen om ook ipv een hond hier in Nederland te kopen als pup om een hond uit Spanje of het asiel te nemen.![]()
Twijfels twijfels.. Maar goed nog ruim genoeg de tijd om daar over na te denkenen voor nu van jullie heerlijke verhalen en foto's genieten!

Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeiteIk grijp wel in, vooral bij een nieuwe combinatie. In bovenstaand had ik zo rond 1m10/1min20 even Vriend bij me geroepen en gezegd dat het klaar was. Ik persoonlijk zou hem dus niet zo lang laten doorgaan. Of het nou echt beter is... dat weet ik niet, maar op gevoel grijp ik dus in. Herkenbaar gedrag overigens.Frolic schreef:Hier een typisch spel filmpje van mijn duo.
Met op het eind een Vriend die een beetje blijft doordrammen, terwijl Pip al klaar is. Ik heb er eigenlijk altijd nog voor gekozen om haar dit zelf te laten stoppen, ze doet dat uiteindelijk ook en Vriend accepteert het dan.
Goed om het zo te doen, of kan ik toen beter ingrijpen. Wat vinden jullie?
https://www.youtube.com/watch?v=Ow7rppm ... e=youtu.be