Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Nestje met oud en nieuw
Moderator: moderatorteam
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Nestje met oud en nieuw
Zie je wel. Ze is nog niet eens gedekt en ik kan al niet meer slapen van de leeuwen en beren op de weg :N:
Als Icha zich rond de zelfde tijd wil laten dekken als vorige loopsheid komt het nestje rond oud en nieuw.
Nu weet ik dus niet hoe de honden reageren op vuurwerk. Mullu is er niet bang van en Kori zal er ook niet van onder de indruk zijn. Maar de rest weet ik dus niet.
Elena en Xuko zullen er zeker bang van zijn.
Hoe kan ik dat het beste aan gaan pakken ? Ik kan moeilijk hoogzwangere Icha gaan verhuizen of het hele nest net geboren pups.
Heeft het zin om een vuurwerk CD te kopen en die alvast te gaan spelen iedere dag. Xuko en Elena uit logeren sturen kan, maar vind ik ook sneu voor hun. Of het moet op een plek zijn waar ze zeker geen last van het vuurwerk hebben.
Wie denkt er even mee ?
Als Icha zich rond de zelfde tijd wil laten dekken als vorige loopsheid komt het nestje rond oud en nieuw.
Nu weet ik dus niet hoe de honden reageren op vuurwerk. Mullu is er niet bang van en Kori zal er ook niet van onder de indruk zijn. Maar de rest weet ik dus niet.
Elena en Xuko zullen er zeker bang van zijn.
Hoe kan ik dat het beste aan gaan pakken ? Ik kan moeilijk hoogzwangere Icha gaan verhuizen of het hele nest net geboren pups.
Heeft het zin om een vuurwerk CD te kopen en die alvast te gaan spelen iedere dag. Xuko en Elena uit logeren sturen kan, maar vind ik ook sneu voor hun. Of het moet op een plek zijn waar ze zeker geen last van het vuurwerk hebben.
Wie denkt er even mee ?
- amiwoods
- Zeer actief
- Contacteer:
ik heb een aantal jaar geleden 2 nesten in januari gehad dus 2 teven hoogzwanger rond de jaarwisseling de 1 werd er niet warm of koud van en de ander is altijd heel stressig geweest met vuurwerk.
om ervoor te zorgen dat ze het vuurwerk niet horen zet ik altijd de radio heel hard aan, dan hoort ze het niet meer. heeft goed geholpen.
ik laat alle honden in de kamer bij elkaar dan ziet ze ook dat de anderen het niet eng vinden.
ze hebben beiden een gezond nest neergelegd.
om ervoor te zorgen dat ze het vuurwerk niet horen zet ik altijd de radio heel hard aan, dan hoort ze het niet meer. heeft goed geholpen.
ik laat alle honden in de kamer bij elkaar dan ziet ze ook dat de anderen het niet eng vinden.
ze hebben beiden een gezond nest neergelegd.
-
bulletjebe
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bullmastiff
- Contacteer:
- Wilma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Als ze nu nog gedekt moet worden verwacht je toch geen nestje rond oud en nieuw? Over 6 weken is het al zover. 

Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
-
bulletjebe
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bullmastiff
- Contacteer:
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Deze is ook wel leuk om in te vullen, kun je alle ontwikkelingen per week/dag bijhouden: http://www.debbiejensen.com/date.html
-
Danielle
- Zeer actief
- Contacteer:
Hihi, ik dacht al..... Mijn teef is namelijk 1 november gedekt (jaja, net de nieuwe regelemnten van de Raad) en zij is dus wel met oud en nieuw uitgerekend.
Een van mijn andere teven heeft 4 puppen geworpen op 31 december 1999 en de laatste 2 op 1 januari 2000 oftewel mijn milleniumnest......
Een van mijn andere teven heeft 4 puppen geworpen op 31 december 1999 en de laatste 2 op 1 januari 2000 oftewel mijn milleniumnest......
Danielle Boshouwers
Border Collie en Hrvatski Ovcar kennel "Nice of you to Come Bye"
Border Collie en Hrvatski Ovcar kennel "Nice of you to Come Bye"
- vosse
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Poedels
ik zal het niet doorvertellen okaysirene schreef:Oja, duhik had wel goed zitten tellen maar me een maand vergist. Eind januari wordt het waarschijnlijk. Oeps! Nou, dat is alweer een opluchting. De vuurwerk Cd en de advocaat ga ik iig doen.
Bedankt voor de reakties trouwens.
hopelijk verloopt alles goed met de loopsheid, dekking, dracht, oud en nieuw en dan pas de bevalling
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
Hoe reageert Icha eigenlijk op vuurwerk denk je?sirene schreef:Oja, duhik had wel goed zitten tellen maar me een maand vergist. Eind januari wordt het waarschijnlijk. Oeps! Nou, dat is alweer een opluchting. De vuurwerk Cd en de advocaat ga ik iig doen.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik weet het eigenlijk niet. Ze schrikt niet snel van dingen en balonnen knallen vindt ze leuk. Zij is eigenlijk de enige waarvan ik geen idee heb hoe ze gaat reageren.Podenji schreef:Hoe reageert Icha eigenlijk op vuurwerk denk je?sirene schreef:Oja, duhik had wel goed zitten tellen maar me een maand vergist. Eind januari wordt het waarschijnlijk. Oeps! Nou, dat is alweer een opluchting. De vuurwerk Cd en de advocaat ga ik iig doen.
Advocaat aan een drachtige hond lijkt me niet zo verstandig...
- amiwoods
- Zeer actief
- Contacteer:
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
hihi.....hier ook al....keek gelijk naar de datum van t berichtje,Danielle schreef:Hihi, ik dacht al..... Mijn teef is namelijk 1 november gedekt (jaja, net de nieuwe regelemnten van de Raad) en zij is dus wel met oud en nieuw uitgerekend.
hier nl op 30 oktober gedekt, dus net voor oud en nieuw uitgerekend
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Jahaaa, nu weten we het welcrutz schreef:hihi.....hier ook al....keek gelijk naar de datum van t berichtje,Danielle schreef:Hihi, ik dacht al..... Mijn teef is namelijk 1 november gedekt (jaja, net de nieuwe regelemnten van de Raad) en zij is dus wel met oud en nieuw uitgerekend.
hier nl op 30 oktober gedekt, dus net voor oud en nieuw uitgerekend
- amiwoods
- Zeer actief
- Contacteer:
daarom zet ik de radio aan met eventueel een cdtje erin.Mickie schreef:Beter nog dan de radio: de tv... die flitst ook nog, vooral als je hem op MTV zet ofzo.
Misschien toch beter een DVD-tje... bedenk me net dat veel zenders om 12 uur ook vuurwerkbeelden en -geluiden uitzenden
mijn honden vinden vuurwerk kijken op tv wel leuk met het geluid uit
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Moet ze wel eerst gedekt worden.LongFields schreef:Deze is ook wel leuk om in te vullen, kun je alle ontwikkelingen per week/dag bijhouden: http://www.debbiejensen.com/date.html
Ze zijn al hard aan het oefenen
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ja, hehe!sirene schreef:Moet ze wel eerst gedekt worden.LongFields schreef:Deze is ook wel leuk om in te vullen, kun je alle ontwikkelingen per week/dag bijhouden: http://www.debbiejensen.com/date.html
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Mijn teef is een aantal dagen na oud en nieuw bevallen, nergens geen last van gehad... ze werd er niet warm of koud van. Ze was bij de fokker in huis omdat ze daar beviel, dus ook nog een 'vreemde' omgeving.. (ze was er toen al 2 maanden om te wennen dus heel vreemd was het niet).. ze heeft zich prima vermaakt 

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi