Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
verkeerde vooroordelen over dobermann
Moderator: moderatorteam
-
dobergek
- Vaste gebruiker
verkeerde vooroordelen over dobermann
Ik vraag mij af of er hier ook mensen zijn, die in het bezit zijn van een dobermann, die ook wel eens verkeerde opvattingen, vooroordelen over de dobermann krijgen.
Ikzelf heb dat nog wel eens af en toe, iets minder als in het begin, omdat de meeste mensen mijn hond al wel kennen hier in de buurt, alleen in het park zijn er nog verschillende mensen die mij liever zien gaan dan komen, en dat komt denk ik ook omdat die van mij ontzettend graag mag spelen, zowel met grote als met kleine hondjes, en als de ene hond dan niet meer wil, en die van mij doorgaat, want dat vindt ze juist prachtig, dan worden de mensen toch wel een beetje boos, en sommigen krijgen dan ook slabewegingen met riem, waar ik dan wel wat van zeg, want kom niet aan mijn hond.
Heeft iemand hier ook ervaringen mee.
Roxane
Ikzelf heb dat nog wel eens af en toe, iets minder als in het begin, omdat de meeste mensen mijn hond al wel kennen hier in de buurt, alleen in het park zijn er nog verschillende mensen die mij liever zien gaan dan komen, en dat komt denk ik ook omdat die van mij ontzettend graag mag spelen, zowel met grote als met kleine hondjes, en als de ene hond dan niet meer wil, en die van mij doorgaat, want dat vindt ze juist prachtig, dan worden de mensen toch wel een beetje boos, en sommigen krijgen dan ook slabewegingen met riem, waar ik dan wel wat van zeg, want kom niet aan mijn hond.
Heeft iemand hier ook ervaringen mee.
Roxane
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Aantal honden: 2
je ziet veel verschil bij andere hondenrassen in het spelRosita Compagner schreef:Nee. Mijn honden hebben wel een hekel aan de meeste 'spelletjes' van Dobermanns....... Of dat aan mij, mijn honden of misschien toch aan die Dobermann ligt daar spreek ik me niet over uit.
ook natuurlijk bij elk individuele hond
bv mijn honden die doen aan karate, bijten veel springen op elkaar gooien de ander op de grond
andere honden rennen alleen achter elkaar aan
ik heb geen dober, maar vooroordelen kom ik al te vaak tegen
-
Neeltje
-
dobergek
- Vaste gebruiker
vooroordelen over de dobermann
Even een reactie op Neeltje, je hebt helemaal gelijk dat de hond dan gelijk moet komen als ik hem roep, alleen ze doet het nog niet gelijk, dat is het probleem, ben ik nog steeds mee bezig, vind het zelf ook wel eens vervelend, gelukkig zijn niet alle mensen in het park zo moeilijk daarmee, een paar, en dat zijn ook altijd van die mensen die altijd alles beter weten, om ziek van te worden.
Die van mij moet ophouden met spelen, maar die van haar mag wel met zijn vieze poten tegen mij aan springen, wordt dan niks van gezegd.
Roxane
Die van mij moet ophouden met spelen, maar die van haar mag wel met zijn vieze poten tegen mij aan springen, wordt dan niks van gezegd.
Roxane
-
zwijntje
- Actief
Re: vooroordelen over de dobermann
Sorry, maar mijn hond zou nog eens durven bijten als de andere hond blijft aandringen. Als een formaat Dobber dan terugbijt vrees ik dat ik niet veel hond meer heb.dobergek schreef:Even een reactie op Neeltje, je hebt helemaal gelijk dat de hond dan gelijk moet komen als ik hem roep, alleen ze doet het nog niet gelijk, dat is het probleem, ben ik nog steeds mee bezig, vind het zelf ook wel eens vervelend, gelukkig zijn niet alle mensen in het park zo moeilijk daarmee, een paar, en dat zijn ook altijd van die mensen die altijd alles beter weten, om ziek van te worden.
Roxane
Dus ergert het mij ook een beetje als iemand anders zijn hond niet komt terughalen als hij ziet dat mijn hond er genoeg van heeft.
Maar om daarom dan te zeggen dat mensen zoals ik alles beter weten?

-
Remco
- Actief
- Contacteer:
Volgens mij bedoeld die dat die bij bepaalde mensen eenrichtingsverkeer ervaart.zwijntje schreef:Sorry, maar mijn hond zou nog eens durven bijten als de andere hond blijft aandringen. Als een formaat Dobber dan terugbijt vrees ik dat ik niet veel hond meer heb.dobergek schreef:Even een reactie op Neeltje, je hebt helemaal gelijk dat de hond dan gelijk moet komen als ik hem roep, alleen ze doet het nog niet gelijk, dat is het probleem, ben ik nog steeds mee bezig, vind het zelf ook wel eens vervelend, gelukkig zijn niet alle mensen in het park zo moeilijk daarmee, een paar, en dat zijn ook altijd van die mensen die altijd alles beter weten, om ziek van te worden.
Roxane
Dus ergert het mij ook een beetje als iemand anders zijn hond niet komt terughalen als hij ziet dat mijn hond er genoeg van heeft.
En dobergek, wat doe je er precies aan om jezelf spannend genoeg te maken voor de hond dat die naar je toe komt?
-
zwijntje
- Actief
Oh okéRemco schreef:Volgens mij bedoeld die dat die bij bepaalde mensen eenrichtingsverkeer ervaart.zwijntje schreef:Sorry, maar mijn hond zou nog eens durven bijten als de andere honddobergek schreef:Even een reactie op Neeltje, je hebt helemaal gelijk dat de hond dan gelijk moet komen als ik hem roep, alleen ze doet het nog niet gelijk, dat is het probleem, ben ik nog steeds mee bezig, vind het zelf ook wel eens vervelend, gelukkig zijn niet alle mensen in het park zo moeilijk daarmee, een paar, en dat zijn ook altijd van die mensen die altijd alles beter weten, om ziek van te worden.
Roxane
blijft aandringen. Als een formaat Dobber dan terugbijt vrees ik dat ik niet veel hond meer heb.
En dobergek, wat doe je er precies aan om jezelf spannend genoeg te maken voor de hond dat die naar je toe komt?

- M@ri@nne
- Zeer actief
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Als jouw en mijn hond met elkaar spelen en bijvoorbeeld mijn hond geeft aan dat ie het genoeg vindt is het jouw taak als eigenaar van de andere hond er op toe te zien dat je hond ophoudt.
Heeft niks met vooroordelen maar alles met fatsoen naar de andere eigenaar toe te maken.
En ik geef direct toe dat dat niet altijd even makkelijk is
Heeft niks met vooroordelen maar alles met fatsoen naar de andere eigenaar toe te maken.
En ik geef direct toe dat dat niet altijd even makkelijk is

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
Neeltje
Hier idem ditto, als 'n hond maar aan blijft dringen begint Tirsa te snauwen en als ik die andere hond dan niet ken en die is niet meer Tirsa's formaat, probeer ik dat liever niet uit, ik weet dan niet hoe die reageert. Kijk ik weet dat Stafford Tommy alles goed vindt, Tirsa kan 'm zelfs tegen z'n bek aan snauwen, maakt 'm niet uit, maar als ik 'n Stafford tegen kom die ik niet ken, hou ik Tirsa daarbij weg, als het dan verkeerd gaat is ze geen partij.zwijntje schreef:Sorry, maar mijn hond zou nog eens durven bijten als de andere hond blijft aandringen. Als een formaat Dobber dan terugbijt vrees ik dat ik niet veel hond meer heb.dobergek schreef:Even een reactie op Neeltje, je hebt helemaal gelijk dat de hond dan gelijk moet komen als ik hem roep, alleen ze doet het nog niet gelijk, dat is het probleem, ben ik nog steeds mee bezig, vind het zelf ook wel eens vervelend, gelukkig zijn niet alle mensen in het park zo moeilijk daarmee, een paar, en dat zijn ook altijd van die mensen die altijd alles beter weten, om ziek van te worden.
Roxane
Dus hond bij je houden. Degene hier die d'r labpup ook niet bij Tirsa weg kon houden, daar heb ik Tirsa maar bij losgelaten na zo vaak gewaarschuwd te hebben en die is behoorlijk door Tirsa afgesnauwd en die komt niet meer in de buurt. Die is ook 'n keer mee overgestoken, ja da's jammer ik kan niet blijven staan wachten als mensen hun hond niet bij zich kunnen houden en ik gewoon naar huis wil.
-
Geer
- Zeer actief
- Contacteer:
De Dobers die ik ken vind ik over het algemeen erg leuk.
Bazen die hun hond van Doberformaat speels op mijn Dwergteckel laten stuiteren onder het mom van 'wil alleen maar spelen', vind ik minder leuk. Tenminste, als het bazen zijn die het (nog) niet lukt om hun hond terug te roepen. Daar is mijn Teckel me te lief voor.
Bazen die hun hond van Doberformaat speels op mijn Dwergteckel laten stuiteren onder het mom van 'wil alleen maar spelen', vind ik minder leuk. Tenminste, als het bazen zijn die het (nog) niet lukt om hun hond terug te roepen. Daar is mijn Teckel me te lief voor.
- starfleet
- Erelid
Buffy wil helemaal niet met jouw Dober spelen (ik schat hem in als nog jong en een tikkeltje lomp), maar er zijn vast honden die het geweldig vinden om met hem te spelen. Dan laat je hem daar leuk mee en krijg je geen gezeik.dobergek schreef:Even een reactie op Neeltje, je hebt helemaal gelijk dat de hond dan gelijk moet komen als ik hem roep, alleen ze doet het nog niet gelijk, dat is het probleem, ben ik nog steeds mee bezig, vind het zelf ook wel eens vervelend, gelukkig zijn niet alle mensen in het park zo moeilijk daarmee, een paar, en dat zijn ook altijd van die mensen die altijd alles beter weten, om ziek van te worden.
Ik vind mensen die vinden dat hun hond met elke hond maar moet spelen vervelend.
Edit: Ik heb wel vooroordelen jegens mensen die hun hond laten couperen. Ik heb daar niet zo'n vertrouwen in als dierenliefhebber en loop een straatje om met mijn hond.
Anne
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Dat is toch een Dobermann?
Ja...
Die bijten toch?
Nee...
Maar toch wel kinderen en katten en andere honden?
Nee... Ook dat niet...
Of mensen die Cheeco aaien of Tara, en dan 3 stappen terug doen zodra ze horen dat het een Dober is...
Ja...
Die bijten toch?
Nee...
Nee... Ook dat niet...
Of mensen die Cheeco aaien of Tara, en dan 3 stappen terug doen zodra ze horen dat het een Dober is...

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
-
Neeltje
Als de persoon eerst vraagt of het goed is dat de hond met mijn hond speelt, zodat ik ook kan vragen hoe de hond is, dan is het prima. Zelfde ging met Tommy Staf. De hond zat vast en ik heb gevraagd of het goed zou gaan en hij zei ja. Dus hebben we het geprobeerd. Als iedereen nu eens 'n keer normaal communiceert en niet z'n hond als 'n projectiel af laat gaan of vindt, ja maar mijn hond doet niets of dat soort niet ter zake doende opmerkingen (want misschien doet mijn hond wel iets), dan zouden er heel wat minder problemen zijn.moosje schreef:Dat is toch een Dobermann?
Ja...
Die bijten toch?
Nee...
Nee... Ook dat niet...
- Moos
- Zeer actief
Moos is toen hij nog geen jaar oud was door een Dober (die alleeeeen maar wilde spelen) als een speelbal gebruikt en piepend letterlijk door de duinen gemept. Baas kon de hond niet bij zich roepen, en op komen halen daar deed hij niet aan. Dat was het begin van een snauwende Moos naar honden die hem te wild benaderen.
Dus aan mij heb je niet zo'n goede wat dat betreft :N:
Ik heb trouwens verder helemaal geen problemen met Dobers, en de zeer, zeer zeldzame keren dat we er eentje tegenkomen (je ziet ze hier niet veel
)is er prima snuffelcontact, mits er niet te wild gestuiterd wordt. Als ik met baasjes met wat grotere speelse honden oploop vind ik het ook erg mooi om te zien hoe er dan heerlijk gespeeld kan worden.
Ik heb problemen met honden die doldriest stuiterend andere honden mogen benaderen die totaal geen partij voor hen zijn, en waarvan de baas roept "hij wil alleen maar spelen!", het ras maakt me dan niks uit.
Dus aan mij heb je niet zo'n goede wat dat betreft :N:
Ik heb trouwens verder helemaal geen problemen met Dobers, en de zeer, zeer zeldzame keren dat we er eentje tegenkomen (je ziet ze hier niet veel
Ik heb problemen met honden die doldriest stuiterend andere honden mogen benaderen die totaal geen partij voor hen zijn, en waarvan de baas roept "hij wil alleen maar spelen!", het ras maakt me dan niks uit.

-
S@ndr@
- Zeer actief
Baco weet zijn spel prima af te stellen op de hond waar hij mee speelt, Ducain is ook gewoon lomp en hou ik uit de buurt van klleine hondjes(hij walst er zo overheen
)
Jouw doberman(mits het een teef is)en mijn mnnen-zouden prima kunnen spelen!!!!, maar ja ik loop ook tegen vooroordelen aan
ik zou zeggen wen er maar aan 
Jouw doberman(mits het een teef is)en mijn mnnen-zouden prima kunnen spelen!!!!, maar ja ik loop ook tegen vooroordelen aan
-
qyan1
- Actief
- Mijn ras(sen): Dobermann
- Aantal honden: 0
Je hebt nu eenmaal een ras gekozen waar veel vooroordelen over zijn.
Tevens heb je de keus gemaakt, voor een rondom gecoupeerde Dobermann, en daar hebben mensen meer vooroordelen over, als een dober met oren en staart (velen herkennen het dan niet eens als dober)
Vooroordelen zijn er nu eenmaal, daar kan je niets aan veranderen.
Zeker met een rondom gecoupeerde dobermann, kan je er maar beter aan wennen. Niet alleen de vooroordelen tov de hond, ook hoe men tegen jou aan kijkt.
Begrijp me niet verkeerd, ze blijven prachtig! Het is alleen zo jammer dat je met een rondom gecoupeerde niets meer kan en je de hond dus veel ontneemt.
Maar het ging niet om couperen, om vooroordelen....dus on-topic maar weer:
Het enige dat jij kan doen, als eigenaar van een ras waar vooroordelen over bestaan, is zorgen dat jou hond die vooroordelen niet waar maakt
Ik weet niet of je een reu of een teef hebt, maar als het een reu is zou ik maar gaan zorgen dat je hond los gaat luisteren en niet meer zijn eigen gang gaat.
En voor een teef ook, maar de reu vecht wat sneller en de leeftijd van 15 maanden....
Er zijn nu eenmaal honden die niet van opdringerige honden houden.
Of het nu een reu of ene teef is, als mijn hond het zat is en jij je hond niet terug kan roepen, dan bijt ie zelf van zich af.
Neem je verantwoording, voed je dober op en bescherm je hond tegen de vooroordelen die er zijn en zorg ervoor dat die vooroordelen geen waarheden worden. Dat is iets wat je zelf in de hand hebt.
Tevens heb je de keus gemaakt, voor een rondom gecoupeerde Dobermann, en daar hebben mensen meer vooroordelen over, als een dober met oren en staart (velen herkennen het dan niet eens als dober)
Vooroordelen zijn er nu eenmaal, daar kan je niets aan veranderen.
Zeker met een rondom gecoupeerde dobermann, kan je er maar beter aan wennen. Niet alleen de vooroordelen tov de hond, ook hoe men tegen jou aan kijkt.
Begrijp me niet verkeerd, ze blijven prachtig! Het is alleen zo jammer dat je met een rondom gecoupeerde niets meer kan en je de hond dus veel ontneemt.
Maar het ging niet om couperen, om vooroordelen....dus on-topic maar weer:
Het enige dat jij kan doen, als eigenaar van een ras waar vooroordelen over bestaan, is zorgen dat jou hond die vooroordelen niet waar maakt
Ik weet niet of je een reu of een teef hebt, maar als het een reu is zou ik maar gaan zorgen dat je hond los gaat luisteren en niet meer zijn eigen gang gaat.
En voor een teef ook, maar de reu vecht wat sneller en de leeftijd van 15 maanden....
Er zijn nu eenmaal honden die niet van opdringerige honden houden.
Of het nu een reu of ene teef is, als mijn hond het zat is en jij je hond niet terug kan roepen, dan bijt ie zelf van zich af.
Neem je verantwoording, voed je dober op en bescherm je hond tegen de vooroordelen die er zijn en zorg ervoor dat die vooroordelen geen waarheden worden. Dat is iets wat je zelf in de hand hebt.
Qyan van het Zwettebos
21-08-2002 - 18-11-2011

21-08-2002 - 18-11-2011

- RachelleAmericanBulldog
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising Boxer X mechelse herder een Laekense herder.En in het verleden een amerikaanse bulldog
www.woofatwork.nl - Aantal honden: 2
- Contacteer:
geen Dober wel vooroordelen..Maar dat heb je al snel met grotere honden,..Ik neem Shaggy ( grote ambullreu) altijd vast als er mensen aankomen (met of zonder hond). Nina ook trouwens..Shaggy en nina luisteren ook allebei dus ik vind het verantwoord om ze los te laten rennen.,..ze mogen spelen met andere honden als het bekende honden zijn,..zijn het vreemde mogen ze met goedkeuring van de baas snuffelen en als dat goed gaat spelen.
Ik vind het zelf erg vervelend als honden op me af komen rennen en de baas op 100 meter afstand staat te roepen...hond luisterd niet en als het verkeerd gaat sta ik daar...dus algemene regel vind ik als je hond niet altijd luisterd..laat hem alleen los op plekke waar je overzicht hebt.komt er iemand aan roep je hond bij je en lijn hem aan.
jouw hond hoeft niet agressief te zijn of wat dan ook..maar de andere hond kan een trauma hebben opgelopen door eerder incident of gewoon weg niet sociaal zijn.
Ik denk dat als iedereen zich daar een beetje aan houd dat het dan fijner is voor iedereen..grote hond of kleine.
Ik vind het zelf erg vervelend als honden op me af komen rennen en de baas op 100 meter afstand staat te roepen...hond luisterd niet en als het verkeerd gaat sta ik daar...dus algemene regel vind ik als je hond niet altijd luisterd..laat hem alleen los op plekke waar je overzicht hebt.komt er iemand aan roep je hond bij je en lijn hem aan.
jouw hond hoeft niet agressief te zijn of wat dan ook..maar de andere hond kan een trauma hebben opgelopen door eerder incident of gewoon weg niet sociaal zijn.
Ik denk dat als iedereen zich daar een beetje aan houd dat het dan fijner is voor iedereen..grote hond of kleine.

Groetjes Rachelle,Nina(boxer x mechelse herder) en Pfaffke (laekense herder)
in loving memory : Shaggy (amerikaanse bulldog)
-
tbeast
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
- Aantal honden: 10
Hier was het juist andersom. Ik ging (toen ik nog in Steenwijk woonde) altijd met Amar naar een losloopgebied. Ze is erg sociaal en kan eigenlijk met iedere hond goed opschieten. Alleen was daar ook vaak een Labrador die om de een of andere reden geen genoeg van Amar kon krijgen. Andere honden negeerde hij totaal als Amar er aan kwam, dan deed hij niet anders dan haar achterna rennen en als hij de kans kreeg, besteeg hij haar continue. Waarom? Geen idee. Hij kon haar echt niet met rust laten en Amar deed nooit wat terug. Zij negeerde hem een beetje en ging verder met hetgeen ze bezig was.
De baas van de Lab deed er altijd wat lacherig over. Ze riep de hond wel, maar die negeerde haar dus ook, het enige wat hij in zijn kop had, was Amar. Heel irritant was dat.
De baas van de Lab deed er altijd wat lacherig over. Ze riep de hond wel, maar die negeerde haar dus ook, het enige wat hij in zijn kop had, was Amar. Heel irritant was dat.
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
als je een ras hebt waar veel vooroordelen over zijn moet je je ook netjes opstellen anders geef je alleen maar meer reden om mensen met hun vinger te laten wijzen
ik heb geen vooroordelen over het ras, al is het niet mijn favoriete ras
maar je hond moet je gewoon bij je houden
hier liep ook een dobermann los, meteen op Tyson af die al een hekel aan andere honden heeft
en maar om hem heen rennen en blaffen
zit ik met een flippende hond aan de lijn terwijl ik ook rustig probeer te wandelen
en Tyson natuurlijk ook helemaal opgefockt met ontblote tanden de hond proberen weg te jagen (proberen de hond te pakken te krijgen)
en de eigenaar maar zeggen goedzo misschien leert ie daarvan
dan zit je ook tja..
ik denk dan eerder stomme eigenaar ipv stom ras, maar vaak wordt er andersom naar gekeken
ik heb geen vooroordelen over het ras, al is het niet mijn favoriete ras
maar je hond moet je gewoon bij je houden
hier liep ook een dobermann los, meteen op Tyson af die al een hekel aan andere honden heeft
en maar om hem heen rennen en blaffen
zit ik met een flippende hond aan de lijn terwijl ik ook rustig probeer te wandelen
en Tyson natuurlijk ook helemaal opgefockt met ontblote tanden de hond proberen weg te jagen (proberen de hond te pakken te krijgen)
en de eigenaar maar zeggen goedzo misschien leert ie daarvan
dan zit je ook tja..
ik denk dan eerder stomme eigenaar ipv stom ras, maar vaak wordt er andersom naar gekeken
- tutjehola
- Actief
Mijn man vindt andere honden al snel eng :N:
Ik ben ervan overtuigd dat hij dus echt vooroordelen heeft naar vele honden toe. Alle anderen (en vooral grote, kortharige) honden willen alleen maar onze honden opeten in zijn ogen.
Waarom weet ik niet, maar hij is nou eenmaal angstiger aangelegd als ik ben. Hij zal onze honden ook zeker niet los laten lopen.
Ik denk dat het niet zomaar is waarom mensen voor de ene hond banger zijn als voor de andere hond. Grotere honden zien er indrukwekkender uit. Het is ook wat je ervaring ermee is.
Ik zie zelf bijvoorbeeld dat iedereen Willem heel schattig vindt (de bruine teckel) en vooral kinderen zomaar op hem afstappen, terwijl ik liever heb dat ze Frommel aaien, die is m.i. veel betrouwbaarder. (zowieso ben ik niet zo gecharmeerd van mensen en kinderen die zomaar op mijn honden aflopen)
Ik ben ervan overtuigd dat hij dus echt vooroordelen heeft naar vele honden toe. Alle anderen (en vooral grote, kortharige) honden willen alleen maar onze honden opeten in zijn ogen.
Waarom weet ik niet, maar hij is nou eenmaal angstiger aangelegd als ik ben. Hij zal onze honden ook zeker niet los laten lopen.
Ik denk dat het niet zomaar is waarom mensen voor de ene hond banger zijn als voor de andere hond. Grotere honden zien er indrukwekkender uit. Het is ook wat je ervaring ermee is.
Ik zie zelf bijvoorbeeld dat iedereen Willem heel schattig vindt (de bruine teckel) en vooral kinderen zomaar op hem afstappen, terwijl ik liever heb dat ze Frommel aaien, die is m.i. veel betrouwbaarder. (zowieso ben ik niet zo gecharmeerd van mensen en kinderen die zomaar op mijn honden aflopen)
Willem, Nixs, Noppes.
-
Chub
En ik moet eerlijk bekennen dat ik vooroordelen heb :N:
Mijn oudste dochter is jaren geleden eens door een doberman gebeten. Op de stal waar ik mijn paard toen had staan had een pensionklant een doberman. We kenden de hond dus wel een beetje want die liep daar vaak rond. Op een dag kwamen we aan fietsen en (voor mij ) zonder aanleiding greep hij haar zo in haar been. Sindsdien vind ik dobermans een beetje eng als ik ze niet ken.
Laatst kwam er met een bloedvaart een bullterrier op mij af denderen terwijl ik in de verte een baas zag hollen en roepen
Ik zag in een flits hele foute beelden voor me van een bijtende hond of een opgevreten poedel
Beestje deed echter niks, stopte vlak voor me en keek me vriendelijk aan.
En toch als het een klein ander soort hondje was geweest , was ik minder geschrokken.
Ik ben gewoon niet zo dol op vreemde honden en heb dus wel een beetje een vooroordeel.....
Mijn oudste dochter is jaren geleden eens door een doberman gebeten. Op de stal waar ik mijn paard toen had staan had een pensionklant een doberman. We kenden de hond dus wel een beetje want die liep daar vaak rond. Op een dag kwamen we aan fietsen en (voor mij ) zonder aanleiding greep hij haar zo in haar been. Sindsdien vind ik dobermans een beetje eng als ik ze niet ken.
Laatst kwam er met een bloedvaart een bullterrier op mij af denderen terwijl ik in de verte een baas zag hollen en roepen
En toch als het een klein ander soort hondje was geweest , was ik minder geschrokken.
Ik ben gewoon niet zo dol op vreemde honden en heb dus wel een beetje een vooroordeel.....
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
In zo'n situatie is het ook logisch dat je een vooroordeel hebt.Chub schreef:En ik moet eerlijk bekennen dat ik vooroordelen heb :N:
Laatst kwam er met een bloedvaart een bullterrier op mij af denderen terwijl ik in de verte een baas zag hollen en roepenIk zag in een flits hele foute beelden voor me van een bijtende hond of een opgevreten poedel
Beestje deed echter niks, stopte vlak voor me en keek me vriendelijk aan.
Maar je mag wel n keer met Cheeco komen knuffelen om er vanaf te komen.

- Maxiem
- Zeer actief
- moosje
- Zeer actief
- Contacteer:
Op zich ben ik wel bij dat Tara geen staart had. Die kwispelde de hele dag door. Had k iedere week n nieuwe interieur kunnen kopen denk ik. Cheeco trouwens ook als ie de kans krijgt.Maxiem schreef:Ik heb verder geen vooroordelen over Dobermans. Wel over baasjes die couperen vrees ik :N:
En Tessa (Mechel) heeft wel n staart, maar kwispelt amper...