Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

verkoop pups

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

truusje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Contacteer:

verkoop pups

Ongelezen bericht door truusje »

Zojuist was de DA hier voor de eerste pupenting van mijn nest pups.
Hij vroeg of ze allemaal al een nieuw baasje hadden. Jammer genoeg nog niet allemaal, zei ik dus.
Volgens de DA is dit een nieuwe "trend" onder de "goede"fokkers. De markt wordt op dit moment zo overspoeld door pups uit de oostblok landen, dat de met zorg gefokte pups hier gewoon niet aan een goed baasje komen.

het lijkt wel of al die waarschuwingen juist averechts werken.........als mensen een pup willen, dan het liefst NU en ook zo goedkoop mogelijk!
Nou ja zeg :boos:

Merken jullie daar ook wat van?
heavenlysaints
Zeer actief
Mijn ras(sen): St-Bernards en Engelse Bull-terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door heavenlysaints »

Welke pups heb je dan?
We got rid of the kids, the dogs were allergic.
Afbeelding
http://s93.photobucket.com/albums/l42/H ... ?start=all
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jacksel »

Ben ik toch benieuwd welk ras je fokt?
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
jilton
Actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door jilton »

Ik had voor mijn nest in het najaar enorm veel aanvragen. En voor mijn aankomende nest (mijn teefje moet nog gedekt worden) ben ik ook al 'uitverkocht, dus bij mij geen trend!
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

hier geen last van, mensen informeren lang van te voren, hebben geduld om te wachten etc....
heb bv voor mn nest van begin 2008 al weer 4 mensen op de wachtlijst staan...dit terwijl dit nest nog helemaal niet op mn site staat, maar gewoon iemand die wacht op t volgende nest van die teef (vorige was afgelopen april) omdat hij er net naast viel en de rest die gewoon vroegen wanneer ik weer met haar zou gaan fokken

verbaasd me ook hoor dat de schuld daarvan bij de "oostblok"pups ligt, aangezien dat helemaal niet t type mensen is die anders bij een goede fokker een stamboom pup zouden kopen.....die gaan dan eerder voor een kruising oid......
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Het zal aan het ras liggen. Jij fokt toch Cockers? Ik neem aan dat andere Cocker fokkers er ook last mee hebben.

Anne
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Misschien kun je meer reclame maken/ bekendheid geven. Ik weet niet of je een site hebt, maar veel mensen oriënteren zich tegenwoordig toch ook op de sites van fokkers als ze denken aan een pup.

Ik heb eens op de site van de Cockerclub gekeken en het valt me op dat er best een aantal nesten momenteel staan en er is blijkbaar geen wachtlijst nodig. Zoveel Cockers zie ik niet lopen, dus ik kan me niet voorstellen dat dat komt door import uit het oostblok of dat er nu veel meer broodfokkers zijn. Misschien loopt de populariteit gewoon wat terug.

Anne
amiwoods
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door amiwoods »

starfleet schreef:Het zal aan het ras liggen. Jij fokt toch Cockers? Ik neem aan dat andere Cocker fokkers er ook last mee hebben.

Anne
het ligt aan het ras, zowel de engels als de amerikaanse cocker en dat is al een tijdje zo.
helaas vieren de fabriekjes hoogtij ook met deze 2 rassen. hier zo tegen belgie aan is het helemaal een ramp, want voor 200 euro haal je er 1 een 15 min. verder op.
ik had voor mijn laaste nest ook genoeg aanvragen, en maar 3 pups, helaas hakten mensen af om wille van de kleur, ik had blonde pups liggen en ze wilden een zwarte en de reuen liepen niet, iedereen die informeerde wilde een teef.
tsja dan kan je nog zoveel aanvragen hebben, mijn teef kan noueenmaal niet op aanvraag kleurtjes maken.
groetjes Karen en de doggies
Afbeelding
www.nudos.nl
truusje
Zeer actief
Contacteer:

Ik fok inderdaad cockers.
En ik had ook al voor de dekking een aantal mensen die graag een cocker van mij wilde. Alleen iedereen wil een teef :denken: Nu heb ik dus 2 teefjes en 4 reutjes. :mrgreen:

Ik heb dit nog nooit meegemaakt eigenlijk, voorheen was ik alle pups zo "kwijt"

Het idee dat een teefje zoveel makkelijker zou zijn dan een reu? Ik kan maar niet begrijpen hoe mensen daarbij komen.

Misschien is de cocker wat minder in the picture....misschien ook wel vanwege de toch intensieve vacht verzorging.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Mijn ras zul je niet uit Oostbloklanden vandaan aantreffen in Nederland en België (de hemel zij dank!) omdat het een niet veel voorkomend ras is wat ook niet erg populair is (gelukkig maar).
Dus ik merk niets van terugloop in belangstelling.
Ik heb voor mijn aankomende nest ook al aardig wat gegadigden, waarvan 1 gezin al meerdere jaren wacht op juist een pup van mij.

Met Cockers zal het wel een heel ander verhaal zijn denk ik.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Bij de kleinere rassen (wat aantal honden/nesten betreft) zijn vaak wachtlijsten.
Maar als er dan nesten geboren worden blijken veel mensen al een andere hond te hebben gekocht òf van hetzelfde ras, maar buiten de vereniging om gefokt, òf van een ander ras.

Je kunt dan denken, nou ja die zijn niet speciaal uit op dit ras, maar probeerden "alleen maar".
Het lastige is dat fokkers vaak de pupbemiddeling bellen om te vragen of er genoeg gegadigden zijn, want anders geen nest, dan kijken ze over een half jaartje wel weer eens of er een nest gefokt zal worden.
Heb je er een heleboel staan op de lijst, gaan ze fokken en kunnen ze de honden niet kwijt :roll:
Het schijnt erg moeilijk te zijn om even te bellen of te mailen naar de pupbemiddeling om je af te melden voor de wachtlijst.
Ook al blijft het de verantwoordelijkheid van de fokker om zijn pups onder te brengen, leuk is anders :(:
Je zult zelf (als fokker) 10 gegadigden hebben, er komt een nest en meer dan de helft van de mensen zegt af. Ook dat gebeurt vaak.
Moeilijk wordt het dan hoor.

Ik betwijfel of dat aan de puppen uit het oostblok ligt.
De meeste afzeggers hebben wel een rashond gekocht.
Wel merk je vaak dat de pup snel beschikbaar moet zijn. Anders blijkt het dus achteraf niet meer te hoeven.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Angelique25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door Angelique25 »

Hier ook geen last van die "trend".
loony
Zeer actief
Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door loony »

hier ook geen trend met de 2 rassen die ik heb
Angelique25
Zeer actief
Contacteer:

Martijn schreef:Als je streeft in de bovenkant van het ras te fokken heb je denk ik niet zo'n probleem met het plaatsen van de pups.

Maar goed..wat weet ik van fokken af?
Ik denk dat je hier wel gelijk in hebt.
Angelique25
Zeer actief
Contacteer:

ranetje schreef:Bij de kleinere rassen (wat aantal honden/nesten betreft) zijn vaak wachtlijsten.
Maar als er dan nesten geboren worden blijken veel mensen al een andere hond te hebben gekocht òf van hetzelfde ras, maar buiten de vereniging om gefokt, òf van een ander ras.

Je kunt dan denken, nou ja die zijn niet speciaal uit op dit ras, maar probeerden "alleen maar".
Het lastige is dat fokkers vaak de pupbemiddeling bellen om te vragen of er genoeg gegadigden zijn, want anders geen nest, dan kijken ze over een half jaartje wel weer eens of er een nest gefokt zal worden.
Heb je er een heleboel staan op de lijst, gaan ze fokken en kunnen ze de honden niet kwijt :roll:
Het schijnt erg moeilijk te zijn om even te bellen of te mailen naar de pupbemiddeling om je af te melden voor de wachtlijst.
Ook al blijft het de verantwoordelijkheid van de fokker om zijn pups onder te brengen, leuk is anders :(:
Je zult zelf (als fokker) 10 gegadigden hebben, er komt een nest en meer dan de helft van de mensen zegt af. Ook dat gebeurt vaak.

Wel merk je vaak dat de pup snel beschikbaar moet zijn. Anders blijkt het dus achteraf niet meer te hoeven.
Deze begrijp ik geloof ik niet helemaal. Houd de Rv van jullie een wachtlijst bij en halen de fokkers daar hun kopers vandaan?

Geen wachtlijsten aanleggen kan overigens ook heel verfrissend werken.
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Angelique25 schreef:
Deze begrijp ik geloof ik niet helemaal. Houd de Rv van jullie een wachtlijst bij en halen de fokkers daar hun kopers vandaan?

Bedoel je helemaal geen wachtlijst of geen wachtlijst bij de RV ?
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
truusje
Zeer actief
Contacteer:

Martijn schreef:Als je streeft in de bovenkant van het ras te fokken heb je denk ik niet zo'n probleem met het plaatsen van de pups.

Natuurlijk streef ik ernaar om in de bovenkant van het ras te fokken.......maar je moet ergens beginnen.
Daarbij ..had ik alleen teefjes gehad , dan had ik ze allemaal al verkocht.
Mensen willen nu eenmaal graag een teef.
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Martijn schreef:
truusje schreef:

Natuurlijk streef ik ernaar om in de bovenkant van het ras te fokken.......maar je moet ergens beginnen.
Bij voorkeur aan de bovenkant van het ras. Hahaha.
Ik ben het met je eens hoor, maar de mensen die geïnteresseerd zijn in DIE combinaties zijn meestal fokkers. Zelf vind ik het heel lastig om mijn pups bij fokkers te gaan plaatsen. Omdat ik geen pups met fokgarantie wil verkopen. Liever heb ik mensen die gewoon een hele leuke huishond willen, daar vanalles mee willen doen en de hond houden tot ie sterft. Dus niet weggeknikkerd wordt als ie niet goed genoeg blijkt te zijn.
En juist de leukste mensen die een huishond zoeken maakt het dus niet uit van wat voor kwaliteit jouw combinatie is. Ze zien dat ook niet.
Ik heb nog geen één pupkoper gehad die uit zichzelf heeft gevraagd naar de combinatie, de voorouders of gezondheidstesten.
Denk je dat die mensen dan prat gaan op zo'n combinatie "aan de bovenkant van het ras" ?
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Martijn schreef:
Ik neem aan dat er voldoende Cockergekken zijn die echt wel weten hoe het ras in elkaar zit zonder dat ze zelf per se willen fokken.

Maar goed...nogmaals...ik heb geen verstand van fokken.
Ik heb geen idee. Dit is mijn ervaring nu en ik kom net kijken :wink:
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Selena
Zeer actief
Mijn ras(sen): x HH
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Selena »

Wij fokken KNPV kruisingen en we hebben er geen last van.

Mensen staan hier meestal behoorlijk lang op de wachtlijst (redelijk uniek- binnen de KNPV willen ze vaak geen jaar of meer wachten op een pup), zijn altijd wel wat afvallers (toch andere pup/hond gekocht, vaker door veranderde omstandigheden). Als ze bij ons een pup vandaan willen, kiezen ze heel bewust voor onze lijn of een bepaalde combinatie. Wij fokken niet veel, gemiddeld 1 nestje per jaar, en onze nesten zijn niet groot (max 6 pups meestal).
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!

http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

mijn ervaring is ook dat 80% gewoon een staffordpup wil en dan nog wel weet of ze klein en vadzig, standaard of hoog en atletisch willen. maar dan is het al snel op.

er zijn maar een paar mensen die echt bij je komen door de combi die je maakt.

ik heb al een aantal mensen op mijn lijst staan, maar je weet nooit wat daarvan overblijft.

pupbemiddeling van de RV meld ik me ook voor aan
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Angelique25 schreef:
ranetje schreef:Bij de kleinere rassen (wat aantal honden/nesten betreft) zijn vaak wachtlijsten.

De Rv houdt een wachtlijst aan.
De fokkers hebben wel "eigen" mensen op hun lijst, maar het aantal pups per nest wil nog wel eens verschillen :wink:
Bovendien zijn er bij de "eigen"mensen ook nog wel afvallers, zoals (denk ik?) veel fokkers kunnen bevestigen.
De mensen van de Rv wachtlijst komen dus ook in aanmerking.
Een aantal jaren geleden was er een wachtlijst die zo lang was dat vrijwel elk nest voor de 8 weken om waren voldoende gegadigden had. Dat is niet meer het geval.
Binnen de vereniging worden niet veel nesten geboren. Soms duurt het wel 10 maanden of meer voor er een nest is. Dan blijken toch veel mensen af te haken.
Dus met een kleinere lijst en toevallig twee nesten die wat groter zijn uitgevallen kom je gegadigden tekort.
De eisen aan de teef en reu zijn hoog, voordat er een nest gefokt mag worden binnen de vereniging. Zowel op uiterlijk, karakter als werkprestaties moeten de ouders zich bewezen hebben.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Maria
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maria »

Wij zijn gestopt in NL met het houden van een wachtlijst. Dat helpt toch niet.

Wij zijn een zeer klein ras in NL en mensen die graag een pup willen, willen daar haast niet op wachten.

De fokkers uit het Buitenland natuurlijk wel.

Onze leer is dat je de puppen pas verkocht heb op het moment van 9 weken.

De wachtlijst was een lijst vol irritaties altijd. Mensen die met alle geweld daarop wilden staan wachten en zouden melden als ze elders een pup zouden nemen. En dan had je er zoveel dat je uiteindelijk tegen mensen op het laatst zegt nou we hebben al heel veel mensen voor dit a.s. nest. En als het puntje bij paaltje komt hebben de meeste het dan bij een andere fokker of uit een puppiefarm in Belgie gehaald en zijn dan vergeten af te bellen.

We hebben gemiddeld per week 5 telefoontjes voor puppies. Dus als de puppies daadwerkelijk geboren zijn, zijn ze snel verkocht.

gr Maria.
ranetje
Zeer actief

Martijn schreef:
sirene schreef: Ik ben het met je eens hoor, maar de mensen die geïnteresseerd zijn in DIE combinaties zijn meestal fokkers. Zelf vind ik het heel lastig om mijn pups bij fokkers te gaan plaatsen. Omdat ik geen pups met fokgarantie wil verkopen. Liever heb ik mensen die gewoon een hele leuke huishond willen, daar vanalles mee willen doen en de hond houden tot ie sterft. Dus niet weggeknikkerd wordt als ie niet goed genoeg blijkt te zijn.
En juist de leukste mensen die een huishond zoeken maakt het dus niet uit van wat voor kwaliteit jouw combinatie is. Ze zien dat ook niet.
Ik heb nog geen één pupkoper gehad die uit zichzelf heeft gevraagd naar de combinatie, de voorouders of gezondheidstesten.
Denk je dat die mensen dan prat gaan op zo'n combinatie "aan de bovenkant van het ras" ?
Ik neem aan dat er voldoende Cockergekken zijn die echt wel weten hoe het ras in elkaar zit zonder dat ze zelf per se willen fokken.
Dat denk ik ook.
Ik fok zelf niet, maar ik weet (nu) echt wel redelijk goed in welke lijnen ik moet zoeken voor mijn volgende pup :wink:
De mensen die bij ons via de Rv kopen maakt het ook niet uit wat voor kwaliteit de combinatie is. Daar vragen ze ook niet naar, omdat ze al weten hoe de combinaties worden uitgezocht en goedgekeurd. (Tenminste, als ze de info op de site van de club en van de fokkers hebben gelezen :mrgreen: )
Afbeelding
amiwoods
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door amiwoods »

ik mag toch wel zeggen dat ik vooraan in mijn ras fok.
daar ligt het ook op dit moment niet aan, het zijn voornamelijk de reuen waar je mee blijft zitten of mensen willen net die andere kleur.
ook de fokker die nu de topcocker heeft blijft met puppen van deze reu zitten, gewoon omdat ze net effe teveel reutjes in een nest heeft.
andere collega fokker had veel aanvragen ook van buitenlandse fokkes speciaal voor deze combinatie, helaas het nest bevatte 5 reuen. dan haken ook de fokkers af want allen wilden een teef, en als ze dan ook nog eens net van een kleur zijn die men op dit moment niet wil dan blijven ze wel eens langer zitten.
ik heb nog nooit moeite gehad met de verkoop, ze waren voor de 12 weken altijd weg. maar het afgelopen jaar was gewoon weg een ramp, het leek wel of iedereen alleen maar reuen kreeg bij de amerikaantjes.
mijn uitgeleende reu in Frankrijk gaf ook een nest met alleen maar reuen, het lag dus niet alleen aan nederland.
we hebben met de fokkers onderling nu ook afgesproken dat we geen wachtlijsten meer maken en naar elkaar doorsturen als er pups zijn, we hebben meestal toch niet tegelijkertijd een nest.

met mijn sabueso's was het laatste nest ook pech ,6 aanvragen en serieuze mensen die al lang in de wacht stonden, en wilden speciaal een pup uit die combinatie, maar wel een teef krijg ik 1 teef en 5 reuen. tsja toen haakten er al meteen 3 af.
gelukkig besloten 2 kopers alsnog een reu te nemen.
maar weekelijks telefoontjes van mensen die dit ras wilden maar wel een teef. dan blijven reuen langer zitten en krijg je het volgende probleem, dan zijn ze weer te oud.
ik geloof best dat het lang niet bij alle rassen slechter gaat maar een aantal rassen zijn sterk in opkomst in de fokfabiekjes zo ook de amerikaan en dat merk je dus als serieuze fokker wel degelijk. waarom nog een paar maanden moeten wachten op een pup van 700 euro als je er morgen 1 kan halen voor 300 euro. het gros snapt dat toch niet. :roll:
groetjes Karen en de doggies
Afbeelding
www.nudos.nl
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

truusje schreef:

is per ras verschillend, van de mechelaar hebben ze het liefs zoveel mogelijk reuen. Tenminste dat is mijn ervaring
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
truusje
Zeer actief
Contacteer:

malinois schreef:
truusje schreef:

is per ras verschillend, van de mechelaar hebben ze het liefs zoveel mogelijk reuen. Tenminste dat is mijn ervaring
Ik snap ook werkelijk niet waarom die teefjes zo gewild zijn :denken:
Persoonlijk vind ik een reutje om als huishond te hebben veel fijner.
Maar goed, dat is mijn mening dan :wink:

Verder heb ik vele, vele telefoontjes gehad met als bijna eerste vraag,
wat kosten ze? Als ik ze dan vertelde wat de vraagprijs is, wisten ze adressen waar het veel goedkoper is........ :blah:
Ik ben dan natuurlijk zo uitgepraat......
jilton
Actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door jilton »

Het gekke is dat bij mijn vorige nest (geboren oktober 2006) ik bijna enkel aanvragen had voor teefjes. En bij mijn aankomende nest giga veel aanvragen heb voor reuen!
kicha
nieuw lid
Contacteer:

Ongelezen bericht door kicha »

Nou mijn teefje heeft afgelopen November een nestje op de wereld gezet van 5 pups
En ik had dus een 24 mensen op me lijst staan en bijna iedereen wou een reutje.
Ik had dus 3 reutjes en 2 teefjes waarvan ik er 1 zelf zou houden.
Nou ik was dus gelijk alles kwijt.
En dan kijk ik zo verder om me heen bij collega fokkers en dan zie ik nog zoveel aanbod van pups en ook op marktplaats staan er genoeg .
Dan denk ik wel eens hoe kan dat nou dat ik ze dan zo snel kwijt ben.
Niet dat ik het erg vindt hoor want ze hebben allemaal een super baasje gevonden.
Ik hoop dat als ik in 2008 weer een nestje heb liggen dat ik het weer zo kan doen.
Ik teken er voor.
Mi
Je kan niet alles hebben in het leven.
Afbeelding
Amaranthas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shih Tzu
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Amaranthas »

Bij de shih heeft het ook niet zo`n zin om een wachtlijst aan te houden, de meeste haken op het laatste moment toch af. Vaak omdat ze ergens ander een pup hebben ( en 9 van de 10 keer een bastaard)
Zo had ik 2 weken terug 9 mensen op een wachtlijst, inmiddels nog maar 2 :roll:

Ik doe wel mee aan de pup bemiddeling, wat vaak ook wel erg goed helpt.
En ook hier is het een tevenperiode... vooral rood/witte teven schijnen nu een hype te zijn...
Een Shih Tzu heb je niet als huisdier, je leeft ermee samen.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”