Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Pups doen het super! 10 jr!!! later p.16
Moderator: moderatorteam
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Pups doen het super! 10 jr!!! later p.16
Zolang Icha zich prima voelt. De pups goed bewegen. Er geen rare uitvloeiing is enz. Hoef ik me toch nergens zorgen over te maken als het te lang duurt ?
Dat ik me een dag later geen zorgen hoef te maken snap ik. Maar stel dat ze er zaterdag nog niet zijn ?
Wanneer moet ik me ongerust gaan maken ?
Dat ik me een dag later geen zorgen hoef te maken snap ik. Maar stel dat ze er zaterdag nog niet zijn ?
Laatst gewijzigd door sirene op 28 jan 2017 06:42, 5 keer totaal gewijzigd.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Re: FF mij gerust stellen.
ff in overleg met je DA, maar mij is altijd verteld rond dag 69/70 vanaf de eerste dekking (ook ff kijken hoe dat valt met t weekend en zo en dan gewoon in overleg met je DA)sirene schreef:Zolang Icha zich prima voelt. De pups goed bewegen. Er geen rare uitvloeiing is enz. Hoef ik me toch nergens zorgen over te maken als het te lang duurt ?
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Mijn dierenarts zei dat ik op dag 67 zou moeten bellen als er dan nog geen tekenen van een naderende bevalling zouden zijn.
Ik zou persoonlijk ook niet langer wachten, een telefoontje en eventueel consult is de moeite niet, het zou achteraf wel vreselijk zijn als bleek dat je eerder had moeten zijn, mochten er toch complicaties zijn.
Ik zou persoonlijk ook niet langer wachten, een telefoontje en eventueel consult is de moeite niet, het zou achteraf wel vreselijk zijn als bleek dat je eerder had moeten zijn, mochten er toch complicaties zijn.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Okee bedankt. Ik kijk het even aan.
Vandaag is dag 64 (van de rekendatum die volgens Sleeuwijk wel klopte).
Op zaterdag (dag 66) kan ik evt ook bij de da terecht maar liever ga ik niet met een hoogdrachtige teef naar de da toe. De andere da die ik heb gevonden komt alleen voor spoed aan huis.
Als er het weekend nog niks is kan ik dus maandag meteen naar de da
gaan ?
Ik word erg onzeker van het wachten

Op zaterdag (dag 66) kan ik evt ook bij de da terecht maar liever ga ik niet met een hoogdrachtige teef naar de da toe. De andere da die ik heb gevonden komt alleen voor spoed aan huis.
gaan ?

- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
- Aantal honden: 1
ik zou dan morgen in ieder geval even bellen anders zit je weer in het weekend 
maar heb totaal geen verstand ervan

maar heb totaal geen verstand ervan
Laatst gewijzigd door fenneke op 25 jan 2007 13:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Fenneke en Baloe

- jenny*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cockertje
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Hmm, maar verder deed ze dus ook niks.jip007 schreef:Oops voelde zich ook nog prima , was wel aan het graven maar verder gebeurde er weinig. In overleg met de DA hebben we een keizersnede gedaan , geloof op de 66/67 dag.
Ik ben een beetje bang dat de da mij een keizersnede gaat aanpraten terwijl het helemaal niet nodig is.
Maarja, hoe weet je dat het niet nodig is hè ?
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Nou ja, ik kijk morgen iig wel aan. En dan beslis ik of ik bel denk ik.jenny* schreef:Doen wat je gevoel je ingeeft.
sterkte met wachten en 1 ding is zeker, aan het wwachten komt zu zeker snel een einde, maar zenuwslopend zal het wel voor je zijn
Ik heb nu niet echt reden om me ongerust te maken.
Bedankt voor de (lieve) reakties trouwens

- jip007
- Erelid
ik denk niet dat een DA dat zo snel zal doen , bij oops hadden we ook geen dag langer moeten wachten , de pups waren al te groot , die had ze er waarschijnlijk nooit meer zelf uitgekregen.sirene schreef:Hmm, maar verder deed ze dus ook niks.jip007 schreef:Oops voelde zich ook nog prima , was wel aan het graven maar verder gebeurde er weinig. In overleg met de DA hebben we een keizersnede gedaan , geloof op de 66/67 dag.
Ik ben een beetje bang dat de da mij een keizersnede gaat aanpraten terwijl het helemaal niet nodig is.
Maarja, hoe weet je dat het niet nodig is hè ?
Laatst gewijzigd door jip007 op 25 jan 2007 13:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Anders neem je toch in ieder geval op dag 66 contact op met je eigen dierenarts, misschien dat hij die dag eventueel nog wel bij jou langs wil komen, indien nodig. Maar als het op een keizersnede aan zou komen (ga ik niet van uit hoorsirene schreef:Okee bedankt. Ik kijk het even aan.![]()
gaan ?

Die onzekerheid ken ik, Sjefke was al dagen aan het graven (vanaf dag 59 of zo) en (mede daardoor) enorm aan het hijgen, en ik heb ook tig keer met mijn eigen DA gebeld om te informeren of dat allemaal normaal was. Hij zal wel gek van me geworden zijn denk ik.

-
- Actief
- Contacteer:
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Sterkte Sonja! Ik denk aan je! 

Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Oh jee, stelt me erg gerustjip007 schreef: ik denk niet dat een DA dat zo snel zal doen , bij oops had we ook geen dag langer moeten wachten , de pups waren al te groot , die had ze er waarschijnlijk nooit meer zelf uitgekregen.

Nee, ik ga er wel vanuit dat ze wel komen maar ik maak me toch wel zorgen.
Kon de da dat voelen dat ze al zo groot waren of zagen jullie dat pas na de keizersnee ?
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
- Contacteer:
Hoi Sonja,
Nagelbijtend, zenuwslopend, dat wachten :N:
Probeer je gezonde verstand er bij te houden en vertrouw op je teef.
Is dit haar eerste nest? Sorry dat ik dat niet weet, ik kom hier niet vaak
Heb je enig idee of het een groot nest is of niet?
Ik denk dat ik in jouw situatie morgen nog even zou afwachten en dan zaterdag contact opnemen met de Da. Is het mogelijk dat hij/zij bij jou thuis even het teefje komt controleren?
Blijf rustig......ook voor je teefje en het komt heus allemaal goed
groetjes gemma
Is dit haar eerste nest? Sorry dat ik dat niet weet, ik kom hier niet vaak

Ik denk dat ik in jouw situatie morgen nog even zou afwachten en dan zaterdag contact opnemen met de Da. Is het mogelijk dat hij/zij bij jou thuis even het teefje komt controleren?
Blijf rustig......ook voor je teefje en het komt heus allemaal goed

groetjes gemma
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Gelukkig dat je het ook herkent. Hijgen heeft ze nog helemaal niet gedaan.LongFields schreef:
Anders neem je toch in ieder geval op dag 66 contact op met je eigen dierenarts, misschien dat hij die dag eventueel nog wel bij jou langs wil komen, indien nodig. Maar als het op een keizersnede aan zou komen (ga ik niet van uit hoor) dan moet je toch zowiezo met haar naar de DA toe.
Die onzekerheid ken ik, Sjefke was al dagen aan het graven (vanaf dag 59 of zo) en (mede daardoor) enorm aan het hijgen, en ik heb ook tig keer met mijn eigen DA gebeld om te informeren of dat allemaal normaal was. Hij zal wel gek van me geworden zijn denk ik.
Graven een paar keer maar niet onwijs veel. Ze eet nog, ze wil nog mee wandelen (alleen niet ver meer) en ze slaapt vooral.
Ik denk dat ik inderdaad morgen of zaterdag even bel voor de zekerheid.
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
sirene schreef:Gelukkig dat je het ook herkent. Hijgen heeft ze nog helemaal niet gedaan.LongFields schreef:
Anders neem je toch in ieder geval op dag 66 contact op met je eigen dierenarts, misschien dat hij die dag eventueel nog wel bij jou langs wil komen, indien nodig. Maar als het op een keizersnede aan zou komen (ga ik niet van uit hoor) dan moet je toch zowiezo met haar naar de DA toe.
Graven een paar keer maar niet onwijs veel. Ze eet nog, ze wil nog mee wandelen (alleen niet ver meer) en ze slaapt vooral.
Ik denk dat ik inderdaad morgen of zaterdag even bel voor de zekerheid.

- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Borderke en Eline, bedankt!truusje schreef:Hoi Sonja,
Is dit haar eerste nest? Sorry dat ik dat niet weet, ik kom hier niet vaak![]()
Blijf rustig......ook voor je teefje en het komt heus allemaal goed![]()
groetjes gemma
Het is inderdaad mijn teefjes eerste nest. En voor mij ook

We hebben iig 5 pups op de echo gezien maar de da verwachtte dat het er meer waren.
Het was een ramp om een da te vinden die wel aan huis komt en degene die ik heb gevonden komt alleen met spoed, maar ik durf dat morgen best nog eens te vragen. Het hangt er ook vanaf wie er dienst heeft.
Bedankt voor je reaktie. Ik loop niet te stressen door het huis ofzo hoor.
Of het moet opvallen dat ik voor het eerst sinds ze er zijn de ramen heb gezeemd binnen en buiten

- jip007
- Erelid
tuurlijk maak je je zorgen , heel normaal toch. Nee we konden het niet voelen , maar het zou maar een klein nest worden , en die pups zijn normaal al groter dan bij een nest van 10/12.sirene schreef:Oh jee, stelt me erg gerustjip007 schreef: ik denk niet dat een DA dat zo snel zal doen , bij oops had we ook geen dag langer moeten wachten , de pups waren al te groot , die had ze er waarschijnlijk nooit meer zelf uitgekregen.![]()
Kon de da dat voelen dat ze al zo groot waren of zagen jullie dat pas na de keizersnee ?

- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Oja, dan is het wel logischer. Maar 5 pups is geen klein nest voor een Peruaan. Ik kijk het morgenochtend even aan en anders ga ik bellen. Bedankt voor de reakties!jip007 schreef:tuurlijk maak je je zorgen , heel normaal toch. Nee we konden het niet voelen , maar het zou maar een klein nest worden , en die pups zijn normaal al groter dan bij een nest van 10/12.sirene schreef:Oh jee, stelt me erg gerustjip007 schreef: ik denk niet dat een DA dat zo snel zal doen , bij oops had we ook geen dag langer moeten wachten , de pups waren al te groot , die had ze er waarschijnlijk nooit meer zelf uitgekregen.![]()
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
- Contacteer:
Sonja,
Bedenk maar dat er bijna niets mooiers is dan je teefje helpen haar pupjes op de wereld te zetten, echt, ik krijg er zelf al weer kippevel van als ik aan die nachten terug denk.
Ik wens je een geweldige tijd toe en prachtige pupjes!
Ik ga dit topic proberen te volgen komende dagen, ik ben erg benieuwd
groetjes gemma
Bedenk maar dat er bijna niets mooiers is dan je teefje helpen haar pupjes op de wereld te zetten, echt, ik krijg er zelf al weer kippevel van als ik aan die nachten terug denk.
Ik wens je een geweldige tijd toe en prachtige pupjes!
Ik ga dit topic proberen te volgen komende dagen, ik ben erg benieuwd

groetjes gemma
Hoi Sonja,
Ik neem aan dat je ook dagelijks de temperatuur meet??
En willen eten zegt ook niet altijd alles, ik weet nog van Iggy (stammoeder van de kennel van mijn ouders) die at vrolijk door :N:
Niks geen eten laten staan!
Heb je nog nagels?
Ik weet dat nog met het eerste nest van mijn ouders (woonde nog thuis) we konden de puppen er wel uit kijken
En willen eten zegt ook niet altijd alles, ik weet nog van Iggy (stammoeder van de kennel van mijn ouders) die at vrolijk door :N:
Heb je nog nagels?

Ik weet dat nog met het eerste nest van mijn ouders (woonde nog thuis) we konden de puppen er wel uit kijken

- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Die temperatuur heb ik helemaal niks aan. Die schommelt van 36.0 tot 38.4 ik heb al twee keer helemaal klaar gezeten met haar 36.0Melanie 74 schreef:Hoi Sonja,
Heb je nog nagels?![]()

Nagelbijten doe ik niet, maar ik kan aan niets anders meer denken en ik kom ook nergens meer toe. Ik ben al meer dan een week vrij nutteloos hier

Als puppen eruit kijken hielp lagen ze hier al even!

Wanneer was de temp. de eerste keer 36 graden en wanneer de tweede keer 36 graden. Dat is nl. meestal wel een duidelijke indicatie. Ik heb begrepen dat bij veel honden de eerste temp. daling vals alarm kan zijn (meestal voor de 63 dag) maar de tweede keer in principe niet.
De temp. daalt een hele graad en gaat daarna weer stijgen. Maar vanaf het dieptepunt moet het binnen 24 uur toch eigenlijk echt gaan beginnen.
De temp. daalt een hele graad en gaat daarna weer stijgen. Maar vanaf het dieptepunt moet het binnen 24 uur toch eigenlijk echt gaan beginnen.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retrievers
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Zat al even een paar dagen te kijken of er al wat was, maar nog niks dus.
Als de teef gewoon rustig is, zou ik mij niet zo'n zorgen maken. Morgen kun je even contact opnemen met je dierenarts, misschien dat hij nog even langs kan komen. Even voor het weekend nog.
Zal dit topic de komende dagen in ieder geval regelmatig bekijken. Succes Sonja
Als de teef gewoon rustig is, zou ik mij niet zo'n zorgen maken. Morgen kun je even contact opnemen met je dierenarts, misschien dat hij nog even langs kan komen. Even voor het weekend nog.
Zal dit topic de komende dagen in ieder geval regelmatig bekijken. Succes Sonja

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
ik zou in ieder geval morgen nog even aankijken en eventueel morgen de DA bellen wat te doen.... ik denk niet dat ze maar zo een keizersnede zullen doen als het niet nodig is.
Spannend he?!
De bevalling van mijn teefje was ook de eerste voor mij, gelukkig lag zij op dat moment bij de fokker want ik had er totaal geen ervaring mee.
Mijn teefje beviel 2 dagen te vroeg maar daar was tot net voor de bevalling ook nog niks aan te zien, nog gewoon gegeten, gewandeld niks aan de hand...
Spannend he?!
De bevalling van mijn teefje was ook de eerste voor mij, gelukkig lag zij op dat moment bij de fokker want ik had er totaal geen ervaring mee.
Mijn teefje beviel 2 dagen te vroeg maar daar was tot net voor de bevalling ook nog niks aan te zien, nog gewoon gegeten, gewandeld niks aan de hand...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- jip007
- Erelid
nog ff het verhaal van ons eerste nest
teef liet ook niets merken , had nog normaal gegeten . Lag gezellig op haar bed in de woonkamer , tot opeens het hele roedel bij haar ging staan. En ja hoor er lag zo in 1 keer een zwartepup achter haar. Heb haar en de pup meegenomen naar de kist en daar kwam gelijk nummer 2 , ze heeft in totaal 13 pups gekregen , ging allemaal heel makkelijk en ze heeft alles netjes zelf gedaan.

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
jip007 schreef:nog ff het verhaal van ons eerste nestteef liet ook niets merken , had nog normaal gegeten . Lag gezellig op haar bed in de woonkamer , tot opeens het hele roedel bij haar ging staan. En ja hoor er lag zo in 1 keer een zwartepup achter haar. Heb haar en de pup meegenomen naar de kist en daar kwam gelijk nummer 2 , ze heeft in totaal 13 pups gekregen , ging allemaal heel makkelijk en ze heeft alles netjes zelf gedaan.

Laatst gewijzigd door malinois op 25 jan 2007 14:46, 1 keer totaal gewijzigd.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi