Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

dom dom dom

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

RachelleAmericanBulldog
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising Boxer X mechelse herder een Laekense herder.En in het verleden een amerikaanse bulldog
www.woofatwork.nl
Aantal honden: 2
Contacteer:

dom dom dom

Ongelezen bericht door RachelleAmericanBulldog »

kennissen van ons hebben een hond..een reu mooi beest..is nu twee jaar..en ze gaan nu een pup erbij kopen,..honden worden goed verzorgt hoor,..ze krijgen een teef erbij..aangezien ze op een appartement wonen..zonder tuin(honden krijgen voldoende afleiding).vraag ik hoe ze dat gaan doen als de teef loops word....of ze er een gaan laten helpen..Nee het is de bedoeling dat de honden hun eigen gaan betalen :denken: ..dus ik van hoe bedoel je..nou ze word gedekt door de reu en pups worden verkocht en zo kunnen ze dan van dat geld de honden betalen...
Nou ik dacht dat ik niet goed werd..en heb gevraagd of ze echt denken dat ze er iets op verdienen :N: ..ja hoor denken ze :smile2: ..en ze erop geattendeerd dat je een teef pas kan laten dekken as ze minstens 18 maanden is..maar dan zou ze ook pas de eerste keer loops worden :devil: ...
nou dat waren dus kennissen :pffff: ben een beetje uitgeflipt :neenee: en ze aangeraden om eens op internet te lezen..en misschien een cursus te gaan doen om uberhaupt iets van honden te leren...
en een beetje overdreven prijzen genoemd van dingen die nodig zijn bij pups..
ik ben normaal vrij rustig..dus ze hadden dat niet van mij verwacht...ik hoop dat ze een beetje wakker geschud zijn..maar ja ik betwijfel het :roll:
Afbeelding

Groetjes Rachelle,Nina(boxer x mechelse herder) en Pfaffke (laekense herder)

in loving memory : Shaggy (amerikaanse bulldog)
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

sommige mensen.....
ik hoop idd dat je ze hebt wakker geschud
Afbeelding
Essy

Ongelezen bericht door Essy »

Heb je al gevraagd wat ze gaan doen als een van de twee niet geschikt is voor de fok? Hoewel, ik wil het antwoord eigenlijk niet eens weten... :jank:
RachelleAmericanBulldog
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising Boxer X mechelse herder een Laekense herder.En in het verleden een amerikaanse bulldog
www.woofatwork.nl
Contacteer:

Ongelezen bericht door RachelleAmericanBulldog »

Essy schreef:Heb je al gevraagd wat ze gaan doen als een van de twee niet geschikt is voor de fok? Hoewel, ik wil het antwoord eigenlijk niet eens weten... :jank:
nou ik heb ze gezegd..dat ze eerst eens naar shows moeten gaan en kijken wat ze willen toevoegen aan het ras..of de honden daar geschikt voor zijn.
ik vind als je wil fokken je er zeker van moet zijn dat je iets goeds toevoegd voor het ras...

maar ja plaat voor de kop he :roll:
Afbeelding

Groetjes Rachelle,Nina(boxer x mechelse herder) en Pfaffke (laekense herder)

in loving memory : Shaggy (amerikaanse bulldog)
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Essy schreef:Heb je al gevraagd wat ze gaan doen als een van de twee niet geschikt is voor de fok? Hoewel, ik wil het antwoord eigenlijk niet eens weten... :jank:
Geschikt voor de fok?Wat is dat?
Het is toch veel belangrijker om een mooi bankstelletje te hebben staan dan goede pups te fokken???????
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Shirtje
nieuw lid

Ongelezen bericht door Shirtje »

Wel moedig van je dat er in ieder gavel iets van gezegt hebt :ok:
BT Golden
Actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door BT Golden »

Je kan wel een teefje nemen in een flat, maar dan is vinyl of laminaat fijn als je dat hebt. Vind ik tenminste heerlijk met Bentie, zo schoon. Ik woon wel niet in een flat, maar als je genoeg kamers hebt kan het wel vind ik. Mijn Wampie was in de laatste jaren van haar leven een beetje incontinent en dan ben je blij dat je vinyl hebt. Tevens als je woeffie ziek is, dan is het fijn, dat je het ook zo schoon hebt. Wampie was zeer ziek in haar laatste dagen, overgeven en veel diarree. Dus dat is ook geen pretje aan je vloerbedekking hebt.

Tevens is het belangrijk, dat je de benodigde test doet, die zijn ook al prijzig. Ik was voor de hd en ed foto's 350 euro kwijt. En dan komen er nog meer kosten. En je het ook de kans dat er geen pups komen na de dekking, dus daar moet je ook mee rekening houden.

Al bij al ben ik rond de 2000 euro kwijt als je het op de juiste manier doet, met de kans dat de moeder hond leeg blijft.

Ook moet je na het karakter kijken, zo is Bentie een echt meisje en heeft ook iets verzorgend, terwijl Wampie niet zo'n moeder-figuur was. Ze had zelfs een hekel aan pups. Dus Wampie heeft zich zelf ook nooit laten dekken, dan werd ze zeer boos. Not a problem.

Bentie krijgt kvv en farmfood. Al met al vind ik dat mijn Bentie goede voeding moet krijgen, dus denk ik als de zak farmfood op is, dat ik weer terug ga na compleet kvv. Is veel lekkerder. De opleiding via hondenschool gaan ook door. Alleen dan is het jammer als ze loops is, want dan mogen we niet komen. Bentie is nu 1 jaar, 1 maand en 16 dagen. Als ik haar laat dekken, als alles oke is, dan is dat pas in 2008. Ik zit meer aan het najaar van 2008 te denken. Dan kan veel dingen goed voorbereiden en kunnen we nog wat examens doen. Tevens vind ik dat een jonge hond, de tijd moet krijgen, om ook even lekker te genieten.

Ik heb de aankoop van Bentie en haar eten dus en andere kosten, zoals inenting er niet bij gerekend. Als ik in de dierenwinkel ben, koop ik altijd lekkers voor of iets leuks. Daar geniet ik van. En dan is ze blij als ze het krijgt.
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”