Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ik wist het verschil ook niet maar zelfs met deze uitleg zal ik een Ier aanzien voor een Deerhound, of andersom, als ik er niet twee naast elkaar heb om te vergelijken. Denk ik.
Ik kom helaas geen van beide veel tegen, ik vind ze wel allebei erg mooi (imposant) om te zien. Een tijdje geleden zijn we 1 van de 2 (ik zou dus niet weten welk ras het precies was) tegengekomen in de duinen. Het was een groepje van 3 en ze kwamen min of meer uit de bosjes vandaan waardoor ik Vegas er niet meer bij weg kon halen. Ik had hem aangelijnd maar omdat die honden zo groot waren heb ik hem losgelaten (om spanning vanuit mezelf weg te halen en om geen knopen in de riem te krijgen) onder het mom van: 'die zijn toch zo lief?' en gelukkig jawel hoor, het waren reuen ( :N: ), maar ze waren heel schattig en Vegas vond ze mega interessant
Ik wist het verschil wel.Dat komt opmdat ik vaak op shows ben en dan rassen ga kijken om ze te leren kennen.Op een afstand is het verschil soms erg slecht te zien.Waar ik altijd naar kijk is de snuit.Die is bij een ier veel breder dan bij een deerhound.
Zelf vind ik de ier mooier dan de deerhound.En ja...mijn man wel ooit een ier maar je moet er idd rekening mee houden dat als een ier 6 is hij/zij al erg oud is.
nvn girl schreef:Als ik eerlijk mag zijn dan zie ik ook niet zo'n verschil
Maar zoals je het verteld zijn die er inderdaad wel.
ik vind de ier erg mooi, ik zit er aan te denken om misschien ook een ier te nemen.
Eerst ga ik er wat meer van lezen, want je komt ze niet veel tegen.
Denk daar inderdaad maar goed over na, een ier is errug leuk maar gaat niet lang mee. Bij een kennis van me die al járenlang meerdere ieren bij elkaar heeft is er nog nooit eentje 6 jaar oud geworden....
Een deerhound wordt gemiddeld 9 á 10 jaar oud en dat verschil heeft mij voor een deerhound doen besluiten.
Daar heb je inderdaad gelijk in, 6 jaar is niet oud.
Ik wist het verschil wel al, maar door jouw stukje en de foto's is het wel nog wat duidelijker geworden.
Ik vind persoonlijk de Ier de mooiste van de twee, met name doordat ik de verhouding van de kop tot het lichaam bij de Deerhound niet mooi vind. De blonde kleur is trouwens mijn favoriet bij de Ier.
De lage levensverwachting van de Ier is iets wat mij zou tegenhouden er ooit eentje te nemen denk ik, ik vind het verder prachthonden.
Ik vind de Ier mooier dan de Deerhound.
Al zou ik ze op een afstand niet uit elkaar kunnen houden, vermoed ik.
Ik vind ze echt heel mooi, maar gezien de woon/ en werksituatie thuis, waarbij een wakende hond eigenlijk wel een vereiste is, is de Ier niet echt ideaal voor ons.
Groetjes Joyce † Nick 16.08.1999 - 22.01.2009 † Terry 16.07.1998 - 09.01.2012
een zwager van mij had vroeger ook ieren en heeft idd ook een blonde ier gehad.
maar ik vind een grijze dan weer mooier
zijn beide reuen zijn 8 geworden en het blond teefje maar 4 ( had kanker)
Misschien mooi maar te groot en te zwaar eigenlijk, echt een product voor hondenshows geworden. De honden die ik ken zijn vaak geblesseerd en je moet soort van voorzichtig met ze omgaan. Erg oud worden ze geloof ik allebij niet. Geen sjeeshond voor het veld meer. Ik zou me verre houden van ierse WH als je een harige windhond zoekt die taai is.
Rea van het forum had 2 ieren, prachtig
Ik vind een deerhound eerlijk gezegd een stuk minder mooi :N: Vind die meer op een windhond lijken en een ier op een dog
M@ri@nne schreef:Zitten er ook nog karakterverschillen in?
Ik heb het aan twee fokkers gevraagd die ieren én deerhounds hebben, en beiden zeggen dat de deerhound intelligenter is (één fokker zei: de ier is een hond en de deerhound is een mens). En de ier is stukken lomper in zijn bewegingen; stoot gauw dingen om waar een deerhound er sierlijk langs manouvreert.
mee eens zo heeft een ier een keer mijn shetland pony van de sokken gesjouwd ding zag het niet aankomen... en Ier? ja duh die hoorde de etensbak...