Ik zal ook zeker overwegen om de beoordeling zelf te betalen als dat een issue zou zijn hoor, maar we hebben er gewoon nog niet over gesproken, dus er is gewoon een grote kans dat Peter dat zelf ook wil, zeker nu de uitslag van vader bekend is geworden. Ze is nu op de leeftijd dat ze beoordeeld kan worden (ik heb begrepen dat in België de meeste rassen 18 maanden oud moeten zijn namelijk).
De reu heeft bij mijn weten in ieder geval 4 nesten binnen het stamboomcircuit gegeven. Van een nest kan ik dus 1 uitslag vinden (HD-A, norbergwaarde 35, botafwijking 0), van een nest (dat van Biène) kan ik nog geen uitslag vinden en van het laatste nest (driekwart dezelfde bloedlijn als Biène) is 1 teefje gepennhipt en dat was prima in orde (is nog te jong om officieel te röntgenen). Van een ander nest is dus ook niets bekend.
Ook buiten het stamboomcircuit heeft deze reu gedekt.
Wat ik begrepen heb is de eigenaar in ieder geval behoorlijk geschrokken, de reu zelf heeft bij mijn weten nooit last gehad.
Of het destijds een geldkwestie is geweest vind ik een nogal gewaagde veronderstelling. Misschien is hij gewoon té goed van vertrouwen geweest toen hij te horen had gekregen dat de foto's prima waren.

Naief misschien
Moeder is dus wel geröntgend maar niet beoordeeld. Heupen, rug en ellebogen waren gescreend. Oma hetzelfde en ik meen dat die recent nogmaals geröntgend is en ook dat ziet er goed uit.
2 nestgenoten van moeder hebben in ieder geval HD A, 2 nestgenoten van oma ook.
Of Biène ooit een nest zal krijgen is ook nog lang niet zeker. Gezondheid moet zowiezo in orde zijn en gezien de uitslag van vader is er een kans dat het niet zal doorgaan (er moeten namelijk zowiezo wel kopers zijn tegen die tijd natuurlijk).

Buiten de sport verkopen is in mijn ogen zowiezo geen optie, aangezien Biène zeker niet makkelijk is. Mocht er ooit een nest komen dan komt dat dus niet bij mij in huis hoor. Ik heb er de ruimte niet voor.