Rosita Compagner schreef:het kan een stuk erger :N:
Ah ja, dan geeft het niet....... Als de hond de blijf niet goed beheerst dan moet je er misschien naast gaan staan en voorkomen dat het fout gaat en het gewenste gedrag belonen? In plaats van alvast op afstand klaar te gaan staan met de lange lijn in je hand omdat je eigenlijk wel weet dat de hond deze 'test' niet doorstaat.
Testen en corrigeren ;-(( Gelukkig 'vinden sporthonden het niet zo erg om stevig gecorrigeerd te worden'
tjonge, wat dóe ik in dit topic, alleen maar slecht voor mijn nachtrust

overdrijven is ook een vak.
Ik blijf ook geen half jaar naast m'n hond bij het afliggen met afleiding staan want daar leert hij niks van... alleen dat als vrouwtje erbij staat hij niks mag....en op een examen staat ineens het vrouwtje 10 meter verder... he feest
Ik ben elke week een metertje opgeschoven WEL met lange lijn om controle over de hond te houden zodat hij niet het hele veld over gaat en daarbij andere honden stoort in hun training en zichzelf beloont doordat hij weg kan.
En dan ben je op een gegeven moment 5 meter weg en dan denkt ie ... ach... laat ik het toch een keer proberen....

nope dus... want dan zit er helaas voor hem een lijntje aan.

En daar loopt hij dan in... ach wat sneu toch...
ps. ik heb het hier over een appel oefening en geen bijtoefening maar het idee blijft hetzelfde.
Overigens kun je niet op foto's oordelen, het is een actie-moment die gewoon vertekend op een foto kan staan.