Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Jasbewaking Hector 10 maanden

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

Hector
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duits herder werklijn wolfsgrauw

Jasbewaking Hector 10 maanden

Ongelezen bericht door Hector »

Nou vandaag jasbewaking een stapje verder gegaan!
Als hij bleef liggen mocht hij bijten.

Eerst maar eens poseren.
Dit ben ik en mijn veelbelovende kanjer:
Afbeelding

Nou wij wachten keurig af:
Afbeelding

Hier lijkt net of ik zo mega sterk ben :denken:
Afbeelding

Hij had hem goed hoor:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Tja, het lossen hoort er ook bij he:
Afbeelding

Dit is het filmpje van het aanbijten: (slechte kwaliteit)
Afbeelding

Meer foto's vanaf morgen te zien op mijn website!
Afbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

wat gebeurd er dan op die 3e foto? kwam hij toch overeind en corrigeerde je toen door een ruk aan de ketting?
janinca2002
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door janinca2002 »

estelle schreef:wat gebeurd er dan op die 3e foto? kwam hij toch overeind en corrigeerde je toen door een ruk aan de ketting?
hij moet terug op de tas als de helper weg is
Jan
Afbeelding
estelle

janinca2002 schreef:
estelle schreef:wat gebeurd er dan op die 3e foto? kwam hij toch overeind en corrigeerde je toen door een ruk aan de ketting?
hij moet terug op de tas als de helper weg is
dmv zo'n ruk aan de lijn?
Ik vind het er niet prettig uitzien maar goed, zal aan mij liggen.
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

estelle schreef:
Dat lijkt mij zo toch ook niet de bedoeling van corrigeren met een slipketting of wel?

Anne
estelle

starfleet schreef:
estelle schreef:
Dat lijkt mij zo toch ook niet de bedoeling van corrigeren met een slipketting of wel?

Anne
ik weet het niet.
Wellicht vertekend de foto ook heel erg, geeft ze zelf ook al aan.
Het is ook gewoon een halfcheck wat de hond om heeft, toch?
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door billy »

Vind het ook geen prettige foto, maar goed misschien vertekend beeld :19:
Dacht dat je met pakwerk altijd trainde met een leren halsband, zeker in de opbouw, maar doe het ook al een tijd niet meer dus is het misschien veranderd.
Groetjes Els
Afbeelding
CKS
Zeer actief

Ongelezen bericht door CKS »

billy schreef:Vind het ook geen prettige foto, maar goed misschien vertekend beeld :19:
Dacht dat je met pakwerk altijd trainde met een leren halsband, zeker in de opbouw, maar doe het ook al een tijd niet meer dus is het misschien veranderd.
Groetjes Els
Niet altijd. Lossen bijvoorbeeld is lastig aan te leren met een vaste band :wink: Veel honden vinden het bijten veel te leuk om zomaar los te laten. De eerste correctie: het is uiteraard veel leuker achter de helper aan te gaan dan op die stomme jas te blijven liggen - een stevige correctie kan dan op zijn plaats zijn. De meeste werkhonden (die toch op kracht, drift, moed werklust en ga zo door gefokt zijn) zijn daar niet perse van onder de indruk hoor. Ik vind dit alles er niet extreem gewelddadig uitzien in ieder geval. het kan een stuk erger :N:

C.
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

het kan een stuk erger :N:
Ah ja, dan geeft het niet....... Als de hond de blijf niet goed beheerst dan moet je er misschien naast gaan staan en voorkomen dat het fout gaat en het gewenste gedrag belonen? In plaats van alvast op afstand klaar te gaan staan met de lange lijn in je hand omdat je eigenlijk wel weet dat de hond deze 'test' niet doorstaat.

Testen en corrigeren ;-(( Gelukkig 'vinden sporthonden het niet zo erg om stevig gecorrigeerd te worden'

tjonge, wat dóe ik in dit topic, alleen maar slecht voor mijn nachtrust
starfleet
Erelid

Volgens mij heeft die hond toch echt een slipketting om.

Anne
CKS
Zeer actief

Ongelezen bericht door CKS »

Rosita Compagner schreef:
Ga voor de grap eens kijken in het echt, in plaats van alleen naar de fotos in zo'n topic. Je zou zomaar eens verbaasd kunnen staan. Ik woon een beetje ver weg maar anders zou je bij iedere training welkom zijn.

Echt niet alle africhters zijn dierenbeulen. Kijk, zo gaat mijn trainer met mijn pup om:
Afbeelding

Groetjes,

Kees
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

het kan een stuk erger :N:
Ah ja, dan geeft het niet....... Als de hond de blijf niet goed beheerst dan moet je er misschien naast gaan staan en voorkomen dat het fout gaat en het gewenste gedrag belonen? In plaats van alvast op afstand klaar te gaan staan met de lange lijn in je hand omdat je eigenlijk wel weet dat de hond deze 'test' niet doorstaat.

Testen en corrigeren ;-(( Gelukkig 'vinden sporthonden het niet zo erg om stevig gecorrigeerd te worden'

:roll: overdrijven is ook een vak.
Ik blijf ook geen half jaar naast m'n hond bij het afliggen met afleiding staan want daar leert hij niks van... alleen dat als vrouwtje erbij staat hij niks mag....en op een examen staat ineens het vrouwtje 10 meter verder... he feest :cheer:
Ik ben elke week een metertje opgeschoven WEL met lange lijn om controle over de hond te houden zodat hij niet het hele veld over gaat en daarbij andere honden stoort in hun training en zichzelf beloont doordat hij weg kan.
En dan ben je op een gegeven moment 5 meter weg en dan denkt ie ... ach... laat ik het toch een keer proberen.... :idea: nope dus... want dan zit er helaas voor hem een lijntje aan. :neenee: En daar loopt hij dan in... ach wat sneu toch...

ps. ik heb het hier over een appel oefening en geen bijtoefening maar het idee blijft hetzelfde.

Overigens kun je niet op foto's oordelen, het is een actie-moment die gewoon vertekend op een foto kan staan.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Selena
Zeer actief
Mijn ras(sen): x HH
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Selena »

Op zich kan corrigeren bij deze oefening, MAAR snapt hij de bedoeling van de oefening al wel?

Mijn honden zijn sowieso ouder (maand of 18 of ouder) als ze de oefening leren, ze kunnen dan al een goede (goed timing, altijd goede plaats)stok aanval op een meter of 30, kunnen al goed zelfstandig lossen etc.

Ik leer ze eerst terugsturen op de tas tijdens appél (vergelijk terug plaats oefening in G&G), als ik het dan intergreer in afd. 3, zit ik op mijn hurken of sta ik naast ze terwijl ze op het vw. liggen. Helper passeert een keer, terwijl ik (indien nodig) ze laat blijven door tegen houden op de lijn en hulpcommando blijf. Op anderhalve meter op de pakbeweging van de helper krijgt de hond hulpcommando "vast", hond wordt beloond door helper en mij OP het voorwerp. Dan 3 passen terug, helper stilstaan. Hond krijgt hulpcommando´s : los, hier en dr op, terwijl ik zelf achter vw. sta en kan hond dus terug aan de lijn geleiden naar vw.
Omdat hond alle hulpcommando´s goed beheerst, hoef je nauwelijks te corrigeren...alleen te begeleiden.
Pas als hond oefening uitvoert zonder de hulpcommando´s, ga ik zelf afstand nemen van het vw. maar nog steeds aan de lange lijn zodat ik controle heb.
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!

http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Contacteer:

Ongelezen bericht door tycha »

Selena schreef:Op zich kan corrigeren bij deze oefening, MAAR snapt hij de bedoeling van de oefening al wel?

Mijn honden zijn sowieso ouder (maand of 18 of ouder) als ze de oefening leren, ze kunnen dan al een goede (goed timing, altijd goede plaats)stok aanval op een meter of 30, kunnen al goed zelfstandig lossen etc.

Ik leer ze eerst terugsturen op de tas tijdens appél (vergelijk terug plaats oefening in G&G), als ik het dan intergreer in afd. 3, zit ik op mijn hurken of sta ik naast ze terwijl ze op het vw. liggen. Helper passeert een keer, terwijl ik (indien nodig) ze laat blijven door tegen houden op de lijn en hulpcommando blijf. Op anderhalve meter op de pakbeweging van de helper krijgt de hond hulpcommando "vast", hond wordt beloond door helper en mij OP het voorwerp. Dan 3 passen terug, helper stilstaan. Hond krijgt hulpcommando´s : los, hier en dr op, terwijl ik zelf achter vw. sta en kan hond dus terug aan de lijn geleiden naar vw.
Omdat hond alle hulpcommando´s goed beheerst, hoef je nauwelijks te corrigeren...alleen te begeleiden.
Pas als hond oefening uitvoert zonder de hulpcommando´s, ga ik zelf afstand nemen van het vw. maar nog steeds aan de lange lijn zodat ik controle heb.
Zo doen wij het ook :ok: daarbij heeft de hond dan al verschillende keren op de tas / jas gelegen waarbij de pakwerker langs loopt / stilstaat, weer doorloopt zonder te mogen bijten. En als de hond dan inderdaad zo ver is dat hij mag bijten dan wel direct op de plek waar je hem later ook wilt hebben.
Afbeelding
Groetjes Marja
estelle

Casey schreef:
Ga voor de grap eens kijken in het echt, in plaats van alleen naar de fotos in zo'n topic. Je zou zomaar eens verbaasd kunnen staan. Ik woon een beetje ver weg maar anders zou je bij iedere training welkom zijn.

Echt niet alle africhters zijn dierenbeulen. Kijk, zo gaat mijn trainer met mijn pup om:
Afbeelding

Groetjes,

Kees
heel mooi, helaas ben ik dus een paar keer wezen kijken en ben ik me dood geschrokken over de omgang tussen de geleiders en hun honden.
Ja met een pup staan ze leuk te knuffelen aan de zijlijn totdat pupje ouder is en aan het werk moet. :roll:

Maar goed, er zullen vast verenigingen zijn die het anders doen, gelukkig.
Selena
Zeer actief

Deze "pupjes" zijn rond 20 mnd, tussen appéloefeningen door:

Afbeelding

Afbeelding

Voor al onze honden is knuffen met de baas de allerhoogste beloning die ze kunnen krijgen met appél. Kaas, worst, klopje, aaitje, stem, bal, bijtrol zijn vaak goede "tussendoorbeloningen".

En africhten kan imo alleen met straffen/corrigeren en belonen in de juiste balans :wink: En ja straffen kan hard zijn, maar de beloning is navenant...

estelle

Selena schreef:Deze "pupjes" zijn rond 20 mnd, tussen appéloefeningen door:

Voor al onze honden is knuffen met de baas de allerhoogste beloning die ze kunnen krijgen met appél. Kaas, worst, klopje, aaitje, stem, bal, bijtrol zijn vaak goede "tussendoorbeloningen".

En africhten kan imo alleen met straffen/corrigeren en belonen in de juiste balans :wink: En ja straffen kan hard zijn, maar de beloning is navenant...
Ik geloof jullie wel hoor dat het er bij jullie anders aan toe zal gaan, ik heb w.s. gewoon een verkeerde club getroffen. Daar zag ik in ieder geval niemand met zn hond knuffelen en als de hond iets goed deed viel de bal uit de jaszak....dat was het....niet even spelen met de bal...niks....
Verder was het alleen maar slaan, schoppen, aan de oren de lucht in hijsen en ga zo maar door.
De honden begrepen er ook geen drol van, ik weet echt wel dat africhtingshonden harde honden zijn en wat kunnen hebben en ik kan ook heel erg aardig honden 'lezen' . Deze honden zag ik doodsbang kruipen over het veld, staart tegen de buik, in mekaar duiken om een knal te incasseren en totaal geen flauw benul hebben van wat er gevraagd werd. Triest.

Sorry als ik misschien altijd wat overdreven reageer maar ik zie die ogen van die hond die ik heb gezien nog altijd voor me, zoveel angst in zo'n koppie. :jank:
starfleet
Erelid

Afbeelding

.
Wat schattig knuffelen met een teletact en prikband aan :cheer: :cheer:

Anne
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

estelle schreef:Sorry als ik misschien altijd wat overdreven reageer maar ik zie die ogen van die hond die ik heb gezien nog altijd voor me, zoveel angst in zo'n koppie. :jank:
ik ken het gevoel :jank:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

estelle schreef:Daar zag ik in ieder geval niemand met zn hond knuffelen en als de hond iets goed deed viel de bal uit de jaszak....dat was het....niet even spelen met de bal...niks....
daar moet je ook wel de hond voor hebben :roll: dat hoef je bij 1 van mijn honden ook niet te doen, knuffelen stelt ie absoluut niet op prijs op het veld want dan wil hij alleen aktie... en met een balletje wordt ook niet gespeeld want dan heb je een enorm drukke stuiterende hond die je dan weer moet corrigeren, om dat te voorkomen krijgt hij z'n balletje en dat is ruim voldoende beloning voor hem.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

starfleet schreef:

Afbeelding

.

Anne
:19: zie het probleem niet...
Afbeelding
estelle

malinois schreef:
estelle schreef:Daar zag ik in ieder geval niemand met zn hond knuffelen en als de hond iets goed deed viel de bal uit de jaszak....dat was het....niet even spelen met de bal...niks....
daar moet je ook wel de hond voor hebben :roll: dat hoef je bij 1 van mijn honden ook niet te doen, knuffelen stelt ie absoluut niet op prijs op het veld want dan wil hij alleen aktie... en met een balletje wordt ook niet gespeeld want dan heb je een enorm drukke stuiterende hond die je dan weer moet corrigeren, om dat te voorkomen krijgt hij z'n balletje en dat is ruim voldoende beloning voor hem.
wat maakt het uit of je die bal nou even een metertje weggooid zodat de hond deze even kan ophalen?
Knuffelen wil Hera ook niet op het veld, wel vind ze het fijn te weten dat ze het goed doet dmv een aai over dr bol, een uitbundige 'goed zo!!!' of even de bal mogen apporteren.

Het is altijd zo makkelijk om te corrigeren maar belonen kunnen de meesten niet.
Bij ons op de club zie ik dat ook dat er 100x verteld moet worden 'BELOON die hond nou eens!!!!'.
Selena
Zeer actief

starfleet schreef:

foto er tussen uitgeknipt

.

Anne
Ja, klopt en je punt is? Op de andere foto slipketting & tt, als het je niet opgevallen was.

Schreef zelf toch onder de foto dit:
Selena schreef:
En africhten kan imo alleen met straffen/corrigeren en belonen in de juiste balans :wink: En ja: straffen kan hard zijn, maar de beloning is navenant...
@ Malinois: zijn allebei (de meesten uit de bloedlijn trouwens) éénmanshondjes, juist daarom is LEO (lomp en onbehouwen) knuffen met de baas, de hoogste beloning & ontspanning. Kwestie van doseren van druk, om hierna weer appél oefening te doen.

Ws. met een mechel niet aan te raden nee, bij Furie moest ik dit ook niet doen..

M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

estelle schreef:
Het is altijd zo makkelijk om te corrigeren maar belonen kunnen de meesten niet.
Bij ons op de club zie ik dat ook dat er 100x verteld moet worden 'BELOON die hond nou eens!!!!'.
maar ik geef gehoorzaamheid en ik moet dat ook 100x roepen...

ook moet ik uitleggen dat spelen met de hond niet is midden op het veld gaan staan en je hond een stokje of balletje geven :roll:

dus dat is geen werkhonden iets alleen.. dat zit overal...
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

estelle schreef:wat maakt het uit of je die bal nou even een metertje weggooid zodat de hond deze even kan ophalen?
dat zeg ik, daar wordt hij enorm druk en hectisch van :19: wat je dus weer moet corrigeren om in gareel te krijgen... dat is dan toch onzinnig :19: Hij krijgt z'n beloning dus het balletje en als hij van het veld afgaat, ja dan wordt de bal weggegooid...
klopt hoor je veel. Ik beloon heel veel, ik train met een ballenjasje en dus krijgen ze enorm veel balletjes en voertjes als beloning en gaandeweg ook stem maar ook dat is weer per hond verschillend. 2 van mijn honden kun je gewoon een balletje voor weggooien, een schouderklopje geven etc. maar 1 dus absoluut niet, dan wordt hij enorm hectisch, zo'n hond moet je met heel veel rust trainen en dus ook met belonen in rust.
Afbeelding
estelle

malinois schreef:
estelle schreef:wat maakt het uit of je die bal nou even een metertje weggooid zodat de hond deze even kan ophalen?
dat zeg ik, daar wordt hij enorm druk en hectisch van :19: wat je dus weer moet corrigeren om in gareel te krijgen... dat is dan toch onzinnig :19: Hij krijgt z'n beloning dus het balletje en als hij van het veld afgaat, ja dan wordt de bal weggegooid...
klopt hoor je veel. Ik beloon heel veel, ik train met een ballenjasje en dus krijgen ze enorm veel balletjes en voertjes als beloning en gaandeweg ook stem maar ook dat is weer per hond verschillend. 2 van mijn honden kun je gewoon een balletje voor weggooien, een schouderklopje geven etc. maar 1 dus absoluut niet, dan wordt hij enorm hectisch, zo'n hond moet je met heel veel rust trainen en dus ook met belonen in rust.
i know.
Heb zelf een enorm hectische hond waarbij idd alleen al 'goed zo' voldoende is om dr te laten stuiteren, toch ben ik er niet voor om zo 'doods' te belonen.
Als ze iets echt heel goed heeft gedaan dan mag ze echt even ontspannen door even te spelen met de bal of even gek te doen met vrouwtje daarna krijgt ze gewoon eventjes de tijd om weer te kalmeren en dat gaat steeds beter.
estelle

massam schreef:
estelle schreef:
maar ik geef gehoorzaamheid en ik moet dat ook 100x roepen...

ook moet ik uitleggen dat spelen met de hond niet is midden op het veld gaan staan en je hond een stokje of balletje geven :roll:

dus dat is geen werkhonden iets alleen.. dat zit overal...
ik zeg ook niet dat dit alleen bij africhting voorkomt.
Op de plaatselijke hondenschool zag je dit idd ook.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

estelle schreef:
malinois schreef:
i know.
Heb zelf een enorm hectische hond waarbij idd alleen al 'goed zo' voldoende is om dr te laten stuiteren, toch ben ik er niet voor om zo 'doods' te belonen.
Als ze iets echt heel goed heeft gedaan dan mag ze echt even ontspannen door even te spelen met de bal of even gek te doen met vrouwtje daarna krijgt ze gewoon eventjes de tijd om weer te kalmeren en dat gaat steeds beter.
ja dat is het verschil in trainen dan. Ik wil zoveel mogelijk rust op dat moment zodat er netjes verder getraint kan worden, als hij het veld afmag kan hij zich uitleven :wink:
Afbeelding
starfleet
Erelid

Selena schreef:
Ja, klopt en je punt is? Op de andere foto slipketting & tt, als het je niet opgevallen was.
Mijn punt is dat ik hypocriet vindt om een knuffelfoto met je hond te plaatsen als je niet capabel en inventief genoeg bent om niet standaard zonder prikband en teletact behoorlijk te trainen en je hond dingen te leren. Er zijn blijkbaar tegenwoordig steeds meer scholen waar dat wel kan, daar ligt het niet aan.

Nu moet ik denken: "wat gaan ze toch leuk met hun hond om, hij wordt ook tussendoor geknuffeld"??

Anne
tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Contacteer:

Ongelezen bericht door tycha »

starfleet schreef:
Selena schreef:
Mijn punt is dat ik hypocriet vindt om een knuffelfoto met je hond te plaatsen als je niet capabel en inventief genoeg bent om niet standaard zonder prikband en teletact behoorlijk te trainen en je hond dingen te leren. Er zijn blijkbaar tegenwoordig steeds meer scholen waar dat wel kan, daar ligt het niet aan.

Nu moet ik denken: "wat gaan ze toch leuk met hun hond om, hij wordt ook tussendoor geknuffeld"??

Misschien moet je eens vragen of je eventje met een van die honden aan het lijntje te mogen staan :wink:

Ik denk namelijk dat je echt geen flauw benul hebt wat voor type honden dit zijn. :19:

Anne
Misschien moet je eens aan Selena vragen of je eventjes met een van die honden aan het lijntje te mag staan :wink:

Ik denk namelijk dat je echt geen flauw benul hebt wat voor type honden dit zijn. :19:
Laatst gewijzigd door tycha op 06 mar 2007 14:45, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Groetjes Marja
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”