Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

binnen of buiten leven

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

schelsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
Aantal honden: 3

binnen of buiten leven

Ongelezen bericht door schelsey »

Honden,moeten die binnen leven of in de tuin/kennel en waarom vinden jullie dat?

een hond die altijd buiten zit heeft een minder goede band dan honden die binnen leven?

wat vinden jullie of is jullie bevindingen.

zelf hou ik er van als mijn honden veel bij me zijn,maar zitten soms wel 2 a 3 uurtje in de tuin als ik even weg ben,ik persoonlijk denk dat je met een buitenhond minder goede band mee crieert dan een binnenhond

sonja
rambogina
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door rambogina »

HOI,
Persoonlijk vind ik mijn hond een "huisgenoot"
Mijn hond zit dus altijd binnen, tenzij ik zelf buiten in de tuin zit :smile:
dan zit/ligt hij ook buiten.
Als ik weg ben is hij ook gewoon in huis, alles staat open dus hij kan overal vrij lopen beneden.
Trap lopen doet hij niet dus hij komt niet boven waar de slaapkamers zijn.
En waarom ik het vind tja ik heb mijn hond voor gezeldschap dus vandaar binnen, is voor mij nooit enige twijfel geweest al mijn honden zijn altijd binnen geweest.
Groetjes Sylvia
GROETJES SYLVIA EN HUMMER
Vlinder
Actief
Mijn ras(sen): Bulldoggen

Ongelezen bericht door Vlinder »

Als wij thuis zijn is onze hond waar wij zijn, dus binnen of buiten. Als wij er niet zijn is onze hond buiten. Dat is hij zo gewend van zijn vorige eigenaars en wij hebben dit doorgezet omdat wij meer dieren binnen hebben waar hij niet altijd mee door een deur kan. Hij heeft een overdekte ren en een nachthok met stro. Hij kan ook door de hele tuin struinen en lekker in het gras gaan rollen bijv.

Wij hebben een hond voor de gezelligheid en het gezelschap, dus als wij er zijn is hij binnen bij ons, lijkt me ook beter voor de band. Toch had hij met zijn vorige baasje ook een hechte band, hoewel hij daar al 5 jaar in de tuin zat.
Groetjes!

Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Wat hebben onze honden lekker binnen, behalve als wij buiten zijn of in de zomer dan zijn ze graag zelf buiten.
Ik denk dat er honden zijn die graag bnuiten zijn dus waarom zou je ze dan niet buiten laten...alleen ik vind wel dat je er ook genoeg aandacht aan moet besteden en dan maakt de band met je hond niets uit , of je hond dan binnen zit of buiten.....als je er maar lekker veel aandacht aan besteed.

Jacqueline
Afbeelding
Vlinder
Actief
Mijn ras(sen): Bulldoggen

Ongelezen bericht door Vlinder »

Als wij thuis zijn is onze hond waar wij zijn, dus binnen of buiten. Als wij er niet zijn is onze hond buiten. Dat is hij zo gewend van zijn vorige eigenaars en wij hebben dit doorgezet omdat wij meer dieren binnen hebben waar hij niet altijd mee door een deur kan. Hij heeft een overdekte ren en een nachthok met stro. Hij kan ook door de hele tuin struinen en lekker in het gras gaan rollen bijv.

Wij hebben een hond voor de gezelligheid en het gezelschap, dus als wij er zijn is hij binnen bij ons, lijkt me ook beter voor de band. Toch had hij met zijn vorige baasje ook een hechte band, hoewel hij daar al 5 jaar in de tuin zat.
Groetjes!

Afbeelding
omafia

Ongelezen bericht door omafia »

Ik vind wel vaak dat honden die buiten zitten heel veel blaffen, Bij mijn schoonzus zitten 2 herders in een kleine achtertuin, ze hebben niet meer dan een afdak, worden smorgens en savonds 10 minuten uit gelaten en verder zitten die beesten dus buiten, en maar blaffen.

Ik vraag me dan echt af waarom heeft zo iemand gekozen voor 2 honden, en zelf horen ze dat blaffen waarschijnlijk niet meer, maar voor de buurt is het hartstikke vervelend
pia zz
Zeer actief
Mijn ras(sen): golden retriever
boxer
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door pia zz »

Een hond is een roedeldier, dus wil ie graag bij je zijn. Er zijn wel hondenrassen die liever buiten zijn in een kennel, maar dan moet je hem daar niet alleen in doen ,maar met een of meerdere honden. Onze hond is gewoon, waar ik ook ben, dat is met slecht weer lekker binnen en als het mooi weer is, buiten. En als het even kan en ik moet ergens heen, gaat ie gezellig mee. :wink:
Afbeelding

waardeer wat je hebt, je weet nooit hoe lang het duurt!!
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

déesse is een echte binnen hond. Buiten zou ze wegkwijnen, zeker als ze dan nog alleen in een kennel zou zitten.
Floyd kon je geen 5 minuten binnen houden. Hij zat direct te piepen aan de deur om terug buiten te kunnen. Die lag liever gans de dag onder een boom in het gras. :19:
beide zijn/waren mechelaars :wink:
omafia

Ongelezen bericht door omafia »

Bowie is ook altijd lekker bij mij, hij gaat zelfs mee naar me werk, echt heel fijn dat ik daar toestemming voor gekregen heb
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Tsja het ligt toch ook een beetje aan de hond.
Hier 3 honden in de kennel waarvan 2 herders en 1 x labrador.
Sam en Kimba vinden het prima, Sam weet niet beter en of Kimba voor ze bij ons kwam in huis heeft geleefd weten we niet (ze is als zwerver binnen gebraacht in het asyl) maar ook zij oogt gewoon als een gelukkige hond.

Scheelt wel dat Sam en Kim veel buiten zijn. In de zomer lopen ze vrijwel de hele dag op ons omheinde weiland, vinden ze heerlijk.
S'winters is dat iets minder, dan liggen ze prins heerlijk met zn tweetjes op hun bank. :mrgreen:

Chika weet ook niet beter, is geboren in de kennel en heeft nooit in huis gezeten. Ja eventjes toen ze hier kwam om het neurotische gedrag eruit te halen.

Ik vind het dus niet altijd zielig.
Een ander verhaal vind ik honden die dus alleen maar in de kennel liggen eruit mogen om te sporten bijv. en verder niks hebben.
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Ik heb er 1 gedeeltelijk buiten zitten.
Als ik niet thuis ben is Biène in de kennel, ben ik thuis dan komt ze gewoon binnen.
De andere 2 zitten binnen, hoewel Marouck ook erg graag buiten is.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

hier 1 buiten, 4 binnen. De 4 binnenhonden zitten het liefst binnen maar die buiten zit WIL niet eens binnen zijn, hij wil alleen maar naar buiten. Ik doe hem echt geen plezier met binnen zijn. Ik las net ergens iets van 1 hond niet alleen buiten, ik zie niet in waarom ik 1 van mijn 'binnenhonden' dan maar naar buiten moet doen tegen haar zin omdat ik het zielig vind voor de ander :19: De hond die buiten zit vermaakt zich prima alleen en zal het een worst zijn of hij nu soortgenoten om zich heen heeft of niet, liever niet als je het mij vraagt.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

hier zijn ze allemaal binnen , laat mijn vrienden toch ook niet buiten staan.
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
ladybird
Zeer actief
Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
Contacteer:

Ongelezen bericht door ladybird »

jip007 schreef:hier zijn ze allemaal binnen , laat mijn vrienden toch ook niet buiten staan.
Hier zijn ze ook allemaal binnen :ok:
Afbeelding
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Gewoon binnen. Ik woon op een flat, dus buiten gaat niet echt.. :mrgreen:

Alhoewel er hier iemand is met 2 herders die je regelmatig de hele dag op het balkon ziet.. Maar mijn keus is het niet!
chaos
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 beaucerons en 1 Duitse herder.

Ongelezen bericht door chaos »

Mijn teckel is altijd binnen en onze herder is buiten, behalve in de zomermaanden dan is hij wel eens in huis. In de winter met de verwarming aan is het hem te warm. Hij geeft dan zelf aan weer naar buiten te willen. We sluiten hem niet buiten, hij heeft hierin zelf de keus of hij mee naar binnen komt of niet. Hij heeft voldoende te doen en te zien en kan naar believen in zijn kennel en nachthok of op zijn sofa gaan liggen.
Afbeelding
joline
Zeer actief

Ongelezen bericht door joline »

Allebei mijn honden zitten binnen, ik zou persoonlijk zelf mijn honden nooit buiten willen houden. Of het moet een ras zijn wat zich buiten lekkerder voelt dan binnen, maar dat is op mijn honden niet van toepassing, als ik hun buiten zou houden, zouden ze wegkwijnen.
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

Ik heb geen buitenhonden, maar wel een hond die liever buiten is.
Puck dus, de mastiff.
Mijn golden is het liefst bij mij.
Ik heb echt huishonden...
Ik ken wel honden die buiten moeten wonen. Dat is meestal omdat iemand van het gezin, honden vies vindt. Zielig... Wonen meestal ook alleen op een plaatsje. Aanslaan bij onraad is hun enige taak. Een bak voer de beloning.

Of honden die een functie hebben, op een boerdenbedrijf, waken dus, de hele dag mee met de baas, naast de trekker, in de stallen etc.
Waar de baas is is de hond, en dit vind ik dus niet zielig. Ook al slaapt de hond buiten.
Het leven van de baas is overdag vooral buiten en in de stallen.
De hond heeft een functie, de katten ook. Die komen ook niet in huis.
Hooguit tot de bijkeuken.
kangallover

Ongelezen bericht door kangallover »

hoi hoi,

max van mij is altijd buiten, wilt ook echt niet naar binnen, atilla wilt alleen overdag naar buiten en als de zon valt wil hij naar binnen en baloe is ook altijd binnnen

groetjes nathalie :cheer:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Het hangt nogal van de hond af denk ik. Wij hebben een berner gehad die ook liefst altijd buiten was.
Buiten betekende wel los buiten en dus niet opgesloten in ons geval en er was een deur waardoor hij naar binnen kon via de kelder. Was het gezellig binnen of was er bezoek dan kwam hij wel graag binnen voor de gezelligheid.

Een hond in een hok vraagt gewoon extreem veel van de baas gezien je hem geen keuze laat. Een boer die de hele dag 2 herders mee laat lopen tijdens zijn werk en die de honden in de avond wel in een hok zet vind ik niet zo'n probleem. De honden in een woonwijk in een kennel zetten de hele dag ben ik geen voorstander van want dan gebeurd er te weinig :neenee: Als je toch werkt wordt het weer een ander verhaal gezien een hond in een bench in mijn ogen een heel stuk slechter af is dan een hond die in de zon en de frisse lucht kan wachten op de baas.

Hier zal een hond altijd binnen wonen of vrije in en uitloop hebben, puur omdat ik alleen op die manier een hond wil hebben :wink:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

MARC_S schreef:De honden in een woonwijk in een kennel zetten de hele dag ben ik geen voorstander van want dan gebeurd er te weinig :neenee: Als je toch werkt wordt het weer een ander verhaal gezien een hond in een bench in mijn ogen een heel stuk slechter af is dan een hond die in de zon en de frisse lucht kan wachten op de baas.

Hier zal een hond altijd binnen wonen of vrije in en uitloop hebben, puur omdat ik alleen op die manier een hond wil hebben :wink:
ja maar dat moet wel kunnen, ik had mijn herder ook het liefst los in de tuin lopen maar aangezien ik hem niet dood terug wil vinden aan het eind van de dag heb ik hem toch maar in een kennel. :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Rabecca
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua's en Vlinderhondjes
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Rabecca »

We hebben hier 2 honden: een chihuahua (vanzelfsprekend lijkt mij dat zo'n ras binnen hoord te zitten) en een hond van 70 kg
Heel vaak kregen we te horen dat het niet normaal is dat zo'n grote hond (die ook nog eens ongelovelijk verhaard) gewoon binnen zit
Want zo'n hond ligt toch in de weg... enz.
Wij kiezen voor een hond voor de gezelligheid :) dus ook zij ligt lekker binnen en s'nachts op onze nieuwe leren banken
De achterdeur staat hier vaak open, het liefste ligt ze op je voeten
Zijn wij binnen, blijft ze binnen
Gaan wij naar buiten, loopt ze mee naar buiten

Gezellig :ok:
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Een hondenkennel is best een goed idee.
Maar 1 van je honden binnen te laten als huishond, dat lijkt me geen goed idee. Beide honden verdienen dezefde behandeling. Anders krijg al snel srtijd tussen de 2 honden, én terecht...!!!!!!!!!!!!
Afbeelding
Tony
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mastín Español, Roemeense erfhond en Griekse heks, rest wijzigt nogal eens ivm opvang.

Ongelezen bericht door Tony »

2 binnen, 2 buiten.
thom schreef:Een hondenkennel is best een goed idee.
Maar 1 van je honden binnen te laten als huishond, dat lijkt me geen goed idee. Beide honden verdienen dezefde behandeling. Anders krijg al snel srtijd tussen de 2 honden, én terecht...!!!!!!!!!!!!
Nou, dat werkt niet (altijd) hoor !!
Als ik ze hier bij elkaar zet is het moord en doodslag tussen zowel de reuen als de teven onderling :devil:
Daarnaast, de reu die buiten (in de kennel) zit kan niet loslopen tussen mensen, daar is die te scherp voor :mrgreen:
De teef die buiten zit (mijn diensthond) kan in principe wel binnen (voor even anders breekt die de tent af, ze wil alleen maar werken...) maar dat botst giga met de teef die binnen zit.
"It takes nothing away from a human to be kind to an animal"
kawa2
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckels

Ongelezen bericht door kawa2 »

wij hebben binnen honden

maar als we aan het werk zijn dan gaan ze in de keuken
wij hebben in de keuken deur een hondenluik gemaakt
zodat ze altijd naar buiten kunnen

en dan hebben we sinds gisteren ook nog een gat in de schutting gemaakt (gaat binnenkort helemaal plat)

zodat als de buren wel thuis zijn en die zijn buiten
dan lopen ze bij de buren in de tuin rond
totdat wij thuis zijn en dan komen ze weer naar onze kant
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”