Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
melkpruductie
Moderator: moderatorteam
- Amaranthas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Shih Tzu
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
melkpruductie
Ik heb gemerkt dat ailena steeds minder melk krijgt. De puppies willen allemaal maar uit 1 tepel drinken, de rest als ik erin knijp komen wel piepkleine druppeltjes uit, maar die nemen ze in de mond en spugen ze weer uit. Ook worden haar tepels kleiner.
Weet iemand iets wat ik kan geven om dit weer op gang te krijgen? Ik heb niet echt trek om te gaan bijvoeden, tenzij het noodzakelijk is.
Weet iemand iets wat ik kan geven om dit weer op gang te krijgen? Ik heb niet echt trek om te gaan bijvoeden, tenzij het noodzakelijk is.
Een Shih Tzu heb je niet als huisdier, je leeft ermee samen.

- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
de pups krijgen toch voldoende binnen?
als bepaalde tepels niet of nauwelijks gebruikt worden, neemt de melkgift daar af ja en kunnen ze ook slinken, dat is niet zo raar.
hier willen ze ook alledrie de achterste 2 tepels, jij hebt er dan 4 ( heb je toch maar verstandig het reutje laten gaan?)
maar dat moet prima kunnen.
belangrijkste criterium is, dat de pups aankomen en tevreden zijn.
je kunt de teef bv wel wat puppymelk geven, dat bevordert de melk gift.
als bepaalde tepels niet of nauwelijks gebruikt worden, neemt de melkgift daar af ja en kunnen ze ook slinken, dat is niet zo raar.
hier willen ze ook alledrie de achterste 2 tepels, jij hebt er dan 4 ( heb je toch maar verstandig het reutje laten gaan?)
- Rea
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor - Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Je zou in een reform winkel borstvoedingsthee kunnen kopen.
Hier zet je thee van en doe je door haar eten.
Maar wel blijven aanleggen en omdat je er nu 4 hebt is iedere 2 uur twee aanleggen aan de ene kant en de teef omdraaien en dan de andere 2 aan de andere kant. Is ff tijdrovend maar als je nu niet gaat stimuleren en de tepels niet gebruikt loopt duidelijk de voeding terug.
Wel in de gaten houden dat ze blijven groeien.
Ik zou niet te vlug met bijvoeden beginnen wel de gewichten in de gaten houden.
Hier zet je thee van en doe je door haar eten.
Maar wel blijven aanleggen en omdat je er nu 4 hebt is iedere 2 uur twee aanleggen aan de ene kant en de teef omdraaien en dan de andere 2 aan de andere kant. Is ff tijdrovend maar als je nu niet gaat stimuleren en de tepels niet gebruikt loopt duidelijk de voeding terug.
Wel in de gaten houden dat ze blijven groeien.
Ik zou niet te vlug met bijvoeden beginnen wel de gewichten in de gaten houden.

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
- Amaranthas
- Zeer actief
- Contacteer:
ja, ik heb het reutje toch laten gaan. Maar ik hoef mezelf nu niet schuldig te voelen want ik heb het geprobeerd. En dat is voor mij het belangrijkste.yamie schreef:de pups krijgen toch voldoende binnen?
Desondanks hadden jullie wel gelijk, en had het misschien beter geweest hem meteen te helpen. Maar die beslissing heb ik nu eenmaal niet genomen. maar heb er wel van geleerd.

- Amaranthas
- Zeer actief
- Contacteer:
die 5e had een open gehemelte helemaal achter in zijn keel.LongFields schreef:Ik zou inderdaad ook proberen met puppymelk of de tip van Rea de melkproductie wat te stimuleren. Groeien de pups wel gewoon goed?
Ik zag dat je op de website alleen spreekt over 4 pups, maar er zijn er toch 5 geboren? Heb ik soms gemist wat er met die vijfde is gebeurd?
Men vond dat ik die moest laten inslapen, maar dat heb ik niet gedaan. Volgens de DA kon hij wel drinken als de speen maar groot genoeg was, en dat ging ook goed. maar niet lang.

- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
goed zoAilena schreef:ja, ik heb het reutje toch laten gaan. Maar ik hoef mezelf nu niet schuldig te voelen want ik heb het geprobeerd. En dat is voor mij het belangrijkste.yamie schreef:de pups krijgen toch voldoende binnen?
Desondanks hadden jullie wel gelijk, en had het misschien beter geweest hem meteen te helpen. Maar die beslissing heb ik nu eenmaal niet genomen. maar heb er wel van geleerd.
geniet van de kinders
-
Maria
- Zeer actief
- Contacteer:
als je net aan de tepels knijpt als de puppen gedronken hebben dan is het logisch dat er minder uit komt. Er komt geen pus uit, harde tepels?
Piepen de puppen zijn ze ontevreden, komen ze niet aan. Dan moet je wel bijvoeren en niet wachten totdat het beter wordt.
Zijn ze tevreden en komen ze wel iets aan dan hoef je je niet zoveel zorgen te maken hoor.
Ik geef hier moeders altijd vers vlees, heb hier nog niet meegemaakt dat moeders geen voldoende melk heeft.
gr Maria.
Piepen de puppen zijn ze ontevreden, komen ze niet aan. Dan moet je wel bijvoeren en niet wachten totdat het beter wordt.
Zijn ze tevreden en komen ze wel iets aan dan hoef je je niet zoveel zorgen te maken hoor.
Ik geef hier moeders altijd vers vlees, heb hier nog niet meegemaakt dat moeders geen voldoende melk heeft.
gr Maria.
- Amaranthas
- Zeer actief
- Contacteer: