Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wie heeft er een beagle?
Moderator: moderatorteam
-
*Marleen* & *Kibo*
- Vaste gebruiker
Wie heeft er een beagle?
Hoi hoi,
Ik vroeg mij af of er mensen zijn die een beagle hebben, vast wel maar ik heb ze nog niet gezien. Ik heb al een appenzeller er sinds een week heb ik er een beaglepup bij van 8 weken, het gaat zeer goed tussen die twee, vanaf dag 1 al, het is natuurlijk altijd wennen ineens een hond erbij maar het gaat super, zijn er nog meer mensen die een beagle en een ander ras erbij hebben?
Ik vroeg mij af of er mensen zijn die een beagle hebben, vast wel maar ik heb ze nog niet gezien. Ik heb al een appenzeller er sinds een week heb ik er een beaglepup bij van 8 weken, het gaat zeer goed tussen die twee, vanaf dag 1 al, het is natuurlijk altijd wennen ineens een hond erbij maar het gaat super, zijn er nog meer mensen die een beagle en een ander ras erbij hebben?
Groetjes Marleen en pootje van Kibo
- Knoeppie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beagle
- Aantal honden: 1
-
elbertkeizer
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Heb zelf geen beagle, maar ik ken er een paar en ik vind ze wel erg leuk!
Nou... qua eigenwijzigheid en wegloopgedrag vind ik ze wel heel hoog scoren! Ze zijn wel heerlijk sociaal en vrolijk (de beagles die ik ken), en ik denk dat ze inderdaad nauwelijks problemen hebben met andere honden, maar ze lijken me lastiger op te voeden dan menig ander ras.Knoeppie schreef:Wij hebben een beagleteefje van 4 jaar, het is onze enige hond maar al zouden we er nog 10 bijnemen, de beagle is een meutedier dus zal over het algemeen niet voor problemen zorgen.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- clausipaus
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zooitje kruisingen
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Volgens mij bedoelt ze dat de omgang met andere honden voor weinig problemen zorgt?Hanneke2 schreef:Heb zelf geen beagle, maar ik ken er een paar en ik vind ze wel erg leuk!
Nou... qua eigenwijzigheid en wegloopgedrag vind ik ze wel heel hoog scoren! Ze zijn wel heerlijk sociaal en vrolijk (de beagles die ik ken), en ik denk dat ze inderdaad nauwelijks problemen hebben met andere honden, maar ze lijken me lastiger op te voeden dan menig ander ras.Knoeppie schreef:Wij hebben een beagleteefje van 4 jaar, het is onze enige hond maar al zouden we er nog 10 bijnemen, de beagle is een meutedier dus zal over het algemeen niet voor problemen zorgen.
Maar verlatingsangst komt ook nogal eens voor.
Penotti & Sombra!

En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer

En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer
- jeannie
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Kruising podengo
-
Albert80
- kawa2
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckels
- Aantal honden: 2
- Knoeppie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beagle
Ik bedoelde inderdaad dat de omgang met de andere hond geen probleem zal zijnHanneke2 schreef:Heb zelf geen beagle, maar ik ken er een paar en ik vind ze wel erg leuk!
De beagle kan over het algemeen slecht alleen zijn, veel kunnen zelfs maar max. 3 uur alleen zijn, ze zijn doen iets langer dan andere rassen over het zindelijk worden, ze slopen vrij snel als ze alleen zijn.zich vervelen, ze luisteren vaak slecht (eigenwijs) en smeren 'm graag.
Die van mij luisterd echter perfect, kan prima alleen zijn, smeert 'm als we de poort open laten maar blijft in het bos netjes bij me (=op 100 meter afstand
Ze hebben aanleg om dik te worden, er zijn maar weinig slanke beagles, en hebben veel beweging nodig (anders gaan ze dus slopen, over het algemeen)
Groetjes Michaëla en Knoeppie

- jeannie
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Kruising podengo
Sommige beagles kunnen niet goed alleen zijn.Albert80 schreef:clausipaus schreef:Ze kunnen dus niet goed alleen zijn?Hanneke2 schreef:
Maar verlatingsangst komt ook nogal eens voor.
Ik kreeg de tip van de fokker om vanaf dag 1 al even de beagle alleen te laten, al was het maar even, en dan te prijzen als hij bij terugkomst stil was.
Gelukkig was Dwight niet zo moeilijk, echt grote problemen met alleenlaten hebben we nooit gehad. En zeker nu er een tweede hond in huis is vindt hij het een stuk minder erg.
- petra1
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 5
Ik heb 2 kruising beagle/bassets,1 van 3 jaar en 1 van bijna 1,5 jaar. Verder nog een beagleteefje van 4,5 maand. Qua alleen zijn hebben we geen probleem,want ze zijn met zijn 4en (ook nog een labrador kruising) en dus hebben ze altijd wel leven om zich heen.
Het zijn superlieve,zelfstandige honden. Veel hebben wel een behoorlijke jachtpassie,dat is wel iets waar je rekening mee moet houden. Die van ons staan over het algemeen redelijk onder appel,maar als ze in het bos een spoor ruiken,dan moet je echt je best doen om ze bij je te houden. Vooral omdat we er dus meer hebben is dat soms best moeilijk,want het zijn meute jagers. Dus ze sterken elkaar als ze op pad gaan.
Groetjes Petra
Het zijn superlieve,zelfstandige honden. Veel hebben wel een behoorlijke jachtpassie,dat is wel iets waar je rekening mee moet houden. Die van ons staan over het algemeen redelijk onder appel,maar als ze in het bos een spoor ruiken,dan moet je echt je best doen om ze bij je te houden. Vooral omdat we er dus meer hebben is dat soms best moeilijk,want het zijn meute jagers. Dus ze sterken elkaar als ze op pad gaan.
Groetjes Petra