Gisterenmorgen was haar temperatuur gedaald tot 36,6 graden. In de loop van de dag steeg hij weer naar 36,9 maar Tara bleef rustig en vertoonde verder geen tekenen van een naderende bevalling. Om 22.30 uur heb ik haar nog een keer getempd en zat ze op 36,5. Ik vermoedde daarom dat de eerdere tempdaling niet de echte was geweest. Omdat Tara zo rustig was ben ik naar bed gegaan met het idee dat ik elke keer als ik voor Gijs mijn bed uit moest even zou gaan kijken.
Om 23.45 uur werd Gijs wakker en heb ik hem gevoed. Daarna ben ik naar beneden gegaan en daar lag tot mijn grote schrik een pup in de mand in de keuken. Tara lag er naast. Ik heb het tussendeurtje tussen keuken en woonkamer opengemaakt en de pup meegenomen naar de werpkist waar ik hem onder de warmtelamp heb gelegd. Tara liep intussen naar de mand in de woonkamer. Toen ik haar naar de werpkist riep reageerde ze niet. Dus heb ik de pup onder de warmtelamp achtergelaten en was ik nog net op tijd bij Tara om pup nummer twee in een stuitligging ter wereld te zien komen.
Tara heeft alles helemaal zelf gedaan. Bij het eerste pupje waren toen ik beneden kwam de vliezen en placenta al netjes opgeruimd en de navelstreng keurig doorgebeten. Ook was het pupje al flink schoongelikt door Tara.
Ze is echt een voorbeeldig moedertje. Is de hele dag aan het poetsen en aan het schikken. Ze is heel voorzichtig en ontzettend zorgzaam. Als ik de puppen uit de werpkist haal om te wegen zit ze er met haar neus bovenop. Babbe wordt in de huiskamer getolereerd maar ze mag niet te dicht bij de werpkist komen want dan wordt er gegromd.
En dan de statistieken:
Pup 1 is een reutje. Zijn geboortegewicht is 115 gram en hij was vanmorgen 6 gram afgevallen. Hij heeft wat moeite met het vinden van de tepel dus daar help ik hem maar mee. Hij krijgt ook zo nu en dan wat water met druivensuiker. Het reutje is zwart met een minuscuul wit plekje op zijn kin. Ik denk dat dat later niet meer te zien zal zijn.
Pup 2 is een teefje. Haar geboortegewicht was 110 gram en vanmorgen woog ze er 120, die is dus 10 gram aangekomen. Het is een helleveeg die nu al haar best doet om broerlief bij de tepel weg te duwen
BLOND
Ja ja, jullie lezen het goed. Het is alweer een jaar of 10 geleden dat de laatste blonde puppen geboren zijn maar Tara heeft ons een terugslag op deze kleur gegeven. Ik wist even niet wat ik zag toen ik alleen maar lichte kleur door de vliezen zag schijnen
En ik had natuurlijk foto's beloofd dus hier komen ze: