Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

De " klik " nav keuze dekreu , Deel 2!!

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

MonaToetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
Aantal honden: 6
Contacteer:

De " klik " nav keuze dekreu , Deel 2!!

Ongelezen bericht door MonaToetje »

Hallo,

Wat ik me nou afvraag is . Als jullie naar verschillende dekreuen gaan kijken en je een keuze zal moeten maken , luister je dan ook naar je gevoel? Hoe bepaal je welke dekreu het beste bij je teef past?
We zijn eergisteren naar dekreu 1 gaan kijken en ik vond de reu heel mooi ( waren een paar puntjes die ik niet mooi vond ) , de stamboom is ook erg mooi en een comb met hem en mijn teefje zou een lijnteelt zijn , maar ik voelde de " klik " niet en mijn man vond hem van het begin af niks.

We hadden ook nog een afspraak staan bij een andere kennel. In eerste instantie wilde ik die afzeggen , omdat ik er toch over zat te denken om dekreu 1 te gebruiken , want een comb met hem zal in Nederland uniek zijn ... maar iets zei me om toch die afspraak van vandaag toch te laten doorgaan.
En het is maar goed dat we zijn gegaan , want we waren meteen weg van de reuen. Qua type passen ze precies in wat wij voor ogen hebben en het type waar wij mee verder willen gaan.
Mijn man was helemaal weg van een teefje van 8 maanden oud en toen we naar de tuin liepen om de reuen te gaan bekijken liep hij meteen naar haar kennel toe .
We hebben de vader van het teefje gezien en nog een andere jonge reu .
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
Amaranthas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shih Tzu
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Amaranthas »

Persoonlijk vind ik een klik inderdaad ook belangrijk. Als ik moest kiezen uit 2 reuen van beide een spetterend type, maar bij de ene heb ik een klik, en de ander niet, dan let ik toch ook op mn gevoel.
Een Shih Tzu heb je niet als huisdier, je leeft ermee samen.
Afbeelding
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

En wat vond Mona van de heren??
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”