Volgens deze link dan in hun populatie. http://www.voltsjonkov.nl/index.php?opt ... 6&Itemid=1
Gr Bertus.
PS afgelopen zondag (Moederdag)vertelde Prof Stades , ik mag zijn naam vermelden op een bijeenkomst van onze honden buiten een RV, dat hij alle ECVO uitslagen bij de RvB had op gevraagd ivm ons ras, en dat er v/a eind 1998 tot heden 30 niet vrij gegeven honden zijn in Nl. Plm 27 stuks zijn, volgens mij van die gezonde RV met hun totale populatie van maar 350 hondjes, waar er plm 300 nog van onderzocht moet worden ivm dat de uitslag 1 jaar geldig is of nooit gespiegeld zijn . En ik heb de 6 ander lijders er nog niet bij geteld die in 1997 werden ontdekt bij die RV.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Gezondste ras v/d wereld dmv goed fokken schrijft men ?????.
Moderator: moderatorteam
-
idorh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhonden.
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Gezondste ras v/d wereld dmv goed fokken schrijft men ?????.
Laatst gewijzigd door idorh op 22 mei 2007 14:51, 3 keer totaal gewijzigd.
-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
-
idorh
- Zeer actief
- Contacteer:
Inderdaad Wil.Wil de hond schreef:Wat een walgelijke misser hè?De rasvereniging waar bezorgheid en vreugde gezamelijk wordt beleeft
Ik heb deze er zomaar tussenuit gepikt, er staan nog veel meer missers tussen.
Er zit ook nog een addertje onder het g....ras.
Op de volgende pagina van die link wordt een oproep gedaan van een T/T/T-dag 9 juni 2007
Om samen te genieten van de overeenkomsten en de verschillen van de kinderen en kleinkinderen van de broers T.... T...... , T...... en hun zus T..... uit het T-nest geboren op 13 mei 1999.
Voor deze dag zijn de eigenaren/verzorgers van de betreffende nesten persoonlijk uitgenodigd.
Het is helaas niet mogelijk om op dit evenement ander honden toe te laten dan de betreffende aangeschreven nesten.
Wat is nu het addertje!!!!!
Een teef uit het nest van 3 stuks geb mei 1999, is officieel definitief nietvrij van PRA, dus 100% lijder.
En daar hebben ze bewust mee gefokt, het is dus de truc om zg onder de mom van leuke dag, daar de kinderen van te zien en te volgen of zij ook blind zijn.
Gr Bertus.
Ps Er staat ook een foto van een hond E... die nu dood is en waar keurmeester B... ontdekte dat hij een knik in de staart had, en hij heeft een niet vrij gegeven kind ivm PRA. Dus E.. is nog drager ook. En als het een van de gezondste honden v/d wereld zijn!!! waarom zegt en schrijft hun voorzitter we zijn bezig met nieuw bloed er in te brengen ?
-
idorh
- Zeer actief
- Contacteer:
Eigenlijk is het toch van de gekke dat je zelf zo moet schrijven over een RV als verdediging. Zij proberen steeds een weg te vinden om de evt toekomstige puppykopers een rad voor de ogen te draaien, onder ander deze boven genoemde website http://www.voltsjonkov.nl/index.php?opt ... 6&Itemid=1 . Het is toch niet normaal meer zo'n opstelling van een RV. Je koopt bij wijs van spreken een pup bij een goede fokker/ster, die de fokdieren spiegeld en HD foto's laat maken, er wordt ge keken naar afstamming enz. Dus precies zoals de RvB dat wil hebben. Dan denk je zo dat is leuk er is een RV, even lid worden en mee doen wat maar met het ras te maken heeft. Nou je wordt behandeld als oud vuil en kan geen lid worden. Want je mag absoluut geen hond van buiten een RV kopen. Terwijl zij echt zelf fokken met erfelijke blindenhonden die niet vrij zijn op de ECVO documenten. Dus we praten niet over een gezond beleid.idorh schreef:Inderdaad Wil.Wil de hond schreef:Wat een walgelijke misser hè?De rasvereniging waar bezorgheid en vreugde gezamelijk wordt beleeft
Ik heb deze er zomaar tussenuit gepikt, er staan nog veel meer missers tussen.
Er zit ook nog een addertje onder het g....ras.
Op de volgende pagina van die link wordt een oproep gedaan van een T/T/T-dag 9 juni 2007
Om samen te genieten van de overeenkomsten en de verschillen van de kinderen en kleinkinderen van de broers T.... T...... , T...... en hun zus T..... uit het T-nest geboren op 13 mei 1999.
Voor deze dag zijn de eigenaren/verzorgers van de betreffende nesten persoonlijk uitgenodigd.
Het is helaas niet mogelijk om op dit evenement ander honden toe te laten dan de betreffende aangeschreven nesten.
Wat is nu het addertje!!!!!
Een teef uit het nest van 3 stuks geb mei 1999, is officieel definitief nietvrij van PRA, dus 100% lijder.
En daar hebben ze bewust mee gefokt, het is dus de truc om zg onder de mom van leuke dag, daar de kinderen van te zien en te volgen of zij ook blind zijn.
Gr Bertus.
Ps Er staat ook een foto van een hond E... die nu dood is en waar keurmeester B... ontdekte dat hij een knik in de staart had, en hij heeft een niet vrij gegeven kind ivm PRA. Dus E.. is nog drager ook. En als het een van de gezondste honden v/d wereld zijn!!! waarom zegt en schrijft hun voorzitter we zijn bezig met nieuw bloed er in te brengen ?
Niemand maar ook niemand had in begin 1980 gedacht toen de voorzitter een blanco volmacht wilde hebben om te fokken (anders zou hij er uit stappen) op de toen gehouden ALV dat het zo zou uitlopen.
Met de ALV in die tijd werd het door de voorzitter naar buiten gebracht dat niemand als een blindschaap achter de voorzitter of bestuur moeten aanlopen maar mee moeten denken en je mening geven. Niemand wist in die tijd als je dat zou doen wat de voorzitter verlangde dat je er dan door geroyeerd zou worden, verleden jaar plm 9 man zonder pardon geroyeerd. En er werd toen in begin 1980 door hem verteld dat hij een wijd en zijd bekend topfokker in geschakeld had om dat hij zelf nog geen kennis genoeg in huis had om te fokken. Er werd niets vermeld over latere zeer zware contracten, van duizende Euro's boete als je af week van hun beleid met de honden thuis, niets over dat zijn vrouw het clubblad alleen in beheer zou nemen plus fokbeleid met haar man en legio (bijna alle gebruikte fokdieren)honden op hun kennelnaam zouden nemen, en pupbemiddeling zou doen. Kortom niemand wist toen dat man en vrouw samen letterlijk een levensgrote eigen kennel zouden oprichten met de pseudoniem naam van een RV.
Wij wisten toen ook niet dat die topfokker van de een op de andere dag op zij gezet werd, zonder dat ooit zijn naam genoemd was door de verantwoordelijke , terwijl de bronnen aangaven dat die fokker al een tijd met de voorzitter had samen gewerkt. Niemand wist in die tijd als er een nest was van plm 8 stuks en dat ze er 1 van gebruikte, de rest gewoon lieten uitsterven. Niemand wist dat er geen enkele hond beschikbaar zou komen voor andere fokkers, waar een RV toch ook voor te zorgen heeft.
Alleen wat ogenschijnlijk leuk er uit zag werd van de daken geschreeuwd, en zelfs in begin 90 werd door de voorzitter openlijk in zijn clubblad beschreven dat hij bereikt had dat het ras door zijn unieke manier van gecentraliseerd fokken helemaal vrij was van erfelijke afwijkingen. Maar goed zij met hun medegenoten kunnen voor hun gevoel niet toe geven dat het heel erg fout is gegaan. Ze zijn in de media teveel tegen elke vorm van democratie tegen ons in gegaan, het gezicht verlies (wat ik eerder moedig zou vinden als ze dat toe gaven)is belangrijker dan het voortbestaan van het ras. Gelukkig is er nu de AVLS, het was er al eerder hoor en daar is de Belgische rasvereniging uit voort gekomen, maar nu door het PC tijdperk kan men nu veel meer doen en iedereen bereiken.
Kijk mensen we zijn plm 9 jaar dag en nacht bezig geweest om info naar buiten te brengen, en dat waren ook 9 lange jaren, onderander dat ik geen PC had en alles per brief of telefoon/fax/bezoeken moest doen, en later via pc van kennissen op dit hondenforum en dat ik plm 60 uur in de week moest werken. Christa en ik hebben verschrikkelijk veel voor onze kiezen gehad, en Coby mijn vrouw en ik hadden 4 PRA lijders ontstaan door het fokbeleid een RV, en geroyeerd worden om dat ik dat naar buiten bracht en probeerde leden en een RV zelf zo ver te krijgen dat ze al hun honden beter kunnen laten spiegelen.. Maar het is de moeite waard geweest. We hebben onvoorstelbaar veel bereikt. En door Christa is er een beginnende soort internet honden vereniging van ons ontstaan, waar liefhebbers elkaar konden bereiken dmv foto's/wandelingen/reacties en belevenissen. En op haar Stenka club alle soorten van erfelijke aandoeningen in bestanden werden geplaatst. Daar uit voort komende zijn veelvoud aan spiegelingen begonnen plus de ERG protocols bij honden v/d RV die in ons bezit waren, en bloedprikken voor het PRA GEN. En wat voor ons eigenlijk het hoofddoel was, dat is dat met fokken vermenging van de honden van een RV en er buiten kwamen, ja en nog allemaal verschillende honden van een RV ook. Dan hebben er veel leden van een RV zich bij ons aan gesloten, die nu gelukkig een overgroot deel van ons over nemen en zich geweldig voor het ras in zetten.
Het is even wennen dat je nu na 9 jaar van knokken, is kan genieten van onze 12 jarige Onix en Solo met haar dochter Amber wat een vermenging RV hond is, plus is wat tijd hebt voor mijn andere hobby's.
Gr Bertus.
PS. natuurlijk spring ik nog bij en geef weer even een uithaal zoals nu, en als mijn hulp nodig is. En ik heb van de week weer een flink aantal onbekende honden door kunnen geven voor de database.
Gr Bertus