nu wij sinds kort eindelijk onze eerste Pumi hebben, zijn er uiteraard wel heel erg benieuwd of er hier nog meer mensen zijn met een Pumi?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Zijn er nog meer Pumi's ?
Moderator: moderatorteam
- Pumi
- Zeer actief
- Contacteer:
Zijn er nog meer Pumi's ?
Hallo,
nu wij sinds kort eindelijk onze eerste Pumi hebben, zijn er uiteraard wel heel erg benieuwd of er hier nog meer mensen zijn met een Pumi?
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2
- Pumi
- Zeer actief
- Contacteer:
- Pinkki
- Actief
- Contacteer:
hoi, wij hebben nog geen Pumi maar dat is wel een droom om een keer een te hebben! Een vriendin heeft een maand terug een pup geimporteerd uit zweden. Ik ben via een finse kennis die al heel lang in de pumi-wereld zit een beetje aan verdiepen in verschillende fokkers en zo, ik wil niet per se een showhond maar wel eentje die goed kan werken!

- Pumi
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoi heeft die vriendin van je een reu of een teefje. We willen nl straks een nestje fokken en er zijn haast geen Pumi's in Nederland dus we zijn alvast begonnen met rond kijken, want ja al die pumi's zijn ook familie van elkaar. Wordt dus best moeilijk om een geschikte reu te vinden.Pinkki schreef:hoi, wij hebben nog geen Pumi maar dat is wel een droom om een keer een te hebben! Een vriendin heeft een maand terug een pup geimporteerd uit zweden. Ik ben via een finse kennis die al heel lang in de pumi-wereld zit een beetje aan verdiepen in verschillende fokkers en zo, ik wil niet per se een showhond maar wel eentje die goed kan werken!
- Pinkki
- Actief
- Contacteer:
- Pumi
- Zeer actief
- Contacteer:
Wil ze er ook mee gaan showen?? Of gaat ze ermee werken/ trainen.
Wij gaan met onze Enya binnenkort beginnen met een basis cursus gehoorzaamheid helaas kent ze met haar 1,5 jaar nog erg weinig dus maar onderaan beginnen. Ze wordt al wel een stuk vrijer we nemen haar dus ook overal mee heen. Ben heel benieuwd wat ze van de show volgende week zaterdag gaat vinden (KC Friesland)
Wij gaan met onze Enya binnenkort beginnen met een basis cursus gehoorzaamheid helaas kent ze met haar 1,5 jaar nog erg weinig dus maar onderaan beginnen. Ze wordt al wel een stuk vrijer we nemen haar dus ook overal mee heen. Ben heel benieuwd wat ze van de show volgende week zaterdag gaat vinden (KC Friesland)
- jellie2002
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Misschien een hele domme vraag, maar heb je al een keer contact opgenomen met de rasvereniging in Nederland?
ikzelf heb 2 puli's, en de Pumi hoort natuurlijk ook bij dezelfde vereniging (VHB).
www.vhbinfo.nl
Miscchien dat zij je kunnen helpen met een geschikte reu voor de dekking......
20 Mei ben ik naar de jonge hondendag gegaan van deze vereniging en heb er maar 1 Pumi rond zien lopen (misschien waren er meer maar die heb ik dus niet gezien dan).
Inderdaad zie je Pumi's niet vaak voorbijkomen in Nederland.....
ikzelf heb 2 puli's, en de Pumi hoort natuurlijk ook bij dezelfde vereniging (VHB).
www.vhbinfo.nl
Miscchien dat zij je kunnen helpen met een geschikte reu voor de dekking......
20 Mei ben ik naar de jonge hondendag gegaan van deze vereniging en heb er maar 1 Pumi rond zien lopen (misschien waren er meer maar die heb ik dus niet gezien dan).
Inderdaad zie je Pumi's niet vaak voorbijkomen in Nederland.....
- Pinkki
- Actief
- Contacteer:
Hoi, die vriendin van mij woont in Zeeland ze hebben ook een site dus je zou haar kunnen mailen voor de afstamming etc. www.kensa.nl .
Het is de bedoeling dat de hond behendigheid gaat doen maar ze wou ook een keertje gaan showen, mits de hondje een beetje mooi wordt natuurlijk!
Het is de bedoeling dat de hond behendigheid gaat doen maar ze wou ook een keertje gaan showen, mits de hondje een beetje mooi wordt natuurlijk!

- Pumi
- Zeer actief
- Contacteer:
Wij zijn ook lid geworden van de vereniging en willen dit jaar ook aan de clubmatch mee gaan doen. Voor de jonge hondendag was onze Enya nog niet klaar, we hadden haar toen net 2 weken en vond werkelijk alles toen nog eng. Dit wordt als steeds beter ze gaat ook overal mee heen om maar te wennen.
Wij willen ook behendigheid gaan doen als ze het leuk vind uiteraard. Eerst maar eens een gehoorzaamheids training en als ze er klaar voor is behendigheid. Dit heb ik met de Puli ook gedaan, hij vond en vind nog steeds niets leuker dan dat. Alleen de paaltjes waren een drama daar had ie geen tijd voor op zijn manier.
Wij willen ook behendigheid gaan doen als ze het leuk vind uiteraard. Eerst maar eens een gehoorzaamheids training en als ze er klaar voor is behendigheid. Dit heb ik met de Puli ook gedaan, hij vond en vind nog steeds niets leuker dan dat. Alleen de paaltjes waren een drama daar had ie geen tijd voor op zijn manier.
- EstherK
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
- Pumi
- Zeer actief
- Contacteer:
druk, blafferig en willen alles met je doen en alles wat ze doen doen ze door te blaffen. Maar dit blaffen is redelijk onder controle te krijgen door duidelijk en consequint aan te geven wat je wel niet acceptabel vind. We zullen binnen kort een stukje maken voor de rasstandaart.
We hebben een informatieve site gemaakt over de pumi zie http://www.heilige-birmanen.nl/Pumi/indexPumi.htm Hier vind je heel veel algemene informatie over de pumi.
Het trainings gedeelte moeten we nog doen daar staan alleen maar foto's op
Uiteraard hebben we ook een gedeelte ingericht voor onze eigen Pumi "Enya"
We hebben een informatieve site gemaakt over de pumi zie http://www.heilige-birmanen.nl/Pumi/indexPumi.htm Hier vind je heel veel algemene informatie over de pumi.
Het trainings gedeelte moeten we nog doen daar staan alleen maar foto's op
- Pinkki
- Actief
- Contacteer:
-
Lemuria
- Pinkki
- Actief
- Contacteer:
- Pumi
- Zeer actief
- Contacteer:
- Pinkki
- Actief
- Contacteer:
- Pumi
- Zeer actief
- Contacteer:
- Pinkki
- Actief
- Contacteer:
- Pumi
- Zeer actief
- Contacteer:
Gefeliciteerd met je CAC !!
Wij hadden met onze Tsjechen de reu 1U beste reu en de teef 1U beste teef BOB. De pumi had ook een 1U BOB (was uiteraard de enige). met de tsjechen 3e bij de koppels.
we waren super tevreden over haar gedrag, tijdens de ring keuring had ze de staart niet op de rug maar tijdens de erering wel.
1,5 jaar prima getypeerde jonge hond, vierkant met evenredige hoekingen goede benen, krachtige voeten, mooi gevormd hoofd met mooie korte snuit kompleet schaargebit goed lippigment, nagels en voeten. lichtbruin oog, mooi gedragen oor. Goed gangwerk, ze moet nog leren haar staart optimaal te tonen.
Mw Veen-Keur.
Het leuke is dat Veen-Keur in september ook de kampioenschapsclubmatch keurt en ze was heel erg gechameerd van haar
Wij hadden met onze Tsjechen de reu 1U beste reu en de teef 1U beste teef BOB. De pumi had ook een 1U BOB (was uiteraard de enige). met de tsjechen 3e bij de koppels.
we waren super tevreden over haar gedrag, tijdens de ring keuring had ze de staart niet op de rug maar tijdens de erering wel.
1,5 jaar prima getypeerde jonge hond, vierkant met evenredige hoekingen goede benen, krachtige voeten, mooi gevormd hoofd met mooie korte snuit kompleet schaargebit goed lippigment, nagels en voeten. lichtbruin oog, mooi gedragen oor. Goed gangwerk, ze moet nog leren haar staart optimaal te tonen.
Mw Veen-Keur.
Het leuke is dat Veen-Keur in september ook de kampioenschapsclubmatch keurt en ze was heel erg gechameerd van haar
- Pinkki
- Actief
- Contacteer:
- Cheryl87
- Zeer actief
-
bri
- Zeer actief
ontzettend leuk koppie die pumi's
en wat leuk te lezen dat enya het zo goed al doet. heel veel succes met de fok!!
jammer dat er zo weining bekend is over de pumi, ik zou haast zeggen dat ik er ook een wil..hahaha
en wat leuk te lezen dat enya het zo goed al doet. heel veel succes met de fok!!
jammer dat er zo weining bekend is over de pumi, ik zou haast zeggen dat ik er ook een wil..hahaha
De weg is lang als je blijft struikelen
http://www.mijnalbum.nl/Album=WR3VNSHU
pootjes van Femke en Toby
http://www.mijnalbum.nl/Album=WR3VNSHU
pootjes van Femke en Toby