Wie hebben er allemaal een Duitse Herder en waar komen ze vandaan?
Ik heb een Altenberger en een Sascibelletje
Moderator: moderatorteam
Ligt er natuurlijk aan wat je zoekt voor herder. En met welke lijnen fokken ze.chaos schreef:Hannes Chaos van de oude Leye...werklijn
Hebben juliie ervaringen met "het volgerland, grubenländer schupo, Hildernisse, Rietnisse?. Mocht ik weer aan de herder gaan, zijn dat de kennels die ik op het oog heb.
ik ken sjaak wel van rietnisse. maar zelf ben ik verder niet thuis in de herders.chaos schreef:Hannes Chaos van de oude Leye...werklijn
Hebben juliie ervaringen met "het volgerland, grubenländer schupo, Hildernisse, Rietnisse?. Mocht ik weer aan de herder gaan, zijn dat de kennels die ik op het oog heb.
Klopt, precies onze Kimba die je beschrijft.chaos schreef:Ga het liefst voor combinatie fok, maar daarvan zijn er maar weinig die me aanspreken, zal dan uitkomen op africhtingslijn.
Over Oude Leye ben ik erg te spreken, hond die ik daar nu vandaan heb, is goed belastbaar, fysiek prima in orde, en bijzonder werklustig, meer dan voldoende buitdrift en sociaal (gaat misschien voor Sophia snuffelcollege de klas in.. ) Maar ik heb begrepen dat hij niet meer fokt anders haalde ik daar weer een hond.
mar fokt idd combi's.estelle schreef:Klopt, precies onze Kimba die je beschrijft.chaos schreef:Ga het liefst voor combinatie fok, maar daarvan zijn er maar weinig die me aanspreken, zal dan uitkomen op africhtingslijn.
Over Oude Leye ben ik erg te spreken, hond die ik daar nu vandaan heb, is goed belastbaar, fysiek prima in orde, en bijzonder werklustig, meer dan voldoende buitdrift en sociaal (gaat misschien voor Sophia snuffelcollege de klas in.. ) Maar ik heb begrepen dat hij niet meer fokt anders haalde ik daar weer een hond.![]()
Enige jammere was de manier van africhten door de fokker van zn honden maar gelukkig schijnt hij nu helemaal om te zijn en traint hij nu met de clicker e.d.
Er zijn volgens mij nog wel fokkers die over die lijnen fokken hoor.
Sascibel fokt geloof ik combifok. Ik vind dat je echt mazzel moet hebben met combifok.
Rietnisse kan ik ook... De kennel eigennaar traint bij mij op de club.. Zijn echte werkhondjes!chaos schreef:Hannes Chaos van de oude Leye...werklijn

Elly schrijft hier nooit meerestelle schreef:Ligt er natuurlijk aan wat je zoekt voor herder. En met welke lijnen fokken ze.chaos schreef:Hannes Chaos van de oude Leye...werklijn
Hildernisse zit hier geloof ik ook wel op het forum.

en niet te vergeten Ann van de O' donnell's kennel.jidde schreef:En op het duitse herder forum
http://www.forum.duitseherders.com/foru ... /index.php
Zitten ook de fokkers van het volgerland, grubenländer schupo, Hildernisse op