Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.
Als ze halfwild zijn kan je ze ook vrijlaten. Daar kom je vanzelf achter want een halfwild konijn is niet te temmen. Er zijn mensen die ze redelijk mak hebben kunnen maken maar meestal ontsnappen ze en dan zijn ze meteen weer wild.
Is een leukere optie dan doodmaken Maargoed, dan zijn ze dus allemaal wildkleurig en zonder wit. Meestal lijken ze ook echt op wilde konijntjes.
Je zal het wel merken en als dat zo is zou ik ze in een leuk gebied loslaten. Mag eigenlijk niet maar met halfwildjes is dat geen probleem kwa overleven ed.
MARC_S schreef:Als ze halfwild zijn kan je ze ook vrijlaten. Daar kom je vanzelf achter want een halfwild konijn is niet te temmen. Er zijn mensen die ze redelijk mak hebben kunnen maken maar meestal ontsnappen ze en dan zijn ze meteen weer wild.
Is een leukere optie dan doodmaken Maargoed, dan zijn ze dus allemaal wildkleurig en zonder wit. Meestal lijken ze ook echt op wilde konijntjes.
Je zal het wel merken en als dat zo is zou ik ze in een leuk gebied loslaten. Mag eigenlijk niet maar met halfwildjes is dat geen probleem kwa overleven ed.
achzo, dat wist ik niet dan zal ik dat doen moesten ze zo opgroeien... dan laat ik ze gewoon hier los.
Mss binnen een paar maand zie ik dan wel een konijn met Wus trekjes lopen in de buurt
mijn konijnen nu zijn ook niet echt tam.
moet voor mij ook helemaal niet, heb gaan konijnen om er voortdurend mee te knuffelen, daar zijn die beestjes niet voor.
Vind ze gewoon leuk om naar te kijken
maar als ze beter af zijn in de vrije natuur, laat ik die kleintjes gewoon vrij. (alhoewel we wel met wat roofdieren zitten dus wie weet houden ze het nog geen 2 dagen vol :N: )
maar als je er aan komt, gaat de moeder ze dan nog willen?
volgens mijn da kon het ook zijn (doordat ze zo verschilden in grootte) dat er 2 dekkingen plaats gevonden hebben en de ene innesteling (?) uitgesteld is geweest.
(of zoiets :N: )
Maar dan waren het wel 2 kleine nestjes.
Kon best dat ze geen rust vond, is ook geen hok om kinderen te krijgen hé :N: (lees: ze zitten in een vari kennel en 'paps' zat er bovendien dan nog eens bij :N: )
andros schreef:ik zou er toch een leuk huissie voor zoeken... gewoon advertentie met gratis af te halen ofzo,
die beestjes wilde niet geboren worden om op te laten eten...
advertentie en dan god weet waar terecht komen???
dan liever bij iemand die ik ken die ze een goed leven biedt, een waardige dood en waarvan haar andere huisdieren dan ook nog eens kunnen van genieten
of moet ik konijntjes eerst dood doen en dan in een brok verwerken???
maart schreef:maar als je er aan komt, gaat de moeder ze dan nog willen?
dit is één van de meest verbreide misverstanden (zoiets in de grote-orde van 'je moet een pup met zijn neus door de pies halen', alleen dan minder vies)
ik heb deze proef eens op de som genomen Inge
Nijntje had wel in mijn hand geplast ( ) , dus bij het terugzetten heb ik nog eens goed met dat hand over hem/haar gewreven...