Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Spoodles (en erkennen van het ras)

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Assie
Zeer actief
Contacteer:

Spoodles (en erkennen van het ras)

Ongelezen bericht door Assie »

Heeft iemand enig idee of men in Nederland bezig is om dit een echt ras te maken?

In Nieuw Zeeland en Australië is dit "ras" een grote hype. Een kruising tussen een (ik denk cocker)Spaniel en een (toy/mini)-poedel. En ze zijn zo populair, dat je ze echt in iedere dierenwinkel tegenkomt. Ze zijn dan ook wel heel schattig, maar goed, welke puppy is dat niet :mrgreen:

Ik heb me in Nieuw Zeeland in de dierenwinkel laten vertellen dat ze inmiddels al met de 3e generatie bezig zijn en dat het dus een echt ras is. Het verhaaltje van de verkoopster stonk een beetje in mijn ogen (zeker omdat de puppy's die er zaten een bordje ernaast hadden hangen met 'dad poodle, mom spaniel' erop, eerste generatie dus), maar ik weet niet echt hoe dat zit met het erkennen van rassen e.d. (zeker niet daar in Nieuw Zeeland).

Iemand een idee?
Als je zegt dat er 40 biljoen sterren in het heelal staan, word je meteen geloofd, maar als je zegt dat de deurpost nog nat is van de verf moeten ze meteen voelen.
jores
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door jores »

dat is hetzelfde als de cockapoo in Amerika :wink:
groetjes Annemie

Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding

http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Assie
Zeer actief
Contacteer:

Dat zegt me dus he-le-maal niets. De Cockapoo (wat een vreselijke naam trouwens, doe me dan de spoodle maar :wink: ).
Is het in Amerika wel een goedgekeurd ras? Heb hier nog geen dierenwinkels gevonden, anders was ik zelf wel weer even op onderzoek uitgegaan :wink:
Als je zegt dat er 40 biljoen sterren in het heelal staan, word je meteen geloofd, maar als je zegt dat de deurpost nog nat is van de verf moeten ze meteen voelen.
jores
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door jores »

nee maar volgens mij zijn ze er wel mee bezig.
groetjes Annemie

Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding

http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

Assie schreef:Dat zegt me dus he-le-maal niets. De Cockapoo (wat een vreselijke naam trouwens, doe me dan de spoodle maar :wink: ).
Is het in Amerika wel een goedgekeurd ras? Heb hier nog geen dierenwinkels gevonden, anders was ik zelf wel weer even op onderzoek uitgegaan :wink:
waarom niet op zoek gaan naar fokkers?
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Puppies in dierenwinkels... :ugh:
Assie
Zeer actief
Contacteer:

O, ik zou nooit een puppy in een dierenwinkel aanschaffen hoor. En ben er ook niet over aan het denken om een spoodle aan te schaffen.
Ben maar 3 daagjes in San Francisco, en heb er mijn 'hobby' van gemaakt om in de verschillende landen de dierenwinkels op te zoeken. Ik ben erachter gekomen dat dat een vrij snelle manier is om je in alle uithoeken van de steden te brengen, zodat je ook gewoon echt alles ziet :wink:

Vroeg het me gewoon af omdat ik echt o-ve-ral Spoodles zag rondlopen in Australië en Nieuw Zeeland en vervolgens te horen kreeg dat het al een echt ras was. Dat vond ik zelf wat vreemd, want ik zag ook veel kruisingen poedel/shitsu, jack-frutsel/yorkie enz enz. En dat noemden ze dan weer kruisingen. Vandaar mijn verwarring.
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”