Zelf dacht ik een King Charles maar ik moet het met zekerheid weten want zondag doen we een rassenvoorstelling en moet dan wel de goede tekst erbij hebben.
Helaas heb ik geen betere foto's dan deze.

Moderator: moderatorteam

Ze is te dik, haar vrouwtje weet dat ook. (Vrouwtje is in de 80 en neemt het niet meer zo nauw, ze was een hele strenge onderwijzeres).Tejo schreef:Dit is met zekerheid een Cavalier King Charles Spaniël!
En te dik of niet te dik heeft met verschillende factoren te maken, zoals:
de aard van het beestje (moeder en vader), haren-structuur (zeer verschillend bij de Cavjes), bouw van het beestje (vb. teefje soms wat tengerder, maar ook weer afhankelijk van de voorgangers)...
Cavaliertjes zijn er zowiezo in verschillende 'maten', als ik het zo noemen mag. Je hebt de kleinere modelletjes en de iets bredere, struisere ...
Deze hoeft dus zeker niet persé 'te dik' te zijn, je dient elke hond apart te bekijken en dan pas reageren hoor!![]()
Maar met 200% zekerheid een Cavalier King Charles Spaniel!!!!
En, ik heb trouwens nog nooit gehoord dat er verschil is tussen een King Charles of een Cavalier King Charles!?!?!?
Ik check het nog na en laat zo vlug mogelijk nog iets weten, maar das in elk geval nieuw voor me dan!!!!!!!
Het hondje bestond al voordat Pim Fortuyn uberhaupt geboren was. Dus niets geen Pim Fortuyn hondje, zoveel credits verdient die man niet.thom schreef:Nu ben ik waarschijnlijk heel flauw, maar ik blijf het Pim Fortuyn hondjes vinden....

Niet alleen in de kop, hoor. Een Cavalier King Charles Spaniel is helemaal een grotere hond dan een King Charles Spaniel.ladybird schreef:
Het is een Cavelier king Charles spaniel en geen King Charles Spaniel. Grote verschil ligt in de kop.
Nu is er natuurlijk ook geen Boerenfox die er hetzelfde uitziet.Melanie 74 schreef: Links onder in mijn ondrschrift staat mijn boerenfoxje, die ziet er toch heel anders uit dan een Yorkie