Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vissies (Aquarium)

Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.

Moderator: moderatorteam

Dipsausje
Actief
Contacteer:

Vissies (Aquarium)

Ongelezen bericht door Dipsausje »

Vandaag weer vissen gehaald voor m'n aquarium. Er zitten nu 8 Corydoras Habrosus, 12 Vuurneons en 1 Rineloricaria Hasemani in. En dat is ook wel genoeg want zo groot is het aquarium niet.

Corydoras Habrosus, kleine meerval (3,5cm). Het zwarte patroon steekt mooi af tegen het grijze lijf. De buik en kieuwen zijn mooi zacht roze. En ze vertonen erg leuk gedrag met hun gegrondel van de bodem. Ze zien er uit als erg schattige visjes en je zou bijna kunnen spreken van een hoge aaibaarheidsfactor:
Afbeelding
Afbeelding

Vuurneons, even wennen die snelle zwemmers die gaan wat moeilijk op de foto. Om te zien zwemmen zijn ze echter prachtig. De vinnen en het achterlijf zijn doorzichtig, de buik en rug zilver en er loopt een oplichtende rode streep over het lijf enkel overtroffen door het rood boven het oog wat door de plaatsing vaak feller oplicht:
Afbeelding
Afbeelding

Rineloricaria Hasemani, deze prachtige vis is ongeveer 9cm, moet nog wat groeien. Aangezien hij een groot deel van de dag besteed aan stil liggen is het een fantastisch fotomodel. Opvallend is de lange staartvin waar nog een lange sliert aan hangt. Hij gebruikt zijn zuignap/mond ook om aan wat plantjes te knabbelen maar dat is hem vergeven met dit prachtige uiterlijk. En gelukkig knabbelt hij vaker de algen van het hout. Ondanks dat hij 3x groter is dan de rest is hij erg vreedzaam en zijn de andere vissen er totaal niet bang van:
Afbeelding (kop achter wat blaadjes)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gr. Jelle en een poot van Borke
jelledekker.nl | Laatste Update: 12/03/2008 | 205 foto's online
Afbeelding
Xena98
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie, Schotse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Xena98 »

Mooie foto's :ok: Ik ben dol op corydoras, hebben zo'n leuk "snoetje". Ik heb zelf schwartzi's en panda's. En die vuurneons vind ik ook prachtig. Eens wat anders dan kardinaaltjes ... :wink:

Hoe groot is je aquarium eigenlijk? Ik zou het leuk vinden als je een overall foto van je bakje zou plaatsen ....
Groetjes, Anne, de honden Salina, Pipra en Cayenne, en de katten Joshua en Jamie.
Dipsausje
Actief
Contacteer:

Het aquarium is 80liter, voorruit is ook 80cm. Die vuurneons zijn inderdaad erg mooi, als je zo rond ziet zwemmen zie je ook dat ze meer kleuren en oplichtende delen hebben dan alleen de rode streep. Verder zijn de andere vissen ook wel anders dan anders geloof ik, Habrosus moest bestelt worden en de Rineloricaria Hasemani zie je volgens mij echt weinig. :wink:

En de totaal foto:
Afbeelding

Heb alleen nog wat problemen met het Belgisch groen rechts achter, groeit fantastisch maar zet zichzelf zo slecht vast dat de uitstroom van de filter ze telkens los maakt. :roll:
Afbeelding
Xena98
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie, Schotse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Xena98 »

Ziet er mooi uit! Ook prachtig stuk hout .... :ok:

Bij mij deed het Belgisch groen het niet goed, terwijl het volgens de boekjes een gemakkelijke plant is. Wel groeien, maar inderdaad slecht hechten. Maar met het opstarten van de bak wel een goede zuurstofplant.

De Hasemani zie je inderdaad zelden. Ik ben ze maar een keer bij mijn favoriete zaak tegengekomen.

Ik heb op het ogenblik een ratjetoe in mijn bakken. Heb 1 bak van jouw grootte en 4 kleintjes. In de kleintjes zitten vooral endlers en garnaaltjes. In 1 kleintje kogelvisjes. In de grote bak honiggoeramis, kardinalen, cor. schwartzi en panda (was niet de bedoeling 2 soorten, maar door sterfte zo ontstaan), 2 ancistrus en wat appelslakken. Dit aquarium is hoog nodig aan een grote saneringsbeurt toe, maar ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om vissen weg te doen ....
Groetjes, Anne, de honden Salina, Pipra en Cayenne, en de katten Joshua en Jamie.
Dipsausje
Actief
Contacteer:

Xena98 schreef:Bij mij deed het Belgisch groen het niet goed, terwijl het volgens de boekjes een gemakkelijke plant is. Wel groeien, maar inderdaad slecht hechten. Maar met het opstarten van de bak wel een goede zuurstofplant.
Inderdaad, als gevolg daarvan zal het zeker werken maar het ziet er niet bepaald mooi uit. Toch maar is op zoek naar een vervanger na de vakantie want het moet wel mooi worden.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Foto's Diversen”