Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

tijdstip heel laat voor eerste loopsheid

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Fahrah
Actief

tijdstip heel laat voor eerste loopsheid

Ongelezen bericht door Fahrah »

Omdat onze Kaya binnenkort twee jaar word en nog steeds niet loops is geworden vraag ik me af of er nog meer teven zijn die ook zo laat loops zijn. Of waarbij er problemen zijn geweest. Je mag me ook een pb sturen!
Alvast bedankt
groetjes,
Carolina
Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Ik ken een Mexicaanse naakthond van 11jr die nooit loops is geworden.
Ze is vroeger onderzocht omdat ze haar voor de fok wilde gaan gebruiken maar er werd niets bijzonders gevonden.
Hopelijk is dat bij jouw hond niet het geval :wink: Ik heb wel eens gehoord dat het wellicht helpt als je haar uit logeren stuurt. Vanwege de rangorde dus.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Fahrah
Actief

Ongelezen bericht door Fahrah »

sirene schreef:Ik ken een Mexicaanse naakthond van 11jr die nooit loops is geworden.
Ze is vroeger onderzocht omdat ze haar voor de fok wilde gaan gebruiken maar er werd niets bijzonders gevonden.
Hopelijk is dat bij jouw hond niet het geval :wink: Ik heb wel eens gehoord dat het wellicht helpt als je haar uit logeren stuurt. Vanwege de rangorde dus.
Nee dat hoop ik ook niet juist omdat ik met haar wilde fokken. Maar het is wel zo dat Milou heel erg dominant is dus misschien kan in jouw laatste opmerking wel wat zitten. Kaya wacht zelfs meestal met eten totdat Milou uitgegeten is.....

Maar Milou moet binnenkort ook weer loops worden dus mijn hoop zit er nog steeds in dat zij dan gelijk meegaat en ook loops word. Anders is jouw tip zeker de moeite waard om te proberen. :ok:
groetjes,
Carolina
Afbeelding
MoniqueDM
Zeer actief

Ongelezen bericht door MoniqueDM »

Inge O schreef:
Fahrah schreef:
sirene schreef:Ik ken een Mexicaanse naakthond van 11jr die nooit loops is geworden.
Nee dat hoop ik ook niet juist omdat ik met haar wilde fokken. Maar het is wel zo dat Milou heel erg dominant is dus misschien kan in jouw laatste opmerking wel wat zitten. Kaya wacht zelfs meestal met eten totdat Milou uitgegeten is.....

Maar Milou moet binnenkort ook weer loops worden dus mijn hoop zit er nog steeds in dat zij dan gelijk meegaat en ook loops word. Anders is jouw tip zeker de moeite waard om te proberen. :ok:
het uit logeren gaan kan ook op een andere manier dan ivm. rangorde helpen : (lichte) stress stimuleert de geslachtshormonen - vandaar dat het ook zo vaak gebeurt dat teefjes net na een herplaatsing loops worden :wink: .
Klopt Inge, Jenny werd ook gelijk loops toen ze een paar dagen bij ons was (ook een herplaatsertje).
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Dan moet Dolina misschien ook maar uit logeren gaan, ze wordt zaterdag een jaar en is nog niet loops geworden.
Nu dat is niet erg maar ze groeit maar door...... en wordt wel erg groot voor een dame.
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Ik heb het destijds nagevraagd en als een teef met ongeveer anderhalf jaar nog niet loops is geweest kan dat aanleiding zijn tot verder onderzoek. Buffy was pas met 14 maanden loops, vandaar dat wij nagevraagd hebben.

Er kunnen problemen zijn met baarmoeder e.d. als het zo lang duurt. Weet je hoe het met haar zussen en moeder zit ? Vaak is er een erfelijke component.

Anne
MoniqueDM
Zeer actief

Ongelezen bericht door MoniqueDM »

Donna was ook 16 maanden toen ze voor het eerst loops werd. Daarna duurde het weer 16 maanden voor de volgende loopsheid zich aandiende.
Heeft ze van d'r oma :pffff: :mrgreen: .
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Cyntha was 21 maanden toen ze voor het eerst loops werd. Sindsdien heeft ze een heel regelmatige cyclus waarbij ze 1 x per jaar loops wordt.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
Melanie 74

Inge O schreef:
Melanie 74 schreef:Dan moet Dolina misschien ook maar uit logeren gaan, ze wordt zaterdag een jaar en is nog niet loops geworden.
Nu dat is niet erg maar ze groeit maar door...... en wordt wel erg groot voor een dame.
maar een jaar voor zo'n ras vind ik toch nog heel erg normaal hoor - hier waren er ook verschillende maar rond 15 - 17 maand.
Is het ook hoor Inge, dat weet ik maar madam groeit maar door.... zo de standaard uit. :wink:
Ik maak me ook geen zorgen, haar ene halfzus was met 11 maanden en haar andere halfzus met 13 maanden. Ook heb ik nog niet gehoord dat haar zusjes al loops zijn geworden.
Rea
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rea »

Pien hier (ami) is met 11 maanden en daarna met 2 1/2 jaar loops geweest. Nu is ze bijna 4 jaar.
Is gewoon gezond en ik laat er verder geen onderzoek naar doen.
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Biène was bijna 17 maanden.
Volgens mij hikt ze nu weer tegen de loopsheid aan, netjes een half jaar later. :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Melanie 74 schreef:Dan moet Dolina misschien ook maar uit logeren gaan, ze wordt zaterdag een jaar en is nog niet loops geworden.
Voor een groot ras vind ik de leeftijd van een jaar hebben en nog niet loops geweest zijn niet zo vreemd. Veel grote rassen worden pas rond een jaar voor het eerst loops. Onze Levi was zelfs pas met 15 maanden voor het eerst loops.
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

hier zijn de meeste tussen de 6 - 9 maanden loops geworden :wink:
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Melanie 74

Je hebt gelijk Inge, het ligt in haar genen.
Het is ook te verklaren hoor, haar grootouders zijn groot.
Haar ouders zijn niet zo heel groot, mijn moeder zei al ze lijkt op haar opa en dat is een beer van een reu :wink:

Als pup was ze al een stevige grote pup :wink:
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Tirsa was ook ruim 14 maanden voordat ze voor de eerste keer loops werd.
eternal
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old Englisch Bulldog

Ongelezen bericht door eternal »

de oudere zus van sara is met ander half jaar voor het eerst loops geworden.

Sara daar in tegen is nog geen jaar en zit in haar eerste loopsheid.

Denk dat het aan de teef ligt denk ik.
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Ik ben benieuwd of Kaya al loops is geworden :wink: [/i]
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”