Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
tijdstip heel laat voor eerste loopsheid
Moderator: moderatorteam
-
Fahrah
- Actief
tijdstip heel laat voor eerste loopsheid
Omdat onze Kaya binnenkort twee jaar word en nog steeds niet loops is geworden vraag ik me af of er nog meer teven zijn die ook zo laat loops zijn. Of waarbij er problemen zijn geweest. Je mag me ook een pb sturen!
Alvast bedankt
Alvast bedankt
groetjes,
Carolina

Carolina

- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik ken een Mexicaanse naakthond van 11jr die nooit loops is geworden.
Ze is vroeger onderzocht omdat ze haar voor de fok wilde gaan gebruiken maar er werd niets bijzonders gevonden.
Hopelijk is dat bij jouw hond niet het geval
Ik heb wel eens gehoord dat het wellicht helpt als je haar uit logeren stuurt. Vanwege de rangorde dus.
Ze is vroeger onderzocht omdat ze haar voor de fok wilde gaan gebruiken maar er werd niets bijzonders gevonden.
Hopelijk is dat bij jouw hond niet het geval
-
Fahrah
- Actief
Nee dat hoop ik ook niet juist omdat ik met haar wilde fokken. Maar het is wel zo dat Milou heel erg dominant is dus misschien kan in jouw laatste opmerking wel wat zitten. Kaya wacht zelfs meestal met eten totdat Milou uitgegeten is.....sirene schreef:Ik ken een Mexicaanse naakthond van 11jr die nooit loops is geworden.
Hopelijk is dat bij jouw hond niet het gevalIk heb wel eens gehoord dat het wellicht helpt als je haar uit logeren stuurt. Vanwege de rangorde dus.
Maar Milou moet binnenkort ook weer loops worden dus mijn hoop zit er nog steeds in dat zij dan gelijk meegaat en ook loops word. Anders is jouw tip zeker de moeite waard om te proberen.
groetjes,
Carolina

Carolina

-
MoniqueDM
- Zeer actief
Klopt Inge, Jenny werd ook gelijk loops toen ze een paar dagen bij ons was (ook een herplaatsertje).Inge O schreef:het uit logeren gaan kan ook op een andere manier dan ivm. rangorde helpen : (lichte) stress stimuleert de geslachtshormonen - vandaar dat het ook zo vaak gebeurt dat teefjes net na een herplaatsing loops wordenFahrah schreef:Nee dat hoop ik ook niet juist omdat ik met haar wilde fokken. Maar het is wel zo dat Milou heel erg dominant is dus misschien kan in jouw laatste opmerking wel wat zitten. Kaya wacht zelfs meestal met eten totdat Milou uitgegeten is.....sirene schreef:Ik ken een Mexicaanse naakthond van 11jr die nooit loops is geworden.
Hopelijk is dat bij jouw hond niet het gevalIk heb wel eens gehoord dat het wellicht helpt als je haar uit logeren stuurt. Vanwege de rangorde dus.
Maar Milou moet binnenkort ook weer loops worden dus mijn hoop zit er nog steeds in dat zij dan gelijk meegaat en ook loops word. Anders is jouw tip zeker de moeite waard om te proberen..
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)

-
Melanie 74
- starfleet
- Erelid
Ik heb het destijds nagevraagd en als een teef met ongeveer anderhalf jaar nog niet loops is geweest kan dat aanleiding zijn tot verder onderzoek. Buffy was pas met 14 maanden loops, vandaar dat wij nagevraagd hebben.
Er kunnen problemen zijn met baarmoeder e.d. als het zo lang duurt. Weet je hoe het met haar zussen en moeder zit ? Vaak is er een erfelijke component.
Anne
Er kunnen problemen zijn met baarmoeder e.d. als het zo lang duurt. Weet je hoe het met haar zussen en moeder zit ? Vaak is er een erfelijke component.
Anne
-
MoniqueDM
- Zeer actief
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
- Aantal honden: 1
-
Melanie 74
Is het ook hoor Inge, dat weet ik maar madam groeit maar door.... zo de standaard uit.Inge O schreef:maar een jaar voor zo'n ras vind ik toch nog heel erg normaal hoor - hier waren er ook verschillende maar rond 15 - 17 maand.Melanie 74 schreef:Dan moet Dolina misschien ook maar uit logeren gaan, ze wordt zaterdag een jaar en is nog niet loops geworden.
Nu dat is niet erg maar ze groeit maar door...... en wordt wel erg groot voor een dame.
Ik maak me ook geen zorgen, haar ene halfzus was met 11 maanden en haar andere halfzus met 13 maanden. Ook heb ik nog niet gehoord dat haar zusjes al loops zijn geworden.
- Rea
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor - Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Voor een groot ras vind ik de leeftijd van een jaar hebben en nog niet loops geweest zijn niet zo vreemd. Veel grote rassen worden pas rond een jaar voor het eerst loops. Onze Levi was zelfs pas met 15 maanden voor het eerst loops.Melanie 74 schreef:Dan moet Dolina misschien ook maar uit logeren gaan, ze wordt zaterdag een jaar en is nog niet loops geworden.
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
-
Melanie 74
- eternal
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old Englisch Bulldog