wie o wie heeft ervaring in omgaan met deze honden (vnl. ervaring met de epagneul als gezinshond).

Moderator: moderatorteam

Qua uiterlijk zag ik zelf ook wel inderdaadmiko schreef:de breton lijkt geheel niet op de francais (qua uiterlijk), stuk kleiner, korte staart, brede kop, kortere snuit...die 2 zijn niet te verwarren, de drent, heidewachtel en francais kan wat lastiger uit mekaar te houden zijn ja.

o sollieMoos schreef:Qua uiterlijk zag ik zelf ook wel inderdaadmiko schreef:de breton lijkt geheel niet op de francais (qua uiterlijk), stuk kleiner, korte staart, brede kop, kortere snuit...die 2 zijn niet te verwarren, de drent, heidewachtel en francais kan wat lastiger uit mekaar te houden zijn ja.Alhoewel ze wel ene stuk meer op elkaar lijken dan een chihuahua en een bulldog, om maar een dwarsstraat te noemen
![]()
![]()
Ik dacht qua karakter misschien wel.
Ah, okemiko schreef:o sollieMoos schreef:Qua uiterlijk zag ik zelf ook wel inderdaadmiko schreef:de breton lijkt geheel niet op de francais (qua uiterlijk), stuk kleiner, korte staart, brede kop, kortere snuit...die 2 zijn niet te verwarren, de drent, heidewachtel en francais kan wat lastiger uit mekaar te houden zijn ja.Alhoewel ze wel ene stuk meer op elkaar lijken dan een chihuahua en een bulldog, om maar een dwarsstraat te noemen
![]()
![]()
Ik dacht qua karakter misschien wel.
ja dat zeker wel![]()
volgens mij is de breton wat feller/brutaler (zonder dat dat direct negatief hoeft te zijn), de francais schijnt een buitengewone goedzak te zijn...
uiteraard volgens het ideaal (rasstandaard).

Nee hoor, ze lijken absoluut niet op de Heidewachtel. Die heeft bijv. een heel andere kleur.Pascal schreef:Ze lijken inderdaad veel op de heidewachtel, maar hebben geen duitse mentaliteit
deze heeft het toch meer, het doet mij denken aan een Engelse Springer !Mickie schreef:Net zoveel jachthond als een Stabij, doe jij ook jachttraining met Bauke?

van de formulieren, waar anders?? En het blaadje van de vereniging, waar ik toen lid van was.Mickie schreef:Mickie doet daar al jaren aan mee, heeft ook geen stamboom, dus waar je dat nou weer vandaan haalt?Pak-de-bal schreef:En trouwens , ik begon leuk, maar mocht niet meedoen op de Stabij-jachtdag en training, want hij is geen stamboom-stabij,.ach , verschil moet er toch zijn, hè?
Klopt, ik zie ook wel dat het een ander ras is. Maar ik bedoelde eigenlijk als je vanuit een "leek" erheen kijkt.Teckelgek schreef:Nee hoor, ze lijken absoluut niet op de Heidewachtel. Die heeft bijv. een heel andere kleur.Pascal schreef:Ze lijken inderdaad veel op de heidewachtel, maar hebben geen duitse mentaliteit

garantie niet nee, maar de kans op een om het geld doorgefokte hond lijkt me bij bv. de epagneul kleiner dan bij een berner sennen of golden o.i.d.Nanna schreef:Zeldzaamheid is nooit een garantie voor gezondheid hoorEn ze zijn vrij zeldzaam, ook een pluspuntje, vooral met gezondheid in het achterhoofd...
De franse spanielen die ik ken zijn net een jaar en de ander is zelfs al 12,5 jaar en loopt nog hartstikke goed meemiko schreef:garantie niet nee, maar de kans op een om het geld doorgefokte hond lijkt me bij bv. de epagneul kleiner dan bij een berner sennen of golden o.i.d.Nanna schreef:Zeldzaamheid is nooit een garantie voor gezondheid hoorEn ze zijn vrij zeldzaam, ook een pluspuntje, vooral met gezondheid in het achterhoofd...
Al blijft het natuurlijk altijd goed opletten wat je koopt en garantie is relatief.
De franse spanielen die ik ken zijn net een jaar en de ander is zelfs al 12,5 jaar en loopt nog hartstikke goed meemiko schreef:garantie niet nee, maar de kans op een om het geld doorgefokte hond lijkt me bij bv. de epagneul kleiner dan bij een berner sennen of golden o.i.d.Nanna schreef:Zeldzaamheid is nooit een garantie voor gezondheid hoorEn ze zijn vrij zeldzaam, ook een pluspuntje, vooral met gezondheid in het achterhoofd...
Al blijft het natuurlijk altijd goed opletten wat je koopt en garantie is relatief.