Relaxed, robuust, wel sociaal en volgens de baas ook enorm energiek. Leuk hondje vond ik het, eigenlijk gek dat je ze zo weinig ziet.
Ik vroeg nog, wat is dat voor leuke kruising
Moderator: moderatorteam
Dat wordt mij ook geregeld gevraagd (over Dante dan)Carmen schreef: Ik vroeg nog, wat is dat voor leuke kruising

Je bedoelt de Lagottopablo schreef:Er is ook een ras dat is een italiaanse waterhond
Echt leuk met die krulletjes
trek het je niet aan, mijn lola van 3 is een kruising boxer met een klein soortig terriertje!Moon schreef:Dat wordt mij ook geregeld gevraagd (over Dante dan)Carmen schreef: Ik vroeg nog, wat is dat voor leuke kruising![]()
![]()
![]()
Maar over het onderwerp; ik vind het ook leuke honden; de Wetterhoun. Maar ik heb wel wat met alle staande jachthonden

pablo schreef:Er is ook een ras dat is een italiaanse waterhond
Echt leuk met die krulletjes
Ben zelf een Fries mijn ouders hebben altijd een stabij gehadranetje schreef:Je bedoelt de Lagottopablo schreef:Er is ook een ras dat is een italiaanse waterhond
Echt leuk met die krulletjes![]()
Heel leuk hondje om te zien.
Lijkt soms erg op de spaanse waterhond.
De wetterhoun is ook een waterhond.
Ze kunnen wat stug zijn (fries hé?), maar dat mag ik wel.
Ik heb op jachttraining gezeten met twee Wetterhouns.

Ik heb er diverse gezien.MirandaH schreef:Hm jullie zijn allemaal vrij positief over de Wetterhoun blijkbaar...
Ik heb er een in m'n cursistengroep gehad die, als ie de kans kreeg, zeker probeerde even een hapje uit iemand te nemen :N:
Ook de baas had erg veel moeite om de hond over te halen iets te doen wat hij wilde. Voer had hij geen interesse in (de hond he), een speeltje haalde hij zijn neus voor op (dat herken ik dan weer wel in jullie posts) en de meer fysieke maatregelen vond hond noch instructeur (moi) een optie. Echt geen makkelijk heerschap zeg maar.
Maar misschien toch niet erg rastypisch?