Of kent mensen die er ook eentje hebben.
Vanaf 20 augustus ben ik ook een trotse bezitter van dit ras.
Hieronder een foto van het nestje:

Moderator: moderatorteam

linda1985 schreef:Ja ik heb er straks een van de kennel Inma's! Ze heeft erg mooie welsh springers!
vergis je niet, als je je welsh niet regelmatig laat trimmen heb je een grotere cocker met lange oren en allinda1985 schreef:ow zo, dat is inderdaad wel zo ja. als je ooit de vachten ziet van sommige cockers en zo veel vacht en dat terwijl ze da nog niet eens gecastreerd zijn.
Gelukkig heeft een welsh niet van de lange oren en extreem veel vacht. En zijn zo ook niet doorgefokt, al zijn er wel een paar minder goede fokkers, maar dit is met elk ras wel.

Hey, dat is meneer Harmsen, hij is mijn buurman geweestjores schreef:deze is strak getrimd, maar die heeft net zo'n vacht als mijn springers![]()

De Welsh Springer Spaniel nam in 1873 aan de eerste tentoonstelling van de Kennel Club deel in dezelfde klasse als de English Springer. Het enige verschil tussen deze twee rassen was de kleur. Later zijn ze als twee aparte rassen erkend.puk schreef:vind toch de oren van de welsh op de ongetrimde versiekorter dan de oren van de cockers en engelse springers van tegenwoordig.
heb wel idd wat werk -of jachtlijnen (of hoe je het ook noemt) gevonden waar de engelse niet van zulke lappen heeft.
zelf vind ik het wel jammer dat ze met zo'n enorme lappen gefokt worden net zoals de golden die nu bijna wit is.