Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Fokken en de prikpil
Moderator: moderatorteam
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Fokken en de prikpil
Is niet voor mezelf maar voor iemand anders. Weet iemand of de prikpil bij een teef enige invloed heeft op een eventueel later nest, qua gezondheid van de pups, qua vruchtbaarheid van de teef etc.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Selena
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): x HH
- Aantal honden: 9
Als er een andere oplossing mogelijk is, gescheiden houden, zou ik daar altijd voor kiezen boven prikpil...maar dat is mijn eigen gevoel.
Weet niet of het een nadelig effect heeft op een later nest, dat kan de da/bijsluiter hormoonpreparaat wel zeggen, neem ik aan.
Weet niet of het een nadelig effect heeft op een later nest, dat kan de da/bijsluiter hormoonpreparaat wel zeggen, neem ik aan.
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!
http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb net ook even gegoogled en daar werd dus ook gezegd: het is af te raden om te fokken met een teef die de prikpil heeft gehadSelena schreef:Als er een andere oplossing mogelijk is, gescheiden houden, zou ik daar altijd voor kiezen boven prikpil...maar dat is mijn eigen gevoel.
http://www.naturalanimalconsulting.nl/m ... tratie.htm
alleen de reden wordt er niet gegeven....

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
-
Maria
- Zeer actief
- Contacteer:
- Eastmoor
- Actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Contacteer:
Poezenpil????? Daar heb ik nog nooit van gehoord.....wel wordt gebruik gemaakt van pillen om de loopsheid uit te stellen.......elke dag een pil. Ik denk gewoon omdat de prikpil te heftig is met hormonen en je regelmatig vergrote baarmoeders tegen kwam bij honden die erop stonden.....moet je denken aan vochtvorming bij de eierstokken....bij een hond was het een kleine voetbal groot....... daarom adviseren wij zowiezo de prikpil niet meer.........
Groetjes Angela
Groetjes Angela
Sommige mensen hebben een Rottweiler.....wij hebben er drie

-
Maria
- Zeer actief
- Contacteer:
Zoek er meer eens op op internet. Poezenpil wordt daadwerkelijk bij honden gegeven om een loopsheid uit te stellen voor korte periode en moet minder bijwerkingen hebben.Eastmoor schreef:Poezenpil????? Daar heb ik nog nooit van gehoord.....wel wordt gebruik gemaakt van pillen om de loopsheid uit te stellen.......elke dag een pil. Ik denk gewoon omdat de prikpil te heftig is met hormonen en je regelmatig vergrote baarmoeders tegen kwam bij honden die erop stonden.....moet je denken aan vochtvorming bij de eierstokken....bij een hond was het een kleine voetbal groot....... daarom adviseren wij zowiezo de prikpil niet meer.........
Groetjes Angela
gr Maria
-
ponne
- Zeer actief
- decibels
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): langharige dwergteckels
- Contacteer:
sterker nog...ik zou helemaal geen hormoon-preparaat gebruiken bij dieren....!! Hormonen doen 'rare' dingen...ponne schreef:Ik zou ten sterkste afraden om de prikpil te gebruiken bij een teef waar je mee wilt fokken.
Het risico, dat de teef leeg blijft na het dekken is groot en de kans op mammatumoren zeer groot!!!
"If you've never owned dachsies, no explanation is possible.
If you have owned dachsies, no explanation is necessary."
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
dat is mijn vraag niet... ik vraag specifiek naar deze combi... anders krijgen we weer zo'n wellus-nietus discussie...decibels schreef:sterker nog...ik zou helemaal geen hormoon-preparaat gebruiken bij dieren....!! Hormonen doen 'rare' dingen...ponne schreef:Ik zou ten sterkste afraden om de prikpil te gebruiken bij een teef waar je mee wilt fokken.
Het risico, dat de teef leeg blijft na het dekken is groot en de kans op mammatumoren zeer groot!!!

- decibels
- geregistreerd lid
- Contacteer:
het is algemeen bekend dat de prikpil 'rare' dingen doet. Van de honden die de prikpil gebruikt hebben eindigt het merendeel met baarmoederontsteking, melkklier-tumoren, of baarmoederkanker. De prikpil is jarenlang behoorlijk populair geweest, maar er zijn nog maar bar weinig dierenartsen die de prikpil gebruiken.malinois schreef:dat is mijn vraag niet... ik vraag specifiek naar deze combi... anders krijgen we weer zo'n wellus-nietus discussie...decibels schreef:sterker nog...ik zou helemaal geen hormoon-preparaat gebruiken bij dieren....!! Hormonen doen 'rare' dingen...ponne schreef:Ik zou ten sterkste afraden om de prikpil te gebruiken bij een teef waar je mee wilt fokken.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
precies, en diegene vraagt zich ook af of het gebruik hiervan bij de moederhond ook enige reacties bij de pups kan veroorzaken... Ik heb zelf ook al behoorlijk wat gegoogled maar veel kan ik hier dus niet over vinden....decibels schreef:het is algemeen bekend dat de prikpil 'rare' dingen doet. Van de honden die de prikpil gebruikt hebben eindigt het merendeel met baarmoederontsteking, melkklier-tumoren, of baarmoederkanker. De prikpil is jarenlang behoorlijk populair geweest, maar er zijn nog maar bar weinig dierenartsen die de prikpil gebruiken.malinois schreef:dat is mijn vraag niet... ik vraag specifiek naar deze combi... anders krijgen we weer zo'n wellus-nietus discussie...decibels schreef:sterker nog...ik zou helemaal geen hormoon-preparaat gebruiken bij dieren....!! Hormonen doen 'rare' dingen...ponne schreef:Ik zou ten sterkste afraden om de prikpil te gebruiken bij een teef waar je mee wilt fokken.

- decibels
- geregistreerd lid
- Contacteer:
geen idee of het doorspeelt naar de latere pups...het is maar uberhaupt de vraag of er ooit nog pups zullen komen na het gebruik van de prikpil.malinois schreef:
precies, en diegene vraagt zich ook af of het gebruik hiervan bij de moederhond ook enige reacties bij de pups kan veroorzaken... Ik heb zelf ook al behoorlijk wat gegoogled maar veel kan ik hier dus niet over vinden....
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
zeker, dat is ook nog maar de vraag....decibels schreef:geen idee of het doorspeelt naar de latere pups...het is maar uberhaupt de vraag of er ooit nog pups zullen komen na het gebruik van de prikpil.malinois schreef:
precies, en diegene vraagt zich ook af of het gebruik hiervan bij de moederhond ook enige reacties bij de pups kan veroorzaken... Ik heb zelf ook al behoorlijk wat gegoogled maar veel kan ik hier dus niet over vinden....

-
heavenlysaints
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): St-Bernards en Engelse Bull-terrier
- Contacteer:
Het is zeker niet aan te raden,
teven krijgen er lymfeklierkanker van en kunnen dit dan ook doorvererven
teven krijgen er lymfeklierkanker van en kunnen dit dan ook doorvererven
We got rid of the kids, the dogs were allergic.

http://s93.photobucket.com/albums/l42/H ... ?start=all

http://s93.photobucket.com/albums/l42/H ... ?start=all