Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vooroordelen

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Dobervrouw

Vooroordelen

Ongelezen bericht door Dobervrouw »

Ik ben wel eens nieuwsgierig, of jullie honden(ras) ook bepaalde vooroordelen hebben?

Dobermanns worden 9 vd 10 keer vals geboren
Ze zijn heel erg zenuwachtig
Ze zijn heel agressief
Ze zijn mega-dominant
Ze bijten kinderen dood
Ze kunnen alleen als erfhond gehouden worden

Dat zijn standaard opmerkingen die ik te horen krijg, naast andere kritiek. Vaak zijn ze dan ook zwaar verbaasd dat Nando zo lief en rustig is :smile:

Het begon al toen Nando pup was. Heb het herhaaldeijk gehad, dat ik met hem op de stoep liep en dat er iemand hem kwam aaien. Als ze dan vroegen wat voor ras het was en ik zei dat het een Dobermann was, en dit overdrijf ik niet, trokken ze hun hand weg en liepen weg.

Vroeger werd ik er nog wel eens overstuur (verdrietig) om en probeerde ik nog wel de mensen te overtuigen dat het toch echt aan de opvoeding ligt allemaal, maar tegenwoordig heb ik het opgegeven en geaccepteerd.

In iedergeval, ik ben benieuwd wat jullie zoal te horen krijgen over jullie hond(enras)?
Laatst gewijzigd door Dobervrouw op 15 aug 2007 20:45, 1 keer totaal gewijzigd.
elbertkeizer
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door elbertkeizer »

Mensen aaien een zwarte herder ook niet snel, maar ik voel me wel erg veilig als ik met hem over straat loop, terwijl het een hele lieve hond is.
Brigitte30
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Brigitte30 »

Hier alleen het vooroordeel dat een bullmastiff een vechthond is.
En de meesten lopen idd snel door.
monica
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boerboels,Staffords en Chihuahua's
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door monica »

Ik lig er helemaal niet wakker van dat mensen mijn honden niet leuk vinden , ben der aan gewend geraakt .... ik denk maar zo..
Ik neem een hond voor mezelf en niet voor een ander :ok:
http://monoafotografie.wix.com/monoa-fotografie#
RIP Noa 19-12-2000 * 30-11-2011
RIP Harry 04-07-2004 * 15-08-2012
Dobervrouw

monica schreef:Ik lig er helemaal niet wakker van dat mensen mijn honden niet leuk vinden , ben der aan gewend geraakt .... ik denk maar zo..
Wat heb jij voor honden?
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Ik merk er weinig van eigenlijk. Door het uiterlijk denken mensen vaak dat Bram heel schattig is. En van mensen waar ik wat langer mee aan de babbel ben en die het ras kennen, hoor ik wel eens dat ze Kooikers snauwers met een kort lontje vinden.

Ik heb zelf ook 'vooroordelen' overigens, volgens mij heeft ieder mens die. En daarnaast zijn er nou eenmaal ook bepaalde raseigenschappen, waar uiteraard afwijkingen op bestaan.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Ze zijn hyper,en luisteren niet :19:
Afbeelding
Bullenmama

Ongelezen bericht door Bullenmama »

Volwassenen zijn vaak terughoudend als ze Raisa (bullmastiff ) zien.
"Eh, dat zijn toch van die vechthonden? "
Kinderen zijn juist meteen verliefd op haar, die vinden haar helemaal niet eng.
De engelse bullen worden ook wel eens aangezien voor vechthonden, maar lang niet zo vaak als Raisa.
Ik maak wel gebruik van de vooroordelen. Als er onbekende antiekhandelaren willen komen kijken in de werkplaats dan heb ik de bulletjes altijd binnen (ze springen nogal tegen mensen op in hun enthousiasme) maar Raisa heb ik dan altijd los lopen in de werkplaats.
Ze scharrelt wat in de rondte dan, en ik zeg altijd dat ze erg lief is maar wel waaks.
Want ik heb ook een vooroordeel : dat er mannen zijn die zich voordoen als handelaar, niks kopen, en 's nachts terugkomen om de mooiste spullen gratis op te halen :mrgreen: :wink:
GuardianAngel
Zeer actief
Locatie: Westerlee. Baasje van: Cheyenne, River, Lakota en sterretje Joey
Contacteer:

Ongelezen bericht door GuardianAngel »

Ach alleen maar vooroordelen over mijn honden.

Zijn pitjes, gevaarlijk, vechten altijd etc.

Reageer er niet meer op, zonde van de tijd
Afbeelding

A Bull Terriër is for life, not just for X-mas
Djazz
Actief

Ongelezen bericht door Djazz »

het eerste wat ik vaak tehoren krijg wanneer ik zeg dat er in Djazz voornamelijk Rottweiler zit is; "Oei!" :wink:
wees niet bang om langzaam vooruit te gaan...
Afbeelding
grtz Nicolet
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Mensen zijn soms verbaast dat je met een haarbal ook naar het bos kan en nog vaker verbaast dat zo'n poedel heel actief is en helemaal niet zo in hun beeld van stoffig omahondje past :wink:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Geen vooroordelen :mrgreen:

Freek de zwarte rus is meestal een bouvier, en soms gaan ze dan aan de andere kant van de straat lopen, maar degene die Freek kennen weten wel beter en Baco is een knuffelbeer volgens iedereen en word niet herkend als ras dus ook geen vooroordelen. :wink:

Groetjes Els
Afbeelding
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Over de border collie bestaan er meer dan genoeg vooroordelen. Bijvoorbeeld dat alle borders hyper zijn, dat je er minstens 30 km per dag mee moet wandelen of minstens 4 uur p/d met ze moet 'werken'. Misvattingen die het ras veel te populair hebben gemaakt zijn o.a. dat border collies zo ontzettend makkelijk op te voeden zijn en dat ze bij wijze van spreken met een gehoorzaamheidsdiploma op zak geboren worden.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel

Ongelezen bericht door Jacksel »

Irritant klein kuitenbijtertje... Zo'n nep jack-russell die alleen maar om het kleurtje gefokt is (in geplukte staat dan, in harige staat lijkt ze minder op een JR)... Zo'n rot JR die keffend op alle honden afstormt (oftewel, die alles negeert :19: )

Jamey likt alleen maar bij mensen, zo lang ze maar veilig aanvoelen (ze voelt gewoon aan als er iets niet pluis is, echt bijzonder)... Oke, ze is wel regelmatig irritant, dus dat gedeelte klopt wel...
En heel fel, vooral bij andere felle teefjes kan dat wel eens niet goed gaan...
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Pepie schreef:Ze zijn hyper,en luisteren niet :19:
dat is toch geen vooroordeel :smile: :smile: :smile:
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Meestal wordt er wel een jachthond in herkend en vreemd genoeg denken veel mensen dat het daarvan altijd de bedoeling is dat ze ergens achteraan moeten zitten. Gevolgd door een betoog dat ze dat wel vervelend zouden vinden aan zo'n hond hoewel hij wel mooi is maar ook wel druk.
Ik zeg maar wat hmmm en jaja want op een gegeven moment heb je er geen kracht meer voor :mrgreen:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Pinkki
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pinkki »

Wil je ze allemaal horen? Twee mechelaars en een mechelmix zorgen voor Heel Wat Vooroordelen. Ze;
Bijten van achteren
Bijten kinderen
Bijten volwassenen
Zijn niet onder controle te houden als ze bloed ruiken (nou ja dat klopt wel, als ik de voerbakken klaar maak (barf) dan zijn ze idd een beetje gek... :smile: )
Blaffen de hele tijd
Kunnen niet in huis worden gehouden
Kunnen niet met andere honden
Zijn onbetrouwbaar
Hebben geen bijtrem
Zijn heel hard
en laats een voorbijganger die verbaasd vroeg; moeten dat soort honden niet een muilkorf en zo'n ketting om op straat?
Pffff...ja je wordt er moe van al dat :blah:
Onze buurvrouw heeft trouwens ook een dobermann, een hele mooie grote lieve stabiele reu, Jip! :mrgreen:
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Over Vegas zijn genoeg vooroordelen zoals; Hij zal wel mensen bijten, hij zal wel iedere andere hond willen verslinden omdat het een levensgevaarlijke vechthond is, hij zal wel niet betrouwbaar zijn bij kinderen :blah: .

Tegenwoordig maak ik me er niet meer zo druk om, voorheen kon ik het me heel erg aantrekken :wink: Er zijn genoeg mensen die hem wél heel erg leuk vinden en gewoon even met hun kinderen, of puppy, komen kennis maken.

Als ik zie dat er een opening is voor een gesprek dan zal ik wel altijd het gesprek aangaan als iemand zwaar overdreven reageert, in de hoop dat diegene er dan iets anders tegenaan gaat kijken. Als er geen opening is dan zoeken die mensen het maar lekker uit met hun vooroordelen :pffff:
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

monica schreef:Ik lig er helemaal niet wakker van dat mensen mijn honden niet leuk vinden , ben der aan gewend geraakt .... ik denk maar zo..
Yep, dat is precies ook hoe ik er altijd over denk :ok:
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar

Ongelezen bericht door Pepie »

Addy schreef:
Pepie schreef:Ze zijn hyper,en luisteren niet :19:
dat is toch geen vooroordeel :smile: :smile: :smile:
Zie je.. :boos: Niet alle labradors zijn dat hoor :pffff:
Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Mijn honden worden zelden herkend als het ras wat ze zijn dus daar heb ik niet zo'n last van .
Mocht het iemand zijn die ze wel herkent als zijnde fila's dan is het vaak een liefhebber en razend enthousiast.

Hun uiterlijk is wel vaak reden tot vooroordelen maar soms ook grappige situaties zo zei laatst een kennis van Jan dat hij een hele rijke vriendin had omdat ze twee villa's had :smile: :smile: :smile: die wist niet dat fila's een hondenras is.
Verder is een keer twee oudere mensen die langs fiestste toen ik met Rens en haar caveliertjes in drenthe op vakantie was.
Ze bleven staan kijken naar hun in de tuin ,achter het hek uiteraard :mrgreen: ,totdat de fila's ze kwamen vertellen daar op te zouten en toen we hoorde we de dame zeggen dat het toch wel heel zielig was voor die lieve kleine hondjes om het huis te delen met die grote nare valse honden ,zielig en gevaarlijk :smile: :smile: :smile:
Dobervrouw

Pinkki schreef: Zijn niet onder controle te houden als ze bloed ruiken
Oh ja! :ok: Die is ook niet echt origineel he? Daar schijnt Nando ook al last van te hebben volgens mensen :smile:

Nando wordt trouwens ook wel eens aangezien voor een Rottweiler en dan is het meteen een coole lieve hond :denken:

(ik krijg af en toe wel leuke reacties van mensen hoor, daar niet van, maar vind dit topic wel interessant om te lezen)
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Ik heb herdertjes, dan weet je het wel hé :19:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Dapper en Cleo zijn gewoon honden, lijken nergens op dus geen enkel vooroordeel hier :19:
Met Wuilus had ik er wel last van maar ze hadden ook gelijk dus dat kwam mooi uit. Ze was inderdaad erg waaks en beschermend en hield inderdaad niet van alle andere honden. Wilde niet geaaid worden door een vreemde en kon goed uitvallen als haar iets niet beviel.

Wel was ze altijd erg lief met kinderen tot het moment dat ze echt heel oud was. Toen zag ze slecht en had pijn en dus viel ze uit naar kinderen op afstand. Misschien dacht ze dat het honden waren. :denken: Maargoed, daar hield ik weer niet zo van (dat vreemde kinderen haar moesten aaien) dus ook dat enige niet ware vooroordeel was erg handig :ok:
Afbeelding
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco

Ongelezen bericht door Kit »

Goldens worden braaf geboren ( yeah sure Ozzy was een draak eerste klas)
en "hij heeft toch geen kronkel in zn kop he?"

en bij Danne de podenco pup hoor ik vaak: is dat een hoogbenige jack russell? maar die is wel mager he?

en Lilo valt bij iedereen in de smaak, harig en klein :smile:
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Ik zou twee k*tkeffertjes hebben, allebei natuurlijk helemaal hyperdepieper en door en door verwent. Ach, soms klopt het misschien ook nog wel :mrgreen: , maar moet toch zeggen dat ze over het algemeen helemaal niet aan het standaard beeld van kleine terriërs voldoen.
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

O ja, mensen denken altijd dat Bram erg leuk zal zijn met kinderen (geen negatief vooroordeel). Ik heb dus altijd kinderen die op Bram afrennen.

Nou is Bram vrij gemoedelijk met kinderen, maar ik vind het toch geen typisch 'kinderhondje' en zit er met m'n neus bovenop. Drukke jonge kinderen met prikkende vingertjes houd ik uit de buurt.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
doesje
Zeer actief

Ongelezen bericht door doesje »

ik heb een kruising rotweiler. toen amon bij ons kwam wonen was hij 8 maanden en je zag mensen kijken van.. :N: maaar nu willen ze hem wel allemaal hebben omdat het de grootste sukkel van de wereld is. :ok:
groetjes wendy, tjaboo, jip en djaff
Naad
Zeer actief
Mijn ras(sen): Am Akita, Am Staff

Ongelezen bericht door Naad »

Vito is een Pittje en gevaarlijke vechthond :roll:
Afbeelding
Rust zacht meisje, ik zal je missen 7-8-1995 - 25-11-2009
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Ik heb 2 jachthonden die familie van elkaar zijn(en dat zijn ze in de verste verte niet :smile: ),veel onderhoud vergen(valt erg mee),altijd hun neus achterna gaan(klopt wel een beetje) en elke dag úúúúúúúúren moeten lopen :wink:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”