Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
kruising stabij/border collie
Moderator: moderatorteam
-
Sita
- Zeer actief
kruising stabij/border collie
Op een herplaatsingsite kwam ik een kruising tegen van een stabij met een border collie.
Ben van plan om even te gaan bellen over deze hond, maar ik vroeg mij af wat voor karakter ik kan verwachten?
Het enige wat ik niet leuk vind van een border collie is dat hypernerveuze gedrag en het gefixeer op bijv. een bal. Zou dat door de kruising met een stabij verminderd zijn?
Ben van plan om even te gaan bellen over deze hond, maar ik vroeg mij af wat voor karakter ik kan verwachten?
Het enige wat ik niet leuk vind van een border collie is dat hypernerveuze gedrag en het gefixeer op bijv. een bal. Zou dat door de kruising met een stabij verminderd zijn?
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
-
Sita
- Zeer actief
Ik vind een border collie leuke honden, heb alleen altijd gezegd, dat ik een iets minder werkhondje zoek. Vandaar mijn vraag of de werklust van zo'n kruising minder zal zijn dan bij een "echte" border collie.
Ik zoek een hondje waar ik behendigheid mee kan doen en gehoorzaamheid. Maar als ik een keertje iets minder tijd heb, moet dat niet gelijk een probleem zijn. Sita is ook een hondje wat echt haar energie kwijt moet. één dagje overslaan is geen probleem als we die dag daarna wat extra's doen. Zoiets erbij zou echt ideaal zijn
Ik zoek een hondje waar ik behendigheid mee kan doen en gehoorzaamheid. Maar als ik een keertje iets minder tijd heb, moet dat niet gelijk een probleem zijn. Sita is ook een hondje wat echt haar energie kwijt moet. één dagje overslaan is geen probleem als we die dag daarna wat extra's doen. Zoiets erbij zou echt ideaal zijn

-
Sita
- Zeer actief
Hij ziet eruit als een stabij. Qua karakter moet ik het nog gaan navragen. Bij Sita verwacht je ook niet dat daar een drentse patrijs in zit, totdat je haar karakter beter gaat kennenZoek stok! schreef:Een volwassen hond neem ik aan? Kruisingen kunnen echt alle kanten op gaan, heb ik het idee. Het lijkt mij wel een leuke mooie kruising....je kunt toch kennismaken?

- Zoek stok!
- Zeer actief
Er zijn ook borders die wat minder extreem zijn. Als ze die nou net gebruikt hebben voor de kruising...Sita schreef:Ik vind een border collie leuke honden, heb alleen altijd gezegd, dat ik een iets minder werkhondje zoek. Vandaar mijn vraag of de werklust van zo'n kruising minder zal zijn dan bij een "echte" border collie.

Linda, Izzie en Bram
-
Simone
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
-
Sita
- Zeer actief
Klopt helemaal. Wil sowieso een proefperiode afspreken. Heb net gebeld en een berichtje achtergelaten. Ben benieuwdZoek stok! schreef:
Er zijn ook borders die wat minder extreem zijn. Als ze die nou net gebruikt hebben voor de kruising...Ik zou wel letten op het gedrag naar andere reuen, ik kom zowel veel border als stabij reuen tegen die niet zo makkelijk zijn. En jij wilt dat wel toch?

- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb er ooit bij de flyball één gezien en dat was een erg leuke hond. Meer stabij dan border. Maar bij een volwassen hond merk je denk ik snel genoeg of hij die eigenschappen mee heeft gekregen... ben benieuwd 
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
- saffie
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Saffie is een stabij/border, althans de stabij weten we zeker en de Border zit er zeker in volgens Border Collie kenners.
Saffie is een ideaal hondje om mee te sporten, ze leert heel snel en is met trainen heel makkelijk te motiveren. Ze is druk maar niet hyper, en ze kan gerust een dagje met minder doen. Ze is heel duidelijk een flink tandje lager dan een echte Border.
Saffie is wel gigantisch gefixeerd op de bal, en dan laat ze ook drijf- en sluiphoudingen zien. Maar speeltjes zijn wel het enige waarbij ze dat laat zien.
Maar ik zou ook gewoon eerst kijken hoe de hond is qua karakter, dat kan van alles zijn. Ik ben heel benieuwd!
Saffie is een ideaal hondje om mee te sporten, ze leert heel snel en is met trainen heel makkelijk te motiveren. Ze is druk maar niet hyper, en ze kan gerust een dagje met minder doen. Ze is heel duidelijk een flink tandje lager dan een echte Border.
Saffie is wel gigantisch gefixeerd op de bal, en dan laat ze ook drijf- en sluiphoudingen zien. Maar speeltjes zijn wel het enige waarbij ze dat laat zien.
Maar ik zou ook gewoon eerst kijken hoe de hond is qua karakter, dat kan van alles zijn. Ik ben heel benieuwd!
Saskia en Saffie. Boy 2000-2014

-
Bea.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collies.
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Een border collie hoort zowiezo niet nerveus te zijn,als ze goed zijn opgevoed zijn het rustige honden in huis.Wat het 'eyen'van een balletje betreft,dat zijn er maar enkele die dat echt doen.Meestal is het echt een kwestie van opvoeden en ja,als de hond al volwassen is,dan is het een ander verhaal.