Voorbeelden:
Springer

Heidewachtel

Drent
Kan het rode haar soms niet lang en mooi golvend zijn?
Iemand die dat weet?
Moderator: moderatorteam

Ik heb het echt vaker gezien. Mijn ook had een helemaal rode drent en die had geen vlag aan de staart. Die van mijn onderbuurvrouw had precies het bruine kort en het witte lang, net als die van mijn opa. Hoe zit het met die van Marian eigenlijk?Marion. schreef:En ik moest de titel 3x lezen, en pas bij het openen van je berichtje snapte ik hem een beetje![]()
Maar denk je niet dat het bij die eeste standfoto toeval is, dat het niet bij het wit begint te vlaggen? Ik ben even aan het nadenken of ik bij de honden hier in de buurt dat verschil ook zie. Volgens mij niet, maar ik zal er eens op letten
Kan heel goed natuurlijk, donker haar is meestal dikker. Ik wilde eerst schrijven dat de vlag bij de Golden ook pas een stukje verderop begint, maar dat is niet te vergelijken met die showfoto die jij hebt geplaatst. De vlag van de Golden is natuurlijk ook veel mooierMARC_S schreef:Ik heb het echt vaker gezien. Mijn ook had een helemaal rode drent en die had geen vlag aan de staart. Die van mijn onderbuurvrouw had precies het bruine kort en het witte lang, net als die van mijn opa. Hoe zit het met die van Marian eigenlijk?
Dan moet je gewoon je ogen open houdenInge O schreef:ik ben dus (nog) niet overtuigd![]()
.

Is mij ook al veel vaker opgevallen;Bente's bruine haar ziet er ook anders uit dan het witte en is harderMARC_S schreef:Wat mij al een poos opvalt is dat heidewachtels ed honden vaak pluizig bruin haar hebben en mooi hard en strak wit haar. De staart gaat soms pas vlaggen vanaf het witte deel. Iemand een idee hoe dat komt?
Iemand die dat weet?

Ah kijk!marian* schreef:Is mij ook al veel vaker opgevallen;Bente's bruine haar ziet er ook anders uit dan het witte en is harderMARC_S schreef:Wat mij al een poos opvalt is dat heidewachtels ed honden vaak pluizig bruin haar hebben en mooi hard en strak wit haar. De staart gaat soms pas vlaggen vanaf het witte deel. Iemand een idee hoe dat komt?
Iemand die dat weet?![]()
Mijn vorige Drent had het ook,dus ik denk dat de structuur/samenstelling(of hoe je dat ook noemt) anders is.
Zou je trouwens je foto's iets willen verkleinen?Ik scroll me suf
Drenten worden niet getrimd voordat ze naar een show gaan,dus wat je ziet is wat ze zijn.Het dode haar wordt weg gehaald en ze worden geborsteld maar er komt geen trimmer aan te pas.MARC_S schreef:Ah kijk!marian* schreef:Is mij ook al veel vaker opgevallen;Bente's bruine haar ziet er ook anders uit dan het witte en is harderMARC_S schreef:Wat mij al een poos opvalt is dat heidewachtels ed honden vaak pluizig bruin haar hebben en mooi hard en strak wit haar. De staart gaat soms pas vlaggen vanaf het witte deel. Iemand een idee hoe dat komt?
Iemand die dat weet?![]()
Mijn vorige Drent had het ook,dus ik denk dat de structuur/samenstelling(of hoe je dat ook noemt) anders is.
Zou je trouwens je foto's iets willen verkleinen?Ik scroll me sufMij viel dat dus ook op aan de honden van mijn opa en ook op straat. Is de hond in showtrim dan halen ze dat weg. Laat je de haren flink groeien dan valt het ook echt meer op.
Maar je weet dus helaas ook niet waar dat aan kan liggen?![]()
Ik heb die veel te grote foto weggehaald alleen Inge heeft hem geqoute

Zelf heb ik wel het idee dat dit wel te maken heeft met wat Marc bedoeld.Zoek stok! schreef: Maar Bram is ook niet leverkleurig, dus zal wel niet tellen

Ik wist het ook zeker aangezien ik de gelukkige eigenaar ben van een zeer scherp opmerkingsvermogenjidde schreef:Aimee en ik hebben vandaag op ons werk de honden bekeken en Marc, je hebt wel degelijk gelijk!
Een heidewachtel in pension heeft het ook, en de (kruising) stabij ook, en ik weet zeker dat de drentse patrijs die wij hebben het ook heeft.
Dus ik ga helemaal met je mee![]()
Inderdaadjidde schreef:Aimee en ik hebben vandaag op ons werk de honden bekeken en Marc, je hebt wel degelijk gelijk!
Een heidewachtel in pension heeft het ook, en de (kruising) stabij ook, en ik weet zeker dat de drentse patrijs die wij hebben het ook heeft.
Dus ik ga helemaal met je mee![]()