Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Zou jij bij je dierenarts blijven?
Moderator: moderatorteam
- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
- Aantal honden: 1
Zou jij bij je dierenarts blijven?
Zou jij bij je dierenarts blijven als je weet dat hij ook de entingen en gezondheidschecks doet van de pups van een vreselijke broodfokker?

Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
-
- Zeer actief
- Shibby
- Zeer actief
Het idee wat ik alleen heb, is dat hij de pups dus mooier checkt dan dat ze zijn.
Broodmagere puppies met de oogjes vol snot en slijm die voortreffelijk door de gezondsheidscheck komen.
Ik wist al langer dat hij goed contact heeft met deze fokker, maar toen ik de laatste keer bij de dierenarts was, lagen er 8 entingsboekjes mooi ingevuld met een stiekje erom om langs gebracht te worden bij die fokker.
Het is een hele goede dierenarts, maar dat hij dit doet, geeft mij een heel tegenstrijdig gevoel. Zeker omdat ik weet hoe beroerd die fokker is en hoe slecht de honden het daar hebben.
Als ik er weer ben, wil ik het hem het liefst vragen, maar ik vind het ook weer zoiets om daar zomaar over te beginnen. Bovendien wil ik niet voor problemen zorgen daar, omdat mijn ouders ook altijd naar deze dierenarts gaan met Leia.
Broodmagere puppies met de oogjes vol snot en slijm die voortreffelijk door de gezondsheidscheck komen.
Ik wist al langer dat hij goed contact heeft met deze fokker, maar toen ik de laatste keer bij de dierenarts was, lagen er 8 entingsboekjes mooi ingevuld met een stiekje erom om langs gebracht te worden bij die fokker.
Het is een hele goede dierenarts, maar dat hij dit doet, geeft mij een heel tegenstrijdig gevoel. Zeker omdat ik weet hoe beroerd die fokker is en hoe slecht de honden het daar hebben.
Als ik er weer ben, wil ik het hem het liefst vragen, maar ik vind het ook weer zoiets om daar zomaar over te beginnen. Bovendien wil ik niet voor problemen zorgen daar, omdat mijn ouders ook altijd naar deze dierenarts gaan met Leia.

-
- Zeer actief
als het is in de categorie "ongezien goedkeuren" (of iets wat daar op lijkt) dan zeker niet. Dat zou namelijk ook mijn vertrouwen in de dierenarts zelf schaden (als hij daar de hand mee licht, waar dan nog meer mee?)
Plus dat ik die hele branche en alles wat er mee gepaard gaat niet wil sponsoren.
Plus dat ik die hele branche en alles wat er mee gepaard gaat niet wil sponsoren.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
idemjelle schreef:als het is in de categorie "ongezien goedkeuren" (of iets wat daar op lijkt) dan zeker niet. Dat zou namelijk ook mijn vertrouwen in de dierenarts zelf schaden (als hij daar de hand mee licht, waar dan nog meer mee?)

- Shibby
- Zeer actief
Zo denk ik dus ook, maar het probleem is dus dat ik niet 100% zeker weet of het waar is.jelle schreef:als het is in de categorie "ongezien goedkeuren" (of iets wat daar op lijkt) dan zeker niet. Dat zou namelijk ook mijn vertrouwen in de dierenarts zelf schaden (als hij daar de hand mee licht, waar dan nog meer mee?)
Iemand misschien een idee hoe ik daar achter kan komen, zonder het recht op de man af te vragen aan de dierenarts?

- *Anita*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
Dat vind ik weer een heel ander verhaal.......jelle schreef:als het is in de categorie "ongezien goedkeuren" (of iets wat daar op lijkt) dan zeker niet. Dat zou namelijk ook mijn vertrouwen in de dierenarts zelf schaden (als hij daar de hand mee licht, waar dan nog meer mee?)

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
- Aantal honden: 2
Ik denk dat ik het er van af zou laten hangen hoe tevreden ik zelf ben over die dierenarts. Als ik tevreden ben en hij goed met mijn dieren omgaat en kundig is dan zou ik daar gewoon blijven. Als ik misschien als twijfels zou hebben lag het anders denk ik, dan zou het wel degelijk meespelen ... ligt er ook aan wat voor altenatieven je hebt, of er andere goed dierenartsen in de buurt zijn waar je naar toe kunt.
- yuki
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): St-Bernards en Engelse Bull-terrier
- Contacteer:
neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
We got rid of the kids, the dogs were allergic.

http://s93.photobucket.com/albums/l42/H ... ?start=all

http://s93.photobucket.com/albums/l42/H ... ?start=all
- JML
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Moeilijk, is wel een dilemma. Maar heel eerlijk gezegd gebeurd er links en rechts wel vaker iets dat discutabel is, denk ik.
Alleen zie je het dan niet, weet je het niet en hoef je er dus ook niet over te denken.
Ik weet niet wat ik zou doen, ik zou waarschijnlijk wel blijven als ik tevreden was tov mijn dieren. Maar ik zou wel kijken of ik een opening kan creeeren om te vragen hoe het zit.
Mijn dierenarts vertrouw ik helemaal, maar die valt ook in de kennisen/vriendenkring. Is wel een 30 minuten rijden, maar dat heb ik er wel voor over.
Alleen zie je het dan niet, weet je het niet en hoef je er dus ook niet over te denken.
Ik weet niet wat ik zou doen, ik zou waarschijnlijk wel blijven als ik tevreden was tov mijn dieren. Maar ik zou wel kijken of ik een opening kan creeeren om te vragen hoe het zit.
Mijn dierenarts vertrouw ik helemaal, maar die valt ook in de kennisen/vriendenkring. Is wel een 30 minuten rijden, maar dat heb ik er wel voor over.
- starfleet
- Erelid
- gizmo
- Zeer actief
-
- Zeer actief
overigens, áls ik om zo'n reden weg zou gaan zou ik dat wel heel duidelijk laten merken.
En als ik zeker wist dat er dingen gebeuren die niet door de beugel kunnen zou ik hem ook nog aangeven bij de tuchtcommissie.
En als ik zeker wist dat er dingen gebeuren die niet door de beugel kunnen zou ik hem ook nog aangeven bij de tuchtcommissie.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

- Mir@n
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco, Galgo.
- Contacteer:
Ik zou het gewoon op de man af vragen.
(Ja zo bot ben ik wel)
En bij de minste of geringste aarzeling zou ik genoeg weten denk ik.
En dan zou ik 'm bewust laten weten, dat ik een ander zoek vanwege dit feit. Ook al is hij kundig en goed.
Maar ik geloof ook dat ik mijn hele kennissenkring op de hoogte zou stellen ervan, in het kader van spread the word
(Ja zo bot ben ik wel)

En dan zou ik 'm bewust laten weten, dat ik een ander zoek vanwege dit feit. Ook al is hij kundig en goed.
Maar ik geloof ook dat ik mijn hele kennissenkring op de hoogte zou stellen ervan, in het kader van spread the word
- yuki
- Zeer actief
zo is het mooi omschreven, ik liet het weg uit mijn bericht........wilde eigenlijk schrijven dat ik het zeker zou verder vertellen.........Mir@n schreef:
want kijk, als alleen ik weg zou gaan, (voor mij 10 anderen) maar als het echt veel klanten kost???
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)
Esther
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)
Esther
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Hier idem, ik kan daar verschrikkelijk slecht tegen..Mir@n schreef:Ik zou het gewoon op de man af vragen.
(Ja zo bot ben ik wel)
Ik ook en dat zou voor mij wel een reden zijn om op te stappenPepie schreef:Dat vind ik weer een heel ander verhaal.......jelle schreef:als het is in de categorie "ongezien goedkeuren" (of iets wat daar op lijkt) dan zeker niet. Dat zou namelijk ook mijn vertrouwen in de dierenarts zelf schaden (als hij daar de hand mee licht, waar dan nog meer mee?)

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Biko
- Zeer actief
Vragen staat vrij toch?Shibby schreef:Het idee wat ik alleen heb, is dat hij de pups dus mooier checkt dan dat ze zijn.
Ik zou de vraag zo proberen te stellen dat het niet beschuldigend ove rkomt. Maar als hij echt 'sjoemelt' zeg maar, dan zou ik niet meer naar hem toegaan.
hondengedragscentrum.nl
& een pootje van Biko!
& een pootje van Biko!
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Am Akita, Am Staff
- flatgoldje
- Vaste gebruiker
- Abby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger
- *Linda*
- Zeer actief
Ik zou hem of haar daar zéker op aanspreken en daar niet meer komen. Ik vind het stuitend dat een nota bene een dierenarts, aan deze praktijken meewerkt. Het zou omgekeerd moeten zijn, hij/zij zou moeten aangeven dat daar regelmatig een persoon verwaarloosde pups aanbiedt en dat er ingegrepen moet worden door instanties. Schandalig dit.
- Shibby
- Zeer actief
Als ik het ga vragen aan deze dierenarts weet ik zeker dat ik niet in kan staan voor alle dingen die ik ga zeggen. Aangezien ik bij mijn ouders thuis in een dorp woon en bijna de helft van het dorp bij deze dierenarts komt, wil ik geen stennis gaan schopen.
Ik ben er inmiddels achter dat mijn vermoedens juist zijn en ik ga komende week dus naar een andere dierenarts als Shibby nog last heeft van z'n allergie, want ik weiger dus nog naar deze dierenarts te gaan.
Ik ben ook van plan om hier meer over uit te gaan zoeken en hopelijk iets tegen de dierenarts en het pension te kunnen doen, maar ik ben bang dat dat nog best lastig gaat worden.
Ik ben er inmiddels achter dat mijn vermoedens juist zijn en ik ga komende week dus naar een andere dierenarts als Shibby nog last heeft van z'n allergie, want ik weiger dus nog naar deze dierenarts te gaan.
Ik ben ook van plan om hier meer over uit te gaan zoeken en hopelijk iets tegen de dierenarts en het pension te kunnen doen, maar ik ben bang dat dat nog best lastig gaat worden.

- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer: