Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zou jij bij je dierenarts blijven?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Aantal honden: 1

Zou jij bij je dierenarts blijven?

Ongelezen bericht door Shibby »

Zou jij bij je dierenarts blijven als je weet dat hij ook de entingen en gezondheidschecks doet van de pups van een vreselijke broodfokker?
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Ja ,een dokter in het ziekenhuis,behandelt ook criminelen :mrgreen:
Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Ja hoor want uiteraard hebben die hondjes ook medische zorg nodig ,misschien zelfs nog wel extra :wink:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ja, vind ik geen probleem :19: je kunt ze niet zonder medische zorg stellen, omdat de werpkist op een verkeerde plek stond :roll:
Shibby
Zeer actief

Het idee wat ik alleen heb, is dat hij de pups dus mooier checkt dan dat ze zijn.
Broodmagere puppies met de oogjes vol snot en slijm die voortreffelijk door de gezondsheidscheck komen.
Ik wist al langer dat hij goed contact heeft met deze fokker, maar toen ik de laatste keer bij de dierenarts was, lagen er 8 entingsboekjes mooi ingevuld met een stiekje erom om langs gebracht te worden bij die fokker.

Het is een hele goede dierenarts, maar dat hij dit doet, geeft mij een heel tegenstrijdig gevoel. Zeker omdat ik weet hoe beroerd die fokker is en hoe slecht de honden het daar hebben.

Als ik er weer ben, wil ik het hem het liefst vragen, maar ik vind het ook weer zoiets om daar zomaar over te beginnen. Bovendien wil ik niet voor problemen zorgen daar, omdat mijn ouders ook altijd naar deze dierenarts gaan met Leia.
Afbeelding
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

als het is in de categorie "ongezien goedkeuren" (of iets wat daar op lijkt) dan zeker niet. Dat zou namelijk ook mijn vertrouwen in de dierenarts zelf schaden (als hij daar de hand mee licht, waar dan nog meer mee?)

Plus dat ik die hele branche en alles wat er mee gepaard gaat niet wil sponsoren.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

jelle schreef:als het is in de categorie "ongezien goedkeuren" (of iets wat daar op lijkt) dan zeker niet. Dat zou namelijk ook mijn vertrouwen in de dierenarts zelf schaden (als hij daar de hand mee licht, waar dan nog meer mee?)

Plus dat ik die hele branche en alles wat er mee gepaard gaat niet wil sponsoren.
idem :wink:
Shibby
Zeer actief

jelle schreef:als het is in de categorie "ongezien goedkeuren" (of iets wat daar op lijkt) dan zeker niet. Dat zou namelijk ook mijn vertrouwen in de dierenarts zelf schaden (als hij daar de hand mee licht, waar dan nog meer mee?)

Zo denk ik dus ook, maar het probleem is dus dat ik niet 100% zeker weet of het waar is.

Iemand misschien een idee hoe ik daar achter kan komen, zonder het recht op de man af te vragen aan de dierenarts?
Afbeelding
*Anita*
Zeer actief
Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie

Ongelezen bericht door *Anita* »

Ja het zou me niets uitmaken.
Ik kom daar voor mijn eigen honden en als ik daar tevreden over ben zie ik niet in waarom naar een ander te gaan.
En ja zoals al eerder gezegt een arts behandeld ook criminelen.
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley
Afbeelding
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Dat vind ik weer een heel ander verhaal....... :wink:
Afbeelding
SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

Ik denk dat ik het er van af zou laten hangen hoe tevreden ik zelf ben over die dierenarts. Als ik tevreden ben en hij goed met mijn dieren omgaat en kundig is dan zou ik daar gewoon blijven. Als ik misschien als twijfels zou hebben lag het anders denk ik, dan zou het wel degelijk meespelen ... ligt er ook aan wat voor altenatieven je hebt, of er andere goed dierenartsen in de buurt zijn waar je naar toe kunt.
yuki
Zeer actief

Ongelezen bericht door yuki »

:pffff: ik zou mijn dierenarts er zeker op aanspreken. Als hij ze gezonder verklaart dan ze mogelijk zijn, zou ik wegzijn. Met opgaaf van redenen.
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)

Esther
heavenlysaints
Zeer actief
Mijn ras(sen): St-Bernards en Engelse Bull-terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door heavenlysaints »

neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
We got rid of the kids, the dogs were allergic.
Afbeelding
http://s93.photobucket.com/albums/l42/H ... ?start=all
JML
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door JML »

Moeilijk, is wel een dilemma. Maar heel eerlijk gezegd gebeurd er links en rechts wel vaker iets dat discutabel is, denk ik.
Alleen zie je het dan niet, weet je het niet en hoef je er dus ook niet over te denken.

Ik weet niet wat ik zou doen, ik zou waarschijnlijk wel blijven als ik tevreden was tov mijn dieren. Maar ik zou wel kijken of ik een opening kan creeeren om te vragen hoe het zit.

Mijn dierenarts vertrouw ik helemaal, maar die valt ook in de kennisen/vriendenkring. Is wel een 30 minuten rijden, maar dat heb ik er wel voor over.
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Nee, niet als het zo'n dierenarts is die met de fokker onder een hoedje speelt en meewerkt aan "garantie alleen als u bij onze dierenarts laat onderzoeken" Zo iemand heeft dat ook allerlei financiële regelingen met zo'n fokker, hij doet het dan om er zelf beter van te worden.

Anne
gizmo
Zeer actief

Ongelezen bericht door gizmo »

Ik ga nog steeds met veel plezier naar mijn da
Zelf denk ik dat ze geen broodfokkers helpt maar weet het niet zeker
Maar toen ik met Gizmo kwam vroeg ze wel waar hij vandaan kwam
Ze zei letterlijk ik vraag het vanwege broodfokkers
Dus neem ik aan dat ze er niets mee heeft
Afbeelding
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

overigens, áls ik om zo'n reden weg zou gaan zou ik dat wel heel duidelijk laten merken.
En als ik zeker wist dat er dingen gebeuren die niet door de beugel kunnen zou ik hem ook nog aangeven bij de tuchtcommissie.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Mir@n
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco, Galgo.
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mir@n »

Ik zou het gewoon op de man af vragen.
(Ja zo bot ben ik wel)

En bij de minste of geringste aarzeling zou ik genoeg weten denk ik. :19:
En dan zou ik 'm bewust laten weten, dat ik een ander zoek vanwege dit feit. Ook al is hij kundig en goed.

Maar ik geloof ook dat ik mijn hele kennissenkring op de hoogte zou stellen ervan, in het kader van spread the word
Mir, Gaia & Bella
Afbeelding

"Leven is veranderen. Veranderen is loslaten. Loslaten is vrij zijn."
....De doorsnee hond is een fijner mens, dan de doorsnee mens.
yuki
Zeer actief

Ongelezen bericht door yuki »

Mir@n schreef:
Maar ik geloof ook dat ik mijn hele kennissenkring op de hoogte zou stellen ervan, in het kader van spread the word
zo is het mooi omschreven, ik liet het weg uit mijn bericht........wilde eigenlijk schrijven dat ik het zeker zou verder vertellen.........
want kijk, als alleen ik weg zou gaan, (voor mij 10 anderen) maar als het echt veel klanten kost???
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)

Esther
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Mir@n schreef:Ik zou het gewoon op de man af vragen.
(Ja zo bot ben ik wel)

En bij de minste of geringste aarzeling zou ik genoeg weten denk ik. :19:
En dan zou ik 'm bewust laten weten, dat ik een ander zoek vanwege dit feit. Ook al is hij kundig en goed.

Hier idem, ik kan daar verschrikkelijk slecht tegen..
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Pepie schreef:

Dat vind ik weer een heel ander verhaal....... :wink:
Ik ook en dat zou voor mij wel een reden zijn om op te stappen :wink:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Inge O schreef:ik zou het ook gewoon vragen. wat voor zin heeft het om om die reden weg te blijven als hij het niet weet - dan kan hij er ook geen conclusies uit trekken.
Ik zou het ook gewoon vragen.
Van vermoedens word je niet wijzer.
Van een rechtstreekse vraag en het antwoord daarop vaak wel :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Biko
Zeer actief

Ongelezen bericht door Biko »

Shibby schreef:Het idee wat ik alleen heb, is dat hij de pups dus mooier checkt dan dat ze zijn.
Broodmagere puppies met de oogjes vol snot en slijm die voortreffelijk door de gezondsheidscheck komen.
Ik wist al langer dat hij goed contact heeft met deze fokker, maar toen ik de laatste keer bij de dierenarts was, lagen er 8 entingsboekjes mooi ingevuld met een stiekje erom om langs gebracht te worden bij die fokker.

Het is een hele goede dierenarts, maar dat hij dit doet, geeft mij een heel tegenstrijdig gevoel. Zeker omdat ik weet hoe beroerd die fokker is en hoe slecht de honden het daar hebben.

Als ik er weer ben, wil ik het hem het liefst vragen, maar ik vind het ook weer zoiets om daar zomaar over te beginnen. Bovendien wil ik niet voor problemen zorgen daar, omdat mijn ouders ook altijd naar deze dierenarts gaan met Leia.
Vragen staat vrij toch?
Ik zou de vraag zo proberen te stellen dat het niet beschuldigend ove rkomt. Maar als hij echt 'sjoemelt' zeg maar, dan zou ik niet meer naar hem toegaan.
hondengedragscentrum.nl

& een pootje van Biko!
Naad
Zeer actief
Mijn ras(sen): Am Akita, Am Staff

Ongelezen bericht door Naad »

loving bulls schreef:ja, vind ik geen probleem :19: je kunt ze niet zonder medische zorg stellen, omdat de werpkist op een verkeerde plek stond :roll:
Zo denk ik er ook over
Afbeelding
Rust zacht meisje, ik zal je missen 7-8-1995 - 25-11-2009
flatgoldje
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door flatgoldje »

Naad schreef:
loving bulls schreef:ja, vind ik geen probleem :19: je kunt ze niet zonder medische zorg stellen, omdat de werpkist op een verkeerde plek stond :roll:
Zo denk ik er ook over
Precies, goed gezegd ! :thumright:
Abby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger

Ongelezen bericht door Abby »

Ik ben het er mee eens dat ook die hondjes medische zorg nodig hebben, maar als t zo gaat zoals bovenaan wordt beschreven, dat hij de hondjes gezonder voordoet dan ze zijn, dan ben ik weg. En dan meld ik ook meteen waarom. Aan iedereen die het horen wil.
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Ik zou hem of haar daar zéker op aanspreken en daar niet meer komen. Ik vind het stuitend dat een nota bene een dierenarts, aan deze praktijken meewerkt. Het zou omgekeerd moeten zijn, hij/zij zou moeten aangeven dat daar regelmatig een persoon verwaarloosde pups aanbiedt en dat er ingegrepen moet worden door instanties. Schandalig dit.
Shibby
Zeer actief

Als ik het ga vragen aan deze dierenarts weet ik zeker dat ik niet in kan staan voor alle dingen die ik ga zeggen. Aangezien ik bij mijn ouders thuis in een dorp woon en bijna de helft van het dorp bij deze dierenarts komt, wil ik geen stennis gaan schopen.

Ik ben er inmiddels achter dat mijn vermoedens juist zijn en ik ga komende week dus naar een andere dierenarts als Shibby nog last heeft van z'n allergie, want ik weiger dus nog naar deze dierenarts te gaan.

Ik ben ook van plan om hier meer over uit te gaan zoeken en hopelijk iets tegen de dierenarts en het pension te kunnen doen, maar ik ben bang dat dat nog best lastig gaat worden.
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

De bedoelde fokker is m*rand* zeker??? :wink:

http://www.opgelicht.net/viewtopic.php?t=5939
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Shibby
Zeer actief

Ze zijn inderdaad overal al bekend ja. :roll:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”