Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Loslopende loopse teven

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Dobervrouw

Loslopende loopse teven

Ongelezen bericht door Dobervrouw »

Gisteren liep ik met Nando in duin. Het is algemeen bekend dat dat een losloopgebied is (staat aangegeven met borden). Op een gegeven moment zie ik een jongen lopen met een Border Collie. Deze hond is los en een bal aan het apporteren. Nando krijgt de hond in de gaten, maar wacht tot ik dichterbij ben, want hij kan niet kiezen of die nou naar de hond zal gaan of bij mij zal blijven. Hij blijft dus staan kijken naar de jongen en de hond. De jongen kijkt ondertussen terug, maar onderneemt verder geen actie. Als ik dichterbij ben gelopen, rent Nando naar de andere hond toe. De jongen ziet het, maar reageert verder niet. Dus ik denk dat het wel goed zit, twee loslopende honden in een losloopgebied die even snuffelen. Maar op het moment dat Nando bij de andere hond is, lijnt hij zijn hond aan. Dus ik wil Nando al terugroepen, want dat vind ik wel zo netjes. Dan roept hij ineens (na het aanlijnen) ''ze is loops''. De jongen blijft rustig staan, maar ik ren als een gek naar Nando toe (ik verwacht niet dat hij zou komen als ik hem dan roep) en ik lijn hem aan. De jongen loopt weg met de hond nog aan de riem, maar het verbaasd me niets als hij daarna zijn hond weer heeft losgelaten.

Wat vinden jullie nu van dit verhaal?

Mijn mening is, dat je beter niet met je loopse teef in een algemeen losloopgebied kan gaan lopen. En als je het dan wel doet, dat je je hond dan aan de lijn houdt. En als je dat dan ook niet wil, dat je in ieder geval niet gaat staan kijken naar een hond die losloopt en naar jouw teef kijkt op een paar meter afstand. Dat je dus meteen waarschuwd dat je teef loops is, niet pas op het moment dat de andere hond aangerend is (want hij waarschuwde nog geeneens toen Nando erheen rende, nee echt pas toen Nando er was en ging snuffelen).

Denk ik nou zo overdreven of valt dat wel mee?
Laatst gewijzigd door Dobervrouw op 23 aug 2007 13:19, 1 keer totaal gewijzigd.
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Ach ik heb het al een paar keer gehad dat Rocky vrolijk op een loopse teef klom waar van twee keer toen ik hém aan de lijn had en de teef los liep en voor hem ging staan. Sukkels blijf je altijd houden :19:
Afbeelding
Pax-Dracona
Actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Pax-Dracona »

Dana is op het moment ook loops, dus ik vermijdt alle losloopgebieden. Rottige is wel dat ik eerst door een losloopgebied moet voor ik bij het aanlijngebied ben. Dana blijft dan lekker vast.

Het is een beetje vragen om moeilijkheden om een loopse hond lekker te laten spelen met alles dat aan komt lopen, vind ik dan.
Bubbles
Actief

Ongelezen bericht door Bubbles »

Mhh Bubbles is op t moment ook loops en loopt wel gewoon nog los tijdens het wandelen. Het is haar eerste loopsheid, maar zodra ik een andre hond zie komen roep ik haar terug en gaat ze aan de lijn.
Moet er niet aan denken met een nest puppies komen te zitten.
Groetjes Tamara, Bubbles, en de 5 poezebeesten

Afbeelding
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Toen mijn teven nog niet gecastreerd waren, liet ik ze wel los lopen maar ik lette wel heel erg op. En ik waarschuwde reuen-eigenaren dat ze loops waren. Nou had ik wel erg makkelijke teven hoor. Zelfs in hun dekrijpe dagen kon ik ze nog gewoon onder appèl zetten. Ze bleven staan als een reu hen wilde beklimmen, maar als ik hen riep, kwamen ze altijd braaf naar me toe :mrgreen: .
En ik ging niet op de drukste uren in de losloopgebieden lopen om andere mensen (en honden) niet gek te maken. Maar ik wilde mijn teefjes wel gewoon hun normale lichaamsbeweging geven en je kunt ze natuurlijk niet 3 weken opsluiten. :wink:
Afbeelding
Bea.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collies.
Contacteer:

Ongelezen bericht door Bea. »

Ik heb niet zo'n moeite met loopse teven in een losloopgebied,zou alleen wel fijn zijn als ze van te voren ff waarschuwen.Maar ja,ik heb wel altijd een reu gehad die toch goed luisterde,ook als er loopse teven waren,dus misschien heb ik makkelijk lu**en :wink:
Kayleigh is 1 keer loops geweest en ook ik heb haar toen niet constant aan de lijn gehad.
Afbeelding
MoniqueDM
Zeer actief

Ongelezen bericht door MoniqueDM »

Mijn teven lopen ook gewoon los als ze loops zijn. Uiteraard gaan ze vast als ik een vreemde hond tegenkom waarvan ik niet weet of het een reu of een teef is en vertel ik dat er eentje loops is. Mensen hebben dan nog ruimschoots de tijd om hun reu even bij zich te roepen.
Donna is een hond die toch geen polonaise aan haar lijf wilt, ook niet tijdens een loopsheid en Jenny is bang van andere honden, ook tijdens de loopsheid :mrgreen: .
Verder ben ik afhankelijk van de losloopgebieden. Ergens anders kun je bij ons niet naar toe en ik ben het eens met Lieke, je kunt een loopse teef niet 3 weken opsluiten. Natuurlijk hou ik wel rekening met het tijdstip en de drukte in de losloopgebieden.
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Hier zijn al heel wat discussies over gevoerd :wink:

In het losloopgebied in de buurt kom ik regelmatig loopse teven tegen. Ik krijg ruim op tijd een seintje en lijn Bram aan. Geen enkel probleem.

Ik vind het wel storend als er een loopse teef op zaterdagmiddag in een druk losloopgebied (bijv. Soesterduinen) rondhobbelt. Of zoals in het beginbericht....dat iemand pas iets zegt als Bram al lang en breed bij de teef is. Maar ook dat went :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Dobervrouw

Bea. schreef:.Maar ja,ik heb wel altijd een reu gehad die toch goed luisterde,ook als er loopse teven waren,dus misschien heb ik makkelijk lu**en :wink:
.
Tsja, Nando luistert ook goed, maar tegen een loopse teef kan ik niet op ;)
Mickie schreef:Bekende discussie :wink:
Teven zijn niet alle dagen van hun loopsheid vruchtbaar. Als je je hond kent en weet dat ze toch niets toelaat, hoef je ook geen 3 weken lang te doen of ze melaats is en allerlei fratsen uithalen om haar maar uit de buurt van reuen te houden vind ik.
Nee, maar dat zeg ik ook niet. Ik weet dat ze niet alle dagen van hun loopsheid vruchtbaar zijn, maar een reu blijft ze wel 3 weken lekker vinden.
En doen of ze melaats is? Allerlei fratsen uithalen?
Vind ik wel een beetje overdreven :denken:
Ik heb het nu gewoon over een jongen die zn loopse teef losgooit in een druk losloopgebied zonder te waarschuwen.
Als je iemand waarschuwt of je teef even aanlijnt, dan haal je toch niet gelijk ''allerlei fratsen''uit? En je behandelt je teef dan ook niet of ze melaats is? Je voorkomt gewoon problemen.

Natuurlijk moet je je loopse teef niet opsluiten. Maar er lijkt mij dat er een groot grijs gebied zit tussen opsluiten en losgooien in een druk losloopgebied zonder mensen te waarschuwen.
Je kunt ook lekker aan de lijn wandelen of fietsen of inderdaad even waarschuwen van te voren, want een dekking is zo gebeurd (als het juiste moment is dan)! Er zijn ook reuen die een loopse teef al kilometers verder ruiken en erheen rennen... Als die loopse teef dan ook los is...

Ik weet niet ik blijf het een beetje eng vinden.

Ik heb het nu dus wel over drukke losloopgebieden waar nie gewaarschuwd wordt van te voren he. Dus nie verkeerd lezen waar de discussie overgaat ;)

En sorry ik wist niet dat er al zoveel discussies over gehouden zijn, mijn fout!
Zoek stok!
Zeer actief

Dobervrouw schreef:
want een dekking is zo gebeurd (als het juiste moment is dan)!
Ik moet altijd wel glimlachen om sommige reacties van mensen. De reu is altijd de g**le viezerik en de loopse teef de onschuldige maagd. Terwijl die laatste ook flink kunnen lellebellen :wink: Bram heeft zelfs een teef die als ze loops is uitbreekt om bij ons voor het hek te gaan wachten.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Een teef is drie weken loops, maar dat zijn ze niet allemaal tegelijk.
Dus bazen van reuen lopen het hele jaar door risico met een loopse teef geconfronteerd te worden.
Als het enigszins te vermijden is kom ik met een loopse teef niet in een losloopgebied.
Een aantal reuen doet er niet zo moeilijk over, maar veel andere reuen raken compleet de kop kwijt.
Dan kan je waarschuwen, maar als de baas zijn reu een stuk meeneemt heb je dikke kans dat hij zodra hij verderop los is, een sprintje trekt terug naar de loops teef.

Ik ben nog altijd van mening dat ik het probleem veroorzaak met mijn loopse teef. In een losloopgebied dan. :wink:
Ik loop dan dus met de loopse teef aan een hele lange lijn in bossen met een aanlijngebod.
Kom ik daar een loslopende reu tegen, dan is het probleem voor de bijbehorende baas :mrgreen:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Dobervrouw

Zoek stok! schreef:
Ik moet altijd wel glimlachen om sommige reacties van mensen. De reu is altijd de g**le viezerik en de loopse teef de onschuldige maagd. Terwijl die laatste ook flink kunnen lellebellen :wink: Bram heeft zelfs een teef die als ze loops is uitbreekt om bij ons voor het hek te gaan wachten.
Ja maar bij het juiste moment is het toch ook zo gebeurd? Daar bedoel ik nie mee dat de reu het altijd opzoekt als geile viezerik hoor, maar als de teef gaat lellebellen bij een reu dan kan het ook zo gebeurd zijn (als de reu er dan op duikt dus). Nando hoort trouwens bij de players onder de honden, die ziet loopse teven wel zitten ben ik na gisteren achter ;)

ranetje schreef:Een teef is drie weken loops, maar dat zijn ze niet allemaal tegelijk.
Dus bazen van reuen lopen het hele jaar door risico met een loopse teef geconfronteerd te worden.
Haha ja das het risico van een reu nemen :mrgreen:
ranetje schreef:
Een aantal reuen doet er niet zo moeilijk over, maar veel andere reuen raken compleet de kop kwijt.
Dan kan je waarschuwen, maar als de baas zijn reu een stuk meeneemt heb je dikke kans dat hij zodra hij verderop los is, een sprintje trekt terug naar de loops teef.

ja maar als je dan slim bent, dan hou je je reu aan de lijn, ook als je verderop bent. Tenminste dat zou ik dus wel na zo'n waarschuwing doen..
ranetje schreef:
Ik ben nog altijd van mening dat ik het probleem veroorzaak met mijn loopse teef. In een losloopgebied dan. :wink:
Ik loop dan dus met de loopse teef aan een hele lange lijn in bossen met een aanlijngebod.
Kom ik daar een loslopende reu tegen, dan is het probleem voor de bijbehorende baas :mrgreen:
Eens hoor, ik bedoel ook nie dat de baas van een loopse teef altijd fout zit :ok:
ranetje
Zeer actief

Dobervrouw schreef:ja maar als je dan slim bent, dan hou je je reu aan de lijn, ook als je verderop bent. Tenminste dat zou ik dus wel na zo'n waarschuwing doen..
Deed ik ook met een van mijn reuen, die anders geheid terug zou snellen naar de loopse teef.
Maar onderhand kon ik de baas van de loopse teef wel wat doen :roll:
Alwéér een loopse teef betekende voor die reu dat hij constant aangelijn moest lopen in een losloopgebied.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Ik zou met een loopse teef geen losloopgebied opzoeken. Ook al luistert de teef zelf nog zo goed en blijft ze gewoon bij me, ik kan het een reu niet kwalijk nemen als z'n hormonen in zo'n geval de overhand nemen dus om problemen te voorkomen blijf ik in zo'n periode weg uit losloopgebieden.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Druk losloopgebied vind ik heel onhandig. Ook als je weet dat in een bepaald losloopgebied het altijd superdruk is elke middag om 15 uur bijvoorbeeld, omdat je er dan ook loopt met je niet-loopse teef, vind ik ook errug onhandig.

Losloopgebieden waar je misschien 3 andere honden in het uur tegenkomt moet kunnen vind ik, en dan wel netjes waarschuwen uiteraard. Als de teef zelf ook erg graag wil zou ik persoonlijk mijn teef trouwens niet los durven laten uit angst voor een oeps-dekking.
Laatst stonden er 2 keer in een week loopse teven met hun staart opzij hun kont in Moos zijn neus te duwen. Die liepen dus los in een heel druk losloopgebied. Dat vind ik niet zo heeeeel handig...
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Zoek stok! schreef:De reu is altijd de g**le viezerik en de loopse teef de onschuldige maagd. Terwijl die laatste ook flink kunnen lellebellen :wink:
Bente is mijn 1e teef en ik kende mijn altijd zo keurige hond niet terug toen ze voor het eerst loops was :smile:
Ze kon zó naar het Spijkerkwartier :mrgreen:
Ik laat haar als ze loops is wel los maar dan op stukken waar het eigenlijk niet mag(en die gelukkig verder weinig mensen goed genoeg kennen om daar te gaan lopen) en ook die vermijd ik in het weekend.Ik weet nog maar al te goed hoe Max ooit een vijver een paar keer over zwom om bij zijn loopse "geliefde" te komen toen ik Bente nog niet had.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Tsja zo lag ik laatst dus ook in het natte, smerige gras. :roll:

Ik had Shibby los, man had zijn collie los en liet ook niks blijken dat de teef loops was. Shibby rent er op af en gaat snuffelen en blijft snuffelen.
Man ineens: ' ja kun je 'm weghalen, want ze is loops.'
Ik: 'nou gelukkig springt die van mij er niet linea recta bovenop'
ondertussen was ik het grasveld opgelopen en had ik Shibby aan z'n tuig gepakt. Teef loopt weg en Shibby loopt er dus snuffelend achteraan.
Eerst wordt m'n vinger rondgedraaid, omdat ik z'n tuig nog vast had en vervolgens viel ik, nadat ik uiteraard als een idioot probeerde m'n evenwicht te houden :roll:, vol op m'n kont in het natte gras.
Meneer: 'nou, ik zou er toch niet zo op vertrouwen dat hij er niet bovenop springt' en meneer liep, heel verstandig, heel snel weg, want volgens mij zag hij aan m'n hoofd dat het zwaar aan het onweren was. :devil:
Zoek stok! schreef: Ik moet altijd wel glimlachen om sommige reacties van mensen. De reu is altijd de g**le viezerik en de loopse teef de onschuldige maagd. Terwijl die laatste ook flink kunnen lellebellen :wink:
Precies.
Ik heb geen problemen met loopse teven, maar ik verwacht wel dat ze op z'n minst een seintje geven dat het een loopse teef is of wat dan ook.
Het is toch van de zotte dat ik Shibby maar heel snel bij me moet pakken en dat de teef nog wapperend met d'r kont voor zijn neus kan blijven staan, want mij reu kan ervoor zorgen dat de teef zwanger raakt. :roll:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Als mijn teven loops zijn, ga ik niet met ze naar het drukke losloopgebied bij mij in de buurt, of alleen heel vroeg 's ochtends of 's avonds tegen de schemering.
Liever loop ik dan in een gebied wat nog niet zo bekend is, wel officieel losloopgebied maar nog niet zo in trek. Dit gebied heeft maar 1 pad en is heel open, dus je ziet iedereen van verre al aankomen. Als ik al eens iemand tegenkom met een hond, lijn ik mijn honden aan en ga van het pad af een eind verderop (aan de slootkant) verder. Als de eigenaar van de andere hond op gehoorsafstand is roep ik even dat mijn teven loops zijn, zodat diegene eventueel een reu aan kan lijnen als hij dat zou willen, en ik loop door. Dit heeft gelukkig nog nooit tot problemen geleid.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Mickie schreef:Er zijn maar zat mensen (doorgaans reu-eigenaar) die het asociaal vinden dat je loopse teef ook maar één teen in een gebied zet waar ook reuen zouden kunnen komen (lees: waar zíj met hun reu lopen).

Ik als teveneigenares vind het eigenlijk ook een beetje a-sociaal om dat te doen.Jouw teef is twee keer per jaar loops,dus in het geheel 6 weken.
Is het dan zo veel moeite om even wat anders dan anders te doen en er rekening mee te houden
A)dat niet iedereen zijn hond even goed onder appèl heeft als jij en
B) te bedenken dat er meer teefjes loops zijn door het jaar heen dan alleen het jouwe en dat reu-eigenaren daar veel last van kunnen hebben?
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
ranetje
Zeer actief

marian* schreef:
Mickie schreef:Er zijn maar zat mensen (doorgaans reu-eigenaar) die het asociaal vinden dat je loopse teef ook maar één teen in een gebied zet waar ook reuen zouden kunnen komen (lees: waar zíj met hun reu lopen).

Ik als teveneigenares vind het eigenlijk ook een beetje a-sociaal om dat te doen.Jouw teef is twee keer per jaar loops,dus in het geheel 6 weken.
Is het dan zo veel moeite om even wat anders dan anders te doen en er rekening mee te houden
A)dat niet iedereen zijn hond even goed onder appèl heeft als jij en
B) te bedenken dat er meer teefjes loops zijn door het jaar heen dan alleen het jouwe en dat reu-eigenaren daar veel last van kunnen hebben?
Zo denk ik er ook over. :ok:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Mickie schreef: Ik houd rekening met reuen door niet naar losloopgebieden te gaan, maar ik ken geen plaatsen in de omgeving waar helemaal geen reuen komen. Contact kun je nooit helemaal vermijden. Dan ga ik in de polder lopen, maar daar loopt dan toevallig ook iemand andere honden te ontvluchten omdat zijn reu niet zo goed luistert, en die is geërgerd dat ik nou net dáár naar toe ga :19: Best begrijpelijk overigens, maar ondertussen voel je je bijna melaats met een loopse teef.
Dan wordt het idd wel erg lastig :ok:
Dan is het voor beide partijen vervelend.
Die baas voelt zich waarschijnlijk ook een beetje melaats als hij andere honden ontvlucht en dan ook nog een loopse teef tegenkomt :wink: :mrgreen:
Maar ik kan me voorstellen dat jij je dan ook zo voelt
Afbeelding
Dobervrouw

Mickie schreef: Hmmm, ik had het meer over de discussie loopse teven in losloopgebied in het algemeen. Er zijn maar zat mensen (doorgaans reu-eigenaar) die het asociaal vinden dat je loopse teef ook maar één teen in een gebied zet waar ook reuen zouden kunnen komen (lees: waar zíj met hun reu lopen). In het geval dat je beschrijft was het handiger geweest als die jongen je eerder had gewaarschuwd, dat wel. Of zijn teef vruchtbaar was weet ik natuurlijk niet, dus of het verstandig was haar los te laten lopen, daar kan ik ook niks zinnigs over zeggen ;)
Haha, misverstand opgelost :ok:
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Zoek stok! schreef:Hier zijn al heel wat discussies over gevoerd :wink:

In het losloopgebied in de buurt kom ik regelmatig loopse teven tegen. Ik krijg ruim op tijd een seintje en lijn Bram aan. Geen enkel probleem.

Ik vind het wel storend als er een loopse teef op zaterdagmiddag in een druk losloopgebied (bijv. Soesterduinen) rondhobbelt. Of zoals in het beginbericht....dat iemand pas iets zegt als Bram al lang en breed bij de teef is. Maar ook dat went :wink:
oja? went dat ook als je reu al klem vast op een teef zit? en op het moment van gebeuren een hysterische eigenaar naast je staat, die er graag aan wil trekken of ze in de sloot wilt gooien.. maar blijkbaar heb je dat nog niet meegemaakt, of is bram niet zo vlot of valt het wel mee met de dekrijpheid als jij een teef tegen komt ;)
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

yamie schreef:

oja? went dat ook als je reu al klem vast op een teef zit? en op het moment van gebeuren een hysterische eigenaar naast je staat, die er graag aan wil trekken of ze in de sloot wilt gooien.. maar blijkbaar heb je dat nog niet meegemaakt, of is bram niet zo vlot of valt het wel mee met de dekrijpheid als jij een teef tegen komt ;)
Nou heb ik al bijna 25 jaar teven, dus ook heel vaak loopsheden meegemaakt :mrgreen: , maar zo'n situatie heb ik nog nooit meegemaakt. Ik heb er altijd voor gekozen om voorzichtig te zijn, niet op de drukste tijden mijn loopse teefjes uit te laten, en netjes de teef bij me te roepen als iemand met een hond aankwam (kan op afstand niet altijd zien of het een reu is :wink: ) en te waarschuwen.
Nou heb ik altijd wel keurige dámes gehad die nooit gingen lellebellen en zelfs één collieteef die, normaal de onderdanigheid zelve, tijdens haar loopsheid reuen wilde verscheuren :mrgreen: . Teefjes mochten altijd bij haar in de buurt komen, maar als ze loops was en een reu niet luisterde naar haar waarschuwend gegrom, greep ze. Aan haar lijf geen polonaise :mrgreen: .
En nogmaals, je moet altijd rekening houden met andere hondeneigenaren, maar ik woon in de stad en als ik mijn hond wil uitlaten, kom ik altijd wel andere mensen met honden tegen. En ik ga mijn teef, zoals eerder gezegd, niet 3 weken opsluiten.

Maar even een andere kant belichten: jáááren geleden moest ik even naar de winkel, mijn toenmalige collieteef ging mee. Ik liet haar, zoals gewoonlijk, even voor de winkel wachten (ze liep nooit weg en bleef altijd braaf zitten) en ik kom na een paar minuten de winkel weer uit. Zie ik een oudere man met zo'n klein vuilnisbakkenmormel die zijn hondje probeerde op mijn teef te zetten (ze was niet loops hoor). En op mijn vraag wat dit in godsnaam te betekenen had, antwoordde hij doodleuk: 'nou mijn hond mag ook wel eens een pleziertje hebben!' :eek: .
Dus er zijn idiote teven- én reueneigenaren :wink: .
Afbeelding
Pinkki
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pinkki »

Tja, ik heb op dit moment 4 loopse meisjes in huis...vreselijk zeg, ik hou de boel hele tijd in de gaten aangezien de buurvrouw een intacte dober reu heeft rondlopen. :N:
Is een hele lieve hond, die pak ik dan even bij de halsband en ik breng hem naar z'n eigen erf maarre die is binnen een vloek en een zucht weer terug. Dus de loopse dames gaan even aan de foets, of hier de bos in, maar die kunnen nu eventjes niet zomaar in de tuin rondhobbelen.
Ik ga niet op een drukke losploopgebied, dat vind ik een beetje reuen pesten zeg maar. Hoewel ik vind dat als je er voor kiest om een reu te nemen, je ook moet zorgen dat hij ook onder appel is met loopse meisjes in de buurt. Maar ik vind ook dat een loopse teef moet gewoon luisteren.
Ik heb zelf drie reuen gehad en daar kon je ook gewoon mee trainen al zaten er tig loops teven op het veld. Tuurlijk vinden ze het leuk en interessant maar ik vind dat het beleid op hondenverenigingen ook een beetje de probleem in de hand werkt, als je gewoon door kon trainen met een teef als die loops is zouden de reuen ook gewoon leren dat het hoort er bij. Bij ons op de hondenschool mag je dat wel alleen de echte dekrijpe dagen niet. Geeft meestal geen problemen.
Afbeelding
Biko
Zeer actief

Ongelezen bericht door Biko »

Zoek stok! schreef:
Dobervrouw schreef:
want een dekking is zo gebeurd (als het juiste moment is dan)!
haha ja en bij mensen is het andersom, een vrouw is dan de lellebel en de man, euh gewoon een man haha
:smile:
hondengedragscentrum.nl

& een pootje van Biko!
ranetje
Zeer actief

Pinkki schreef:Ik heb zelf drie reuen gehad en daar kon je ook gewoon mee trainen al zaten er tig loops teven op het veld. Tuurlijk vinden ze het leuk en interessant maar ik vind dat het beleid op hondenverenigingen ook een beetje de probleem in de hand werkt, als je gewoon door kon trainen met een teef als die loops is zouden de reuen ook gewoon leren dat het hoort er bij.
Ik heb ook met mijn reuen getraind met loopse teven in de groep.
Voor twee van mijn reuen was dat prima te doen (ook in het bos) :ok:
Voor die ene reu van mij gingen de hormonen heftig aan de slag :mrgreen:
De training ging dan nog wel (plaatsgebonden gehoorzaamheid speelde misschien een beetje mee?) Maar in het bos was het hek van de dam :roll: :wink:
Afbeelding
faya
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door faya »

misschien had die jongen niet gezien dat het een reu was en zag die het pas toen ie dichterbij kwam.
ik vind dat ook loopse teven gewoon los mogen lopen hoor, er is toch verder geen regel voor?
iedereen is verandwoordelijk voor zijn eigen hond reu of teef maakt niet uit.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

yamie schreef:

Ik maak me er gewoon niet meer zo druk om qua adrenaline. Ik heb Bram een aantal keer net op tijd bij een teef weggetrokken die helemaal klaar stond. En de Jack Hussell uit de buurt staat zoals gezegd op de dekrijpe dagen achter ons hek te wachten. Ik baal er wel van, maar het hoort blijkbaar bij het hebben van een reu met ballen. Dat je je reu tijdenlang aangelijnd moet houden omdat iemand gezellig met z'n loopse teef op prime time door een losloopgebied paradeert. Het wordt er toch niet beter van als ik dan ga briesen van woede? Dat heb ik wel gedaan, maar het enige resultaat dat ik boekte, was dat ik strontchagrijnig werd. Dat bedoel ik met 'het went'. Of denk je dat jij nou net de enige bent met een reu met ballen die dekrijpe teven tegenkomt?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
ranetje
Zeer actief

faya schreef:misschien had die jongen niet gezien dat het een reu was en zag die het pas toen ie dichterbij kwam.
ik vind dat ook loopse teven gewoon los mogen lopen hoor, er is toch verder geen regel voor?
iedereen is verandwoordelijk voor zijn eigen hond reu of teef maakt niet uit.
Daar ben ik het niet mee eens :wink:
Maar dat zal uit mijn vorige berichtjes in dit topic al wel duidelijk zijn geworden :mrgreen:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”