Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Black and Tan Russel
Moderator: moderatorteam
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
black & tan jack russells bestaan niet, is een benaming die de commerciele fokkers aan jack russell achtige hondjes hebben gegeven die die kleur hebben, pak de rasstandaard van de jack er maar bij dan kan je het zelf lezen, of gebruik de zoekfunctie hier op het forum , er zijn al zéér veel discussies over geweest hier 
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
een discussie daarover ga ik niet aanlor1_1984 schreef: Het is trouwens een (bij mijn weten) zuivere JR zonder papieren.
BTW sommige mensen roepen ook vol overtuiging dat mijn basenjis kleine dobermannetjes zijn of boerenfoksjes en dat mijn podenco ibicenco een kruising hazewind of zelfs witte dobermann is, dus daar doe ik niets op uit
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
- Aantal honden: 2
-
joline
- Zeer actief
Black and Tan Russells bestaan inderdaad niet, en een JR zonder papieren is sowieso geen Jack Russelllor1_1984 schreef:Ik weet dat ze officieel niet bestaan.Podenji schreef:black & tan jack russells bestaan niet, is een benaming die de commerciele fokkers aan jack russell achtige hondjes hebben gegeven die die kleur hebben, pak de rasstandaard van de jack er maar bij dan kan je het zelf lezen, of gebruik de zoekfunctie hier op het forum , er zijn al zéér veel discussies over geweest hier
Maar omdat die vrouw dat zo enthousiast riep, was ik toch wel nieuwsgierig of Bonnie onder die term valt of niet.
Het is trouwens een (bij mijn weten) zuivere JR zonder papieren.
Ik heb zelf een bruine Jack Hussell, met hier en daar een wit vlekje. Hij lijkt op een Jack Russell, maar is het niet, hij is waarschijnlijk een kruising tussen Jack Russell, en een Tekkel, vandaar de bruine kleur
- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik ben benieuwd wie jij onder "kenners"schaart, zoals die mevrouw op straat ?lor1_1984 schreef:Dan is het geen raszuivere JR, ook prima.
Maar volgens kenners is onze JR toch écht een JR, vandaar ook dat ik erbij zette dat het een raszuivere JR zondere papiertjes is.
Maar als je 22 september meegaat naar Soest mag je van mij beoordelen of je het een echte JR vind of niet.
- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
de rassenkennis van dierenartsen is erg discutabel, en de meeste JR "fokkers" zijn niet van het kaliber verantwoord, serieus >>> rasstandaard etc.lor1_1984 schreef:Nee, de dierenarts, een vrouwtje met meerdere dekreuen, JR fokkers.
En een foto plaatsen lukt me niet, omdat ik geen foto's online heb, mijn zusje er niet is (die heeft de digi mee) en we ook geen scanner hebben...
heb je al eens met een fokker gesproken die ze raszuiver fokt dus wél inclusief stamboom, shows, gezonheidsonderzoeken etc???
- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
dr.carriere, grappige naamlor1_1984 schreef:Voor zover ik weet deden die mevrouw van de dekreuen en de fokkers die ik sprak ook fokken met stamboom en gezondheidsonderzoek etc.
Bonnie is goedgekeurd door dr Carriere (Dierenarts in Ermelo) en daarbij beoordeeld als een kerngezonde teef.
Het is niet onze bedoeling om te fokken met Bonnie, mede ivm tijdsgebrek om die pups in de gaten te houden enzo.
-
Eefje83
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
er adverteerd op marktplaats ook weer iemand met black &tan jack russels,raszuiver en met stamboom
zo komen mensen aan die rare verhalen volgens mij,iemand brengt dat vol overtuiging de wereld in en dan is het een feit.....
neemt natuurlijk niet weg dat een kruising ook een hele leuke hond kan zijn
groetjes eefje
zo komen mensen aan die rare verhalen volgens mij,iemand brengt dat vol overtuiging de wereld in en dan is het een feit.....
neemt natuurlijk niet weg dat een kruising ook een hele leuke hond kan zijn
groetjes eefje
- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
black & tan is een kleurslag , dat is dus zwart met tan aftekeningen, No matter welk ras of kruising het is gewoon een kleurslag ( benaming voor een kleur )lor1_1984 schreef:Het ging mij nl meer om de vraag of Bonnie een zgn Black and Tan Russel is (qua kleur) of een "normaal" hondje.
Dat normaal maar ff tussen haakjes, want die Fledermaus en normaal gaat niet altijd samen.![]()
een black & tan jack russell bestaat niet, dus nee zij is geen black & tan jack russell maar dan ( waarschijnlijk ) wel een black & tan hondje
- Cheryl87
- Zeer actief
Beetle (onderschrift) word ook regelmatig voor een JR gezien maar is het echt niet
De trimster weet zeker dat hij een JR is en vroeg of ik er mee ging fokken (ehm nee want het is een kruising) en ook andere zijn er heilig van overtuigd dat Beetle een originele JR is, maar ik weet 100% zeker van niet en ook de mensen op dit forum weten dat zeker!
Beetle is 100% kruising
Laat je dus niets wijs maken.
VACHT EN KLEUR
De Jack Russell komt voor in drie vachtvarieteiten, nl. gladhaar, broken coat en ruwhaar. Eenvoudig gesteld zou je kunnen zeggen dat broken coat tussen glad en ruw inzit. Volgens de Standaard moet de Jack Russell hoofdzakelijk wit zijn, met zwart en of tankleurige aftekeningen, van de lichtste tot de warmste tankleur (kastanje). Wit en wit-lemon mag ook. Brindle (gestroomde) aftekeningen zijn ongewenst.
Dit komt van [url]ttp://www.nvjrt.nl/Index2.htm[/url] hier vandaan

De trimster weet zeker dat hij een JR is en vroeg of ik er mee ging fokken (ehm nee want het is een kruising) en ook andere zijn er heilig van overtuigd dat Beetle een originele JR is, maar ik weet 100% zeker van niet en ook de mensen op dit forum weten dat zeker!
Beetle is 100% kruising
Laat je dus niets wijs maken.
VACHT EN KLEUR
De Jack Russell komt voor in drie vachtvarieteiten, nl. gladhaar, broken coat en ruwhaar. Eenvoudig gesteld zou je kunnen zeggen dat broken coat tussen glad en ruw inzit. Volgens de Standaard moet de Jack Russell hoofdzakelijk wit zijn, met zwart en of tankleurige aftekeningen, van de lichtste tot de warmste tankleur (kastanje). Wit en wit-lemon mag ook. Brindle (gestroomde) aftekeningen zijn ongewenst.
Dit komt van [url]ttp://www.nvjrt.nl/Index2.htm[/url] hier vandaan
Made by Spriet
- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee dat zou dan tricolor kunnen zijn, black & tan is overwegend zwart met tanaftekeningen aan kop, poten en staartlor1_1984 schreef:Ook al is ze wit met wat zwarte vlekken met roestbruine aftekeningen?
- Cheryl87
- Zeer actief
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Het verschil tussen 'zuiver' en 'onzuiver' is een stukje papier van stamboom heet. Niks meer en niks minder.
Met stamboom is een rashond, hoe lelijk hij ook mag zijn in lekenogen. Zónder stamboom is een bastaard, hoe mooi hij ook mag zijn in lekenogen.
De moeder van mijn bastaard is een zuivere (mét stamboom) kampioens Portugese Waterhond. Je kunt dat alleen níet aan deze hond zien. Ook niet dat zijn vader hoogstwaarschijnlijk een bont 3-kleurig foxbastaardje was.
Met stamboom is een rashond, hoe lelijk hij ook mag zijn in lekenogen. Zónder stamboom is een bastaard, hoe mooi hij ook mag zijn in lekenogen.
De moeder van mijn bastaard is een zuivere (mét stamboom) kampioens Portugese Waterhond. Je kunt dat alleen níet aan deze hond zien. Ook niet dat zijn vader hoogstwaarschijnlijk een bont 3-kleurig foxbastaardje was.
- Cheryl87
- Zeer actief
Geen idee, ik heb hem (stom stom stom) gekocht bij iemand die zei dat hij een kruising.. ehmm shih tzu en maltezer was... Eenmaal thuis begonnen de twijfels, nou ja, hoe groter hij werd, hoe meer de zekerheid kwam dat hij toch in elk geval JR in zich heeft en verder wist ik het niet,lor1_1984 schreef:Met een raszuivere of een boerenfox?Cheryl87 schreef:Beetle is (waarschijnlijk) gekruist met een Fox Terrier, waarschijnlijk omdat ik het nooit 100% zeker kan weten, maar voor 90% wel
Vind de raszuivere nl wel verschillen van de JR, maar de boerenfox is soms net een zuivere JR qua uiterlijk, vandaar mijn vraag.
Bij de cursus had iemand al gezegd dat hij leek op een fox terrier en in het bejaaardentehuis was er een bejaarde die riep: oh leuk een fox terrier (niet erg betrouwbaar meer)
Maar kijk maar even naar dit topic ook:
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... highlight=
Daar vraag ik het aan de leden hier.
Edit: raszuiver hoeft hij niet helemaal te zijn geweest die fox terrier, Beetle komt van een boerderijen gebied waar, zoals de vrouw zei, nogal eens ongeluk nestjes voort komen. Maar ik denk niet dat het een boerenfox kruising is
Made by Spriet
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Yep, jij hebt het door. Niet krom, zo rechtlijnig als wat. 't Is maar gewoon een afspraak die we gemaakt hebben.lor1_1984 schreef:Dus op het moment dat je stamboomJR per ongeluk wordt gedekt omdat ie hem gesmeerd is tijdens haar loopsheid, door een JRreu met stamboom en je geeft het niet aan bij de betreggende instantie, zijn de pups per definitie bastaards?Rosita Compagner schreef:Het verschil tussen 'zuiver' en 'onzuiver' is een stukje papier van stamboom heet. Niks meer en niks minder.
Lekker krom dan...
-
nance
- Erelid
Niks lekker krom, je hond was hem toch gesmeerd? Hoe weet jij dan wie haar gedekt heeft?lor1_1984 schreef:Dus op het moment dat je stamboomJR per ongeluk wordt gedekt omdat ie hem gesmeerd is tijdens haar loopsheid, door een JRreu met stamboom en je geeft het niet aan bij de betreggende instantie, zijn de pups per definitie bastaards?Rosita Compagner schreef:Het verschil tussen 'zuiver' en 'onzuiver' is een stukje papier van stamboom heet. Niks meer en niks minder.
Lekker krom dan...
Lekker makkelijk al die Jack Hussel fokkers en al die namen die er op geplakt worden. Huppa een nieuwe kleurslag en huppa een nieuwe naam. Terwijl die kleurslag alleen maar ingefokt is door de Teckel en Duitse Jacht terrier te gebruiken. Goh goh wat een raszuivere Jack.
Misschien dat je eens moet gaan lezen waarvoor de Jack Russell overwegend wit met bruin of zwarte vlekken is.